Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vapaaehtoinen eläkevakuutus

Vierailija
12.11.2007 |

Onko kukaan perehtynyt, onko siinä mitään järkeä? Jos aloittaa 30-vuotiaana 50¿/kk.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lienee enemmän arvovalinta. Olen työkseni eläkkeiden kanssa tekemisissä. Minä itse en halua eläkevakuutusta. Nyt kun on pieniä lapsia, niin rahan tarve on suurin. Eläkkeellä menot ovat huomattavasti pienemmät ja tulotaso kuitenkin yleensä kohtuullisen lähellä palkkatasoa.

Vierailija
2/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos säästää vaikka 30-40 v ja jättää sen kasvamaan korkoa niin eikö se olisi järkevää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin sitten laittaa 50¿ kuussa, niin että saisi edes pientä tuottoa rahalle?

Vierailija
4/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka rehellisesti uskoo, että meille vielä joskus maksetaan valtiolta eläkettä? Tämä yhteiskunta ja sen talous muuttuvat koko ajan, halusimme tai emme. Luonnonkatastrofit, öljyn ja sähkön hinnat, työtaistelut ja verorahojen suunnan muutokset vaikuttavat aika paljon.

En usko, että saamme ns. nyt luvattua eläkettä ainakaan sellaisenaan.

Säästäminen kannattaa aina, vaikka pienelläkin summalla. Ja ei ne rahat sieltä mihinkään katoa, vaan ne voi tiukan paikan tullen nostaa sieltä, mutta se maksaa.

Me olemme maksaneet vapaahetoista eläkevakuutusta muutamia vuosia. Okei, velallisella lapsiperheellä ei kauheasti ole ylimääräistä, mutta pienikin rahamäärä on eteenpäin.

Jos maksaa 50 e / kk, on se nettona vuodessa kuitenkin 600 e. Ja 10 vuodessa 6000 e. Siihen korot (osingot) päälle. Ns. olemattomalla säästämisellä saa 10 vuodessa kasaan 6000 + euroa ja sillä elelee jo muutaman kuukauden mukavasti.

Vierailija
5/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotettu eläke 1000 ¿/kk. Hajautettu salkku. Vakuutus verotuksessa vähennyskelpoinen. Maksan koska en usko, että siinä vaiheessa kun pääsen eläkeikään, kovin kummoista yleistä eläkesysteemiä on enää olemassa.

Vierailija
6/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todettu suoranaiseksi huijaukseksi. Jos kuolet, lapsesi ei saa rahoja vaan ne jäävät eläkevakuutusyhtiön eduksi. Tuo 100 euroa kuussa kannattaisi laittaa rahastoon, josta sen saa pois lapset tai tarvittaessa sinä itse. Kannattaa myös mielummin maksaa oma asunto, senkin voi eläkkeellä panna rahoiksi.

Vierailija
7/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asunto ei ole kovin hyvä sijoitus tällä hetkellä. Korostan, että minulla on laittaa 50¿ kuussa sivuun, mutta onko tavallinen tilille säästäminen nihan typerää....

Vierailija
8/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä toimialoittain että ajallisesti on paras tapa saada tuottoa sijoituksilleen.

Vierailija
9/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvo nyt n 440 000, lainaa jäljellä 3000 euroa. Oli minusta aika hyvä sijoitus, vai tiedätkö eläkevakuutuksen jossa parempi tuotto.

Vierailija
10/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä puhutaan hintojen mahdollisesta laskemisesta, mutta jos otetaan pitkän aikavälin ennuste, siis siihen eläkeikään, niin kuka uskoo että asunnot ovat halvempia 30 vuoden päästä. Rahan arvohan muuttuu kokoajan. Palkat nousee, tavaroiden hinnat nousee jne. miksi siis asuntojen hinnat eivät nousi ?

Niin ja miellä ei ole eläkävakuutusta vaan olen säästän 50 ¿/kk korkorahastoon. Tällä hetkellä kannattaa, mutta jatkoa harkitaan tarpeen mukaan. Rahat saa tilille seuraavaksi päiväksi, jos tulee jotain äkkinäistä tarvetta.

Vierailija
11/15 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana, edunsaajana lapset, vakuutusaikana 80%. Miten niin lapset ei saa mitään?

Vierailija
12/15 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KodinplazaFI avulla voi löytää eläkevakuutusta tarjoavan yrityksen helposti. Yhdellä tarjouspyynnöllä tavoitat eläkevakuutusta tarjoavat palveluntarjoajat

Vierailija
13/15 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisten eläkevakuutusten aika meni jo, kun valtiovalta rupesi sorkkimaan ehtoja. Muualta saa paremman tuoton rahalleen, verovähennyksellä ei ole enää suurta merkitystä.

Vierailija
14/15 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän rahastoon tulevaa eläkettä varten. Palkkapäivänä siirrän rahastoon sen verran rahaa kuin palkastani on pidätetty eläkemaksua. En usko näihin vapaaehtoisiin eläkevakuutuksiin, niissä on jo aika monelta vedetty matto alta. 

Vierailija
15/15 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakituisessa kunnan virassa. Eläkeikäni on 65. Siihen on vielä 13 vuotta. Eläkertymäni on nyt n.1450 e/kk ja luultavasti lopullinen eläke n.2400 e/kk/brutto. Täytyy menot suhteuttaa silloin eläkkeen kokoon. En ole säästänyt eläkevakuutusta. Iso henkivakuutus on kyllä, joka jää perillisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme