*** MARRAKSET 2005 ***
Kommentit (28)
En huomannut uutta pinoa, joten laitanpa vaihteeksi minä sellaisen pystyyn.
Miten teillä meni isänpäivä? Olikos jollain synttärijuhlia viikonloppuna?
Me käytiin vaarin luona isänpäiväkahvilla, sekä myös ukin luona (joka on poikasen isoisoisä). Kortit vietiin heille. Poikanen piirsi omalle isille kortin, lahjaksi annettiin kirja. Itselleni oli vähän hankalaa juhlia isänpäivää, kun oman isän kuolemasta on vielä niin vähän aikaa. Ei ihan kyyneleittä selvitty.
Keli on ollut tasaisen sateista, harmaata ja pimeää, eikä tämä päivä näytä tuovan juuri uutta. Siivota pitäisi. Plääh.
Huomenna me päästään miehen kanssa muutamaksi tunniksi kahdestaan viettämään iltaa. Mukavaa. Miehen äiti tulee poikasta hoitamaan.
Ensi viikonloppuna meillä juhlitaan 2-vuotissynttäreitä. Täytyisi niitäkin jossain välissä alkaa valmistelemaan. Olo on vaan vähän vetämätön.
No tästä se uusi viikko taas lähtee...
Gerda ja karhunpoika, sekä pikkuinen 18+1 (jos oikein muistan)
Kirjoitin jo pitkän litanian ja sain onnistuneesti myös sen hävitettyä!!
Isänpäivä meni mukavasti. Lapset antoi lahjat ja kakkua syötiin. Käytiin miehen ukilla kahvittelemassa ja siellä olikin paljon porukkaa.
Kuivaksi opetteluun annan vinkiksi tsemppiä ja hyvät hermot!
Perttu on aina välillä ilman vaippaa, joutuu vaan raasu olla siskon pikkareissa, kun en ole vielä muistanut omia hankkia. Pottaa olen pitänyt vessan ovane edessä, niin muistaa käydä usemmin siinä istumassa. Ei ole suurempia vahinkoja tullut. Kakkahädästä on osannut ilmottaa jo pidemmän aikaa ja mieluummin haluaa potalle kakalle.
Olen huomannut, että pissaa osaa jo pidettää jonkin verran, sillä pissaa harvemmin, mutta isomman pissan. Ja näin pissasaalis onkin helmpompi saada pottahaaviin.
Meillä on yleensä lukemista potalla. Nyt on lelulehti in, ihan kuin tosi miehillä joku autolehti ym.
Eräs tuttava nainen sanoi, että hän on jättänyt kaikilta viideltä lapselta päivävaipan pois 1,5 vuoden iässä ja yövaipan 2 vuoden iässä. J nopeasti ovat homman oopineet.
Manna kyseli aikasemmin myös tyttöjen/poikien leluista.
Kyllä meidän poika leikkii nukeilla ja hooivaa niitä parhaansa mukaan, barbeilla, keittiötarvikkeilla, tanssii keijusiivet selässä ja rimpsessakruunu päässä balleriinat jalassa ym. siinä samassa kuin autoilla. Ja saa leikkiä. Siinähän sitä oppii monenaista. Hyödyllistäkin. Siskolta tietenkin katsoo mallia, kaikessa, ja samalla tavalla koettaa asioita tehdä. Mysö serkkupojilta on katsonut maillia ja rakentaa dubloista muka pyssyä ja siellä paukuttaa.
Perttu on ollut Posti Pate fani jo pidempään. Höpöttää koko ajan, että pukilta toivoo Lennua. Siskolta siinäkin tainnut mallin ottaa, ei sentään prinsessalinnaa toivo.
Toivottavasti Jesse selviää hyvin uudesta maitoaltistuksesta. Aika hurjan reaktion viimekis aiheutti. Typeriä tuommoiset kiusat.
Kuinkas teillä synttärit sujui?
Uudessa sängyssä nukkuminen suju aivan hyvin, tosin Perttu ei millään jää itekseen nukkumaan, vaikka sisko nukkuukin sängyn toisessa päässä. On sitten istuttu sängynlaidalla niin kauan, että nukahtaa. Eikä onneksi kestä kyllä kauaan. Tällä mennään jonkin aikaa.
Nukkuneet on hyvin, aamuyön tunteita ovat kömpineet meidän viereen unia jatkamaan. Ja saavat kömpiäkin.
Tänään oli toppahaalarit ekaa kertaa päällä. Toivottavasti Pertulle ostama Jonathanin haalaro on yhtä hyvä kuin lupaa olevansa. Hanskoihin ainakin olin pettynyt, ei pide vettä.
Nyt poikaa laittamaan päiväunille ja sitten pala pätkisjuustokakkua :)) Nam.
Noemalle pitänyt sanoa, että täälläkin soi usein Scandinavian music group. Tykkää tosi paljon. Neiti välillä ihmettelee jotain sanoja, kuten mitä tarkoittaa terävä pää :) JA saako vieraita lapsia kiusata, ei kyllä saa. Niinpä.
Gerdalle halaus! Varmasti paljon muistoja ja tunteita mielessä.
Voikaa hyvin ja pysäkäähän lämpimänä, pakkasta luvattu :))
Hilda
Gerda79: Isänpäivä meni hujauksessa, mies sai jäädä aamulla nukkumaan kun lähdettiin Lotan kanssa aamupalalle. Sitten tehtiin yhdessä miehelle aamupala (juusto-kinkkumunakasta, kahvia, jugurttia, juustosämpylöitä) ja vietiin se tarjottimella miehelle sänkyyn. Lotta antoi lahjan = tyynyliinan missä luki hyvää yötä, isi ja poolopaidan. Niin ja tietty Lotan piirtämän kortin :) Miehen syönnin jälkeen lähdettiin koko porukka ulos, otettiin rattaat mukaan ja kierrettiin pikku kävelylenkki ennen leikkikentälle menoa. Illemmalla mentiin sitten appivanhempien luo ja päivän päätteeksi vielä isän haudan kautta kotiin. Oli mukava päivä kyllä. Mulla myös päivällä oli muutaman kerran haikea mieli kun tuli isää ikävä välillä. Mutta parempi oli kuitenkin kuin vuosi sitten, oli kamalaa aikaa silloin.
hildaliina: POTTAILUSTA; mä en itse oo vielä ottanut stressiä tuon pottailun suhteen, aina sinne jotain saadaan aikaiseksi, mutta ei vielä osata ilmaista koska hätä on. Hyvä kuitenkin saada jo vinkkejä. Kaverit, joiden lapset täyttivät syyskuussa 3 vuotta, sanoivat että heillä opittiin potalle nyt vasta alkukesästä. Mä uskon että otan ens kesäks vaippa pois -projektin :) Mä ostin huuto.netistä käytetyn
reiman haalarin niin kaupan päälle sain kahdet parit Jonathan-rukkasia, ja meillä ne on kyllä toimineet loistavasti (tänään just kehuin niitä naapurille), ei oo menny vesi läpi ja kädet ovat pysyneet lämpöisinä. Aika jännä kyllä jos teillä myös samat rukkaset. Mun oli pakko ottaa ne jo käyttöön kun ei riittäny kahdet lapaset +kurahanskat päällekkäin, vaan oli kädet ihan jäässä :( Toisaalta mietityttää että miten tarkenee sitten kun on pakkasta 20 astetta???
Tänään mennään ostamaan uus sänky ja uudet patjat, ihanaa. Kunpa vain tulisivat nopeasti että saisi käyttöön. Punaista Moccamasteria oon myös ihaillut ....
Meillä Lotan synttäreitä vietetään 24 päivä, tosin appivanhemmat tulevat vasta 25 päivä kun anoppi on töissä lauantaina. Me ollaan ostettu Lotalle lahjaksi prinsessa-mopo.
Ai niin joo, eilen Lotta sai appivanhemmilta titi-nallen, anopin työkaveri tekee niitä itse, ja oli kyllä tosi hieno!
Nyt mentävä, palailen ehkä myöhemmin!
Tintta: Ei meilläkään ressiä pottailusta oteta. Kunhan harjotellaan, miten viissiitään. Hienoa olisi, että joulun jälkeen saatas päivävaippa pois, niin sais hoitohakemukseen poikaa kehua. Haetaan ensi sijasesti tarhaan, jossa on 3-5 vuotiaiat, Eihän meillä olisi kuin 3 kk vajaa, mutta tarkkoja kun mukamas ovat.
Eipä muuta.
Hilda
Meillä oli tietokone pari päivää katkolla. Toisaalta oli ihan mukavaa, tuli lirkuteltua miehen kanssa enemmän :)
Paljon hyvää mieltä lähetän kaikille teille, joilla isänpäivä ei ollut pelkästään mukava asia. Varmasti oman vanhemman menetys tuntuu sydänalassa pitkään, varsinkin näinä erityisinä juhlapäivinä.
Lauantaina oltiin miehen serkun häissä. Onni varasti shown tuttuun tapaansa ;) Päikkärit jäi välistä ja sehän näkyikin sitten sellaisena vauhtina, että hohhoijaa.
Isänpäivä meni ihanasti. Olin suunnitellut, että sunnuntaina mies saa nukkua pitkään ja me herätään aikaisin tekemään aamupalaa ja kortti. No, heräsin siihen, kun mies meni Onnin kanssa suihkuun ja kun katsoin kelloa, se näytti 9.30! Meillä ei ole aikoihin nukuttu näin pitkään. Ehdin sentään aamupalan tekemään ;) Käytiin syömässä ja oli kyllä aivan mielettömän hyvä rafla! Täytyy mainostaa täällä päin asuville. Tuomarinkylänkartanon ravintola oli siis kyseessä. Suomalais-ranskalainen keittiö, mahtavat ruoat ja bueno palvelu. Suosittelen!
Manna oli kysellyt tyttöjen ja poikien leluista/leikeistä. Meillä on Onnilla autoja ja nukkeja. Ihanasti syöttää Anna nukkeaan tuttipullolla. Kirjoja on kanssa laidasta laitaan poikamaisia ja sitten toisaalta yksi Onnin lempparikirjoista on Prinsessa Smaragdellan juhlat :)
Meillä on tapahtunut läpimurto pattailun suhteen! Löysin Babyidealta pottatarroja ja heti on alkanut meillä pisut tulla pottaan. Ennen Onni ei siis suostunut katsoakaan pottaan päin. Eli tarra siis liimataan potan pohjaan, sen käyttöikä on 6-12 viikkoa. Tarra on alkuun musta, mutta kun sen päälle pissaa, tulee esiin kuva. Onni oli heti ihan haltioissaan ja nykyään pissaaminen pottaan on ihan pop juttu! Suosittelen näitäkin kaikille!
Nyt Täydellisten naisten pariin!
Noema
puhihaa - 12.11. 23:30 vastaa tähän viestiin (21/21)
Ehtoota marrakset
En olekkaan aikoihin aikoihin pinoutunut ja olenkin vähän hukassa. En saa unta niinpäätimpä että lukaisen nyt vähän teidän kuulumisia. =) En tiedä minne aika vain menee.
Heti ONNEA le_cheilelle !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ONNEA myös jo 2v juhlia juhlineille!!!!!!!!!!!!!!
Meilläkin jo juhlittiin 2v juhlta 2vkoa etuajassa, kun mulla la ois 24.11 eli kun tehyn lakko ois päällä ja ei tietoa missä synnytetään niin siis että varmasti ehtii ja että jaksan ne vielä pitää. Kivasti meni kaksipäiväiset juhlta ja poika oli innoissan. =) Olin ite kyllä aika poikki vakimäärästä ja siitä tohinasta ja touhusta. Kakunkin tilasin, kun en jaksanut alkaa tekemään. Halusin juuri autokakun, kun autot on niin in. =)
Eli ihan ok tänne kuuluupi. Remppa on ollut jo jonkin aikaa valmis vaikka jotain listaa ja sellasta puuttuu, mutta ei tarvitse sitä miettiä ja vauvalle kaikki valmiina paitsi harja pitäis ostaa hänelle vielä. =) Mistä saisi kun ei tavallisisa kaupoissa ole, että lastenliikkeeseen pitäs vielä vissiin mennä.
Kerhoillaan perhekerhossa ja paljon kyläillään va vieraillaan.
Iskänpäivääkin juhlistettiin iskä-boxereilla ja urheilupullolla ja minun vanhempieni luona käytiin illalla.
Miten hei teillä nukkumaan saa illalla? En tiedä onko täällä ollut juttua siitä, kun en ole lukenut, mutta meillä on aika pyörimistä ja harmittaakin kun usein hermostun siellä makkarissa pojalle, että tulee itellekin paha mieli. Kaipa tämä loppuraskauskin vaikuttaa, että hermo menee. =)
Tälläsiä aatoksia täältä. Jaahas, mies tuli harkoista. Sammutankin koneen ja mennnään unille.
Mukavaa marraskuuta ja enköhän tänne taas pian tule, kun nyt pääsin taas tulemaan. =)
Öitä
puhihaa
2v juhlia vietettiin lauantaina. Sukulaiset olivat poikkeamassa. Kun isomummut ja tuffat tulivat Minttu meni aivan sekaisin, juoksi ympäri kämppää ja teki olohuoneen matolla kuperkeikkoja, hauskaa oli :)
Nyt torstaina tulee kavereita vielä toisille synttäreille. Täytyy alkaa taas leipoa. Tein elämäni ensimmäisen kerran prinsesssakaakun ja oli raikkaan makuinen ja erittäin hyvä :)
Lahjaksi tuli rahaa, Brion taapero junarata, Muumi-DVD, kirjoja, palapelejä yms.
Minttu on ollut taas nuhassa ja kovassa yskässä. Alkuviikon ollut mummin kanssa kotona, katsotaan tilannetta jos pääsisi vaikka huomenna tarhaan. Suolahuonella käyty ja mielestäni siitä on apua.
Omat pikkujoulut meni hyvin. Nyt on huomannut että alkaa tulla sellaista, että toivoisin voivani vapaammin käydä ulkona. Nyt kun tietää, että lapsi herää aamulla aikaisin, ei voi heittäytyä aivan " holtittomaksi" . Kuvittelin, että olin saanut riittävästi käydä baareissa elää vapaasti ennen lapsen syntymää, mutta kas vain kyllä nyt on tullut uudelleen tietty kaipuu siihen, että kun lähtee viihteelle silloin tällöin voisi vapaammin olla vaikka tappiin asti, eikä tarvitsisi aina murehtia, että nyt ei voi enempää ottaa 11/12 aikaan illalla, että pääsee aamusti ylös. Noh joskus vielä tulee sekin aika kun lapset kasvavat, että vapaammin pääsee kulkemaan, huoh. Onko muilla tullut tälläistä kaipausta?
Mistä ostitte prinsessa mopon, meidänkin pitäisi ostaa Mintulle joku " ajoneuvo" .
Touko
En muista koska viimeksi käynyt täällä kirjoittelemassa, joten kauan siitä täytyy olla. Tuttuja nimiä pyörii vielä niin paljon, että oli tosi kiva lukea teidän kuulumisia.
Meillä kans vietettiin 2v synttäreitä viime viikolla, ensin isänpäivänä tuli sukulaiset ja sitten 13pvä kaverit.
Tänään käytiin neuvolassa ja mitat oli 84,4cm ja 12,5kg kovin on pikkuinen meidän tyttö mutta eipä me vanhemmatkaan mitään pitkiä olla :p
Ihanaa oli lukea uusista nyyteistä. Meillekin " pitkän" odotuksen jälkeen lähti raskaus alulle ja nyt ollaan viikolla 17. Tuo pitkä lainauksissa kun yrityskuukausia tuli 10 ja jotkut kuitenkin yrittävät paljon pitempiä aikoja. Oon nyt ainakin viikon sairaslomalla kun migreeni tullut niin pahaksi ettei työnteosta tule mitään :( Esikoisen aikaan ei mulla mitään tämmöistä ollut.
Mutta oikein hyvää joulunodotuksen aikoja kaikille!
CalZal, Venla 2v ja toukkis 16+6