Sovitun sektion ajankohta?? Miten voi olla näin? ov
Mulla on tarkka tieto milloin vauva on saanut alkunsa mutta ultran mukaan la on viikon pidemmällä kuin oikeasti on. Sovittu sektio on siis ultan mukaan laskettu eli rv 39+ vaikka oikeasti mulla onkin jo rv40+ tuolloin.
En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa, jos kerran oikeasti tiedän ettei ultran arvio tällä kertaa pidä paikkaansa. Kyseiseeä kierrossa yksi ainoa yhdyntäkerta, koska mies matkatöissä koko kuukauden tuolloin paitsi tuon yhden kerran kun käin miehen luona " kyläilemäss" .
Sinänsä ei olisi niin väliä mutta edellinen synnytys mulla käynnistyi jo rv 38+ joten miksi tämä nyt sitten pysyisi masussa yli 40 viikkoa??
Kommentit (5)
Meillä ultraan tuijottaminen meinasi tuoda jo aviokriisin koska ultran mukaan olin hedelmöittynyt reilun viikon myöhemmin, mies oli tuolloin ulkomailla. Onneksi vauva on iin ilmetty kopio isästään ettei asialla sinänsä ole enää väliä, hih.
Mutta ihmettelen myös tuota tolkutonta ultran ylistystä!
t. ei ap
sun sisälläs ja hedelmöittyä vasta vähän myöhemmin.
Ei yhdyntäpäivä ole todellakaan välttämättä sama kuin se päivä, jolloin uusi elämä saa alkunsa. Siittiöt elävät kevyeen 3-5 päivää, jopa viikon odottelemassa munasolua saapuvaksi... Olennaisempaa kuin Se päivä onkin kysymys, milloin ovuloit. Jos ovulaatio oli ennen h-hetkeä, olet todennäköisemmin oikeassa lasketun ajan suhteen. Jos munasolusi taas irtosi vasta yhdyntänne jälkeen juuri siinä kierrossa, voi ultrakin olla oikeassa.
Minusta tärkeintä on, että lapsi saadaan maailmaan mahdollisimman turvallisesti. Vaikka synnytys käynnistyisikin itsestään, osataan sinut ohjata samantien sektioon. Se on pienempi paha kuin se, että sektio tehtäisiin liian varhaisilla viikoilla, jolloin pienokaisenne olisi isossa vaarassa saada mm. hengitykseen liittyviä komplikaatioita.
kuin kiireellinen sektio tai hätäsektio. Jos liian aikaisn sektoidaan eikä lapsi ole vielä " valmis" tulee helposti hengitysvaikeuksia ja lisähapen tarvetta!
T:vastasyntyneiden tehon sh
jos aikoo syntyä aiemmin niin silloinkin voidaan leikata, ei sillä ole väliä viikko sinne tai tänne