Miksi nelikymppisenä pitäisi saada vielä lapsia?
Enkä nyt tarkoita näitä lapsettomia, vaan niitä joille on pakko mielle saada vielä se viides keski-iän kynnyksellä. Onko se joku paniikkireaktio: iik, neljäkymmentä mittarissa ja kohta loppuu hormoonitoiminta! Vai tuleeko työuupumusta, jonka vuoksi halutaan pitää välivuosi ja olla kotona vauvan kanssa? Eikö niistä olemassa olevista voisi jo tuossa iässä alkaa nauttimaan? Eikö nelikymppisenä jo jaksa alkaa odottaa lapsen lapsia ilman sitä vastuuta omasta vauvasta?
Itse lapset tehneenä ei tulisi mieleenkään enää alkaa vaipanvaihtorumpaan sitten, kun olisi jo aikaa hoitaa vähän itseään. Sitä paitsi ei sitä haluaisi enää pitkälti yli viiskymppisenä ketään nurkkiinsa loisimaan.
Kommentit (9)
vauvan vastaan vielä tuossa iässä jos sellainen meille suodaan ehkäisystä huolimatta.
Oletko jostain niin katkeroitunut, että toisten lisääntyminenkin aiheuttaa paiseita? Relax! Ei se oo sulta pois ;)
Sitä se on se ihmisten yksillöllisyys....
Kaikki tekee lapsensa niin kuin itselleen sopivaksi katsoo, mitä siinä on muilla sanomista tai ällistelemistä.
miten tämä asia kuuluisi kenellekään muille kuin asianosaisille?
mun 5v nuorempi mieheni oli lapseton ja halusi antaa hänelle mahdollisuuden isyyteen vaikka itse olin jo yli 40v ja 3 lapsen äiti. Hetkeäkään emme ole katuneet.
Eivät tavoittele sitä päivää, kun lapset ovat poissa kotoa?
Vierailija:
Itse lapset tehneenä ei tulisi mieleenkään enää alkaa vaipanvaihtorumpaan sitten, kun olisi jo aikaa hoitaa vähän itseään. Sitä paitsi ei sitä haluaisi enää pitkälti yli viiskymppisenä ketään nurkkiinsa loisimaan.
Olen kohta täyttämässä 42v. ja olen kolmen lapsen äiti. En tiedä kuinka nuori sinä olet , mutta jotenkin kuullostaa kun pitäisit meitä nelikymppisiä melkoisen iäkkäinä. Että siis pitäisi alkaa vaan rauhassa odottelemaan lapsenlapsia ;) Kuullostaa ihan kuin elämäni olisi jo ohi ja eläkeikää voisi jo alkaa suunnittelemaan.
Minulla on todennäköisesti ainakin vielä puolet elämästä jäljellä. En koe olevani liian vanha saamaan lapsia, vaihtamaan ammattia tms normaaliin elämään. Kamalaahan se olisi jos me jo tämän ikäisenä luovuttaisimme ja rauhoittuisimme " elämän ehtooseen" !
Itse en enempää lapsia halua, mutta se ei johdu iästä vaan siitä että minullakin on lapsiluku täynnä. Kolme on juuri sopiva määrä minulle. Välillä iskee haikeus, kun ajattelee että muutamien vuosien päästä lapset lähtevät kotoa ja olisi kiva jos joku tunne vielä jäisi, mutta sekään ei saa minua vauvantekopuuhiin.
Mutta kaikki nelikymppiset vauvasta haaveilevat. Ei muuta kuin siitä vaan!
Itse olen saanut omat lapseni alle 25-vuotiaana, muut tehkööt kuten heille sopivin.