***HUHTIHIPPUSET*** viikolla numero 46!
uusi pino, uudet kujeet!
tässä edellisviikkoiset turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11653448&p=2&tm…
t.VadelmaMama
Kommentit (39)
Taas joudun pikaisesti kirjoittamaan kun oon töissä... Tohon emätintulehdukseen ja hiivaan pakko vastata. Eli emätintulehdus on lääkärin AINA pakko hoitaa raskaanaolevalta koska riskit on liian suuret olla hoitamatta! Lääkärit tietävät kyllä mitä määräävät ja lääkepakkauksissa on usein kaikki mahdolliset sivuvaikutukset kirjattuina jotta eivät joudu vastuuseen jos jotain tapahtuu... Itellä ei oo just tota vaivaa ollut mutta siskolla monesti (4 lasta hällä) eikä koskaan oo ongelmia tullut hoidoista.
Itellä on jyllännyt hiiva monta viikkoa ja lopulta tiistaina sain ajan neuvolalääkärille joka vahvisti mun oman epäilyn eli ei oo se normi emättimessä viihtyvä hiivatulehdus vaan iholle pesiytynyt versio (ja tietty tonne jalkoväliin) johon sain sitten vahva hiiva+kortisonivoiteen jota 7vrk pitää käyttää. Ja kovempia aineita sitten jos ei vieläkään helpota. Kyllä siinäkin paketissa oli vaikka mitä mahdollisia haittavaikutuksia mutta pakko vaan luottaa lääkäreihin enkä tällä kutinalla kukaan pysty elämään... (ja takana siis neuvolantädin ohjeistuksesta 1x tavis pevarylkuuri ja 1xpevaryl+salva kuuri aikaisemmin)
Liikkeet ei vieläkään täällä tunnu vaikka kakkonen tulossa mut istukka siis edessä vaimentimena. Esikko kuumeessa neljättä päivää ja isin kanssa kotona, tylsistynyt on poika kuulemma kun energiaa riittää kuumeesta huolimatta... Melkeen jopa olen mielummin töissä kun kiukuttelevan uhmiksen kanssa kotona, mies kun on vielä helpommin korvattavissa töissään kuin minä omassani niin siksi meillä usein tehdään näin päin...
Emmis 16+4 ja esikko 1v10kk
...pikaisesti, että mulla oli jatkuva kirvelyä ja kutinaa alapäässä. Tämän takia on otettu jo 2 näytettä, jotka neg. Nyt olen käyttänyt ulkosynnyttimissä bepantenia ja kutinat on jääneet...se voide jättää semmoisen monen pesun kestävän suojakalvon. Kutina ja kirvely johtunee hormooneista johtuvasta limakalvojen kuivumisesta.
vinkiksi siis kutiseville, mutta testeissä negatiivisille :)
Huomenna rakenneultra...hui!
:)
pienipulu rv 19+6
Älkää vaan kukaan ottako itteenne, tää on vaan miun omaa mukinaa tän hetkisestä kondiksestani :D!!! Eli nyt sitten toissa päivänä huomasin, että miulle on pamahtanut oikeaan reiteen raskausarpia!!! MIULLE, jolle ei siis oo tullut missään kolmessa aikaisemmassakaan raskaudessa arpia edes mahaan?!! Mie oon kyllä huomannut, että oon tosi paljon isompi kuin aikaisemmissa raskauksissa, työvaatteet, joita oon pitänyt vuosikausia ja myös aikaisemmissa raskauksissa, alkavat jo nyt kiristää, puristaa ja ahdistaa ja vasta puolessa välissä mennän... Huh huh, mahdan päätyä tosi uhkeisiin mittoihin!!! Kaiken lisäs, meinasin äsken punnita itteni, ennen kuin tuun tänne vuodattamaan olojani, et tietäisin edes ite, paljonko sitä massaa nyt on siis kertynyt, niin teki vaaka tiltin!!! Toivottavasti painoraja ei oo ylittynyt, siis vaakan sietorajan :D!!! Miun oaino oli ennen raskautta 60,4 jossa oli siis kolmisen kiloa jäänteitä edellisestä raskaudesta ja se ei ollut noussut viime neuvolaan mennessä kuin 600g, ja mie kun vasta palasin töihin, ja aloin siis liikkua enemmän kuin ennen, niin nyt niitä sitten pukkaaa... No, ei auta, kuin ottaa vastaan kaikki ihanuus ja kurjuus, mitä ne loput mahdollisesti 20 rv tuovat tullessaan!!!
Muuten olo on ollut mitä mainioin, oon jaksanut paahtaa edelleen töissä " hullunkiilto" silmissä, ovat joutuneet työkaveritkin jo toppuuttelemaan ja muistuttamaan, ettei ehken kannata nostella enää mitään painavia jne. Olo on siis niin hyvä, ettei yhtään ymmärrä varoakaan, että mitä jos jotakin tapahtuisi?!
Hiiva- ja emätintulehduksistas ja alapään kutinoista : Miulla ei tässä raskaudessa ole vielä ollut kertaakaan hiivaa, ei edes antibiootikuurin jälkeen, ja se on ihme! Miulla on aikaisemmissa ollut niitä melkein toinen toisensa perään, tuntui et jatkuvasti piti olla apteekista hakemassa lääkettä niihin. Lukaa odottaessa yksi hiivatulehdus pääsi niin pahaksi, että sen valkovuodon seassa alkoi olla jo reippaasti vertakin limakalvojen ollessa niin ärtyneitä, mie olin varma, että nyt on jo emätintulehdus tai vähintään joku sukupuolitauti, ja menin lääkärille, ja hiivahan se vaan, mutta lääkäri määräsi siihen järeämmät voiteet, kuin mitä nuo käsikauppalääkkeet ovat, eli kannattaa mennä lääkärille, jos omahoito ei riitä. Ja ne emätintulehdukset vaativat tosiaan aina lääkärin määrämät lääkkeet, eli siinäkin tapauksessa vaan heti lääkärille, jos emätintulehdusta epäilee.
Mie oon ihan hirmuisen huolestunut tästä Tehy-kiistasta ja hoitajien joukkoirtisanoutumisten tapahtumisista... Jo tietenkin meidän kaikkien takia, eihän sitä koskaan tiedä, jos jonkun nyytti päättää ottaa varaslähdön maailmaan, ja sitten miun ystäväpariskunnalle on tulossa vauva ja he kuuluvat riskiraskausryhmään äidin diabeeteksen ja munuaistaudin takia ja jo nyt on varmaa, ettei vauva täysiaikaiseksi masussa voi olla, heille ei alun perin lääkärit antaneet edes minkäänlaista toivoa saada vauvaa, ja mitä jos vauva menehtyisi sen takia, ettei olisi hoitajia?! Muutenkin lähipiiriin on tulossa vauvoja, munno ja ukki ovat molemmat sydänsairaita jne. Miulla on sormet ja varpaat ristissä, että kiista selviäisi ja meidän kaikkien potilasturva olisi taattu... Tällaisilla mie täällä itteäni stressaan...
Nyt on mentävä tekemään perheelle ruokaa, jaksamisia kaikille!
Niina rv 20+1
muutama vinkki pikkupurtavaksi juhliin. normi jauheliha tms pizza. pelkkää jauhelihaa ja juustoa ja sen leikkaa valmiina tosi pieniksi paloiksi. Jäätelö, litran paketti (tai isompi paketti) ja vohvelituutteja ja strösseleitä. lusikoi vaan jädeä tuuttiin ja " upottaa" jädeosuuden strösseliin. helppo ja ollut todella suosittu juttu. t:paco
Jo-an: Onnea kivoista ultrakuulumisista ja tosi suloisista kuvista!!!!!
Pahnu: Meillä on aina olu lasten bileissä keksejä, sipsejä, jäätelöä ym. Siis kakkuahan lapset ei syö eikä juurikaan pullaakaan. Saavat kai sokerimyrkytyksen, reppanat!!!
Tervetuloa taas uusille, kyllähän meitä hippusia tänne mahtuu!!
Omassa navassa on nyt tuntunu kivalle, kun on liikkeitä on tuntunu säännöllisemmin:)) Yks ilta nukkumaan mennessä tuntu jo aika ikävältä kun pikkuinen yritti puskea päällä masusta läpi=)) Enpä kyllä valita!!
Mulla on siis ens tiistaina se rakenneultra, soittelin äitipolille ja kyselin, että onko osasto auki jos irtisanoutumiset toteutuu. No, meillähän ultrat tekee aina lääkäri, joten ei hätää. Meidän sairaalassa on iso osa tehyläisistä viranhaltioita, jotka ei siis irtisanoudukaan, huh!! Itseasiassa meidän sairaalassa voidaan joutua auttamaan purkamaan Oulun synnytyksiä ja leikkausjonoja!!
Tuija (tänään 34 v) + tirppinen rv 19+6 (siis huomenna puoliväli=))
mä sain just kotiin lapun et ens viikon ultra peruuntuu jos lakko alkaa...arvaatte varmaan että itku melkein pääs, oon odottanu sitä niin paljon...ja kyllä se siltä näyttää että lakko alkaa...mua ahdistaa ajatuskin että se siirtyy ties miten pitkälle vaikka just ehdin ajatella ettei enää montaa päivää...eikä oo kyl varaa mennä yksityiselle...muta olis kyl reilua että neuvolasta sais jonkun lähetteen yksityiselle koska meille kuuluu kaks ultraa!vaikka onhan se lakko ihan aiheellinen,mut ei lohduta varsinki kun kuulun ite superiin joka teki jo sopimuksen. tosta aiheutuu meille silti vaan lisää töitä vaikka ollaa oma sopimus jo tehty...
Ostelin tossa just äitiysvaatteita, kiva että se " mammatyyli" on yleisestikin muotia,siis leveät paidat ym niin helppo löytää vaatteita. harmittaa kyl et niihin menee hirveästi rahaa,varsinki näin talvella kun pitää olla monta kerrosta vaatteita.
tosta emätintulrhduksesta viel,et mulla oli kans muutama viikko sitten se taas jonkun sadannen kerran, sain siihen gyno-daktarin kuurin jonka lääkäri katsoi tarkkaan että se käy raskaana olevalle. no heti perään iski tietty hiiva, noin tuhannen kerran, siihen hain canesten-kuurin ja nyt on kaikki ok. tosin seksi vähän " pelottaa" etten saa taas noita tautei,mulla kun noi ja virtsarakontulehdus on tosi usein vaikka peseydyn usein ja hyvin. mut eipä se seksi muutenkaa hirveästi ainaisessa väsymyksessä huvita...
jotain positiivistakin kuitenkin tähän elämään,tänään kun olin shoppailemas niin vauva liikkui ekan kerran päivällä,yleensä vaan illal sängys meinaan, niin tuli hyvä fiilis kun tunsi että vaavikin on mukana shoppailemas!:) ja kateuskin iski kun joka toinen nainen käveli siel ISO maha pystyssä...piti avaa omakin takki ja vähän yrittää pullistella pikku kumpua:D olisinpa jo niin pitkällä myös...
-Hendu- rv 18+6
Kauheeta kun on aina kiire. Tai sit vaa väsy ettei jaksa kirjoittaa, käyn kyl lukee tääl melken joka päivä.
Miun pahaolo on oikeesti poissa. Melkein mitä vaa voin syödä ja pakko syödä usein, ku on nälkä aina.
Eilen kävin kattoo esikoisen kaa ekaa kertaa joulupukkii tänä vuonna, oli polonen ihan paniikissa. On ollu nukkumisongelmii, ku ei neiti tahtois nuukkuu oikeesee aikaa päikkäreitä ja jos nukkuu liian myöhää ne vaikuttaa yöunii. Eilekii leikki täysillä viel 11 aikaa. Ja aamul ylös 7. Ja miun pitäis jaksaa töissä ja isinkii.
Rantsu: Et sie kyl lihavalta näyttäny. Mie oon kuiteski nähny sinuu ku ootit Lukaa(kait?) ja sen jälkee. Ihan hyvältä näytit.
Hendu: Voi ku niin toivoin ettei tuo lakkoilu vaikuta meijän ultrii, miulle ainaski sanottii neuvolassa ettei vaikuta. Miul on kuiteski r-ultra vasta 19.12.
Nii muutes tunsit selvät liikkeet viime perjantaina ku tulin töistä kotii. Siis kesken automatkan. Olin ollu tuntevinaa sellasii molskahduksii jo aikasemmin, ja niit tulee edellee. Melkein nyt sit joka päivä tuntuu joku nykäisy tuol ihan alamasussa, jonne vaavi tuntuu nyt asuttaneen. (Vessa reissuista arvellen) Painaa siis rakkoo kovasti koko ajan.
Mut nyt töihi lähtöö tekee.
Terkuin Tytikkä rv 16+3
Ihanaa, työpäivä ohi ja viikonloppu edessä :)
Jo-an tosi sulonen toi kuva oli! Kyllä tekis mieli itsekkin 4d ultraan mennä.
niin.. Ja tytikkä hienoa kun pahoinvoinnit on ohi! Niin sulla myös lprssa se rakenne-ultra? Mistä kysyit että ei pitäis tuon työtaistelun niihin vaikuttaa..? Olispa kiva,mäkin tota stressannut että jos ei sitä oliskaan..
Ja noista tulehduksista vielä. Kiitoksia kaikille jotka vastailivat tuosta aiheesta! Minulla se tilanne edelleen auki. Lääkäri siis ne lääkkeet määräs,mutta en ottanut noitten haittavaikutusten takia. soitin silloin saman tien hoitoarvioon ja sielä sh ihmetteli kun se " leukosyytit kahdella plussalla" voi kuulemma olla ihan normaaliakin raskauden aikana,kun valkovuotoa paljon muutenkin. Hän teki sitten lääkärille aamuksi soittopyynnön ja hän sitten eilis aamuna soitteli. Sanoi vaan että voi olla että on normaalia tai sitten on tulehdus,että käytä tai ole käyttämättä ne lääkkeet (joo,ei ole miellyttävimmästä päästä tuo lääkäri..) Niin itse sitten kyselin että eikö siitä voi lisää ottaa jotain testiä että varmistuisi,niin sitten laittoi sellaiseen lähetteen.
Kävin sitten taas labrassa eilen,ja lääkäriä oli kai ärsyttänyt kun itse tutkimuksia vaadin,niin oli määrännyt sinne kaikenmaaliman nielu-viljelytkin.. :D Näytteen ottajakin tokas että aikamoista hätävarjelun liiottelua,ihme kun ei vielä korvasta tartte jotain näytettä ottaa :)
Noh,mutta onpa nyt sitten tutkittu,ma. sitten kai tuloksia voi kysellä. Eli ennen sitä en meinannut noita lääkkeitä käyttää. Ja kyse ei ole siis hiivasta vaan " bakteeri-vaginoosista" tms.. kun taitaa tuo emätintulehdus tarkoittaa hiivaakin..
Mutta mukavat talviset viikonloput kaikille huhti-hippusille!
Viva ja masu-tyyppi 16+3
Eli minäkin olen lueskellut silloin tällöin juttujanne, mutten ole saanut aikaiseksi raapustaa itse mitään..
Mulla on la 4.4 eli viikkoja nyt 20. Kolmas lapsi on tulossa. Ja kovasti jo pikkuista odottelen :) Vaikka toisaalta raskaus sujuukin jo enemmän " itsestään" kuin vaikka ekaa odottaessa. Maha on pullahtanut jo melko komeaksi.. kääk kuinka iso siitä tuleekaan. Olen kyllä päättänyt, että tässä raskaudessa en murehdi mahan kokoa.. vaan iloitsen siitä ja kannan sitä ylpeästi. Ei mun maha edellisissä raskauksissa ole mittojen mukaan ollut iso.. mä vaan olen itse niin lyhyt, et mä varmaan näytän sit niin suurelta. Jeps.. Potkuja tuntuu hyvinkin, melko hentoja vielä ja alamahalle.
Väsyttänyt on hurjasti ja nytkin ois tarkoitus kellahtaa päikkäreille, kun muksutkin nukkuu.
Kirjottelenpa joskus lisää.
Onnellista odotusta!
huhtitaika, 20 vkoa
Ihana kattella värillistä Jo-anin hippusen kuvaa, ai että näytti aivan erilailla vauvalta, ku normiultran tummat sävyt! Tuijalle synttärionnittelut eilisen johosta. Ja mahtavaa, että tuntuu tuo pahoinvointi helpottaneen kokolailla kaikilta. Voi, mutta koittakaa olla vaipumatta epätoivoon ne, joilta ultrat siirtyy tuon lakkoilun takia! Jos vaan masusta elämää tuntuu, niin sitähän pitää ajatella, että sillon siellon kaikki mallikkaasti, niinku pittääki.
Ketään henk.koht. loukkaamatta mun pittää kyllä ihmetellä tätä, ku eiliset iltauutiset ei muusta oikein kertonukkaan, ku lakko siellä toinen täällä... Minen ymmärrä, aattelen itte niin että oon kiitollinen ko töitä on ja jos ei työt miellytä, niin sitten pittää miettiä jottain muuta. En mie sitä sano, että alipalkkaus on reilua, se on väärin, mutta musta vaan tämmönen lakkoilu on vielä tyhmempää. Hurja malli lapsillekki: ko en saa tahtoani läpi niin en tee sitten mittään :(! Oon ite opiskellu amk-tutkinnon ja palkka on sairaanhoitajiaki kehnompi ja joskus se sylettää kyllä ku töitä pitäs tehä melkein pelkästä työnilosta(tai ehkä se sylettää niinä hetkinä ku työnilo puuttuu), mutta toisaalta mie koen saavani työstäni paljon muutaki ko palkkaa. Tällähän sitä tieten on pietty ylläki tätä matalaa palkkausta, ku auttajia ja hoitajia riittää, mutta eikö sentään monia hoitajia hirvitäkki ajatus potilaitten " omilleen jättämisestä" ? En jaksa uskoa, ettei ainaki joitain hirvittäis.
Tulehusjutuista on kirjoteltu, en muista kerroinko ku mullaki oli leukosyytit 1+lla ekanäytteessä, mut toka oliki sitten puhas, eli ei visiin tulehuksia tälläerää. Kai se lääkäri niien aiemmin olleien supisteluien takia tarkistutti nuo, mutta mukavaa, että nyt selvittiin näin. Eikä ole muuten yli viikkon supistellu! On taas pystyny käveleen kunnon päivälenkit ja nauttimaan talvikeleistä :) !
Me oltiin tänäaamuna ultrassa koko perheen voimin ja masuasukilla oli siellä kaikki mukavasti kunnossa. Oli jotenki oikein perusteellisen olonen tutkimus siihen verrattuna, mitä muistin esikoisen vastaavasta ja mies sano kans ihan samaa, mutta olipa mukava näin. Mun poikahytinät kyllä vahvistu, kun vaikka nyt oli 2vkoa vähemmän, ku Saran rakenneultrassa vkoja, niin siellä oli jotenki niin rotevan näkönen kaveri ¿mutta empä mie tieten ittekkään ole mikkään sirppana, heh!
Muuten kaikki mukavasti vkl:a ootellessa, huomenna pääsee meän neiti muuten ekakertaa nukketeatteriin, pulkkamäkeä testailtiin eilen aamulla kotipihalla ja tästä talvisesta olosta pitää nauttia nyt kun tätä vielä on. Tein eilen lanttulaatikkoa ja aivan nappas tuo joulufiilis kiinni, ihanaa.
Rentouttavaa vkl:a ja elämäniloa hippumammat :)!
Hanna, masuasukki 18+5 ja päikkärineiti
..ja rentoa viikonloppua kaikille Hippusille!
Nyt on jo osa käynyt rakenneultrassa ja Joan oli laittanu ihanan kuvankin!
Mun piti kans tulla pikaisesti kertomaan ultra-kuulumisia -tänään oltiin rakenneultrassa. Oli tosi ihana nähdä vauvan jo potkivan kun on tuntenut jo vähän aikaa..kaikki oli kunnossa ja kovin selvästi se tytöltä näytti! Saatiin myös vino pino kuvia ja nyt ne koreilee jääkaapin ovessa =) .
Toivottavasti loputkin pääsis ultriinsa ajallaan, ettei toi Tehyn työtaistelu vaikuttas.
-vanilja 19+1
Eli tänään käytiin rakenne-ultrassa ja kaikki hyvin, mullahan oli niitä verenvuotoja yms. ja nyt hemaatooma täysin kateissa ja istukka on noussut kohdunsuulta takaseinälle ei pitäisi enää vuotaa.
Tammisaaressa ultrattiin sekä tavallisella ja 4d-ultralla, on se hienon näköistä miten kaikki näkyy niin paljon selvemmin 4d- ultralla kuin tavallisella. Meidän pieni imeskeli peukkua ja saatiin vielä varmistus että meidän pienet prinsessat saavat pikkuveikan =) Piti kyllä ensin jalat tiukasti yhdessä mutta vilautti sitten kuitenkin kahteen otteeseen.
Olo on niin onnellinen että kaikki on kunnossa ja voi nauttia odotuksesta edes hetken (pelkona hepatoosi kun on ollut aiemmissa odotuksissa jo ja jälkimmäisessä alkoi 20+ viikoilla =( )
Bzz rv 18+4 (18+6) + prinsessat 3,5.v ja 2v.3kk =)
[color=teal] Mua jo täällä melkein itketti kun luin Bzz:n ja Vaniljan hienoja rakenne-ultra uutisia!!! =) Voi että sentäs.. :) Meillä se on tiistaina.
Hendu oli ainakin saanu kurjan postin rakenne-ultran peruuntumisesta! :( Voi itku.. Kyllä muakin harmittais ihan hirveesti jos se siirtyis. Meillä lakko ei vaikuta, tai niin ainakin neuvolasta sanoivat. Täällä Tampereella ultrat kun tehdään keskusäitiysneuvolassa terveydenhoitaja-kätilön toimesta. Mut se on kurjaa, että a) ne ei anna yhtäkään kuvaa mukaan ja b) ne ei suostu kertoo sukupuolta vaikka se näkyis ihan selvästi ja kysyis sitä.
Oma napa: Mulla on niin selkee tyttö olo, että huh! Mä oon 98% varma, että meille tulee tyttö. Syy tähän on mun mahan muoto ja malli. =) Heh.. Eli niinkin luotettava " tietolähde" . :D Tää ei nimittäin näytä YHTÄÄN poikamahalta.
Me ollaan päästy takas kotiin ja pakattiin tänään illalla vähän jotain tavaroita. Huomenna ja sunnuntaina pakkauspuuhat sen kun jatkuu. =) Sit mä oon kierrelly kaupungilla kaupoilla ja miettiny sisustusjuttuja. Muutamia juttuja oonki jo ostanu valmiiks ja osan oon jo miettiny niin et tarttee vaan käydä ostaa. =) Ihanaa... mut saas nähä missä kohtaa loppuu rahat totaalisesti.
Viltsu mylläs äsken mahassa niin hirmusesti, että tais käydä nukkumaan ku ei enää tömpsyttelee alamasuun. =) Ihana pikku ihmisen alku. Voih.. Mä en millään jaksais oottaa sitä synnytystä. =)
Voikaa hyvin ja mukavaa viikonloppua kaikille!
burde & viltsu 19+5 (+ heidi 1v<2kk)
Kaikki hyvin, huih :) On ne kätilöt vaan taitavia, kun näkevät sieltä sydämen toiminnat, sisäelimet jne...itse kun katselee näyttöä se on melkoista kaurapuuroa :)
Onneksi itse kerkisin ultraas sillä jorvissa ensi viikon rakenneultrat on peruttu eikä uutta aikaa ole tarjolla!!! Kyllä olen käynyt kuumana ihan vain muiden puolesta ja vauhkonnut, että menisin yksityiselle ja lähetteäisin laskun kunnalle...noh, minkäs teet! Mun sympatiat ei oo muutenkaan hoitsujen puolella. MUTTA EI SIITÄ SEN ENEMPÄÄ! Ihanaa odotusta kaikille ja toivotaan, että kaikille järjestyy hyvä ja asianmukainen hoito :) Onneksi ei olla nyt synnyttämässä.
pienipulu rv 20+1
Ihanaa, että niin monet on jo kertoneet hyviä rakenneultra kuulumisia:) Meillä se olis edessä tiistaina, vähän jänskättää!!!
Olin perjantaina tosi reipas ja ompelin kahdet äippäpöksyt. Kyllähän noi omat housutkin mahtuu vielä jalkaan, mutta onhan se kiva, kun on varautunut mahan kasvuun.
Siis on tosi ihanaa kun on tullut lunta, saas vaan nähdä kuinka kauan pysyy, jos alkaa lämpiään. Meillä täällä rannikolla on niin harvoin kunnolla tota lunta.
Eipä tässä nyt tämän kummepia, ai niin taisi olla uusiakin tulokkaita, heille tervetuloa seuraan!!!
Tuija + napero rv 20+2
tuikku73: missä päin sä asut kun sulla ei vissii sit vaikuta toi tehyn lakko ultraan?
Ei kun kiroilin tossa jo aiemmin et mun ultra peruuntuu jos lakko alkaa. mulla olis se kans ti,ja melkein itku pääsi kun luin et sullakin on se niin miks en mäkin sitten pääse...:( Mä haluaisin niin hirveästi päästä sinne kun oon sitä odottanu pitkään...nyt on taas niin epävarma olokin,pelkään taas ettei kaikki oo kunnos kun ei oo liikkeet tuntunu pariin päivään..tai jotain on tuntunu,mut en oo varma mitä se oli...
Muuten viikonloppu meni ihan hyvin.tänään olin ihmeen energinen ja oltii poikaystävän kanssa shoppailemassa. Ostin vaaville aivan ihanat lakanat!:) ajoissa joo,mut ei voinu jättää niitä sinne. Sitten ostettii heräteostoksena uusi imuri:D mut se on tosi kätevä, sellainen langaton missä on rikkaimuri samassa!tehokas ja helppo ottaa käyttöön. Ollaa meinaa maailman laiskimpia imuroimaan,niin jospa nyt tulis useimmin imuroitua:)
mä tossa kudoin taas vaaville peittoa,jotenki ihanaa rauhassa istua ja tehdä itse sille kaikkea!pitää mummin avustuksella opetella töppösten ym tekoa vielä, oma äiti kun ei osaa yhtään,nää käsityötaidot hyppäs täysin yhden sukupolven yli:D
mutta oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
-Henna ja Hipsu-
on muutamaa harmittanut, ettei pääse ultraan, mutta sovintoesitys on nyt saatu aikaseks, joten ehkä ne ei peruunnu. toivotaan että esitys nyt menis läpi. ja miksei menis, kerran siellä on tehyläisetkin ollu sitä esitystä tekemässä.
ite en kyllä tehyä ton jutun takia arvosta, oikeestaan arvostus on laskenut _tosi_ paljon. oon kyllä samaa mieltä siitä, että palkkaa täytyy oikeesti sairaanhoitajille, kätilöille ja muille saada lisää, mutta toi keino on mun mielestä niin todella törkee millä ne on sitä lähtenyt hakemaan. eikä mun mielestä tartte kummoistakaan matikkapäätä, että tajuaa, ettei yhdellä parin vuoden sopimuskaudella yksinkertasesti voi nostaa yhden ison ammattiryhmän palkkoja 24 %:a. vaikka mistäs sitä tietää, kun eivät vielä julkaisseet mitään lukuja...
jos jonkun tuloja pitäis nostaa, niin kansaneläkeläisten. hesarissa just oli juttua, että 35 000 naista ja 4 000 miestä elää kelan suosiollisella 500 e eläkkeellä... huh huh. kyllä siinä omat rahahuolet saa hiukan mittasuhdetta. ja siinä, että suomessa on tuhansia ihmisiä, joilla ei ole kotia. suomessa! on se vaan niin uskomatonta. samaan aikaan yhdet sanoutuu irti palkkoja nostaakseen, eikä suostu ees suojelutyöstä sopimaan. ja sitten vielä valitetaan orjatyöstä, kun pakon edessä laki säädetään suojaamaan asiaan täysin viattomia ihmisiä. ei pysty ymmärtämään. ja samaan soppaan vedetään joku lääkärilakko, että lakkoilihan nekin. joo, mutta lakossa just onkin jonkinlaiset säännöt, eikä ihmisiä jätetä osastoille kuolemaan ja kohautella vaan hartioita, että rahalla tästä kuulkaa päästään. kiukuttaa!
no. toivottavasti en nyt loukkaa ketään, mua on vaan ärsyttänyt tää koko hässäkkä. mutta siis, toivotaan että sopimusesitys olis nyt kaikille osapuolille kohtuullinen. myös veronmaksajille. vaikka totuushan kyllä on, että suomessa terveydenhuolto on hoidettu tosi halvalla verrattuna esim. muihin pohjoismaihin, ja suurin syy varmaan on just matalat palkat (verrattuna muihin maihin), sekä hoitailla että lääkäreillä. että sinänsä, ja muutenkin, on kyllä aikakin nostaa palkkoja.
vielä pahoittelut, jos joku mun purkauksesta pahastuu... :(
miten muuten oot Burde voinut, onko olo jo parempi? täällä oli joku toinenkin, jolla oli supistellut. hänellä tais ongelma jo helpottaa? mullakin on jonkun verran supistellut, aika napakoitakin harjotussuppareita, mutta en oo oikeen osannut niistä huolestua. esikko meni niin paljon lasketun yli, että en usko että tämä mitään vakavaa on. en ees muista missä vaiheessa esikoista odottaessa ne alkoi, muistaisko joku millon niitten ns. kuuluis alkaa? vois kai sitä neuvolasta kysyä... tai sitten odotan vielä viikon rakenneultraan ja kysyn samalla.
onnea muuten kaikille ultrista hyviä uutisia saaneille! ihana lukea niitä. :) ja kuvankin oli joku laittanut. :) :)
en nyt taas yhtään muista mitä muuta täällä on jutusteltu tällä viikolla... ainiin, tervetuloa uusille! mukava kun vielä tulee uutta porukkaa. :)
tuli aika paljon omia höpötyksiä, pahoittelut siitä... ei vaan jaksa alkaa kahlaamaan koko pinoa läpi. nyt aletaan herkutella juustoilla ja patongilla ja kattoa leffaa. mukavaa sunnuntain loppua kaikille, eihän tätä paljoa enää jäljellä ole... t.VadelmaMama, rv 18+5
Ihanan pitkiä viestejä olette kirjoitelleet, mutta en ehdi nyt niitä kaikkia lukemaan. Siitä hiivasta ja emätintulehduksesta. Mulla oli tokassa raskaudessa tosi sitkeä hiiva, jonka jälkeen tuli emätintulehdus. En muista kaikkien lääkkeiden nimeä, joita silloin lääkärit määräsivät, mutta ne olivat kaikki voiteita emättimeen. Sisäisiä lääkkeitä eivät voineet määrätä raskauden takia. Mulla yleensä voiteet ovat aina vaan pahentaneet hiiva tilannetta ja aina lopuksi on jouduttu ottamaan tehokas sisäinen kuuri. Silloin tokassa raskaudessa kolmas kuulemma ¿ tosi järeä¿ voide tepsi, mutta sitten oli jo limakalvot hätää kärsimässä ja sain emätintulehduksen, joka onneksi hoitui yhdellä voiteella. Mitään vuotoa tai muutakaan epänormaalia ei tuon tapauksen takia tullut. Lääkärit myös kovasti vakuuttelivat, että voiteet ovat turvallisin vaihtoehto ja ehdottomasti parempi kuin jättää tulehdukset hoitamatta. Sitä hiivaa kuritettiin myös ruokavaliolla, eli sokerit viimeisen voidenkuurin yhteydessä pois. Tsemppiä! Toivottavasti vaiva menee pikaisesti ohi!
June77 ja viikot 16 +4 (muistaakseni)