Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Goodbye pk-seutu!!!!!!!!

Vierailija
11.11.2007 |

Aivan ihanaa, me muutetaan ensi vuonna takaisin mun kotikaupunkiini! Viisi pitkää piinaavaa vuotta täällä ruuhka-Suomen keskuksessa, kalliiden asuntojen ja kiireisten ihmisten keskellä, ja nyt koittaa vapaus!

Ahdas kerrostaloasunto muuttuu 184 m2 omakotitaloon 7000m2 tontilla meren rannalla ja hintaeroa meidän 3h+keittiön kerrostaloon on 35 000¿! Lapset saavat oman ison pihan jossa leikkiä ja sukulaiset asuvat 10 km säteellä. Työpaikat saatiin vaihdettua, eikä palkka pudonnut minulla kuin noin 150¿/kk.

Voiko elämä olla näin ihanaa!!!!! Joten goodbye pk-seutu, en kyllä jää ikävöimään mitään täältä kalliista, saasteisesta ja eleettömästä seudusta, jossa asutaan kuin sardiinit purkissa ja ollaan innoissaan, jos saadaan joku hikinen pieni vanha paritalon puolikas hintaan 400 000! Ei vaan ymmärrä, kuka hullu tänne yleensä ottaen haluaa jäädä.

No jokaisella on koti jossain ja kai joidenkin pitää tännekin jäädä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kypsyt siellä kotiseudullasi sitten.

Vierailija
2/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkan suuntaansa???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onneksi on töitä taas! Mutta ikinä en muuta 300 km:n lähemmäksi Vantaata, sen verran karsee kaupunki. :)

Vierailija
4/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ehdoton vaatimus oli, ei rantaa. Ei järven- tai merenrantaa.

Vierailija
5/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kämppä on kyllä ahdas, mutta työmatka on vartin eikä tarvitse omaa autoa. Luontoa on vieressä eikä saasteista ilmaa. Paljon harrastus- ja kulttuurimahdollisuuksia, hyvät shoppausmahdollisuudet.

Tykkään.

Vierailija
6/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole kotoisin pk-seudulta, vaan Kymenlaaksosta. Mutta Helsinki on ainut kaupunki Suomessa, missä voin kuvitella asuvani. Nautin elämästäni täällä! Koulutusmahdollisuudet ovat Suomen parhaimmat, tämä minulle sekä lapsilleni hyvä asia. Täältä pääsee helposti ulkomaille. Täällä on enemmän tarjontaa kulttuurissa ja missä vaan muussa asiassa.

Helsinki on mielettömän kaunis, eikä mitenkään erityisen saastunut. En tarvitse autoa, sekin on hyvä puoli. Miltei missä tahansa muualla Suomessa auto on liki pakollinen.

Katsos, yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta.

2

Vierailija
7/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Helsinki on se meidän kotiseutu.

Eihän se meidän vika ole, että kaikki muutkin tunkevat tänne...

Vierailija
8/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään asua pk-seudulla. Lapsille kaikki lähellä, ei tarvitse autoa. Täällä missä asun on samassa paikassa luontoa ja kaikki harrastusmahdollisuudet ja palvelut lähellä. Kavereille lyhyt matka, työmatkat lyhyet (kuljen ruuhka-aikojen ulkopuolella). Ihanaa kun ei tarvitse kuskata lapsia koko ajan vaan kulkevat itse mihin tarvitsee ja saavat samalla liikuntaa.

Vierailija
9/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnalle opiskelemaan tai kulkemaan tuntejen matkoja jatko-opintojen ollessa ajankohtaisia. Harvoin ne lapset sinne pikkupaikkakunnille kuitenkaan jäävät vaan äkkiä onkin talo tyhjillään.

Vierailija
10/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaat harrastusmahdollisuudet, lapset ovat paljon todennäköisemmin lähellä vielä opiskellessaan ja aikuistuessaan. Ja täältä ei ole enää niin iso hyppäys lähteä myöskään maailmalle opintojen tai työn perään kuin jostakin tuppukylästä.

Tuppukylässä ei yleensä ole nuorille yhtään mitään ja viimeistään opiskelemaan on pakko lähteä muualle.

Vierailija
11/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen työpäivää. Koska lapsi on erityisen allerginen pitää hänen mennä hoitoon allergiapäiväkotiin joka sijaitsee jossain parin tunnin matkan päässä kun liikkuu bussilla. Ihan järjetöntä! Edes maalla ei joudu matkustamaan niin pitkiä aikoja kuin pk-seudulla.

Vierailija
12/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänlaatu on huomattavasti parempi ruuhkasuomen ulkopuolella.

Vierailija
13/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuitenkaan vaadi muita asumaan täällä, jos eivät viihdy. Kukin saa vapaasti valita asuinpaikkansa. Minä rakastan vapautta täällä. Ei ole kuppikuntaista toimintaa, ei naapurin mummon heilahtelevia pitsiverhoja ja kyttäysrinkejä.

On valinnanvaraa työpaikan, koulun ja vaikka kuntosalin suhteen. Täällä myös saa useammin uusia ystäviä ja tuttavia. Siitäkin nautin. Lapsilla on oma piha tuossa, missä leikkiä, keskustaan on 15 minuuttia matkaa. Hinta ei päätä huimaa. Luontoa on paljon ympärillä. Lapsille on tarjolla paljon tekemistä.

Karistin kotikylän pölyt päältäni heti täysi-ikäistyttyäni. Se paikka on nykyään ihan kuollut, ei ole enää kuin baari, siwa ja r-kioski. Inhosin sitä, että bussipysäkille oli 6 km matkaa, kouluun samaten ja kavereita ei voinut koskaan nähdä.

Ihanasti sukulaisetkin ovat muuttaneet tänne, joten heitäkään ei tarvitse kaivata.

Vierailija
14/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkoti ihan vieressä kuin maalla.

Meilläkin 400 metrin säteellä kahdeksan päiväkotia.

Vierailija
15/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmasti ankeaa, jos ei ole rahaa kunnon asuntoon yms.

Maalla saa talon ostettua kuka tahansa.

Vierailija
16/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sanonut, että muidenkin pitää muuttaa. Toki saan ihmetellä sitä, kuka täällä viihtyy, mutta niinhän varmaan täälläkin ihmetellään miten joku viihtyy esim. jossain Kilpisjärvellä.

Ja mekin muutetaan 8 km:n päähän yhdestä Suomen suurimmista kaupungeista, joten kyllä meilläkin lapset pääsevät kulkemaan isompana itsekseen; bussilla, pyörällä, kävellen. Ja myös koulutusmahdollisuudet, harrastukset, shoppailumahdollisuudet yms. ovat ihan samaa luokkaa kuin esim. Helsingissä. Ei tietysti ole mitään Oopperataoa, Linnanmäkeä tai Korkeasaarta, mutta niissä voidaan edelleen käydä kerran vuodessa, kuten ennenkin.

Mutta pk-seutu on varmaan niille rakas, jotka ovat täältä kotoisin, mutta eikö teitä ota päähän maksaa asunnoista niin hirveitä hintoja!!!???

Vierailija
17/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ollaan oltu alun perin jo mukana asuntokierrossa.

Vierailija
18/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöbisneksessä sijainti on ykkösasia. Maksan mieluusti siitä etuoikeudesta, että voin asua Töölössä. Sama se on muuallakin maailmassa; parhaista paikoista saa maksaa.

Mua ei sais maalle mikään mahti! Olen lähinnä ajatellut muuttaa takaisin ulkomaille. Maalla ei ole minulle mitään, mitä en saisi suuressa kaupungissa.

Vierailija
19/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on varmasti eri.

Vierailija:

päiväkoti ihan vieressä kuin maalla.

Meilläkin 400 metrin säteellä kahdeksan päiväkotia.

Vierailija
20/39 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huipputason allergiapäiväkoti. Onko niitä ylipäätään maalla ollenkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi