Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs tästä oisitte tykännyt (isänpäivä omassa lapsuuden perheessä)

Vierailija
11.11.2007 |

Veljeni oli tullut lapsineen kylään jo " aikasempaan kattaukseen" itse luulin , että olemme samassa.

Noh menimme klo 15 kuten oli puhe, laulettiin ja lahja annettiin.

Äitini oli sitten laittanut mätiä, lohta ja katkarapuja ja perunaa, sekä minulle (koska en syö kalaa) läskisoosia (en syö punaista lihaa, olen 90% kasvsisyöjä).

Pöydässä ei ollut salaattia, muutama tomaatin siivu ja kurkkua.

Veljeni teki lastensa kanssa lähtöä kun olimme syöneet tämän toisen kattauksen. Kun äitini kysyi veljeltäni, keitetäänkö kahvit, veli siihen, että johan me yhdet juotiin. Eli ei sitten keitetty meille edes niitä yksiä (olisi kyllä maistunut tuon perunan jälkeen).

Siinä sitten katsottiin jalkapalloa tunti ja me aloimme tehdä lähtöä, äiti vielä laittoi kalat mitä jäi meille mukaan, että tuossa voit tehdä siitä vaikka laatikon perheellesi. Ok, kiitti.

En tiedä on taas niin tyhjä olo, niin itseni kun lasteni puolesta : (

Mitään selittävää tekijää siitä miksi veljeni on niin paljon rakkaampi en vain ymmärrä. : ( Miksi lapsia ei huomioitu mitenkään, jalkapalloa vaan katsottin, lapset kuitenkin jo " isompia" ei vauvoja.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolison ilkeä käytös tai omien aikuisten lasten välinpitämättömyys..?

Eihän aikuinen sellaisesta välitä.

Vierailija
22/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tulee perittäväksi, nuo kaikki voit vaatia huomioitavaksi ennakkoperintönä.

16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmää naamaasi, olet aikuinen ja pääset kyllä se yli.

Vierailija
24/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin tasaväkisesti. Kaikessa ja aina. Otin nimittäin oppia, enkä kohtele heitä kuten minua kohdeltiin! Se hyvä puoli tuosta voi olla.

16

Vierailija
25/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä jättävät. Minä en ole heiltä rahaa koskaan halunnut, mutta hyväksyntää kylläkin ja edes vähän rakkautta.

Minä itken täällä, noita vuosia jotka asuin kotona, olen niin surullinen sen pienen tytön puolesta. Onneksi en kilahtanut.

ap

Vierailija
26/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tunteet ovat lapsen tunteita. Niistä voi halutessaan kasvaa ulos ja oppia suhtautumaan aikuisena omiin vanhempiinsa - olivat nämä miten lapsellisia tahansa. Silloin tuo ei enää loukkaa eikä satuta, vaan sen voi sivuuttaa.

16

Vierailija
27/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen ja kissan pissat, et selvästikään ole päässyt yli.

Vierailija
28/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain hyvää tuosta haluaa etsiä, niin se että kokemuksesi on varmasti sisuunnuttanut sinua, etkä myöskään itse varmasti kohtele omia lapsiasi eriarvoisesti.

Vierailija
29/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap:han sen kiteytti kohdassa 31. Hän on edelleen kiinni siinä lapsen roolissaan. Hyppää pois siitä jo! Et kuitenkaan voi mitään ja oman elämäsi vain tärvelet tuota jankkaamalla.

Vierailija
30/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ap:n äidin läskisoosit? Grow up.

16

Vierailija
31/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka ymmärrätte. Hienoa 16 jos olet asian yli päässyt, minä olen vielä matkalla...

ap

Vierailija
32/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain inhimillistä olla loukkaantunut moisesta, ei tunteita tarvitse kuolettaa. Sen sijaan niiltä voi varjella itseään niin, että esim. jättää moiset tapaamiset vähemmälle. On vain tervettä tunnistaa omat tunteensa ja käydä niitä läpi. Ja kaikkea ei koskaan opi hyväksymään ja sivuuttamaan eikä tarvitse.

Vierailija
33/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaatisit sille kuuluvan osan perinnöstä ap!

Voisit edes siinä puolustaa tyttöä joka kerran olit! Niin minä tekisin.

Ja nyt haistattaisin pitkät peet noille vanhemmille! Tai ehkä kerran koittaisin selittää niille, miten vaille olen jäänyt,mutta tuskin ymmärtävät?

Vierailija
34/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihan okei.

Mutta jos loukkaantuu siinä lapsen roolissaan, niin se ei ole okei.

Paras keino on saada se suhde omiin vanhempiinsa sellaiseksi, että ei enää suostu solahtamaan siihen lapsen rooliinsa ja/tai anna tuon satuttaa. Kasvaa sen yli ja ohi.

Ihan hyvä keino on ottaa ensin etäisyyttä. Sitten on helpompi pysyä siinä aikuisen osassaan.

16

Vierailija
35/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tietysti sinun omaa menneisyyttäsi. Kerrot että olet päässyt siitä yli. Just joo jos olisit, ei sinulla olisi halua hyökätä ap:n kimppuun joka käy samaa läpi vaan sinulla olisi EMPATIAA:

Eli kasva sinä aikuiseksi pliis.

Vierailija
36/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

16

Vierailija
37/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aikuinen ihminen joka on kasvanut jostain oikeasti yli on siinä asiassa yleensä muita kohtaan empaattinen.

t 41

Vierailija
38/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 vaikuttaa kylmältä ja kovalta ihmiseltä joka haluaa lyödä lyötyä, jos 16 olisi fiksu niin pyytäisi ap:lta anteeksi. Mut epäilen.

Vierailija
39/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näistä puhuttu, mutta olisi kiva tutustua paremmin toiseen jolla on näitä samoja kokemuksia. Veljeni perhe ja heidän lapsensa ovat aina olleet etusijalla ym kokemuksia. Kaipaisin vertaistukea...

Vierailija
40/53 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin mistä siinä on kyse ja neuvoin miten siitä pääsee yli.

Mitähän ihmeen empatiaa tuo tuollainen on, että silitetään päätä ja annetaan toisen hakata päätään seinään yhä uudelleen??

16