##TAAPERO-ENSKAT VKO 46##
Kommentit (52)
Mun hermot ei enää kestä tätä taistelua syömisestä. Neiti on nyt päättänyt olla syömättä kohta kolme viikkoa, jokainen lusikallinen jokaisella aterialla on SUURTA taistelua... Pari päivää alkuviikosta söi ihan ihmeen hyvin, sitten taas totaalikieltäytyminen jatkuu... Tänään sitten on syönyt suosiolla jonkinlaisen lounaan, maitoa ei ole sitten aamupalan juotu... En tiiä, mikä tota lasta oikein vaivaa, kokeileeko vaan tahtoa vai mikä ihme on. Jokatapauksessa äitin hermot on jo aivan loppu :/ Molemmat sitten itketään kilpaa lopulta, kun toinen ei suostu syömään mitään...
Ja kun ei syö, alkaa aamut meillä molemmille liian aikaisin (tänään 6.50). Aino kiukuttelee sitten koko aamupäivän kun on vielä väsynyt, sitten kiukutellaan sitä kun pitäis aamupuuroa syödä, lounas taas meneekin kiukutteluksi kun väsyttää jo kauheesti ja välipalaa ei muuten vaan viitti syödä, kun on hyvin nukkunut ja jaksaa kamppailla vastaan kaikin keinoin. Päivällisellä voikin keskittyä esim. iskän kanssa seurusteluun ja samalla kääntää päätä pois ettei vaan mee ruokaa suuhun...
Sorry kun en nyt jaksa kommenotoida enkä muutenkaan sanoa mitän järkevää, oli vaan pakko vähän " purkautua" :(
t. Lopen uupunut Ope ja varmasti-en-syö-mitään -Aino
Jaksamista Opelle ja pikaista paranemista Amylle!
Tulin hehkuttamaan ilouutisia, musta on tullut täti<3!
Kultsun sisko sai esikoisensa tänään! Pieni tyttö on syntynyt kolmen maissa, 3080g ja 49,5cm!
-Onnellinen Ankka tuore serrku Alisa-
[color=teal] Ankka: Onnea suvun nuorimmaisen syntymän johdosta!! =) Ja hienoa, että ootte saanu hääpäivän päätettyä. Mä en kyllä olis näin aikasin uskaltanu pukua ostaa, kun olis varmaan sen jälkeen löytyny MILJOONA ihanempaa jne.. ;) Ja sit toisekseen mä en olis malttanu olla pitämättä sitä kotona päällä vähän väliä. Heh. Tosin se varmaan olis ollu siellä ostopaikassa säilytyksessä siihen asti. =)
Ope: No voi kurjuus Ainon syömisiä! Mikähän siinä sitten oikeen mättää? Meillä Heidi ei tod. syö mitään jos sillä ei oo lusikkaa/haarukkaa tai esim. leipää omassa kädessä. Muuten se vaan just kääntää aina pään pois ja raivoo. Kai se on vähän sitä, että kun haluis itte syödä ja jos saa edes lusikan käteen, ni kuvittelee et osallistuu paljonkin! :D Toivottavasti Ainon syömisiin löytyy joku ratkasu..
Amy: No voihan räkä... Mihin se sun äänes ny oikeen katos?! =/ Toivottavasti tulee pian takas. On se ny vähän hankalaa kun ei pysty puhuu vaikka ei töissä oliskaan. :(
Tossa varmaan tuoreimpiin juttuihin kommentit.. muuta en ny muista. Sori.
Oma napa: Mulla on niin selkee tyttö olo, että huh! Mä oon 98% varma, että meille tulee toinen tyttö. Syy tähän on mun mahan muoto ja malli. =) Heh.. Eli niinkin luotettava " tietolähde" . :D Tää ei nimittäin näytä YHTÄÄN poikamahalta.
Me ollaan päästy takas kotiin ja pakattiin tänään illalla vähän jotain tavaroita. Huomenna ja sunnuntaina pakkauspuuhat sen kun jatkuu. =) Sit mä oon kierrelly kaupungilla kaupoilla ja miettiny sisustusjuttuja. Muutamia juttuja oonki jo ostanu valmiiks ja osan oon jo miettiny niin et tarttee vaan käydä ostaa. =) Ihanaa... mut saas nähä missä kohtaa loppuu rahat totaalisesti.
Heidille oli tullu ihan puskasta pari poskihammasta! =) Mä oon vaan kytänny yhtä yläetuhammasta, että koska se puhkee kun se on jo näkyny ja tuntunu tosi pitkään siinä ikenen alla, mutta ihan ei oo ollu läpi... mut en oo aikasemmin älynny kattoo muita hampaita - ennen ku tänä aamuna. =)
Viltsu mylläs äsken mahassa niin hirmusesti, että tais käydä nukkumaan ku ei enää tömpsyttelee alamasuun. =) Ihana pikku ihmisen alku. Voih.. Mä en millään jaksais oottaa synnytystä. =)
Pakko muuten viä kertoo mun totaalisesta aivottomuudesta yks esimerkki... =) Mä olin keskiviikkona kampaajalla ja lähdin sieltä sitten kotiin. Juoksin keskustorilla bussiin nro 18 ja mietin, että pääsen sillä lähimmäks kotia. Noh.. Istuin sit siinä bussissa ja aloin ihmettelemään, että " miks mulla on käsilaukussa auton avaimet?" ... RAKS RAKS RAKS. Sit ku mun aivot oli aikansa raksuttanu, ni tajusin, että " voi vehnä! mulla on auto keskustorin parkkihallissa!!!!!" . =) No ei muuta ku seuraavalla pysäkillä pois bussista ja sit seuraavaan bussiin takasin kaupunkiin päin... Ja menin hakee auton parkkihallista. :D Heh.. No mut ei siinä vielä kaikki -> mä olin vielä kaikenlisäks alunperin ihan väärässä bussissakin! :) Mun piti mennä anoppilaan Olkahisiin, eikä Linnainmaalle meidän kotiin. =) Jepu jee..
Voikaa hyvin ja mukavaa viikonloppua kaikille!
burde & viltsu 19+5 (+ heidi 1v<2kk)
Ei oo pariin viikkoon oikein edes ehtinyt ajatella palstailua joten kommentit taitaa jäädä vähiin...
Queenille suurensuuret onnittelut raskauden johdosta!!!!
Meille ei oikein mitään ihmeitä kuulu. Samaa vanhaa aina vaan. Mulla on harjoittelu menossa parhaillaan. Täällä parhaillaankin ihmettelen pienenpieniä vastasyntyneitä <3 On se vaan kummallista ajatella, että Akselikin on ollut joskus noin pieni... tai täällä on kyllä monta paljon pienempääkin nähnyt. Ihmeellistä tämä elämä.
Päiväkodissa menee hienosti. Aksulla oli maanantaina valokuvaus siellä ja rakas Hannukin oli päässyt kuvaan mukaan kun sattui olemaan lelupäivä samana päivänä. Influenssarokotuksen Aksu sai keskiviikkona ja siitä ei mitään vaivoja tullut. Nyt ei onneks tehostetta tarvi ottaa kun otettiin tuo rokote Aksulle jo vuosi sitten ekan kerran.
Ai niin... 1,5v-mitat oli 80,5cm ja 9,1kg =D
Nyt vauvat kutsuu...
pikku-milli & Akseli 1,5v
Huh, mikä viikko takana! Taas on mitta niin täys tota työkaveria kohtaan, että olisin valmis vaihtamaan työpaikkaa. Mä en vaan kerta kaikkiaan jaksa sitä ja sen valheita! Eli nyt oli sitten P sanonut Slle, että ¿turha tulla tollatteen pikkulikan (=minä) hänen silmilleen hyppimään! Saa kyllä tuntea sen nahoissaan, jos alkaa määräilemään häntä!¿ Ja sitten vielä ¿Ei teille tule mitään riitaa, kun ootte sukulaisia!¿ (mun isäni ja S ovat siis pikkuserkkuja...! Et hohhoh!) Mä kävin jo kattomassa Molin sivuja, josko sieltä löytyis uutta työpaikkaa, mutta eipä vaan löydy, tai olis siellä sijaisuuksia, tai pätkätöitä, mutten viittis lähtee kun tuolla on kuitenkin vakkaripaikka... Täytyy varmaan kysellä pomolta, jos ois jotain muuta paikkaa kunnalla.
Mutta joo, eipä tosta tällä kertaa enempää...
Amy, sitä mäkin ihmettelen! (Eetun ikää siis!) Ikävä kun sun äänes meni, mullakin oli joskus pari kuukautta sitten ääni viikon verran pois, mutta tyhmänä olin silti töissä... Ei muka voinut jäädä saikulle, tyhmä minä!
Jennille yöunista, ei mun mielestä voi kaikki yksivuotiaat nukkua kaikkia öitään heräämättä! Se ei vaan oo mahollista! Mä en kyllä olis huolissani, jos/kun lapsi heräilee monta kertaa. Eiköhän se oo vähän lapsesta (ja ehkä luonteestakin?) kiinni.
Ankkakin oli saanut hääpäivän valittua, kiva!
Opelle kovasti voimia ja jaksuja Ainon syömisen suhteen! En osaa mitään vinkkejä valitettavasti antaa...
Burden kotimatka kuulosti ¿kivalle¿!
Kiva kuulla pikkumillistäkin ja Aksusta. Noista kuvista, me saatiin Eetun tarhakuvat viime viikolla, ja oli kyllä aivan ihania... oma mussukkainen...
napero ja Eetu 1v9kk
[color=limegreen] Pikasesti pakkauspuuhien keskeltä sen verran, että..
