Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita täysin itkuttomia vauvoja? Ihmettelyä..

15.09.2006 |

Meillä 6,5kk ikäinen tyttö joka on elämänsä aikana itkenyt yhteensä ehkä 10 minuuttia, mukaanlukien syntymänsä. Eniten itki kerran, kun kopsautin hänen päänsä vahingossa hoitopöydän hyllyyn ja säikähti (ja varmasti vähän sattuikin).

Olen ollut itse hyvin tyytyväinen, että lapsi on kiltti, iloinen, hymyileväinen ja onnellinen aina. Mutta olen saanut nyt pariltakin taholta ihmettelyä, että onkohan ihan normaalia, ettei vauva itke. Kuulemma jos lapsi ei itke koskaan, hän voi olla masentunut!? Minusta lapsemme ei kuitenkaan ole millään tavoin masentunut, päinvastoin.

Ei asia minua huoleta, mutta nämä ihmettelyt tuntuvat vähän oudolta.. Nyt haen siis " kohtalotovereita" nähdäkseni, että on ihan normaaliakin, ettei vauva koskaan itke. Vai onko?

En oikein tiennyt mistä muualtakaan kysyä. Paljon puhutaan koliikista ja itkuisuudesta, muttei itkuttomuudesta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt jo 8 v poikani oli alkukuukausien (2-3 kk) jälkeen lähes itkuton, muistan kun asiasta oli silloin puhetta, ja meni usein päiväkausia ilman mitään itkuja. Ja kyse ei ollut tunteettomuudesta, alakulosta tms. vaan herra oli yhtä auringonpaistetta, hurmaava tapaus, edelleen...

Vierailija
2/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä varmaan tunnin verran. Istui sylissä ja lutkutti tissiä, ei mitään syytä itkuun!

Kuopuskaan ei turhia itke, mutta on joutunut odottamaan palveluja ja tuosta joskus hermostuu ja karjuu.

Mielestäni itkuisuus on temperamentistä kiinni eikä lapsen onnellisuuudesta taikka äidin erinomaisuudesta. Jotkut muksut vaan ilmaisevat itseään helpommin itkulla.

NI-iin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni olisi jotenkin onnellisempi kuin joku itkevämpi lapsi!! Tarkoitin vain sitä, ettei hänellä tunnu olevan " huolta huomisesta" vaan on aina iloinen.

Vierailija
4/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin moi Mikaela=)

Meillä esikoinen ei ollut aivan itkuton mutta sanoisin että vähän itkuinen vauva oli ekan vuoden ajan,muistan vauvan eniten vaan hymyilleen,sitä ihmeteltiin kyllä vaikka kyllä se itkikin että ei voi sanoa että noin vähäitkuinen olisi ollut mutta poikakaan ei kova huutamaan ole mutta on luonteeltaan vaativampi ja itkee useammin kuin tyttö.

Uskon että kaikki on hyvin silti,meillä tytöltä sitten isompana löytyi luonnetta kyllä mutta vauva-aika oli hyväntuulisuutta täynnä.

t.eks äitiliini ,nyk.äityliini ja Juho 9,5kk+Katri 5v

Vierailija
5/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla sinusta!

Vierailija
6/8 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei ihan täysin itkuton, sillä huusi aikalailla kaikki päivät välillä 3 vk:a-2 kk:tta. Syy oli mielestäni unirytmin hakeminen tai sen unen ja valveen erottaminen. Kun ei tiennyt nukkuako vai valvoa. Sen jälkeen ei pahemmin ole kuin tirauttanut. Meillä useampia lapsia, joten vuoroa joutuu usein odottamaan pidempäänkin. Jos siis " palvelu pelais" paremmin, ei takuulla itkisi ollenkaan. On muutenkin erittäin hyväntuulinen napero. Moni vieraskin ihminen on pysähtynyt ihmettelemään esim. kaupassa, että onpa iloinen vauva!

Kieltämättä itselläkin on käynyt mielessä, mikä vauvaa " vaivaa" , kun on niin onnellinen. Kehitin jopa teorian, että synnytyksessä kaulan ympärillä olleen napanuoran vuoksi (oli siis kunnolla kiristänyt ja naama oli mustelmalla vielä 2 vk:n iässä) vauvalla olisi jotain vioittunut. ; ) No tuskinpa... Näkyisihän se jossain muuallakin.

Nautitaan siis onnellisista vauvoista! Ja hankalan (jos ilmaus sallitaan, itse haluaisin vierastaa) vauvan jälkeen tämä tuntuu kertakaikkisen ihmeellisesltä.

Vierailija
7/8 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kohta 6kk pikku-ukko. Hän ei ole tähän päivään mennessä itkenyt kuin synnärillä kun ei hoitohenkilökunta ja vanhemmat tajunneet antaa lisämaitoa yhtenä yönä, sillon kun on pelästynyt kovin jotain, kopsauttanut päänsä lattiaan harjoitellessaan konttaamaan, äiti ei ole ollut laittamassa illalla nukkumaan ja muutaman kerran osoittanut mieltään äidille kun äiti ei ole antanut roikkua vaunuissa kopan reunan yli miten sattuu. Olen kyllä itsekin miettinyt että onko tämä nyt ihan normaalia ettei vauva itke...mutta kai se on osittain luonnekysymys ja toisaalta jos vauvalla on kaikki tarpeet tyydytetty, ei nälkä, ei jano, ei uni, sopivasti puettu eikä mistään satu, niin miksi sitä itkeä tarvis? Kyllä varmasti tulee vielä aika että vauva itkee esim. sairaudet, hampaat yms. Turhautua meidänkin vauva osaa kun ei esim. pääse konttausasennosta liikkeelle tms. mutta ei se kuitenkaan itkuksi mene, kitisee vaan. Kitinällä ilmoittaa nälästään ja unestaankin. Nautitaan kaikki itkuttomista tai itkuisista lapsistamme ja jätetään ihmettelyt sikseen. Jokainen lapsi on ihme sellaisena kuin on! :)

Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

Vierailija
8/8 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla myöskin aika itkuttomia olleet, esikoinen oli itse naantalin aurinko, sitä neuvolassa vähä ihmettelivät rokotuksen yhteydessä: piston jälkeen n. 5 sekunttia itkua ja kohta hymy suussa! on edelleen aurinkoinen mutta aika tempperamenttinen poika, ikää 4 vuotta. kuopus on samaa maata, yöllä ainoastaan vähä itkasee kun ruoka palvelu ei pelaa yhtä nopeasti kuin päivällä... ikää 2,5kk. pitänee koputtaa puuta kun on noin hyvän tuuliset lapset saanut, kolmas varmaan huutaa heidänki edestä jos satutaan innostumaan...