Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se ikuinen kihomato-kysymys :(

11.11.2007 |

Meille asia tuli ajankohtaiseksi kun vajaa viikko sitten keskiviikkoa vasten aamuyöllä pikkutyttö tuli viereen ja pyöri ja hyöri ja lopulta sanoi mulle että äiti mua kutittaa, ja osoitti pyllyä. Tsekattiin pylly samantien ja siellä yksi mato näytti luikertavan. Tämä oli siis eka yö kun tyttö valitti kutinaa. Vaihdoin heti lakanat sekä tytön että meidän pedistämme, pesin tytön pyllyn ja kädet kunnolla, pyyhin hysteerisenä keskellä yötä vessaa sekä ovenkahvoja.

Aamulla otimme koko perhe pyrvinit ja jatkoin siivoamista. Päivällä tutkin tytön kakan oikein tikun kanssa ja yhtään ainutta matoa en löytänyt. Ainoat madot, joita oli kakassa 3, löysin lauantaina ja ne olivat lääkkeen vaikutuksesta ihan liikkumattomia. Muiden lasten kakoista ei silminnähden löytynyt mitään edes nyt matokuurin jälkeen. Lauantaina kun löysin kuolleet madot, siivosimme toiseen kertaan kunnolla, koska välillä olin jo olettanut että niitä ei olekaan. Pesemme lasten käsiä koko ajan ja tytöltä olen nyt vaihtanut joka aamu yölliset vaatteet sekä pessyt pyllyn. Olenko nyt ylihysteerinen?? Onko noin aikaisessa vaiheessa huomattu tartunta helpompaa saada taltutettua? Miten paljon olette siivonneet ja kuinka nopeasti eroon päässet vaivasta? Lapset eivät ole päiväkodissa yleensä, mutta luulen tytön saaneen madot silti päiväkotireissusta, he kun käyvät siellä toisinaan varahoidossa. Uutta tartuntaa ei siis ainakaan sieltä kovin herkästi saa. Onko teillä mitään hyviä vippaskonsteja vielä matojen häätöön? Tyttö kakkaa melko harvoin, ja matoja on siis näkynyt vain selkeästi ne kolme. Voiko madot " selvitä" halvaannustilasta suolessa oleillessaan? Kertokaa kokemuksianne!! Olen tosi hysteerinen ihminen ja vahdin lapsia koko ajan, vaikka nyt ei vaivaa näytä kellään olevan. Sen yön jälkeen kun madot totesin ei tyttöä ole tuntunut enää pepunkutina vaivaavan. Muilla lapsilla ei ongelmaa siis ole mielestäni ollutkaan. Äiti tässä on ainoa joka on niin hermoheikko että melkein järjen menettää näinkin mitättömästä asiasta :(.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla