Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että on tarve päästä kaupungille!! Kaverini vei vauvan 5vrk:n ikäisen mukanaan shoppailu kierrokselle.

Vierailija
12.11.2007 |

Eikö todellakaan voisi odottaa että edes 2viikkoa tulee täyteen? Ja lapsella on isäkin joka voisi katsoa kun äiti käy kaupassa.

No saapa itseä syttää rs viruksista ym.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHQ

Vierailija
2/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näin kylmällä kelillä en kyllä veisi vastasyntynyttä minnekään muutamaan viikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsen voi viedä ulos. Ainoastaan talvella ei suositella pakkasen takia.

Vierailija
4/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädä hoitamatta. Minä en kyllä tahalleni hakisi vauvalle tauteja. No omapa on asiansa.

Vierailija
5/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan hyvä että oltiin sairaalassa 8 vrk, eipähän kukaan pääse ainakaan arvostelemaan että olisin vienyt lapsen ulos alle viikon vanhana.

Vierailija
6/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko raskausajan oli toitotettu, että jokainen perhe tekee asiat oman vointinsa ja hyvinvointinsa mukaan. Lisäksi kerrottiin, että vauva saa äidinmaidosta vasta-aineista.

Kun alusta asti voin tosi hyvin, niin en oikeasti tiennyt, että pientä vauvaa ei saisi viedä ihmisten ilmoille. Kunnes sitten eräs sairaanhoitajatuttu paheksui minulle asiaa ääneen, kun olin 2-viikkoisen kanssa jossain ja vaihtelin vaippoja vessan lattialla.

Vierailija
7/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni käsitys vauvojen ja äitien kotona pysymisestä mahdollisimman pitkään ja että kodin seinien sisällä vartutaan tasapainoisemmiksi, on patriarkaalisen yhteiskuntamme tuotosta.

Vauva on ihminen ja tulee ihmiseksi (sosiaaliseksi) tähän maailmaan. miten hän voi oppia sosiaaliseksi, jos maailma ei ota häntä vastaan ja hän opi ihmisten tavoille, vaan maailman olisi opittava hänen tavoilleen?

Vanhempien tehtävänä on olla puskurina/suodattimena lapsen ja maailman välissä niin, ettei lapsi joudu liian aikaisin tekemisiin lapsen maailmaan soveltumattomien asioiden kanssa (joita tulee mediasta ja muualta maailmasta) ja että lapsi SAA olla lapsi. Vauvan kohdalla tämä on oman näkemykseni mukaan sitä, että vanhemmat luovat turvallisuuden tunteen täyttämällä lapsen perustarpeet. Vanhempiensa kanssa lapsi voi mennä ja tutustua maailmaan turvallisesti. Itse näen, että on aivan sama, onko lapsi 3 vrk vai 2 viikkoa liikkuessaan vanhempansa kanssa muussa maailmassa, jos vanhempi vain täyttää lapsen tarpeet siinä maailmassa, johon hän lapsen vie.

Kolmen lapsen äitinä ymmärrän kyllä erilaisten tautien riskit, mutta myös masennus ja suoranainen " mökkihöperyyskin" on lapsille vaaraksi. Sitäpaitsi perunakin on myrkyllistä jos sitä syö kerrallaan kilokaupalla :-).

Vanhemmuudesta minulla oisi vielä paljonkin sanottavaa, mutta se ei liene tämän keskustelun teema

Vierailija
8/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheet riskit laitetaan lapsen eteen heti. Tuollakin joku oli vieny 4-vuotiaan Heurekaan! Ja käyny ite töissä ja kaupassa ja lukenu lehteä ja kaikkee ja nyt sillä lapsella on flunssa.

Etukäteen kun miettis, ei tarttis sit sairaana surkutella.

Tynnyriin vaan jo laitoksella.

Vierailija
9/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa äitikin siinä samalla vähän huomiota...Sitä kun niin harva tulee kotiin sitä vauvaa ihastelemaan niin onhan toi paljon kätevämpää! Mitäs sitten jos vauva sairastuu? Viedään sairaalaan ja taas saadaan huomiota! YES!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi