Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tosi sairas ja tiedän sen:(

Vierailija
12.11.2007 |

Ensinnäkin: mä haluan laihaksi. Mä haluan niin laihaksi, että ihmiset kauhistelevat jo sitä. Mä haluan niin laihaksi, että musta huolestutaan jo. Niin laihaksi, että luut törröttää.

Mä olen yrittänyt kaiken, terveellisen ja epäterveellisen, pitkällä tähtäimellä ja lyhyellä ja helvetti keskikokoisella tähtäimellä, enkä pysty laihtumaan. Mulla on tosi paha ahmimishäiriö, ja ahmin uskomattomia määriä kerralla muutaman kerran viikossa.

Se pitää mitat 169/75-78 pysyvästi, vaikka miten yrittäisin terveellisesti syödä muina aikoina.

Kestän hyvin nälkää, joten ajattelin aloittaa todellisen nälkäkuurin. Heittää helvettiin kaiken miettimisen, kalorien laskemisen, ruokalajien arvioinnin sun muun ja syödä salaatteja ja vastaavia pelkästään, 500-1200 kalorin päiväannoksella.

Mulla on ikää 29 vuotta. Olen ollut lihava aina teinivuosien jälkeen. En kestä tätä enää, pää hajoaa, haluan laihtua enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Mietin sitä koko ajan! Haluan olla hoikka vielä, kun en ole ihan vanha naamasta!

Tämä on pakkomielle, ja kummallista on, että tiedostan sen itse, mutta en voi sille mitään:( En saa oikaistuksi ajatuksiani, vaikk tiedän, mikä tervettä olisi.

Todella turha vuodatus tämä, mutta sainpahan johonkin laittaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis varata vaikka aika ravitsemusterapeutille ja kysyä neuvoa miten kannattaa lähteä ruokavaliota rakentamaan. Sitten seuranta-aika noin 2-3kk päähän jne. Maksaa kuitenkin sen verran vähän, että kannattaa maksaa siitä ettei koko ajan ajatukset pyöri saman asian ympärillä. Voihan olla, että ahmimisesi johtuu vääränlaisesta ruoasta ja ruokailurytmistä.

Vierailija
2/11 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarellani on myös kuvailemasi sairaus. Hän on kyllä saanut apua lääkityksestä ja terapiasta. Et tule selviämään omin avuin. Ne jotka aloittaa tuollaisen ruokahelvetin tulevat kärsimään siitä lopun ikänsä jossakin muodossa.

Hakeudu ajoissa hoitoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voisi auttaa sinua kaloreiden kulutuksessa ja pääkään ei pimahtaisi.

Söisit mässäilemättä ja liikkuisit.

Vierailija
4/11 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

170/126

Vierailija
5/11 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syöpä, mitä tehdään? Hakeudutaan hoitoon. Jos on jalka poikki, mitä tehdään? Hakeudutaan hoitoon. Jos on pää pipi, mitä tehdään? HAKEUDUTAAN HOITOON!

Sulla menee nuoruus, terveys sekä kaikki aika ja energia täysin hukkaan. Ja jos sulla on lapsia, juurrutat heihin kaiken aikaa epäterveitä ajattelumalleja. Et ole onnellinen, ja heität päiviäsi roskapönttöön ajattelemalla ja toimimalla, pistämällä kaiken itsestäsi johonkin sairaaseen ja sinua satuttavaan. HUKKAAN HEITETTYÄ AIKAA JA ENERGIAA SINUN AINOASTA ELÄMÄSTÄSI!

Hakeudu hoitoon! Ainostaan pääsemällä noista epäterveistä ajatusmalleista saatat päästä myös tilanteeseen, jossa terveesti voit tavoitella ihannepainoasi. Sinua vaivaa nyt ristikkäiset syömishäiriöongelmat: anorektiset ihanteet ja ahmimishäiriö. Sinun on taltutettava ne molemmat, etkä saa sitä tehtyä itse, sen verran pahalta tuo kuulostaa.

Itse olen entinen syömishäiriöinen, joten tiedän mistä puhun. Ikävuosien 15-23 välillä kärsin bulimiasta, anorekstiasta, BED:stä ja kaikenkaikkisesta ruuan ja laihduttamisen ympärillä pyörivästä epätoivosta. Kaikkein vaikeinta on parantumisen prosessissa ollut tajuta, miten paljon aikaa -vuosia - ja energiaa tuhlasin ja antaa se itselleni anteeksi.

Nykyään olen todella hoikka (!), mutta ennen kaikkea terveellä tavalla. Nautin ruuasta ja kulinaristisista nautinnoista täysin rinnoin (avomiehenikin on kokki). Ahmimista en enää harrasta, enkä pakonomaista laihduttamista. Liikun liikunnan vuoksi. Syön kun on nälkä sen verran kun on nälkä ja nautin aterioista. Herkuttelen laadulla, en määrällä. Ruuasta ja omasta kehosta on tullut rakkaita YSTÄVIÄ, ei vihamiehiä. Ja elämä on I-HA-NAA! Niin vapauttavaa, niin täynnä energiaa, jonka aiemmin tuhlasin kehon ja ruuan kanssa painiskeluun.

Ole kiltti, hae hoitoa.

Vierailija
6/11 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tietysti iso ongelma ja tarvitsisi siihen apua, et dieettiä. Mutta haluat siis syödä tosi vähän. Pelkällä salaatilla on varmasti tosi vaikea arvioida, että saat kuitenkin riittävästi energiaa. Nutriletilla voisit unohtaa syömisen. Sinun ei tarvitsisi kytätä joka suupalaa. Söisit tyytyväisenä sen ' mikä on sallittua' , ja tietäisit että se on OK. Ja sillä selvä, ei tarviisi miettiä.

Vierailija
7/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas olen 170cm/53kg ja tiedän olevani todella hoikka, tästä ei olisi varaa laihtua ja silti se olisi ihanaa, ja helppoa, mulle ei tuu nälkä vaikka söisin todella vähän per päivä...tuntus niin hyvälle ku tippus vielä kilo, ja sitten toinen. Joinakin päivinä en syö paljon mitään, lenkillä käyn useasti ja kuntoilen

Ei oo tervettä, yritän syödä terveellisesti, mutta kun se ruuan määrän vähentäminen/syömättä jättäminen on niin helppoa, aina en edes muista syödä

Vierailija
8/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama.. mitat nyt 168/70.. olin 3 vuotta sitten 96kg.. ja viime tammikuussa 55kg. Oli ihanaa ku ihmiset huomas mut " ootpas sä laihtunut, vähänkö sä oot laiha" .. ja jostain syystä olen nyt lihonut.. mä aion joulun jälkeen laihduttaa taas itteni laihaks.. ajattelen syömistä kokoajan.. sillo kun laihdutan pidän alle 1000kcal/pvä.. ja nyt kun ahmin ajattelen vaa mitä ja millo syön seuraavaks.

Tadon olla laiha!!!! xs-xxs kokoinen.

-läski 25v

Vierailija
9/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule, tiukka dieetti vaan pahentaisi tilannettasi. Ajattele, kuinka paljon voimia oma kropan vihaamienn sinulta vie. Hae ammattiapua.

Vierailija
10/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla menolla ainakin pilaat hedelmällisyytesi. Oletko hakenut mitään ammattiapua? Voisitko harkita sitä?

Jos teet niin kuin suunnittelet, olet aivan yhtä onneton vaikka sattuisit laihtumaankin. Kuten tiedät, tuo itsetyytymättömyys ja surullisuus on sn korvien välissä, ei painossasi.

Hae apua, löydä itsesi uudelleen. Olet niin nuori, että sulla on vielä onnellinen elämä edessäsi!!!

Vierailija
11/11 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kymmenen vuotta vanhempi, ja silti joskus tuntuu samanlaiselta. Olen yrittänyt syödä fiksusti ja terveellisesti, monta pientä ateriaa päivässä jne. Ja silti huomaan ahmivani hullun lailla kaikkea :(

Mun pituus 168 cm/paino 75 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä