Piinailijoita?
Kenellä edessä piinaviikot? Mulla nyt kp 22, kierron pituudesta ei tietoa kun hormonikierukan aikana menkat jäi pois, ja nyt on ollut vasta kierukan poiston jälkeen. Ovista en bongannut selvästi, mutta varmaan noin viikko sitten oli.
Tästä alkaa sitten kuvitteellisten oireiden bongailu, joka pahenee loppuviikkoa kohti ;-D
Kommentit (47)
Mulla kp 20 menossa kanssa...kierto on ollut sellaista 24-30... Oviksen aikaan pupuiltiin kyllä ahkerasti, ehkä vähän liiankin... :D
Muita oireita ei oo kun rinnat todella arat ja kipeät !
Itselläni kans piinaviikot edessä (alle 2 ehkä) Kierto on todella sekaisin kun lopetin ehkäisyn reilu kuukausi sitten. Tikulla pongasin oviksen toissapäivänä ja eiku hommiin=) noh nyt on kuitenkin oviksen jälkeen ollut todella hirveitä menkka kipuja. En sitten tiedä joko mulla menkat alkaa vai mitä ihmeen kipuja nää on.
Milloin sitä uskaltaisi testata??pitäisi varmaan käydä ostaan erittäin herkkä testi. Tämän hetkiset testiliuskat ei taida olla kovin herkkiä..ainakin oviksen sain niillä näkyviin.
Milloin meinaatte testata itse?
... Kyllä tää on kauheeta. Jännä juttu et mitä enemmän asiaa miettii, sen paremmin niitä " oireita" alkaa bongailee, taitaa olla psykologinen homma ;)
Mä en oikeen tiedä millon testaisin... Mulla toi kierto on ollut kuitenkin 24-30. Viimeistään testaan la kun on menossa kp.26 ja silloin olis illalla yhdet kekkerit :)
Ootteko te piinailemassa esikkoa ?
....testeistä että kai ne herkimmät voi antaa positiivisen jo paripäivää ennen menkkojen oletettua alkua.
toista piinailen tässä. poika on kohta 3vuotias. Ensimmäisellä kerralla jaksoin odottaa 2 viikkoa siitä päivästä kun menseksejen olisi pitänyt alkaa. Nyt tuntuu ettei jaksa odottaa ees niihin menkkoihin asti =) mikähän siinäkin on?? Varmaan se on jotain psykologista, että kuvittelee kaikki raskausoireet ja on " valeraskaana" . Se on vaan niin karvas pettymys kun ei ilmene sitä toista viivaa =(
piinaillaan kakkosta :) esikoinen on nyt 9kk.
ajattelin testailla acon 10 testillä ens to :) esikosta testasin kp30/28 plussan. ei ollu mitään oireita erikoisemmin, mutta olisi varmasti näkynyt aiemmin testissä, kun niin vahva plussa tuli apteekin omalla :)
Sannami: Mä voisin huolia jonku väliaikais-lobotomia-leikkauksen nyt piinaviikoks ;) Sit vois vaan huomata et hups,nyt onki aika testata ja plussa pärähtäis ruutuun...:D
...kokemuksia vaan, en oo testannu kun kaks kertaa, toinen oli apteekin oma,missä piti pissiä kuppiin ja säätää sen pipetin kanssa ja toinen oli predictor...Olihan se predictor tosi helppo ja selkee. Mut kokemuksia millä testasitte ensimmäisen raskauden ?
mä vein ensimmäisellä kerralla suoraan labraan pissa näytteen. Olihan se kiva kuulla silloin hoitajan sanomana että positiivinen on tulos. (miten ihmeessä jaksoinkin odottaa =) ) Nyt olen tilannut nuita one step liuskoja, mutta luin että ne ei olisi kovin luotettavia!!Onkohan näin?onko muilla kokemuksia näistä.
Aconin testit on kuulemma tosi luotettavia ja hyviä. Mä laskeskelin kanssa että voisin testata ensi viikolla ehkä ke. ja sitten seuraavalla viikolla kun pitäisi alkaa mensekset. Työharjoittelukin alkaisi viikon päästä, saapa nähdä kuinka sitä asennoituu siihen kun testit vaan vilkkuu mielessä ja varsinkin jos ihan vahingossa tulee plussa niin mitäs sitten ;)
Mittasin äsken lämmöt, mulla norm. 36 tai vähän alle...nyt 37 ! Mut eikös se oo aamulämmöt mitkä sen kertoo ? Ääk ! :D
Joo toi olis varmaan hienoa kuulla hoitajalta, kun ite tihrustaa sitä tikkua...vaikka siinä on kaks vaihtoehtoo, viiva tai kaksi viivaa,niin varmaan sitä ihan epäuskoisena tuijottaa jos se onkin positiivinen ! Jos joku toinen sanoo- tuntuu todellisemmalta :) !
Miten sannami kerroit vanhemmillesi raskaudesta ? Milloin ja miten ?
Äitille soitin heti sillä se tiesi että olimme yrittäneet jo pitemmän tovin. Kerroin vaan että positiivinen tulos tuli soitin just terveyskeskukseen. Onnitteli vain..Isälle en itse kertonut vaan sen hoitivat siskoni. Nytkin olen kertonut äidilleni että alamme yrittää toista. Äitini onkin odottanut tätä asiaa jo kauan ja aina sano että heti perään vaan toinen lapsi =)
Entäs sulla tietääkö kukaan muu kuin te että yritätte?
Ruumiinlämpö jää koholle heti oviksen tultua ja laskee sitten kun mensekset lähestyvät. Se aamu on sen takia kun illalla lämpö on yleensä korkeampi kuin aamulla ja se lämpö tulee mitata aina samaan vuorokauden aikaan. Aamu onkin siitä paras tapa seurata kun et ole kerennyt liikkua vielä mikä voi nostaa ruumiinlämpöä.
Mutta jos alkaa olla aika kyllähän se kannattaa " varmuuden" vuoksi seksiä alkaa jo harrastaan ;)
Ihana kun oot heti voinut kertoa ! :)
Mulla on yksi läheinen ystävä joka tietää :) Onneksi edes hän, hulluksihan tässä tulisi jos joutus kaiken pitämään sisällä. Suunniteltiin että jos nyt tärppäis, jouluna voisi kertoa ja antaa lahjaksi mummi ja vaari-mukit , aika kliseistä mut musta olis ihana idea ;) ! Munkin vanhemmat tulis ekaa kertaa isovanhemmiksi.... :)
tuo on kyllä hieno lahja idea =) ja varmasti muistettavan arvoinen =)
kauanko olette yrittäneet? Meillä vasta 1kk takana, mutta jotenkin on nyt erilainen tunne kun tuolla tikulla sain sen oviksen esiin ja heti toimeksi..Lueskelinkin tuolla, että aika moni on alkanut melkein heti odottamaan kun ovat tikulla saaneet oviksen.
Olen viime viikot viihtynyt oikein hyvin täällä sivustoilla kun täällä on niin paljon ihmisiä, jotka on samassa tilanteessa. Mies ei nimittäin jaksa enää kuunnella mun juttuja tästä kuumeilusta. Hän tykkää vain siitä itse teosta heh...miehet ;)
Ainiin se vielä, että jos hedelmöitys tapahtuu lämpö yleensä jää koholle..Luki tuolla mun anatomian kirjassa =)
Meillä on nyt eka yrityskierto ! Suunnittelin että jos ei nyt ekasta tärppää ( mihin en nyt ihan jaksa uskoa....) niin alan tutustua niihin tikkuihin. Ootko netistä tilannu vai ostanut jostain ? Miten se käytännössä toimii ? ( = hölmöläinen ;))
Onko sulla tullut jo oireita ? Muistatko minkälaisia oli ensimmäistä odottaessa ja kuinka varhain ? Anteeksi kysymystulvani ;)
Tilasin netistä babyplus.fi se paketti makso vähän päälle 11e ja siinä oli kolme r-testiä ja 6 ovis testiä. Pissataan kuppiin ja tikku sinne 5sekkaa siellä ja sit ootellaan 10min. Koska mulla on niin sekaisin kierto niin testailin reilun viikon joka päivä. Aluksi tuli tosi haalee viiva ja siitä kahden päivän päästä tuli tosi tumma viiva. Nyt mä suunnilleen sitten tiedän missä vaiheilla kiertokin on. =)
Eka kerrasta tiesinkin melkein jo silloin kun alkoi se vessasa ramppaaminen yöllä. Mulla ei oikein mitään oireita ollut pahoivointia tai muuta ainut se että vessassa piti rampata ja makean himo oli koko ajan..
Kysele vaan kiva löytää juttu seuraa kun samoilla asioilla molemmat ollaan ja vielä lähestulkoon samalla kierrolla sekä yritys kerroilla =)
Eipä oo kallista, ku miettii että apteekista se yks testi on sen kymmenen euroa ! Eli pidemmän päälle fiksumpaa tilailla :)
Ootko muuten käynyt koskaan kattomassa : www.sisukas.net
, aika ihania erilaisia lastenvaatteita ! ( Ja kalliita :O ! )
Joo kiva on jutskailla, kun ollaan näin samassa tilanteessa :) Oletko minkä ikäinen ja kauanko olette yhdessä olleet ? :)
Olen 23vuotta ja ollaan oltu melkein 5 vuotta yhdessä ja puolitoista vuotta naimisissa. Mites teillä? minkä ikäinen olet?
Unohdin äsken vastata, että ei mulla oo yhtään mitään tuntemuksia tai oireita. Olen kyllä hirveessä nuhassa etten varmaan mitään voisikaan tuntea =)
Apteekin testit on kyllä aika kalliita ja halvemmaksi tulee ostaa tuollainen paketti. =)
Asutko etelässä vai pohjoisessa?
Oi te olette jo pitkään olleet :) Mä olen sua vuoden nuorempi, ja1v vasta ollaan yhdessä oltu... mutta sellainen tunne tuli ensimmäistä kertaa kenenkään ihmisen kanssa että olisi löytänyt " sen oikean" , jos nyt näin voi sanoa :) Siksi voi antaa jo vauvallekkin tilaa tulla :) Ja edelleen oon sitä mieltä että yrittäminen kannattaa aloittaa ajoissa, se kun ei meinaan onnistu aina ihan tuosta noin vaan.
Voipi olla juu että tuo sinun flunssa vaikuttaa häiritsevästi, ei tunnista niitä raskausväsymyksiä ja huonoja oloja ! :)
Ihan etelässä asustellaan tällä hetkellä :)
minulla sama kp menossa tänään eli piinaviikko alkoi ;)
ei ole kyllä mitään oireita ollu viel.. masu on kovin vaan turvoksissa ja eilen oli todella kipeä joka paikasta.
kiertoani en oikein tiedä, kun ensimmäiset menkat tuli synnytyksen jälkeen viime kuussa. ajatuksena on, että on sama kuin ennen eli 28 :)
cec kp22/28? yk1