...Ääh. Aivot onki ihan blankkona. =) Oottakaas hetki ku mietin mitä mun pitikään kirjottaa.. ;)
Äh! Mä oon miettiny täs jo ainaki 5min enkä vieläkään muista.. =) Täytyy kirjottaa sit joku toinen kerta.
Naperolle ny ainaki tsemppiä uuden työpaikan etsintään! [/color]
[color=green]Jaahas. Meinasin kirjottaa viä vähän omaa napaa, mutta eipä ny oo siitäkään mitään erityistä sanottavaa. =) Heh. Ihan turha reissu siis... Siis tänne palstalle. ;)
Burde & kumppanit (19+6)
Sama homma kuin Burdella, oon koko aamun miettinyt mitä TÄRKEÄÄ on pitänyt kysyä enkä millään muista! Nauroin katketakseni tuolle kaupunkireissulle, vaikkei se varmaan kauhean hauskalta tuntunut hyppiä bussista toiseen=D
Ja vähän hävetti kun näin miten olin eilen kirjoittanut=D Tuore isukki oli tulossa meille kahville (tämän Tehyn homman takia jopa isien vierailuoikeudet on supistettu osastolla minimiin, mikä on kyllä huipputökeröä sillä apuna ja tukenahan isät siellä tuoreille äideille ovat!) ja mä vähän kiireellä ja yli-innostuneena kirjoitin...eli siis Ankka JA tuore serkku Alisa=D
Siis mä osaan oikeasti kirjoittaaxD
Kiva että Millikin on vielä maisemissa! Mites Kissankello?
-Siivoava Ankka & pikku-Abulainen-
Meiltä näkyy ikkunoista vaan harmaata pilveä :s. Oltiin silti reippaasti aamulal ulkona D' n kanssa vaikkei yhtään huvittanut lähteä..
Meillä on nyt ihan Daddyn vauva :). Etenkin sen jälkeen kun oli viime viikolla pari päivää miehen kans kotona, niin D on ollut ihan älyttömästi miehen perään. Nyt on vielä sattunut monta iltaa niin, et mies on ollut töissä myöhään ja D nähnyt sitä vaan aamulla vähän aikaa.. Meillä on jotain kuvia hyllyssä ja niitä D aina osottaa sanoen Dädz. Sit sielle pitää antaa niitä Daddyn kuvia kateltaviksi. Lisäks D on vakuuttunut, et ainakin tv' ssä jokainen musta mies on Daddy. Eilen osotti (katoin " Vaimomatskua" ) Flavor Flavia (sitä hirveetä räppäriä) ja hoki Dädz Dädz (tai Dädä). Aiemmin on luullut Snoop Doggy Dogia Daddyks :). Nämä on vaan silloin jos mies ei oo kotona. Eli joku logiikka D' lla on, jos daddy on sohvalla, niin ei voi olla telkkaris ;).
Kuinka monella lapset nukkuu jo lasten sängys? Ainakin Allu, entä q? Mä kattelin just, et meillä toi pinnis on niin lyhyt, et alkais olla kohta aika siirtyä isompaan sänkyyn. Öisin kuuluukin hirvee kopina aina kun D pyrii päin laitoja ja päätyä. Saa kyl jatkaa tos meidän sängyn kyljessä nukkumista vaikka sänky vaihtuu (jos vaan isompi sänky mahtuu tohon).
Meillä on hirveetä kiirettä koko tää aika ennen lomaa, mut jos pikkujoulut sattuu sopivaan rakoon niin sit ollaan kyl tulossa.
Toivottavasti Amyn ääni löytyy takasin!
Opelle tsemppiä! Syökö Aino sormin? Mä oon jsoksu noissa tilanteissa tehnyt jotain ruokaa, mikä syödään sormilla (tortilloja tms.), et saa vähän kiukkukierrettä poikki (meillä ainakin jää helposti sellanen taistelu, et pitää vaan päästä jotenkin se yli siis muuten kuin väkisin syöttämällä). Entä jos Isi syöttäis päivällisen, jos Aino siinä vaiheessa on eniten kiinnostunut isin seurasta?
Meillä loppu pakkosyöttö eiliseen. Näin eilen sellasen ohjelman, missä aikuinen brittimies ei pystynyt syömään suunnilleen muuta kuin pizzaa ja sipsejä, koska oli lapsena pakotettu syömään. Oli siinä sit kaikkea muutakin, mut ainakin mut se vakuutti siitä, et ei kannata taistella..
Onnea Ankalle tätiytymisestä!
Burden bussimatka oli tosi lohduttava! Nimittäin kun ite pystyisin ihan samaan :D.
Naperolle jaksuja töihin! Tietääkö teidän pomo tosta tilanteesta?
Koskas Quiden matka olikaan? Ja joko sisko on poksahtanut :)?
Jenni ja D (päiväunilla)
Täällä on kanssa hirmu sumuista, eilinen olikin aivan ihana päivä, oltiin ulkona niin paljon kun pystyttiin ja siivottiin meidän takaeteinen, ollaan sitä " siivottu" jo muutama vuosi... Mutta nyt näyttää tosi hyvältä, jopa mahtuu sinne...
Eilen illalla olin pikkujouluissa, tai käytiin kattomassa " nimeni on Reino" ei ollut kyllä hyvä, tai mä en ainakaan välittänyt. Mutta ilmatteeksi kun pääsi, niin mikäs siinä.
Oottekos muuten huomanneet tuota Hämeenlinnan treffi-ilmoitusta tuolla vauvapuolella? Quu ja Jenni ja Pikkumilli? Aattelin teitä kun viimeksikin olitta? Entäs Amy ja Emmi, ette varmaan kerkee? Entäs MM?
Mutta ei nyt muuta. Täytyy mennä laittamaan ukkeli unille, kun kolmelta ollaan menossa kavereita moikkaamaan!
napero ja Eetu 1v9kk
Pikku-quu on nyt keksinyt, miten pääsee kiipeilemään joka paikkaan. Tähän asti se on vaan lyönyt hanskat tiskiin heti, jos ei ole päässyt johonkin, ja alkanut kirkua ja kieriä maassa. Mutta nyt tosiaan se keksi mennä seisomaan omaan pikku keinutuoliinsa ja siitä se lähti. Tässä saa olla ihan sydän syrjällään, että mistä sen löytää, kun hetkeksi kääntää selkänsä.
Jenni kysyi tosta isojen sängystä. Meitä kanssa hirvittää se kolina, mikä kuuluu öisin, kun quu kopsauttelee päätään pinniksen laitoihin. Ollaan nyt päätetty virittäytyä taisteluvalmiuteen joululomalla, joten silloin se sitten tapahtuu. Viedään pinnis pois quun huoneesta ja siirretään isojen poikien sänky siihen pinniksen paikalle. Se iso sänky meillä siis on jo valmiina, kun saatiin se kavereilta. Poika osaa jo mennä sinne ketterästi yhdellä loikalla ja tulee mukavasti alaskin, joten se ei ole ongelma. Lähinnä ihmettelen, miten ikinä saan pojan pysymään siellä sängyssä ja nukahtamaan. Pikku-quulle iskee nimittäin aina joku suuruudenhulluus ja hepuli, jos se pääsee sänkyyn, jossa ei ole laitoja. Se pysyy siellä ehkä sekuntin. Ja kun quu on aina nukkunut niin hyvin, olen siinäkin mielessä ihan ymmälläni kun joudun nyt ekaa kertaa oikeestaan tosissaan miettimään tätä nukuttamista. Joten te konkarit, joilla vauva-aikana ei oikein nukuttanut, kertokaa ihmeessä vinkkejä. Tai ehkä sit on meidänkin vuoro vaan kärsiä, kun tähän asti ollaan päästy niin helpolla tässä asiassa. ;)
Opelle tsemppiä syömistaisteluihin. En osaa neuvoa, mutta just samanlaista on meilläkin ollut. Ja nyt sit taas ei ole enää. En tiedä mikä on muuttunut, ei kai mikään. Herra on vaan itse päättänyt alkaa syömään eikä viitsikään enää huutaa kuin olisi itse se syötävä... Mun mielestä quu on lihonut tosi paljon ihan nyt viimeisen kuukauden aikana. Tosi mielenkiintoista mennä sit 1,5v neuvolaan. Voi kun Ainokin pian alkais syömään rauhallisemmin. Voimia, tiedän, miten kamalan raastavaa toi on!
Me oltiin tänään pitkästä aikaa uimahallissa quun kanssa. Viimeks oltiin toukokuussa, kun vauvauinti loppui, kun ei nyt olla menty mihinkään perheuintiryhmään. Pitää alkaa käymään, quu nautti ihan hirveesti siitä ja nauroi kovaan ääneen lähes koko ajan. Mennessä kyllä pukkarissa pelotti se kova hälinä, vähän samalla tavalla kuin silloin enskatreffeillä HopLopissa. Me ollaan kyllä " sukellutettu" quuta aina suihkussa, ja kokeilin nyt että vieläkö se osais sukeltaa, ja kyllä se vissiin osas vielä pidättää henkeä. Laitoin sen altaan reunalle istumaan, ja olin tosi hämmästynyt, kun poikaa ei pelottanut yhtään vaan se hyppäsi itse oikein läiskähtäen veteen vaikka kuinka monta kertaa. Annoin mennä sukelluksiinkin, mutta silti quu halusi aina vaan uudestaan hyppäämään. :) Ja nyt quuta oli tosi helppo uittaa, kun se on jo niin iso ja jämäkkä poika. Ei tarttenut yhtään pelätä, että hui se luiskahtaa multa johonkin, kun quu itse piti myös niin lujasti kiinni musta ja aina jos laitoin sen sellaiseen asentoon, jossa se ei tykännyt olla, niin se kiipesi mua pitkin kuin pikkuorava.
-Q- ja -q- untenmailla
täällä ei mene kovin vahvasti, ensinnäkin pahoinvointi ja väsymys on ihan kauheita, sitten tultiin vielä kipeiksi tytön kanssa ja olo on ihan super kurja..kaiken huipuksi tuo meidän tyttönen on taas aloittanut ne ihanan aikaiset aamunsa, pahimmillaan ollaan herätty neljältä:( Tänään onneksi nukuttiin ennätys pitkään eli kuuteen mutta sekin johtui vaan siitä että valvottiin tytön kanssa lähes koko yö kun se raukka yski yskimistään ja nenä oli tukossa. No tästä on toivottavasti suunta vaan ylöspäin..ja toivottavasti mahassa on sentään kaikki hyvin.
Opelle jaksuja ton syömisen kanssa, meillä on syöty nyt ehkä koko viikon aikana yhteensä hyvin syövän lapsen yhden päivän ruuat, tyyliin iltapalaksi lusikallinen jugurttia ja viisi talkmurua:( Niinkuin oon varmaan aiemminkin sanonut että meidän tyttö ei kyllä syö syötettynä/tyrkyttämällä yhtään mitään, saa vaan ihan mahdottomat raivarit. Pillillä hedelmäsosepirtelön tai mehukeiton juonti on edelleen pop samoin kun sormilla syödyt makaronit..toivottavasti teillä helpottaa tai löytyy jotain konsteja joilla tyttö kiinnostuisi syömisestä.
Burde oli " vähän" sekoillut,jestasX)
Onnea ankalle ja alisalle vauvauutisista:)
Nyt kipin kapin sohvalle makaamaan ennenkuin yrjötys taas iskee..
Queen
ps: Liia saa ruuan jälkeen silloin tällöin kun muistetaan sellaisen lasten täysksylitolipastillin joita säilytetään baaritason lasivitriinissä, tänään tyttö osoitti aamupalan (=imeskeli mehut kahdesta mandariinilohkosta) vitriiniin ja sanoi " passssstiili!" hassu:)
Ilmoittaudutaan henkis olevaks ;)
Meille ei ihmeitä.. muutto lähenee ja paikat on sekas ja täynä laatikoita!
Kyllä odotan muuttoa ku kuuta nousevaa.. ihanaa laittaa Joulu uuteen kotiin :D
Vielä 5 kipaletta kissoja vilistää nurkissa! Keskiviikkona 2 ekaa lähtee uuteen kotiin ja 2 sitten Joulukuun puolella kun ollaan muutettu!
Qeenille onnittelut plussaamisesta! Ihanaa..
Just kotiuduttiin mummulta.. kyllä neiti nautti reissusta! Nukahti sitten rattaisiin ja sain jälleen riisua heräämättä :) Nyt nukkuu onnellisena tuossa olkkarin lökö patjalla!
Matkalla huomattiin että meidän kaupunkii avataan uus lastentarvike liike jossa on meidän vaunumerkkiä myynnis :) Saadaan varaosia sit kätevästi kauppareissulla! Ennen tartti ajaa 100km että sai mitää hankittua! Päivä pelastettu... meillä kun vaunuista irtoo toinen eturengas nii saa uuden tilattua!!
Meillä ei rokotetta otettu! Oli neuvolatädin mielestä ehkä turhaa kun on kotihoidossa ja tapaa muita lapsia aika vähän!
Täälläkin kävellään varpaillaan.. Ensin opittiin kävelemään, sitten varpaillaan ja nyt juostaan.. myös varpaillaan välillä! Vauva krjojen mukaan aikasessa on..
Puhelimeen neiti sanoo Haaa ja antaa sitten minulle :)
Sit vaihteeks Avon asiaa.. Joulukuvasto on ilmestynyt nettiin ja Etusivulla on myös mahdollisuus tilata kuvasto kotiin!
http://www.avonfi.com/PRSuite/home/home.jsp
On täynnä ihanuuksia :D Tilauksia otan vastaan Tiistaihin 4.12 asti! Miamis@suomi24.fi Nämä kerkeävät siis hyvin Joulupaketteihin :D
Paljon oli asiaa mihin piti jotain sanoa mutta tällä on jo niin tyhjä pää tälle illalle että josko ensiviikolla sitten!!
