Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##TAAPERO-ENSKAT VKO 46##

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy hilata tätä pinoa ylöspäin, paljoa en ehdi kirjoittelemaan kun tyttö varmaan herää ihan kohta.

sai tänään neuvolassa kaksi rokotusta ja täytyy seurailla nyt illan mittaan noudeeko kuume, painoa oli n 12,5kg ja pituutta 83cm? (en jaksa hakea alhaalta neuvolakorttia..)

Amylle jaksamisia!

Ihanalta kuulostaa pikkuquun touhut, meiltä löytyy sitten puolestaan se helmoissa roikkuja;)

Miten meni miamikin imetyksen lopettelut?

Omaa napaa vielä sen verran mä odottelin toisia menkkoja saapuvaksi ja ihmettelin kun tänään oli jo kp 52 eikä menkoista tietoakaan,vkloppuna alkoi pahoinvointi ja tänään en meinannut saada housujakaan kiinni, tein epäluuloisena vielä yhden testin ja raskaana oon nyt sitten kuitenkin! menkoista laskien ois jo kahdeksas viikko menossa mutta ovis on varmaan ollut myöhemmin,,täytyy varmaan varailla aikaa alkuraskauden ultraan, nyt vielä tuntuu aika epätodelliselta.Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Nyt tekemään välipalaa pikku unikeolle:)

Queen

Vierailija
2/52 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin oisin moisesta vetänyt herneet nenään, toivottavasti asia nyt järjestyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink] VAU!!!! ONNEKS OLKOON ihan hirveesti! Ja paaaaaljon tarrasukkia matkaan... Voi kun ihanaa!!!! :D Toivottavasti tää alottais nyt oikeen positiivisen ja pysyvän plussa-aallon täällä enskoissa!

Burde, heidi ja viltsu 19+2

Vierailija
4/52 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas sulla hyviä uutisia sittenkin!!

Meillä typyn kuume jatkuu, tosin tänään on jo suostunut syömään ja leikkikin ahkerasti Tikrun Ronjan ja Jepsiksen Helmin kanssa, joten ei ainakaan kamalan kipeä ole. Neuvolasta kielsivät nukuttamasta ulkona, joten nyt sit tapellaan sisäunien kanssa. Aamupäivällä heräsi heti, kun nopsasti otin ulkoa sisälle (ehdin nukuttaa ulos ennen ku soitin neuvolaan). Äsken nukahti kyllä nätisti omaan sänkyyn, joten ehkä nukkuminen sisälläkin onnistuu kun on tarpeeksi väsynyt.

Eipä muuta taas, menen nauttimaan kirjan lukemisesta.

-Osse ja typykkä

Vierailija
5/52 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä mukavaa luettavaa, paljon onnea Queen=)!

Mun kuumeilut onkin sitten edelleen haaveilutasolla, sain uuden työpaikan. Kävin tänään pitämässä näytetunnin (tulevan pomoni toivomuksesta piti pitää ihan mulle vieraasta aiheesta - askelluksia, kun oon tottunut vaan rauhallisiin tunteihin kuten voimajoogaan...) enkä oo varmaan koskaan saanut niin hyvää palautetta kuin tänään=) Kivi vierähti sydämeltä...tosin työpäivät pitenee ja sehän on taas pois ajasta Allun kanssa, mutta parempi näin.

NapNapille pitää vielä sanoa, että muistan kyllä hyvin kun nuo isänään sukulaiset sooloili Allun suhteen mun selän takana. Ja ilmoitti vielä suoraan loukkaantuneensa kun sanoin asiallisesti, mutta kyllä se siitä rauhottui ja he ymmärsivät ettei meidän kanssa keskustelematta voi tehdä ihan mitä huvittaa.

Omanapaiseksi jäi, mutta pakko on mennä - tää ansaitsee kakkukahvit;)

-Ankka & Allu-

Vierailija
6/52 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Queenille! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

..Ankalle!! Ihanaa, et sait uuden työpaikan! Kuitenkin sun jutuista saa sen kuvan et tykkäät tosta työstä ja nyt sit saat " rauhassa" jatkaa opparin loppuun!

Jenni (joka menee huomenna kirjottaan työsopimusta :)..)

Vierailija
7/52 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mieletöntä Queen!!! Onneksi olkoon!!! Tuli kyllä sun plussa ihan puun takaa. Paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa pienelle :)

Onnittelut myös Jennille, kun teillä työharjoittelukuviot järjestyi noinkin hyvin.

Ja sitten onnittelut myös Ankalle uudesta työpaikasta. Niin niillä asioilla vaan on tapana järjestyä :)

Jonskulla oli tänään lääkärineuvola. Uudet mitat meidän hennolla pojalla on (lääkäri sanoi Jonskua hentoiseksi " MURR" ) 85 cm ja 11 kg. Hienot tasaluvut tuli :) Ihan hyvin silti Jonsku on omalla käyrällään kasvanut. Jonsku jostain syystä jännitti sitä käyntiä. Se ei muuten vierasta ollenkaan, mutta nyt sitä alko itkettämään, kun se vieras lääkäri alko sitä tutkimaan. Neuvolantäti tosin sanoi, että on yleistä just 1,5 -vuotiailla toi jännittäminen.

Sellanen kysymys olis, että ootteko ottaneet lapselle sitä flunssarokotetta? Me ei vielä otettu, kun ei oltu tajuttu miettiä asiaa. Täytyy nyt ottaa selvää niistä hyödyistä ja haitoista ja sitten katsoa otetaanko sitä vai ei. Jos ootte ottanut, niin miksi ja jos ette oo ottanut, niin mitkä oli syyt siihen päätökseen. Olis kiva kuulla teidän mielipiteitä asiassa.

Jonsku on taas oppinut uusia sanoja. Äiti on " äiji" isi on " iss" ja sitten se on oppinut sanomaan myös älä :) Lääkäri ei ollut ollenkaan huolissan Jonskun puhumisesta. Se sanoi, että on ihan normaalia pojille, että makustelevat pidempään niitä sanoja ennen kun alkavat puhumaan.

Ihanaa, kun Jenni, NapNap ja ehkä Q:kin pääsevät matkalle. Me suunnitellaan miehen kanssa viikonloppumatkaa Liverpooliin. Mies on Liverpool fani, joten mentäis kattomaan niiden peli. Ehkä joskus keväällä...

Johonkin lämpöseenkin olis ihana lähteä, mutta ei mulla oo lomaa.

Nyt on pakko alkaa suunnittelemaan sitä nukkumista, kun aamulla on herätys kello 5.00 :( Mä muuten sain tänään jonkun ihme hepulin ja siivosin koko kämpän kello 19-21. Jonsku oli mun apurina. Se mm. pesi märällä rätillä meidän kangassohvaa :D

Muuta en nyt pysty kommentoimaan, kun en muista mitään. Kävin tän viikon jutut lukemassa päivällä, joten mun lyhyellä muistilla ei kaikkea voi muistaa.

pesukarhu ja Jonsku

Vierailija
8/52 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonsku kans kävelee varpaillaan. Ei tosiaan oo kovin miehekkään näköstä niin kuin Q sanoi, kun meilläkin poika usein sukkikset jalassa hipsii :)

Amylle tsemppiä Emmin hoitokuvioissa. Varmasti ajan kanssa helpottaa. Eiköhän Emmi oo pian taas oma aurinkoinen itsensä :)

Pakko kertoa vielä, että mies osti Jonskulle sellasen pienen maalin. Jonskulla on sellaset pienet jääkiekkomailat. Ne on olleet jo ihan vauvasta asti. Ne on jotkun miehen vanhat. Mieshän on ihan urheiluhullu tyyppi ja oli lapsena haaveillut sellasesta pienestä maalista niin nyt kun se löys sellasen, sen oli pakko se Jonskulle ostaa. Mies on lapsena jostain lakanoista tehnyt itselleen maalin. Jonsku tykkää ihan hirveesti pelata pallolla ja mailalla sillain, että joku pelaa sen kanssa. Se on tietenkin vaan sellasta pallon huitomista mailalla, mutta kumminkin. Se aina käskee jonkun itseleen pelikaveriksi. Täällä pääsee siis mummot ja vaaritkin pelaamaan, jos meille kylään eksyy :) Älkää silti pelätkö, ei me siitä aleta mitään NHL tähteä tekemään :D Jonsku saa harrastaa ihan mitä itse haluaa, vaikka balettitanssia tai pianon soittoa, mutta kunhan jotain harrastaa.

Nyt mä siis meen ...

Vierailija
9/52 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun paremmalla ajalla kirjoittelemaan, nyt kun oon töissä ja tää kone on tosi hidas niin mulla menee hermot!!!

Mutta siis, onnittelut QUEEN!!! Hienoa!

Ja Jennille ja miehellensä kanssa onnittelut työpaikoista! ja hyvää reissua, vaikka sinne onkin vielä aikaa, mutta mä en varmaan muista lähempänä enää toivotella...

Meillä Eetu on pidellyt lusikkaa niin kauan kun muistan, mutta vasta hoidossa tajus mitä sillä kuuluu tehä! Ennen sitä se hiero kaikki paikat lusikallaan, huoh! ja edelleenkin menee aina välillä koirille namupaloja...

Isänpäivägallup, meillä isukki sai Eetun hoidossa tekemän kortin ja lahjan sänkyyn, jonka jälkeen tehtiin yhdessä aamupala. Ja sitten lähettiin mun vanhemmille syömään, ja sieltä sitten ajeltiin illaksi appiukolle.

Rahaa meillä menee aivan liikaa! Siis ehkä noin 100-120e/vko, riippuu vähän tarviiko Eetu vaippoja, tarviiko ostaa papereita yms. Mutta siis vähempään on PAKKO pyrkiä! Sillä näin palkkapäivää ennen (noin viikko puoltoista) näyttää tilit tyhjää...

Kävelyä varpaillaan ei kyll meillä harrasteta, tai en mä oo ainakaan huomannu, joten voi olla hyvinkin et Eetu kävelee varpaillaan.

Ihanaa reissua Napnapille! Varmasti ottaa päähän, mutta niinkuin moni muukin on sanonut, niin mäkin oisin vissiin todennut, että meillä on/oli kyllä muita suunnitelmia lapsen suhteen. Ärsyttävää tuollainen!

Onkos muuten teidän lapsoset missä kaupassa käydessänne? Siis kärryssä vaiko jossain muualla? Meillä kun Eetu on nyt hokannut ne " autokärryt" mihin siis saa mennä muka ajelemaan sinne sisään, niin ei enää menis millään tavalliseen kärryyn. Kuopion reissulla sitten pääsi tällasen kyytiin, ja voi että niitä ilonkiljahduksia, meni meinaan kauppareissukin hyvin, ainoo itku tuli kun piti luopua siitä kärrystä...

MM, voi kuule kyllä sä pitkään " jaksoit" imettää! Mitenkäs Iitu suhtautu asiaan?

Olipas Ossen typyllä hyvät mitat, verrattuna siis Eetun minimittoihin... Kattoin ne kyllä kotona, mutta enhän mä niitä enää muista!

Quulle kanssa hyvää reissua! Ja lähtekäähän nyt ihmeessä sinne!

Jaahas, nyt täytyy lopettaa kun ekat hoitolapset saapuivat... Mutta palailen iltapäivällä/illalla, kun saa kotona rauhassa kirjoittaa...hehheh!

napero ja Eetu 1v9kk

Vierailija
10/52 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Queenille! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Mikäköhän mua vaivaa kun en vielä halua toista lasta... haluaisin haluta. Onko teidän kaikkien kakkosta yrittävien/odottavien miehet olleet ihan innoissaan toisesta lapsesta? Mä nimittäin luulen, että mun mies varmaan haluais toisen lapsen, mutta ei halua painostaa mua. Lomalla pitää varmaan ottaa nämä asiat puheeksi...

Ossen tytölle paranemisia! Lapset on kyllä ihmeellisiä, ne jaksaa vaikka kuinka kovassa kuumeessa leikkiä. Mä olen ite pienestäkin lämmöstä ihan tööt.

Onnittelut Ankalle uudesta työpaikasta! Sun duuni kuulostaa kyllä ihan unelmahommalta! Mä halusin kans tollasen työn... mitä mä täällä toimistossa nyhjään, en tiedä...

Pesukarhu kyseli influenssarokotteesta. Me ei oteta sitä, vaikka välillä kyllä mietityttää että pitäisikö sittenkin... jotenkin mä en osaa pelätä niitä flunssia, tai niiden jälkitauteja. Kovasti kai niitä rokotteita suositellaan. Onko kuinka moni ottanut vesirokkorokotteen? Me ei otettu sitäkään... voi kai sen vielä myöhemminkin ottaa.

Ihana kun Jonsku tykkää pelata! Ensi kesäksi täytyy ostaa jotain kivoja ulkopelejä.

Napero kyseli kauppareissuista. Meidän tyttö ei yhdessä vaiheessa suostunut ollenkaan istumaan kärryissä, nyt parina viime kertana on istunut ihan nätisti, mutta vain minä saan työntää kärryjä, ei isi=) Autokärryt on tytön mielestä kivoja, mutta se saa hirveet hepulit kun pitää lähteä autosta pois. En varmaan uskalla enää kokeilla...=) Usein se käppäilee sielä pitkin kaupan käytäviä, kerää kaikkea kivaa ostoskärryihin. Osaa se kyllä viedä niitä takaisin hyllyynkin, kun pyytä. En muista olenko aikasemmin kertonut, mutta kerran kauppareissulla, karkkihyllyn luona, etsin sellaisia xylitol-pastilleja. Tyttö sitten nappasi alahyllyltä Kinder-munan, huusi kovaan ääneen että:PALLO! Ja sit läksi Kindermuna pitkin käytäviä...=) Komeessa kaaressa lensikin! Meitä miehen kanssa nauratti, piti vaan pitää pokka ja torua tyttöä että ei saa heittää, ei ole pallo...=)

Pitäisi tehdä kouluhommia ahkerasti tällä viikolla... tuntuu osa tehtävistä niin vaikeilta, ettei huvita edes aloittaa. Ja kun ei oikein ole aikaa, paitsi yöllä... ja yöllä olisi ihana nukkua. Viime viikolla kävi ekan kerran mielessä, että lopetan. Mun työkaveri on kyllä mua kovasti yrittänyt tsempata.

Ja nyt taas töiden pariin!

NapNap + tyttö 1v8kk

Vierailija
11/52 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippua! Siis sä oletkin jo raskaana, ei voi käsittää! :) Teidän lapsille tuleekin sitten aika tarkalleen kaksi vuotta ikäeroa, kun about tasan pari vuotta sitten me tultiin raskaaksi ekan kerran, eikö niin? Mitähän teidän neiti mahtaa tuumata tulevasta pikkusisaruksesta? Toivottavasti ei Liia ihan vielä jätä päikkyjä pois, niin saat levättyä edes hetkisen, jos tulee alussa pahoinvointia. Oliko sulla viimeksi?

Pesukarhu, me otettiin se influenssarokotus quulle, kun sillä on jo ollut niitä korvatulehduksia, niin jotenkin ne mua pelottaa. Ja kun mulla meinattiin kans pienenä putkittaa korvat jatkuvien tulehdusten vuoksi.

-Q- ja -q- tarhassa

Vierailija
12/52 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queenille mahottoman paljon onnea pienestä vaavin alusta :) Minäkin vain jossain vaiheessa pikaisesti ajattelin, että imetys sulla sotkee kiertoa ;) Ja tälläisen jymyuutisen sain nyt täältä lukea! Ihanaa! Liia on kyllä edelleen mahottoman hyvänkokoinen pötkylä.

Naperoko se kyseli missä lapsi on kaupassa ollessaan. Ida on ollut aina esimerkillinen ruokakaupassa-kävijä, juurikaan koskaan ei ole siellä kiukunnut (ei kyllä uskoisi!) Yhdessä kaupassa neiti saa istua autokärryssä ja siksi ainoastaan tässä yhdessä kaupassa kun autoissa on vyöt. Jos ei olisi vöitä, tämä äiti kun kurvailee, niin neiti menee mukkelis makkelis kumoon ;) Muissa kaupoissa neiti istuu kiltisti siinä edessä, lapsille tarkoitetussa paikassa.

Lopetin nyt tosiaan imetyksen ja ihan hyvin Idalla on mennyt. Maanantai-iltana itki ensin 40min ja toiset mokomat höpötteli ja nukahti vasta klo 22. Mies meinasi jo luovuttaa puolen tunnin itkujen jälkeen, mutta minä en. Eilen neiti istui sitten koko päivän mun sylissä ja kaipasi normaalia enemmän hellyyttä. Illalla sitten itki taas 10min jonka jälkeen mies haki hetkeksi meidän väliin sohvalle, siinä hetken touhuttuaan vietiin takaisin sänkyyn ja nukahti melkein heti ilman itkuja. Tänäänkin on koko aamupäivän istunut mun sylissä rätti kainalossa, myös koko sen ajan kun oltiin perhekerhossa. Täytyy kyllä sanoa, että itkuhan siinä pääsi minultakin maanantai-iltana ja olo on aika haikea. Mutta sitten yritän ajatella niitä positiivisia asioita kuten pääsen aloittamaan taas lentopallon peluun, pääsen ensi viikolla kynttiläkutsuille ja äitien askarteluiltaan. Ida kun menee klo 20 jälkeen nukkumaan niin en ole päässyt mihinkään kun viimeistään tuolloin pitää olla kotona ;)

Olotila on muuten tissien suhteen aika tukala! Huhhuh, eilinen oli ihan kamala ja yö myös. Nyt ehkä alkaa jo tuntumaan että ei tämä kauhean kauan kestä ;)

MiaMik ja Ida 1v1kk+

Vierailija
13/52 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih, kirjoitin ensin perskarhu :D

Me ei oteta influenssarokotetta, koska A) kuulin tänään perhekerhossa, että siihen on viimeinen mahdollisuus tänään :) B) Siitä tulee niin monelle kauheita oireita C) Jotenkin ajattelen että neiti kun on kotihoidossa niin riski sairastua on niin pieni, vaikkakin mahdollinen D) Influenssa-virus on niin muuntautumiskykyinen että en usko rokotteen tuovan suojaa kaikelle niille viruksille!

Vierailija
14/52 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille onnittelijoille, koitan tosiaan täällä pistää hiukkasen epäluuloisena itselleni jäitä hattuun ultraan asti, ens tiistaiksi varasin ajan.

Hienoa Miamik että imetys loppui noinkin kivuttomasti (siis tytön osalta, sulla ei varmaan kyllä ole nyt kovin mukavaa kun tissit paukkuu;))

Mä oon kanssa nyt mietiskelly mitä teen mutta ajattelin ainakin vielä jatkaa raskaudesta huolimatta.

Meillä Liia istuu kärryssä kauppareissuilla ja ihan hyvin viihtyy, tosin yrittää päästä juttusille jokaisen asiakkaan kanssa. Silloin kun Liia ei vielä osannut istua vaan oli kaupassa kaukalossaan oli kauppareissut ihan tuskaa kun tyttö viihtyi vaan jos kaukaloa kantoi (..ja se painoi) rattaisiin eikä vaunuihin saanut kaukaloa laittaa tai heti alkoi huuto, myöskään se joidenkin kärryjen oma kaukalo ei käynyt.

Influenssa rokotteesta, me otettiin se tytölle tosiaan eilen ja oireita ei onneksi tullut lukuunottamatta yhtä kurakakkaa jonka tyttö töräytti vaippaan illalla, sitäkään ei sitten tiedä kumpi rokote sen aiheutti.

Sen kummemmin en osaa perustella miksi otettiin, ajattelin vaan että on kuitenkin aika ärhäkkä toi influenssa (itse sen olen jokunen vuosi sitten kärsinyt) ja jos siltä näin voi ehkä paremmin välttyä niin hyvä.

Q: Jos kaikki nyt menee hyvin niin LA ois kesä-heinäkuun vaihteessa joskus, eli hiukan alle kaksivuotta tulis ikäeroa. Mä oksensin Liiaa odottaessa jonnekin viikolle 16 päivittäin ja pahimmillaan kymmenenkin kertaa päivässä. Pahoinvointi on alkanut ja olo pahenee koko ajan mutta vielä ei ole tarvinnut oksentaa, toivottavasti ei äidy yhtä pahaksi kuin viimekerralla. Kaappi on kyllä jo täynnä mehukeittoja ja suu täynnä sokerittomia hedelmäpastilleja;)

Liia päätti nyt kuitenkin pysyä päikkäreissä muutaman taukopäivän jälkeen ja tuolla se nytkin koisii, taidan kömpiä nukkumaan minäkin..

Queen

Vierailija
15/52 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dodii, nyt ollaan kotona¿Ihanaa!

Osse siis tarkoitin, kun tuolla meidän miehellä oli 1vee mitat 75,2cm ja 8700g, niin teidän typyllä on kyllä ihan hyvät mitat.

Amy, toivottavasti oot jo paremmalla mielellä! Ja Emmikin alkaa pian viihtymään hoidossa. Ja niin minäkin sanon, että kyllä se siitä! Vaikka nyt näyttää/tuntuu siltä että on kauheeta, niin nopeeta nuo lapsoset oppivat uuden jutun, esim juuri tuon hoidon. Ja niinkuin Quu sano, niin kyllä nuo pienet näyttää ne ¿pahimmat¿ ja ¿parhaimmat¿ tunteensa omille vanhemmilleen! Onneksi! (muutama vuosi sitten, ennen Eetun odotusta, sanoin mun serkulle, jonka lapsi aloitti hoidon, ja ekat kuukaudet, aloitti yli 2vuotiaana hoidon, että kenelläkäs muulle se lapsi kiukuttelis kuin omalle äidille/isälle? Joten usko vaan kyllä Emmi sua silti rakastaa ihan yhtä paljon, kuin että olisit hänen kanssaan kotona!)

Quulla oli ollut ¿hoitolapsi¿, ja kiva että oli mennyt hyvin. Jokos siskos sai vauvan? Ja aivan ¿ihana¿ tuo quun hiusharja ; )

Ankalle onnittelut työpaikasta!

Olipas Jonskun mitat hyvät! Meillä oli Eetu tuon ikäisenä 82,6cm ja painoa oli 9880g, mutta nyt musta tuntuu että se kymppi olis rikki!!! Vihdoin!

Me otettiin Eetulle flunssarokote, kun terkka suositteli sitä Eetulle noiden putkien takia. En tiedä oltaisko muuten otettu.

Napnap, meillä on nyt tullut Eetulle tuo sama kauppareissuilla, että vaan minä saan työntää kärryjä, isille vaan huudetaan ¿äiti, äiti, äiti¿ ja revitään/työnnetään isukin käsiä pois, äitin poika :D

MM, koskas me nähtäis????

napero ja Eetu, edelleen 1v9kk

Vierailija
16/52 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmlla mielellä jo täällä. Maanantain katastrofin jälkeen eilinen oli jo parempi päivä, vaikka Emmi oli ottanut Liiasta mallia ja nukkunut _vartin_ päiväunet. Käytiin sitten hoito- ja työpäivän päätteeksi kunnon lenkillä, joka piristi äitiä ja nukutti neidin. =) Ilta olikin sen jälkeen jo ihan siedettävä. Tänään aamu alkoi jo puol kuus ja mua vähän jännitti, kuinka taas käy. Mutta, mutta: neiti oli nukkunut reilun tunnin unet ja oli ihan reipas iltapäivällä. Käytiin jopa ottamassa influenssarokotus siinä aikamme kuluksi. Kun mä lähdin ratsastustunnille, mies ja Emmi lähtivät kävelylle ja taas oli likka ottanut tirsat. Ja nyt onkin jo autuaasti unten mailla. Eli kiitos vaan tsempanneille - kyllä tämä varmasti helpottaa! Vaikka vielähän tämä saattaa olla " tyyntä myrskyn edellä" ... ;o)

Flunssa vaan tuntuu nyt löytäneen meikäläisenkin. Kurkku on ihan törkeen kipee. Viikalla tunnilla töissä jo ihan sattui kun puhui. Eikä noita tokaluokkalaisia oikein vielä saa rauhallisesti itsenäiseen työhön... Jospa yö auttais. Mutta muten on ehkä pakko jäädä huomenna kotiin.

Niin ja influenssarokote otettiin Emmille niiden mahdollisten jälkitautien varalta ja tietysti, että jos yhdeltä, rajulta taudilta voi välttyä, niin ei se huono ole. Emmi kun on säästynyt noilta korvatulehduksilta vielä kokonaan *koputtaa puuta* niiin en suin surminkaan halua niitä influenssan jälkitautina.

Queenille sylin täydeltä onnea!!! Ihania uutisia oli! =) Mä odotan jo ihan täpinöissä ultrakuulumisia...

Napero, miten Eetu muka on jo noin vanha?!? Vastahan se oli 1½-vuotias. Ei ymmärrä...

Kaupassakäynnistä: Emmi ei kanssa kaukaloaikana viihtynyt kauheesti kaupassa, mutta kun on päässyt kärryyn istumaan niin on ihan innoissaan katselemassa kaikkea uutta ja ihmeellistä. Välillä saatta kyllä istua ihan korkkiruuvilla siinä penkillä ja katsella eteenpäin, mutta on se siinä vielä pysynyt putoamatta. ;o) Autokärryjä ei olla vielä kokeiltu ja viimeiset viikot mä oonkin käynyt kaupassa ennen kuin haen Emmin hoidosta.

Ankalle onnea uuteen työpaikkaan! Kiva, että löytyi uusi paikka.

Vähänkö Jonsku on ollut hyvä siivousapuri! =D

Nyt ei taas irtoo muuta. Jospa kerkiin kattoon eilisen Paon viimeiset minuutit ennen kuin Greyn anatomia alkaa. Ei enää jaksa mitään järkevää...

-Amy ja Emmi, räkänokka-

Vierailija
17/52 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko kirjottaa, kun täs kaverin kans oli puhetta nukkumisesta (siis lasten). Kaverilla about q' n ja Liian ikänen poika. Tämä poika heräilee nyt yöllä jonkun 3 kertaa/yö. Kaveri oli kirjottanut tästä yhdelle palstalle, jossa 2 ihmistä oli neuvonut viemään lapsen lääkäriin. Nukkuuko ihan oikeesti kaikki 1 vuotiaat jo kunnon ehjät yöunet??? Meillä ainakin saa antaa tuttia tms. vähintään 5 kertaa yössä ja lisäks nyt aamuherätykset on taas 5.30.. Onko siis ihan oikeesti meidän lapsissa joku vika? :S (Lisäks oon ihan täysin varautunut, et lomalla D ei nuku tonkaan vertaa yöllä. D' lla jo viikonloppu mummilassa aiheuttaa huonot yöunet useammaksi yöksi, alkaen siitä ekasta yöstä vieraassa paikassa jatkuen kotiin paluun jälkeenkin.)

Pesukarhu: Meillä molemmilla Peijaksen reissuilla D alkoi huutamaan kurkku suorana heti, kun lääkäri katsoikin D' n suuntaan. Ihan hyvät mitathan Joonalla on..

Mä oisin ottanut D' lle influenssarokotteen muuten, mut tulee ton matkan takia jo paljon rokotuksia. Kuitenkin pidän niitä ensisijaisina.

Napero: D on kauppareissut rattaissa (ei siis ole autoa). Mummilareissuilla on kauppareissut kauppakärryissä tai jonkun sylissä. Mieluiten tietty juoksis itekseen, mut se tulis liian kalliiks ;).

(Ja toi auto on nyt kyllä mun " sit-kun-joskus-saadaan-vähän-enemmän-rahaa" -listalla ykkösenä! Ennen oon ollut täysin sitä mieltä et ei pk-seudulla mitään autoa tarvi..)

NapNap: D sai vesirokkorokotteen tutkimuksessa, muuten ei ois otettu. Mäkään en nyt halua toista lasta. Ehkä toi nukkuminenkin vaikuttaa siihen.. Sanoin tänään just kaverille, et haluan nukkua ainaki pari vuotta välis. Kun ei oikeesti oo nukkunut yhtäkään yötä heräämättä yli vuoteen (=koko D' n aikana) eikä niitä 1 tai 2 herätyksenkään öitä ole ollut pitkään aikaan, niin ei hirveesti halua alkaa samaa alusta.. (Täälläkin on niitä yöhommia koulunkin takia..)

Amy: Hyvä, et Emmin kiukku on laantunut. Meillä on taas viikon sairaslomailun jälkeen ihan tuskaa hoitoonmeno. Hirveet itkuraivarit sai tänään päiväkotiin lähtemisestä jo kotona (ja uudet päiväkodilla). Koko ilta meni sylissä.. Päiväkodissa D on silti ollut reipas paitsi iltapäivällä, kun muita lapsia haetaan. Tosin kuulemma itku lakkaa, kun hoitaja muistuttaa, et hän on tässä eipä itketä (toi on ihan superihana hoitotäti). Paranemisia flunsasta! (mun flunssa on vihdoin ohi ja se yskimisen aiheuttama rustovauriokin melkein ok jo.)

jenni ja D (nukkuu)

Vierailija
18/52 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kylmä ulkona! Pistin ihan villasukat jalkaan ja kunnon toppatakin päälle, päätin että en palele! Vähäkö mun takki on mulle iso, mä olen sen vuosi sitten ostanut ja nyt se pyörii mun päällä. Kaikki vaatteet mitä mä olen vuosi sitten otanut, on mulle ihan liian isoja. Kenkiä myöten!

Hyvä että MiaMikin imetyksen lopetus on ainakin alkanut hyvin!

Mikä olo Amylla? Iskikö flunssa kunnolla? Pikaisia paranemisia!

Jenni oli yöunia pohtinut. Meillä tyttö nukkuu yöt heräämättä, yleensä, mutta tyttö nukkuukin meidän välissä=) En tiedä miten olisi, jos laitettaisiin se omaan sänkyyn. Pinnasänky jäi meillä aika turhaksi kapistukseksi... pitäisi ostaa tytölle kunnon lastensänky, jouluksi ajateltiin sellainen hommata. Sitten pitäsis vielä saada se nukkumaan siellä.

Tälläinen järjestely siksi, että me kaikki saadaan nukkua. Eikä mua eikä miestä ole ainakaan toistaiseksi häirinnyt, että tyttö nukkuu meidän kanssa samassa sängyssä.

Ihanaa huomenna on perjantai!

NapNap + tyttö

Vierailija
19/52 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mites ne pikkujoulut? Järkätäänkö?

Vierailija
20/52 |
15.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että Amylla on helpottanut tytön suhteen, toivottavasti sama jatkuu=) Pikaista paranemista!

Pesukarhu, komeet mitathan Jonskulla on=) Meillä allu oli 1,5v-neuvolassa 83,5cm ja 11,4kg eikä tuota kyllä hentoiseksi sanottu...vaikka onkin vähän lyhyempi kuin Joona. Neiti alkaa nykyään karjumaan kurkku suorana aina kun mennään lääkäriin tai neuvolaan...heti kun pääsee ovesta sisälle. On tainnut tulla pieni kammo noiden muutaman korvatulehduksen jäljiltä...

MiaMikille pitikin sanoa että kunnioitettavan homman olet tehnyt! Hyvä että vieroitus sujuu kivuttomasti kuitenkin=)

Hyvä että Queenin Liia alkoi taas nukkumaan=) Meillä on tänään uneton päivä:s Pimu otti ehkä vartin tirsat autossa ja se siitä. Voi olla että on pikkasen väsy illalla...

Jenni, ei lapsissa mitään vikaa, päinvastoin=) Kukin on omanlaisensa ja kyllä mekin tuossa vaiheessa saatiin monta kertaa yössä hakea kadonnutta tuttia...nyt on jo rauhoittunut siltä osin, kyllä se helpottaa vielä=) Viimeistään teini-iässä.....

NapNap, ootko ihan tietoisesti laihduttanut tms vai onko vaatteet jääneet itsestään isoiksi? Mullakin tuntuu kyllä kummasti kengän koko pienentyneen , vai kuvittelenkohan....

Meillä Allu istuu kauppareissuilla autokärryssä, yleensä=) Joskus tavallisessakin, mutta jos autokärry on näkyvillä niin neiti ehtii sinne yleensä ryömiä ennen kuin me ehditään edes kaupan ovesta sisään...=D

Mä oon kyllä tosi helpottunut että asiat selvisi ja pääsen pois sen kieron teeskentelijän leivistä. Aivan uskomatonta miten voi ihminen käyttäytyä, on kaikenlaista tullut kuultua tässä viimeisen kuukauden aikana...hänen mielestään pitkään työttömänä olleet on automaattisesti " ongelmatapauksia" joita ei kannata palkata ym. Mullahan on ollut paljon erilaisia hommia kun silloin aikanaan päätin vaihtaa alaa ja kokeilin vähän kaikkea, kun etsin sitä omaa juttua(olisin jo sillon halunnut liikunta-alalle mutta se silloin teilattiin ammatinvalintapsykologilla - liikunta-alalle pääsee kuulemma vaan sellaiset jotka on koko ikänsä harrastaneet montaa eri lajia ym), joten mäkin kuulun " rikkonaisen työhistoriani" perusteella tuohon kastiin. Aivan älytöntä, eikä mulla koskaan mee jakeluun sekään miten joku voi pitää itseään niin paljon parempana kuin muut. Mutta onneksi se jää taakse!

Me päätettiin pitää sitten se alkuperäinen hääpäiväkin, eli se on vasta toukokuussa -09 (tiedoksi nyt rakkaalle kaasollenikin joka täällä kurkkii;). Tänään tasan 1v 9kk aikaa ja mulla jo pukukin ostettuna*nolona*....no, se on sitä huolellista suunnittelua ja kustannusten hajauttamista!

Olin menossa tutustumaan taas tulevan työpaikkani jumppatarjontaan mutta kuten monella muulla, myös mulla alkoi flunssa painaa=/ No, kunhan ensi viikkoon mennessä helpottaa niin ok, sitä seuraavan viikon oonkin taas koulussa.

Sohvalle peiton alle;) Ihana fiilis, kultsu laittoi joululaulut meille soimaan ja kynttelikkö on jo ikkunalla! *Totaalinen Jouluhullu*

-Ankka & Alisa-