Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vesirokko ja lääkärissä käynti?

11.11.2007 |

Kun lapselle puhkeaa vesirokko ja työnantaja vaatii jo ekasta päivästä lääkärintodistuksen, saako vesirokkoisen lapsen viedä lääkäriasemalle tartuttamaan muita? Pakko varmaankin viedä, vai onko jotain muuta tapaa hoitaa lääkärintodistus? Onko esim neuvolasta saanut th:n todistusta puhelimitse? ... varmaan työnantajat epäilisivät huijauksesta, mutta eihän lapset sairasta vesirokkoa kuin kerran ...

Tällaista tulee sunnuntai-iltana pohdittua :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa ainoasta soitosta on jo pari vuotta ja syy silloin oli oksennustauti, mutta ei kai se sairaus mitään tuohon vaikuta.

Vierailija
2/3 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kypsä homma, mutta meillä pitää mennä aina lääkärille tai sairaanhoitajalle hakemaan todistus jokaisesta taudista :(

Niinpä olen muutaman kerran kuitannut lapsen oksennustaudin sanomalla, että olen itse vatsataudissa! Ei oksentavaa lasta viitsi lähteä ajeluttamaan 20km suuntaansa vain yhden paperilapun takia!

Onneksi pomo on ns. ymmärtävää sorttia ja olen jo edellisenä päivänä töissä sanonut, että pakko olla kotona lapsen kanssa ja virallisesti ilmoittaa olevansa itse sairaana.

Meilläkin sairastetaan just vesirokkoa kolmen lapsen voimalla, mutta äitiysvapaan vuoksi ei tarvi lähteä lapsia tällä kertaa mihinkään ajeluttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla käynnillä saatiin vesirokkoon lääkitys. Elikkä lääkäri määräsi Zoviraxia ja Ataraxia sekä Buranaa. Selvittiin todella vähällä vesirokon suhteen lääkityksen ansiosta elikkä ei ollut kutinaa ja paukamia tuli vain muutama ja nekin paranivat todella nopeasti. Viikossa oli lapset terveinä.