Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##TAAPERO-ENSKAT VKO 46##

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meidän poika kävelee myös varpaillaan. Just nauroin eilen, että se ei ole kovin miehekkään näköinen, kun kulkee sukkahousuissaan varpaillaan ja kiljahtelee kimeällä äänellä. ;)

MiaMik, meillä on käytössä Igun sisävaipat, tai siis niitä Cuddle Bunseja, joihin sai itse valita materiaalit ja leveyden jne. Ne on kyllä ollut tosi ihania ja pitää quulla tosi hyvin isommatkin pissat ja kakat. Kuorena meillä ei tosin ole villikset (paitsi öisin itse tehdyt hahtuvavillikset), vaan PUL-kuori. Mäkin halusin noita Iguja, koska ne menee koko loppu vaippaiän quulle. Vaikka joutuis vielä ostamaan isompia kuoria jossain vaiheessa (mitä kyllä epäilen), niin ei tartte noita sisävaippoja ostaa. Niitä meillä on kai 7kpl. Meilläkin on muuten vielä käytössä meidän ainokainen Fuzzi, vaikka se on M-kokoa. LillaMamman M-kokoiset taskuvaipat jäi jo aikapäiviä sitten pieniksi, mutta toi Fuzzi vaan menee edelleen. Ei ole edes " äärisäädöillä" eikä falskaa. Hassua! Mutta silti en halunnut aikanaan enempää Fuzzeja, kun ne ei oo suomalaisia. Meillä suomalaiset LillaMamman taskuvaipat toimi yhtä hyvin silloin, kun kokeiltiin kestoilua, ja siksi päädyttiin niihin.

Just kun mä eilen sanoin, että quu ei vielä itse pääse pois leluauton tai keinuhevosen kyydistä, niin kattia kanssa! Laitoin aamupäivällä ruokaa, ja quu koko ajan tuli vääntämään hellan nappeja päälle. Sen luikkukädet mahtuu hellasuojan alta... Kielsin sitä about miljoona kertaa, ja sit ajattelin, että rangaistukseksi kannan sen auton kyytiin vähän miettimään. No kas, poika loikkasi kuin aropupu pois auton kyydistä. Seuraavaksi kannoin sen keinuhevosen selkään, niin ei mennyt kuin pari sekuntia ja se jo viiletti täyttä ravia kohti hellannappeja! Eli nyt se on kyllä jukuttanut mua pahan kerran. En varmasti enää ikinä usko, ettei se muka pääse itse niistä vempaimista pois, pöh! :)

-Q- ja uinuvat serkukset 1v3kk ja 1v6kk

Vierailija
42/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNapin, sympatiat sulle. Minäkin olisin tuossa tilanteessa suuttunut ja ottanut appivanhemmat puhutteluun! Mutta onneksi mun mies ja anoppi tietää ja tuntee mua sen verran että olen kuin tuli ja leimaus jos selän takana tuollaista sovitaan ;)

quiero, tuli tuosta mieleeni kun sanoit ettei pikku-quu pääse itse pois keinuhepasta ja autosta. Yksi kaunis päivä sanoin ulkona mammakavereille että Ida ei osaa vielä nousta itse ylös haalarit päällä, vaan kiukkuaa niin kauan kunnes menen apuun. No, meni sellaiset puoli minuuttia ja neiti nousi kiukuspäissään talvihaalari+kurahousut+kuomat-yhdistelmällä ylös :D Kaikki katsoivat mua kuin hullu puuroa! Sitten viime viikolla perhekerhossa sanoin ettei Ida vielä kiipeä mihinkään ja niinhän siinä taas minuutti meni kun poikakaverin perässä kiivettiin naulakon tasanteelle :)

Minä päätin nyt sitten lopettaa imettämisen :( Vähän on haikea mieli. Eilen siis annoin viimeistä kertaa tisua ja saa nähdä itkeekö tänään illalla äiti, Ida vai molemmat? Ajattelin ottaa tisuttelun tilalle iltasadun ja hammaspesun. Tähän asti olen muistanut pestä illalla neidin hampaat kaikki ne kaksi kertaa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen vanhemmille sanoa, että mä en tosta niiden tavasta toimia oikein tykännyt... mä en vaan haluis aiheuttaa mitään kohtausta, mutta tässä on nyt lähiaikoina tapahtunut vähän muutakin sieltä suunnalta, mikä mun mieltä painaa...

Mä luulen, että ne kuvittelee vaan tekevänsä hyvin, kun valmiiksi tytön hoitoasiat ovat miettineet, mutta kun kukaan ei ole mulle ilmoittanut mitään! Eilen yritin jotain keskustelua herätellä, niin asia vaan sivuutettiin, että homma on hoidossa. Mun olis tehnyt mieli painella ulos saman tien! Mä en kestä että mun yli kävellään tolla tavalla! Taas rupes kiehuu...!

Jenni: Oot varmaan jo sata kertaa kertonu, mutta millon te lähette reissuun? Sen muistan että olette joulun reissussa...

Mä kävin viikko sitten ottamassa ne mun rokotukset, passi pitäisi olla ensi perjantaina poliisilla, niin sitten saadaan ne viisumit...

Vierailija
44/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että älä nyt hirveesti surkuttele imetyksen lopettamista, sä olet ison työn tehnyt kun noin kauan lastasi imetit! Tsemppiä!

Vierailija
45/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tais unohtua, eli typy oli 1v-neuvolassa 78cm ja 9740g.

Typylle nous tänään yhtäkkiä korkea kuume, en oikein tiedä miksi. Toinen on ihan reppana sylivauva nyt.

-Osse kera typykän 1v

Vierailija
46/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli saa nähä kauanko neiti antaa kirjottaa..

NapNap: Mustakin toi on tosi tyhmää, että tolleen päättäävät toisen elämästä! Mä ehkä vaan sanoisin ilman sen kummempaa tunnelatausta, että " Mä itseasiassa ehdin jo aikasemmin sopia mun äidin kanssa tytön hoidosta meidän reissun ajan." . Ja jos siitä vielä tulee jotain sanomista, ni sit sanoisin, että " Mä toivon, että mun kanssa keskusteltais tälläset asiat etukäteen, niin ei tule tälläsiä väärinkäsityksiä tai päällekkäisyyksiä." . Ni sit siinä en varsinaisesti syyttäis niitä mun elämään sotkeutumisesta liiaksi.

Tsemppiä!!!

MM: Öö.. En muista onko Heidi kävelly varpasillaan.. Jotain juttuja se saa laitettua raoista sisään, mutta sekin on aika vaihtelevaa. =)

Kiva muuten, ku sait tehtyy vaippatilauksen. Toivottavasti on mieluisia ja sopivia vaippoja! Jos nähään huomenna, ni kyselen lisää. =)

WcAnkka: Heh... hassu tyttö kun puhua pupattaa puhelimessa.. =) Heidi ei enää niin kauheesti tykkää muuten puhelimessa olla, paitsi painella niitä nappuloita. =) Ennen se tykkäs ihan jutellakin ja vastaili mukamas jne... :D

Jenni: Hieno juttu, että saitte harjottelupaikat!!!! Jee.

Q: Kiva kun sittenkin pääsette reissuun. Vaikka töitä otatkin mukaan, ni nauti silti täysin rinnoin!!!! Mä oon kyl kade kun pääsette sinne. =)

Queen: Toivottavasti teidän neidin päiväunettomuus on tosiaan väliaikaista!! Heidilläkin oli yks vaihe, että ei meinannu MILLÄÄN nukahtaa päikkäreille tai jos nukahti niin nukahti vaan hetkeks. Onneks se meni ohi! Tsemppiä!

IsänpäiväG: Me vietiin ukkelille sänkyyn kahvit ja muut härpäkkeet. Heidi anto oman lahjansa ja korttinsa mitkä oli tehny hoidossa + ison pusun ja halin. =) Heidi oli niin tohkeissaan koko tapahtumassa, että vaan naureskeli ja taputteli käsiään siellä sängyssä. Ja sit söi pullaa peittoa vasten nojaillen. :D Heidin lahja oli mainio ja hieno!

Nyt mä meen glögille ennenku ukko hermostuu..

...noni.. se hermostu jo. ;)

Burde, heidi ja viltsu (19+1)

Vierailija
47/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mä oon tosi väsy ja melko apealla mielellä. Emmi on koko viikonlopun oireillut ilmeisesti tuota isoa elämänmuutosta. Meidän neiti päivänpaiste tuntuu kadonneen kokonaan. =( Eilenkin heräs jo ennen kuutta (tänään puol kuus) ja koko aamun huusi. Ei kelvannut mikään paikka, lelu, leikki tms. Kahdeksan jälkeen jo väänsin itkua Hesarin päälle, että minä kamala äiti olen töihin lähdölläni aiheuttanut ihanalle lapselleni noin pahan olon. Ysin aikaan eilen sitten lähdettiin ulos lenkille ja Emmi nukkui pienet tirsat, niin jo taas jaksoi vähän paremmin. Hoidossa oli tänään jaksanut taas hyvin, mutta ilta olikin ihan kauhea, vaikka neiti nukkui vielä melkein tunnin unet tuossa viiden tietämissä. Sen jälkeen söi ja huuto vain yltyi - ei edes kylpy rauhoittanut. Vaihdettiin sitten hänelle yökkäri päälle ja annettiin maitopullo. Istuttiin siinä sitten käpertyneenä sylikkäin koko perhe ja siihen neiti sippas, varttia vaille seitsemän. Annoin kyllä kyytipojaksi särkylääkettä, kun näyttäis räkätautia pukkaavan. Toivottavasti se ei pahene, että saadaan torstaina neidille influenssarokote otettua. Voi, kun tää menis pian ohi!

Isänpäivägalluppiin: Emmi oli tehnyt kortin hoidossa ja mies oli tosi liikuttunut siitä. Lahjankin sai, mutta kaikki nuo vasta vähän myöhemmin päivällä, kun aamu meni noihin huutoihin. Kun ei kahvia saanut sänkyyn, niin laitoin kuitenkin hyvää ruokaa miehelle.

Ruokakauppagallup: just mietin eilen, että tarttis varmaan vähän alkaa pitää kirjaa, mitä kauppaan menee. Käyn/käydään kaupassa noin kolmesti viikossa ja olisko noin 40 e/kerta keskimäärin. Viikonloppuna menee usein enemmän ja viikolla ehkä vähemmän. Vaipoissa ollaan säästetty pitkään, kun ollaan saatu miehen ja mun vanhemmilta niitä, mutta nyt kun " lahjavaipat" on käytetty, heti huomaa, että laskut taas kasvaa. Ruuan osuus taas pienenee nyt, kun Emmi ja minä syödään päivällä muualla kuin kotona.

Q:n poppoo pääsee reissuun - ihanaa! Vähänkö liikkiksiä noi pikku-quun jutut. =)

Liia meinaa olla iso tyttö. Toivottavasti ei kuitenkaan vielä! Jos Liia ei muuten syö pottua, niin Emmi vaikuttaa tehneen makaroonilakon. Eilenkin kaivoi melkein kaikki makaroonit pois suustaan, mutta kun näki myöhemmin mun lautasella perunamuussia, niin veteli sitä hurjan kasan ihan ilman lisukkeita... ;o)

Jepsis, Emmillä oli joskus jo aika pienenä lusikka omassa kädessä syödessä, mutta sitten se jotenkin jäi aika pitkäksi aikaa. Joskus reilu kuukausi sitten kun yritti hänelle lusikkaa tarjota, niin hermostui vain. Mutta sitten ihan yllättäen pari viikkoa sitten, oikeestaan just ennen hoitoon lähtöä, alkoi lusikka sopia käteen ja neiti alkoi kovasti hämmentää ruokaansa sillä. Nyt menee jo monta kertaa suuhunkin, oikein tai nurin päin, ja välillä myös vähän ruokaa mukana. Hoidossa on pari kertaa itse syönyt melkein koko ruuan. Mutta siellä taitaa tuo isompien malli olla aika houkutin... Ja nokkamukin käytön hoksasi kanssa ihan yllättäen vähän aikaa sitten. Joten kyllä Helmikin ennättää! =)

Burdella oli hurja ravintolakokemus. Onneksi kuitenkinolitte paikalla!

Jennille ja miehelle onnea harjoittelupaikoista!

NapNap, kyllä sulla on ihan hyvä syy antaa palautetta, mutta tosiaan, jos on mahis, että ottavat nokkiinsa, niin valitse sanat huolella. Toivottavasti saat asian pois mieltä painamasta!

Puhelimesta: Emmi on nyt ihan vasta viime aikoina alkanut hiffata tuon puhelimen idean. Eilen oli ihana, kun sillä on mun vanhempien luona vanha " kotipuhelin" leluna ja sitä luuria piteli korvallaan, kuin vanha tekijä ikään. Välillä ojenteli mulle, kuin mua ois kysytty. =)

Nyt alkaa silmä painaa aika lailla. Josko alkais itsekin iltapuuhiin, kun herätys voi olla huomenna vaikka kuinka aikaisin... Mukavaa talvenalulta vaikuttavaa viikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi 1v 3vkoa

Vierailija
48/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä meni mukavasti serkusten kanssa. Mutta kyllähän tässä kaikenlaista ehti sattua ja tapahtua. Mm. kun vaihdoin siskon tytölle kakkavaippaa niin quu harjasi sillä välin oman tukkansa vessaharjalla. :/

NapNap, mua tollanen ainakin harmittaisi, joten puhu vaan ihan suoraan, mutta asiallisesti appivanhemmille. Toivottavasti he ymmärtävät.

Amy, tsemppiä! Toi päivähoidon aloitus on näille pikkuisille kyllä tosi rankka juttu. Meidänkin poika on aina ihan sippi tarhapäivien jälkeen. Siellä on niin paljon touhua lapsille ja kun quu on nuorin ja yrittää pysytellä isompien kintereillä, niin väsyttäähän se. Myös quu nukkuu melkein joka tarhapäivän jälkeen 15-20min. torkut kun ollaan tultu kotiin. Muuten se ei millään jaksais syödä iltaruokaa ja tehdä kaikkia iltatoimia. Meillähän aluksi meni niin, että quu jäi tosi mielellään hoitoon, mutta nyt se aina heittäytyy lattialle parkumaan, kun olen lähdössä. :( Mutta hoitajat on kertonut, että päivisin se on tosi iloinen ja touhukas, joten tuo protesti on tarkoitettu vaan mulle tyhmälle äidille, joka jätän lapseni ihan yksin vieraiden tätien ja lasten seuraan... Uskon, että Emmin väsymyskiukut laantuu ajan myötä, kun hoitopaikka ja sen päivärutiinit tulee tutuiksi. Onhan se itselläkin niin, että kun aloittaa uudessa työpaikassa, niin on aluksi ihan poikki siitä kaikesta. Me aina miehen kanssa puhutaankin, että ti-to on mun ja quun työpäiviä. :) Toisaalta tosiaan Emmin kiukutus voi myös olla juuri sitä äidille ja isille protestoimista, mitä ainakin D:llä, NapNapin tytöllä ja quulla on esiintynyt. Äidille ja isille kun on turvallista kiukutella, kun ne rakastaa kuitenkin. :)

-Q- ja -q- 1v3kk

Vierailija
49/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Amy, tuo Emmin kiukuttelu on teille suuri rakkauden- ja luottamuksenosoitus.

-Q-

Vierailija
50/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen asiaa just noin yrittänyt ajatellakin, mutta siinä hetkessä, kun huuto vaan yltyy, niin aika vaikeeta se on. Mutta tosiaan, pienihän tuo on, joten muutos on suuri. Onneksi on äiti ja isi, joille voi purkaa oloaan ja ne rakastaa silti...

-A taas-

Vierailija
51/52 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tein tos koulujuttuja ja olin päässyt hyvään vauhtiin, kun huomasin et kello on jo paljon ja pitää lähetä nukkuun (meillä kaikki menee aikasin nukkuun). Kuitenkin piti tulla vielä tän kautta ;).

Meidän passit ja viisumit oli tullut. Ihan älyttömän nopeeta toimintaa, reilusti alle 2vko kesti ja kuitenki edes takasin postitus Ruotsiin. Mies just naurokin, et mä oon ainoo ihminen maailmas, joka saa hyvää palvelua siitä lähetystöstä :D. Muille ne lyö luurin korvaa suunnilleen heti kun ovat saaneet sanottua " kato netistä" , jos sinne erehtyy soittaan, mut mulle on aina olleet ystävällisiä ja nyt noi viisumit noin helposti..

NapNap: Lähdetään 14.12 ja tullaan takas tammikuun lopulla. Ja muuten jännityksel odotan anopin tapaamista.. Varmaan on erimielisyyttä lapsen hoidosta tms.. Burden ehdotus on hyvä, silloin et sano pahasti mut teet asian selväks anopille.

Osse: Meille sanottiin just lääkäris, et on liikkellä flunssavirus, mikä nostaa kuumeen korkeelle. D' lla oli jonkun 4 päivää kuume jossain 40+ ja sit viel päivän 39 ja päivän 38. Paranemisia!!

Amylle ja Emmille jakseluja! Meillä oli tollanen raivokausi kans päiväkodis alottamisen jälkeen. Olin tosi huonoilla fiiliksillä sen hoidon suhteen, mut meni onneks suht nopsaan ohi (oisko kestänyt viikon). Mun äiti silloin lohdutti, et ihan sama on ollut meillä veljen kanssa aikoinaan ja et siitä näkee, että lapsella on turvallinen koti kun uskaltaa siellä kiukutella ja osottaa pahaa mieltä. (Ja Q sanoi samaa eli sen täytyy olla totta ;).)

Ihana tukkaharja q' lla, yöks! Meil on hirvee hiusongelma D' n kans. Tai siis, kun D' n hiuksia ei voi harjata/kammata ilman et ne kastelee sen jälkeen (hiukset menee tosi kamalan näkösiks). Ennen hiukset ei takkuuntunut, mut nyt menee hirveeseen takkuun jo. Oon sit aina ennen kylpyä yrittänyt kammata takkuja auki, jos oon a)muistanut b)ehtinyt (enne ku ukko kiikuttaa D' n pesulle). Nyt oonki miettinyt, et pitäiskö alkaa laittaa jotain hoitosuihketta tms. ettei kampaaminen ois niin hirveetä taistelua aina (D istuu niin hyvin paikallaankin sen ajan, not!!)..

Nyt nukkuun..

Vierailija
52/52 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ketutus on hieman laantunut, niinkuin asioilla on tapana yleensä ajan kanssa vähän rauhoittua=) Mies oli sitten eilen itse mun äidille ehdotellut niitä hoitojärjestelyjä, mut mä en jaksanut niihin eilen puuttua... täytyy ensi viikonloppuna ihan kunnolla keskustella asia. Toivottavasti isovanhemmat nyt tajuavat, että en mä rupea tyttöä pompottelemaan ihan vaan sen takia että isovanhemmat eivät pahoita mieltään... No, onneksi mun äiti ainakin tajuu. Kiitoksia vinkeistä kaikille! Ja kiva huomata että en ole turhasta kitisevä nipo, vaan te olitte samoilla linjoilla.

Jaksamisia Amylle, se on just sitä mitä Q sanoi sen olevan. Helpottaa ajan kanssa. Ei ehkä lohduta nyt, mutta kyllä se loppuu;) Ensi viikolla kaikki voi olla jo paljon paremmin.

Otin tänään tytölle isomman haalarin käyttöön, 80cm haalari rupes olee jo vähän kirtsa, ei päässyt tyttö enää kunnolla kyykyyn=) Nyt on sitten 86cm haalari käytössä. Tyttö pukikin sen aamulla oikein innoissaan päälle! Ja uusi punainen paksu pipokin oli aamulla tosi pop!

Meidän tyttö on kans q:n tavoin kiinnostunut hiustenhoidosta, tyttö oli löytänyt mun sellaisen hiuksiin jätettävän hoitoaineen, sai sieltä vähän hoitoainetta käsiinsä, ja osasi levittää ihan oikeaan paikkaan! Hienosti liimasi ohuen otsatukkansa otsaansa kiinni=)

Ja nyt töiden pariin...

NapNap + tyttö 1v8kk