Niamey ja Aino 1v 3kk
En taaskaan kerkiä pitkää sepustusta kirjottaa vaikka paljon olis asiaa :)
Kiva, kun olitte kehuneet Jonskun kasvaneen hyvin :) Mekin kyllä vähän ihmeteltiin sitä lääkärin kommenttia, että Jonsku on muka hentoinen. Se on kumminkin 3 kuukaudessa kasvanut yli viisi senttiä ja lihonut yli kilon. Ja täälläkin on monta Jonskua paljon lyhyempää ja hoikempaa poikaa. Kait se vaan tarkotti niiden painokäyrien perusteella, että Jonsku on hoikan puoleinen. Outoa silti, kun musta Jonsku on ihan normaalin näköinen. En sanois laihaksi, enkä lihavaksi vaan normaaliksi. Miten lie oudosti noi käyrätkin menee.
Ihana D, kun luulee kaikkia tummia miehiä daddyksi :) Hyvä on silti logiikka, kun tietää, että daddy voi olla vaan yhdessä paikassa kerrallaan :)
Nyt mä taas unohdin, mitä mun pitikään kirjottaa...
No Allu oli ainaskin saanut serkun. Ihanaa! Onneksi olkoon. Olis kiva, jos Jonskukin pian sais serkun, mut kaikki aikanaan.
Tsemppiä Open Ainon ruokailuihin. Teillä on kyllä ollut vaikeeta noiden syömisten kanssa. En pysty ees kuvittelemaan millasta on. Toivottavasti pian helpottuu.
Jonsku ei enään halua olla vauva vaan nykyään melkein kaikki ruoat täytyy saada syödä itse. Ihan hyvähän se vaan on, kun on jo iso poika.
Sellasta mun pitikin kysyä, miten huomionkipetiä teidän lapset on? Jonsku nimittäin on sellanen, jos meillä on vieras esim. mamma, mummu tai ukki, se raivostuu ihan silmittömästi, jos tämä vieras alkaakin juttelemaan vaikka mun kanssa eikä ehkä kahteen minuuttiin huomioi Jonskua. Oikeesti se alkaa karjua ja paiskia tavaroita ja rauhottuu vasta, kun se vieras alkaa leikkimään sen kanssa. Onko muillakin samanlaista vai onko Jonsku ainoo joka luulee, että maapallo pyörii hänen ympärillä?
Q kerto tosta uimisesta. Me ei oltu Jonskun kanssa vauvauinnissa, mutta ollaan nyt syksyllä alettu käymään kerran kahdessa viikossa koko perhe uimahallissa. Jonskukin tykkää ihan älyttömästi. Se touhuis vaikka kuinka pitkät ajat lastenaltaassa. Mä en uskalla antaa Jonskun mennä sukelluksiin, kun ei olla sitä harjoteltu. Jonskusta on nyt tullut palon aikaisempaa rohkeempi suihkussa kävijä, kun ollaan käyty uimahallissa. Se laittaa itse aina koko naamansa suihkun alle ja pidättää hengitystä. Aikasemmin se vähän pelkäs vettä.
Queenille jaksuja taudin ja pahoinvoinnin ja väsymyksen kanssa. Onneksi puolessa välissä raskautta pitäis helpottaa. Ei varmaan just nyt lohduta ;) Millon sulla on se ultra?
Millon järkätään ne pikkujoulut? Voitais miettiä sopiva päivä, niin saatais tieto osallistujista ja tiedettäs sitten mikä olis se paikka. Ehottakaa jotain. Mä en oo varma mun vuoroita, joten en viitti nyt ehdotella mitään.
Mulla olis vapaata sillon Hämeenlinnatreffipäivänä, mutta en oo koskaan ollut kyseisessä kaupungissa ja sit, kun sinne taitaa tulla niin paljon vauvapuolelta sellasia, joita en yhtään tunne. Vähän olis silti tehny mieli tulla :)
No aika pitkähän tästä sepustuksesta tulikin. Pitkä ja omanapainen ;)
Nopeesti vielä Niameylle tsemppiä muuttoon. Q:lle tsemppiä q:n kiipeilyvillitykseen (nimimerkillä kokemusta on), Naperolle jaksuja kökkötyökaverin kanssa ja just nyt en muista muuta :)
pesukarhu ja Jonsku 1,5v (se perskarhu oliskin ollut paljon rouheempi nimimerkki, miks en sitä itse keksinyt ;))
Piti toivottaa Amylle pikaista paranemista. Kauheeta miten voi ääni tollain mennä. Onneksi mulla ei oo koskaan mennyt.
Niin ja aiheutti hilpeyttä toi burden kaupunkireissu täälläkin :) Ne on ne raskausaivot ;)
Nyt unille niin ku olis jo
Hieno homma, että jenni ja miehesi saitte ne harjoittelupaikat :) Se on varmasti ollut yksi stressin aihe jo pitkään! Olikos D:llä nyt elämänsä ensimmäinen korvatulehdus? Se on kyllä kurja tauti, itse olin pienenä ärsyttävässä korvatulehduskierteessä.
Jepsis, minä aloin antamaan Idalle lusikan käteen jokaisella ruokailulla siinä 11,5kk iässä ja nyt vasta pari viikkoa se lusikka on mennyt ruuan kera suuhun asti. Vaihtelevasti kylläkin. Välillä neiti on yllättänyt ja syönyt kokonaan ruuan itse, välillä ei mene kuin muutama lusikallinen itsenäisesti suuhun. Puuroa vain hämmentää ;) Monet lapset, jotka saa vielä tuttipullosta ¿palvelua¿ niin eivät välttämättä osaa nokkiksesta juoda. En kylläkään tiedä juoko Helmi tuttipullosta ;) Meillä taasen pitäisi alkaa harjoittelemaan juomaan tavislasista. Eilen taas naurettiin kun anoppi yritti antaa vettä tavallisesta lasista ja se ei kyllä onnistunut yhtään :D
IsänpäiväG: Ida herätti isukin aamulla mojovaan pusuun ihan pyytämättä ja kysyin mieheltä haluaako nukkua vai tulla olkkariin katsomaan piirrettyjä ja juoda siinä kahveet. No mies valitsi tietenkin piirretyt ;) Toin sohvalle aamupalan tarjottimella ja lahjan. Ida syöksyi olkkariin ja varasti isiltä heti juuston ja suuttui kun ei saanut toistakin ;) Mies lähti käymään isänsä haudalla kun Ida nukkui päikyt ja sitten anoppi tulikin meille samalla kyydillä antamaan kummallekin Intialaista päähierontaa. Mummeli myös viihdytti Idaa kun tehtiin miehen kanssa yhdessä herkkuruokaa. Illalla juotiin vielä kakkukahveet. Voisinkin laittaa mun tekemästä kakusta kuvan: http://www.aijaa.com/v.php?i=1217026.jpg
¿Rahaa kauppaan viikossaG¿: Me käydään kerran viikossa isoilla ruokaostoksilla ja pyritään ostamaan koko viikon lämpimät ruuat tuolloin. Lisäksi käydään täydentämässä leipä ja maitovarastoja 1-2x. Ruokaan menee ehkä n. 70-100 euroa viikossa. Jos minä käyn yksin niin riittää usein 35 euroa viikon ruokiin, mies kun on mukana niin saattaa mennä se 70 euroa :)
Burde, kiitos niistä sisävaippa-vinkeistä. Tilattiin nyt ruskovillan villavaippahousut ja 2x Iguleen sisävaippaa ja katsotaan sitten miltä ne tuntuu ja tilataanko kenties lisää. En nyt muista olenko täällä maininnut, että meillä on alkanut fuzzit valskaamaan päikkäreillä, kun Ida nukkuu peppu pystyssä masullaan. Pisut valuu mahaa pitkin paidalle. Nuo Iguleet valitsin ehkä samoista syistä kuin sinäkin, kotimaisuus ja nehän menee koko vaippaiän :D Eli mahdollisesti myös pikkukakkosella ;)
Quiero, olit taas niin ihanasti kirjoittanut pikku-quusta :)
Mitkäs Ossen typyn neidin mitat oli?
Hmmmm, mitäs muuta mun piti sanoa¿ Ai niin joo, tuli mummelin eilisestä vierailusta mieleeni muutama Galluppi. Osaako teidän taaperot kävellä varpaillaan? Meillä neiti oppi kävelemään ja sitten juoksemaan ja nyt kävelee varpaillaan. Anoppi oli ihan ihmeissään ja sanoi ettei tämän ikäinen muka voisi osata vielä ja minä kun en näe siinä mitään ihmeellistä? Sitten toinen asia mitä anoppi ihmetteli kauheasti on se, että Ida osaa laittaa kolikoita pankkipossuun. Hän kääntää kolikkoa poskea vasteen hyvään asentoon ja pudottaa kolikon possuun. Siinäkään ei ole mielestäni mitään ihmeellistä, Ida on jo pari kuukautta sen osannut?
Nyt aamupalalle, kun Iitukka vetää unta palloon :)
MiaMik ja Ida 1v1kk+
Lukaisin viimeviikon pinon nopsaan loppuun, kommentointi jää taas aika vähälle...
Hienoa että saitte Jenni molemmat harjoittelupaikat!
Ja toivottavasti Q perheineen pääsee reissuun!
Meilläkin on enää reilu kolme viikko aikaa ennen kuin lähdetään miehen kanssa reissuun! Ihanaa! Mut yks juttu mua ärsyttää, ehkä mä olen vaan tosi nipo, mutta kumminkin... nimittäin mun appivanhemmat ovat nyt sitten ominpäin päättäneet, että meidän tyttö on niiden hoidossa meidän loman ajan. No, ei siinä mitään, mutta kun multa ei ole kukaan kysynyt mitään! mä olin jo jotain suunnitelmia tehnyt mun äidin kanssa, mutta jouduin sitten äidille sanomaan, että kiitos vaan, mutta tytön hoito onkin jo järjestetty... Kyllä mä olisin halunnut olla ihan itse päättämässä mun lapsen hoidosta! Olenko mä nyt ihan ääliö kun tälläsestä suutuin? Musta vaan tuntuu että mua ei ole millään lailla noteerattu, mä olen kuitenkin sen lapsen äiti...
Enkä mä tietenkään ole saanut suutani auki että olisin miehen vanhemmille sanonut, että hetkonen hei, mä haluan kyllä itse päättää lapseni hoidosta... miehelle sitten vaan auon päätäni kun ärsyttää! Mitä mun pitäis tehdä? Annanako asian vaan olla ja heidän hoitaa meidän tyttö loman ajan, vai sanonko suoraan että mua todella ottaa päähän ettei mun kanssa keskusteltu asiasta. Arg, nyt rupes taas kiehuu!!!
Ai niin, se jääkaapissa oleva V-sana on löytynyt... se on leikkelepaketti! Tyttö otti viime viikolla kauppakassista jonkun kinkkupaketin ja hoki: " Tää v****, tää v****" . Arvatkaa naurattiko... äkkiä siihen korjaamaan, että se on kinkku!
NapNap + tyttö 1v8kk
Meidän tyttö ainakin kävelee usein varpaillaan, en kyllä muista minkä ikäisestä lähtien se on niin tehnyt...
Jonotan täs samalla puhelimes rokotusklinikalle.. Saa nähdä, et osaanko vastata järkevästi jos ne yhtäkkiä vastaakin ;).
Mulla oli tullut näköjään Ruotsista kirjattu kirje, varmaan mun ja D' n passit.. Toivottavasti antoivat viisumit, vaikkei lähetetty kaikkea mitä halusivat..
Q: Kuulostat tosi paljon pirteemmälle :). Toivottavasti pääsette lomalle. Teil kuitenki on suurin osa jo maksettu, kun matkat ja majotus on hoidettu. Siskolle voimia viimemetreille! Ihania juttuja q' lla taas. Käy välil melkein kateeksi, kun meillä ei noita juttuja juuri ole, kun D' n sanavarasto rajotuu siihen " tättä" , pois, ei hei-hei, bye-bye ja päpä (baby) ;).
Queen: Hurjan vähälle kyllä kuulosti Liian päikyt. Toivottavasti vielä ei niitä lopeta.. Meillä on sit ihan vastakkaiset miehet ruokahalun suhteen. Meillä mies ei syö juuri mitään. Syö ehkä 2 kertaa päivässä ja tosi halvalla on muutenki ruokittavissa. Onneks pääsee äitinsä patojen ääreen hetkeks, jos vaikka siellä söis enemmän. (Mä vaan pelkään, et saan sapiskaa, et en oo syöttänyt poikaraukkaa tarpeeks ;).) D on ruokahalun suhteen vähän samanlainen kuin isänsä eli turhaan ei viitsi mahaansa täyttää :).
Ankka: D kans tykkää puhua puhelimes, mutta se on sellasta hei-hei-siansaksaa- juttua vaan.. Mun vanhaan puhelimeen " puhuu" monta kertaa päivässä ja omaan Fisher Price-puhelimeen kans.
MM: D' lla oli korvatulehdus viime keväänä kerran. Silloin oli kyl kipeen olonenki, toisin kuin nyt.
NapNap: Kyllä muakin varmasti ärsyttäis, jos jotkut tekis tollasia päätöksiä multa kysymättä!
Nyt koulurästien pariin. En saanut viime viikol mitään tehtyä D' n sairastelujen takia..
Jenni ja D (päiväkodis unilla)
multa lähti ääni. En voinut edes töihin mennä aamulla ja poissaolostakin oli pakko ilmoittaa tekstarilla. TK:een sain kähistyä sen verran, että sain ajan lääkärille. Lääkettä ei antanut, mutta määräsi puhekieltoon ja viikoksi sairaslomalle. Ihan just pitäis vielä soittaa hoitajalta labrojen tuloksia, josko jotain tulehdusta olis kanssa. Joo-o, tosi helppoo olla puhumatta... =S Mies kysyi aamulla, että jääkö Emmi kans kotiin. No enhän mä sen kanssa koko päivää ois voinut olla puhumatta, joten hoitoonhan se läks. Niillä on siellä tänään ollut kuvauskin, joten ihan hyvä oli mennä. Kohta lähden sitä hakemaan.
No, mutta nostinpa tässä aikani kuluksi pinoa ja jatkan myöhemmin lisää...
Terkuin, äänetön-Amy ja Emmi hoidossa-