Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsen jutuille tai tarinoille ei saa nauraa. ov

Vierailija
10.11.2007 |

Onko tyypillistä 6v käytöstä,että suuttuu aina kun nauraa?

Siis ei lapselle vaan JUTUIILLE?

Miten selittää tai toimia lapsen kanssa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutuilleni aina naurettaisiin.

Vierailija
2/9 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumorintajuinen kyllä muuten;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi moni aikuinenkaan ei osaa hyväksyä itselleen nauramista. Mun mielestä yleensä lapset kertoo näitä juttuja vakavissaan, eikä niiden ole tarkoituskaan hauskuuttaa.

Ap:n tapauksessa ei varmaan ollut kyse vitseille kertomisesta.

Itse olen opetellut pidättämään naurua.

Vierailija
4/9 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä voi johtua,itsetunto mun mielestä kympissä.

Vierailija
5/9 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin välillä harmittaa, jos mies repeää mun jutuille väärässä paikassa. Lapsi ottaa jutut vielä rankemmin. Noh, sitten vaan jutustelette asiat läpi, ettei sillä tarkoitettu mitään pahaa. Toisaalta hyvä oppia vaikka kantapäänkautta, koska koulussa ja muissa suuren ryhmän tilanteissa pärjää pikkasen paremmin ne, jotka ei ota ihan herkästi itteensä. Jos vaikka oppisi leikittelemisen ennen ikäviä kolhuja.

Vierailija
6/9 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko itse opetella olemaan nauramatta?

Vierailija
7/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne toistuu ihan koko ajan ja joka kerta,kun hymyilemme tai nauramme. Tyttö vain kertoo niin hyviä juttuja,ja yritetty on selittää asiaa,ettemme naura hänelle,vaan sille hauskalle jutulle!

Kuuluuko tää jotenkin ikään ja miten vois saada toisen tajuamaan,että hän on oikeasti hauska ja fiksu?

Mun mielestä ei ole aiemmin ollut itsetunto-ongelmia,mistä vois johtua?

Kiitos,kun jaksoit lukea;)

Vierailija
8/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuttuu ja hermostuu heti, jos hänen jutuilleen nauretaan. Ja ottaa sen nauramisen tosiaan ihan pilkkana. Myös kavereilleen suuttuu, jos he nauravat hänen jutuilleen.

Ja pojan huumorintajussa ei kuitenkaan ole mitään vikaa. Osaa nauraa hauskoille jutuille ja myös kertoa niitä. Luulisin, että itsetunto on vähän huono pojalla. Sitä yritetäänkin kohottaa sekä kotona, että eskarissa.

Vierailija
9/9 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraminen on usein väheksynnän osoittamista. Ei sillä ole tekemistä itsetunnon kanssa. Jokainen ihminen haluaa olla fiksu ja haluaa, että hänet otetaan vakavasti. Eikä vain naureta.

Minä itse olen ollut lapsena tosi herkkä sille, jos minulle on naurettu. Muistan sen vieläkin. Minusta tuntui, että minua aliarvioidaan. Siksi nyt omien lasten kanssa en naura, ellei juttu ole oikeasti tosi hauska. Kuuntelen vakavalla naamalla juttuja. Sitten, kun ajatus on ihan oikeasti hullunkurinen, niin sitten vasta nauran.