Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Joulukuisten tiistai**

13.11.2007 |

Avasin uuden kun vanha näytti olevan vielä maanantaille! :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil se vaan jatkuu miehen kaa mykkäkoulu ja mul aamul meni hermo et lähin sit kävellen kaupunkiin minne yhtään suuntaan matkaa 2.5km,kävelin sit kaupunkiin ja kiertelin liikkeitä ja törsäsin=) ja sit kävelin kotia takas ja kyl alko olee sellanen olo et jäänkö tuonne matkalle...supisteli ja alaselkää juili ja alapäätä nipisteli,mut minä mamma se kävelin kottii kassien kaa=)

ei enää minuu kiellot eikä ukon murinat pidättele ,mies luuli varmaa etten mihinkää lähde ku ei tarjoudu viemää ja hakemaa...näkipähän et mie meen.... no kotona oli postiluukusta kolahtanu halens kuvasto ja teimpä sit viel siitä tilauksen=) hih! tulipa hyvä olo...

mie sitä lähti 13.00 ja ei oo näkyny ei kuulunu enkä tiedä minne lähti,mut en murehdi vaan yritän nauttia nyt näistä päivistä...

huomena on sit se kauan odotettu neuvola/lääkäri...voi ku ois tuol alhaal jotai tapahtunu ja alkais tää poitsu syntymään pois...mie oisin ihan valmis siihen=)

supisteluja kyl tulee usein mut ei kipeitä...jospa tämä tästä...kyl nuo viikot menee eteenpäin kuitenkii!

halauksia kaikille ja kiitos tuesta mitä olette antaneet-tämä palsta on ihana!

ite alkanu miettii mitä mä tekisin ilamn teitä? =)

ei joku haluis tulla mun synnytyksee-ei kukaa mikkelis asuis?! mie joudun sinne yksin näil näkymin ku ei oo tuol lapsukaisel hoitajaa ja miestä en kyl sinne edes ottais jos vaik nyt lähtö tulis...tai no ottaisin mut ku ei hoitajaa!

manja ja tonttu 35+6

Vierailija
22/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähän parempi mieli,kun on masu täynnä perunamuussia ja jauhelihapihvejä,nyt vaan mietin,että mitä hyvää sitä keksisi jälkkäriksi.

Hirveän huolestunut olo koko ajan. Mulle on ihan uusi tilanne tämä,että arvot yms. heittelee,kahdessa edellisessä raskaudessa ei ollut mitään ongelmia missään vaiheessa. Eniten stressaa tuo vauvan asento,terveydenhoitaja kun ei taaskaan osannut sanoa,että miten päin siellä ollaan,mulla kuitenkin on viikkoja jo aika paljon,niin olisi kiva olla ihan varma vauvan asennosta. Jos ne irtisanoutumiset toteutuu,niin kiva siellä sitten synnyttää ilman henkilökuntaa yllätysperätilavauvaa.

Ei osannut terveydenhoitaja sanoa mitään tuosta Porin synnytysosastosta,ei siis tiennyt,että onko se edes auki.

Stressiä siis todellakin on ilmassa tällä suunnalla,ei ole ihme että on verenpaineet huippulukemissa!

Tsemppiä Manjalle,raskasta varmasti tuollainen riitely. Miten te pystytte olemaan puhumatta toisillenne monta päivää? Multa ei kyllä mykkäkoulu onnistu ikinä tuntia kauempaa,sen verran puhelias ja lyhytvihainen ihminen olen.

Minä myös kunnioitan niitä äitejä,jotka jaksavat ulkoilla lasten kanssa päivittäin,ja muutenkin jaksavat keksiä lapsille jatkuvasti kivaa tekemistä. Minä en ole enää moneen viikkoon jaksanut muuta kuin tehdä ihan pakolliset hommat,eli tehdä ruuan,pestä pyykit ja siivota joskus harvoin.

Miestä käy kyllä sääliksi,se kun tekee pitkää päivää töissä ja illat ja viikonloput joutuu hoitamaan sekä lapsia,että mua.

Pitänee yrittää korvata jotenkin sitten kun tämä arki joskus normalisoituu,siihen menee kyllä vielä aikaa,ensin tämä loppu odotus(3-5viikkoa)ja sitten se alku kun pikkuinen tulee kotiin ilman mitään rytmejä ja rutiineja.

Nyt huilailemaan,kun lapset katsoo lastenohjelmia(ja mies siivoaa keittiötä).

Himpula rv37+0 edelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä on taas saanu tuhlattua päivän. Päikäreiltä just heräilin. Nyt jaksaa taas illan touhuta. Lipaston kaaoksenkin sain selvitettyä:-D mutta vaatteita en edelleenkään silitelly. Autokaupoissa kierreltiin, eikä saatu vieläkään mitään vaihdettua. Vanhasta autosta nyt veroalen varjolla aika huonosti maksavat, viisaampi olis myydä se suoraan ja ostaa sitten joku.... kun se joku vaan löytyisi

Mietin lenkille lähtöä, mutta toinen idea olis lähteä ihan itsekseen kauppaan:-D suunnittelin meneväni sinne huomenna päivällä kuopuksen kanssa, mutta onhan se kivaa mennä ihan itse ja ei tarvitse kuunnella loputtomiin: äiti osta, äiti osta, tahon tuon.....

Masuasukki edelleen TOSI levoton. Niin levoton, että olen jo ruvennu miettimään, onko liika levottomuus jostakin varoitus, vai onko ihan vaan ADHD lapsi syntymässä???

Täällä on kauhea himo pakastemarjoille tullut. Just vedin rasiallisen puoliksi jäisiä mustikoita pikku ripaus sokrua:-P

P-M

P.S kiva kun pinot nykyisin pitkiä:-D

Vierailija
24/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta marrasmamma tuli!

Meille syntyi 2910g painava 47cm itkä poika 9.11.07 rv 36+5

Synnytyskertomusta

No niinhän siinä kävi että painauduin shoppailupäivän iltana nukkumaan ja heräsin 9.11 klo 03.10 lapsivesien pulputukseen :) (rv siis 36+5)

Ja kuulkaa sitä tuli ja tuli ja tuli, ennen sairaalaan pääsyä olin kastellut kaksi käsipyyhettä ja kaksi kylpypyyhettä märäksi ja mammafarkut näytti just siltä kuin olisin housuuni pissiny :) Maha katosi puoleen kun vedet lähti.

Sairaalalla oltiin aamuneljän maissa ja päästiin saliin, tilanne oli aika keskeneräinen, kohdunkaulaa jäljellä vielä 2cm, mutta auki 2cm ja sitten vaan supistuksia odottamaan...

Niitäpä sitten odotettiinkin, ei auttanut sairaalan rappusten ravaaminen (11kerrosta) eikä mikään vaan vihdoin klo 13.15 laitettiin tippa käteen että saadaan hommaan vauhtia.

Tippoja meni 4/min ja niillä saatiin supistukset alkamaan. Puoli kolmelta rupesi tuntumaan siltä, että tahdon jotakin katkaisemaan pahimman kärjen kivulta, sain edellisessä synnytyksessä loistavasti toimineen kohdunkaulan puudutteen, mutten tiedä mikä siinä meni vikaan kun se vaan pahensi tilannetta ja supistukset tuli entistä kipeämmiksi. Puoli neljältä halusin jotain muuta jo.

Vaille neljä sain spinaalipuudutuksen, joka ei myöskään vienyt kaikkia kipuja pois, mutta helpotti ihanasti oloa silti, mulla supistukset tuntu pahiten koko ajan alamahalla jaetenkin häpyliitos tuntui joka supistuksella ratkeavan ja räjähtävän.

Viimein varttia yli neljän pääsin ponnistamaan. Tässä vaiheessa spinaali oli ehkä parhaimmillaan, tunsin kuinka vauva ponnistaessa liikkuu, mutta kipua en tuntenut minkäänlaista, elämäni mukavin ponnistus!! 19minuutin ponnistamisen jälkeen maailmaan tuli 2910g painava 47cm pitkä kinasta valkoinen pieni poika joka hennosti vikisten ilmoitti olevansa elävien kirjoissa. Napa nuora oli hurjan lyhyt, kätilön mittauksen mukaan n.35cm, poika mahtui juuri ja juuri ulos ja sain pienen herran syliini vasta kun napanuora oli katkaistu. Synnytys kesti käyntiin lähdettyään 4tuntia 19minuuttia.

Kertakaikkiaan suloinen pieni mies on perinyt tuttuja piirteitä isommilta sisaruksiltaan,mutta omistaa aivan omannäköisensä suun, joka minusta on suurenmoisen viehättävä piirre!

Kuten melkein jo arvasinkin, pikkumies alkoi kellastua sunnuntai-iltana (kuten 2970g painanut isosiskokin aikanaan) ja koska syntyi noin enne aikaisena, bilirubiini arvoja on seurattu verestä aamuin illoin nyt parina päivänä, ihana lastenlääkäri päästi meidät tänään kotiin sillä ehdolla että käydään vielä torstaiaamuna antamassa bili-arvot. Minä olin jo ihan rikki tuolla sairaalalla makaamisesta nimittäin.

Mutta nyt ollaan siis kotona, pieni mies nukkuu tyytyväisenä, sitä pitää herätellä edelleen syömään kolmen tunnin välein kun on sitä keltaisuutta ja painoakin tänään vain 2800g. Mutta virkeä pienimies sinänsä että jaksaa kahteen otteeseen jo seurustella tunnin pätkän kerrallaan :) lääkärikin oli sitä mieltä että ei vaikuta niin pikkuviikkoiselta kuin raskauden kesto, eli että voisi hyvinkin olla jopa viikon vanhempi.

Nyt kun vaan vielä selvitään siitä torstain verikokeesta kunnialla niin sit voi huokaista. On edelleen uhkakuvana että veriarvot nousee ja poika joutuu valohoitoon vuorokaudeksi, mutten jaksa sitä nyt hirveästi murehtia, olen vaan onnellinen kun olen kotona, saunapuhdas ja omassa yökkärissä, omien lasten luona.

Ihanaa loppu odotusta kaikille joulukuisille!!

Minjuska ja Mantelipoika 4pv

Vierailija
25/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just ajattelin, että ihme kun ei vielä kukaan haljennut, mutta sinä teit sen nyt:-D

Onnea, onnea, onnea:-D

P-M

Vierailija
26/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun alkaa poksumaan... Tuntuu että omakin aika lähestyy :)

Ihan ok täällä menee. Vauvan painoarvio oli vko 36+0 3,1kg ja ALUSTAVASTI sovittiin käynnistyspäiväksi 23.11. Irtisanomiset ja vauvan kasvu/vointi voi sitä muuttaa. Jännittää kuitenkin!

Mintho ja vaavi 36+4

Vierailija
27/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiskin olla tosiaan eka meidän pinossa..siitä se lähtee..aavistuksen kateellisena odottelen vuoroani ;)

Peukkuja että bili-arvot on kohillaan pikkuisella ja valohoitoa ei tarvita!!

Hippuskainen myöskin saunanraikkaana =) ja masu 37+4

Vierailija
28/28 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että kaikki meni noin hyvin! Oma odotus tuntui pitkältä ennen tuota uutista, kohta meillä muillakin on oma pieni tuhisija kainalossa :)

päkis rv 34+5