Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miettiikö kukaan muu jo kuumeisesti joulukattausta? =)

10.11.2007 |

Onko Itsenäisyyspäivän ruokalista ja kattaus jo valmiina mielessä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joulu vähän mietityttää kun vielä ei tiedä, ketä kaikkia on lopulta tulossa samalle aterialle. Harmittaa jos tulee kaikki kerralla, silloin joutuu laittamaan arkisemmat astiat, jos tulee vain pieni porukka, siis joko mun tai miehen perhe, silloin voi laittaa perintöposliinit ja hopea-aterimet sekä pellavaiset lautasliinat.. *saa sairasta tyydytystä pelkästä ajatuksesta*

Vierailija
2/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiat valkoisia, kynttilät samoin. Paikkakoristeena tuikkulyhty jossa valkoisia helmiä ulkopuolella.

Jouluksi kaksi vaihtoehtoa

1. liinana marimekon pun-kulta ananas, astiat valkoiset ja punaiset. Punaiset pöytäkynttilät ja hopeiset kynttilänjalat sekä servetin pidikkeet. Hopeiset aterimet. Servetit punaista pellavaa. Mtala joulukukka-asetelma

2. Liinana beige-punaruudullinen liina, servetit samaa punaista. Muut tykötarpeet samat kuin ed.

Jouluverhot valkoiset, kantattu samalla ruutukankaalla ja sävyyn sopivia tyynyjä keittiön sohvalla.

Sivupöydillä isoja valkoisia amarylliksiä. Eli ihan perinteistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissa vuonna väritys oli luumu/hopea, viime vuonna valkoinen/hopea, nyt voisi olla vaikka oranssinpunainen/kulta?

Vierailija
4/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin Itsenäisyyspäivä hyvin hallussa, sinistä ja valkoista (+kirkasta) kattaustavaraa sekä astioita löytyy paljon joten mennään aika lailla edellisvuosien tapaan. Mutta jotain pientä uutta kivaa pitäisi kehitellä piristeeksi, jotain tosi kiiltävää ja kimaltavaa?

Joulu onkin sitten ihan " ou nou" .... Vietämme joulua ensimmäistä kertaa omassa (uudessa) kodissamme, joten suurin piirtein kaikki joulutavara uupuu. Nyt kuumeinen mietintä mihin rahansa sijoittaisi; punaista teemaa vaiko lisää vihreää valkoisen lisäksi? Lähdetäänkö kulta/hopea linjalle vai pysytelläänkö luonnon helmassa kera käpyjen ja sammaleen....

ja entäpä joulukuusen koristeen? Olikoristeita vai jotain tosi modernia? Molemmat miellyttää.....

Vierailija
5/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi jotain kuusenkoristelu kursseja, niin mä menisin ensimmäisenä.

se, jlla itsenäisyys- ja joulun kattaukset kunnossa

Vierailija
6/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ajattelin leipoa jonkin ihanan pähkinäisen kuivakakun torttujen ja pipareiden lisäksi.

- Kattaukseen valkoista, kristallia ja hopeaa

- Pakastin kesällä uusia perunoita, jotka laitan joulupöytään

- Teen itse lanttulaatikkoa ja imellettyä perunalaatikkoa

- Pitää alkaa mittailemaan kuinka iso kinkku mahtuu meidän uuniin

- Tänä vuonna ajattelin kuorruttaa kinkun vaihteen vuoksi sinapilla ja mantelirouheella.

- Teen joulupöytään salaatin laakealle Aallon teräsvadille, johon laitan Rucola- ja jääsalaattia, hunajameloonia, saksanpähkinää, kirsikkatomaattia, kurkkua...

- Sain uuden juustotarjottimen ja veitset, joten alan bongailemaan hyviä juustoja tarjolle. Ajattelin ainakin ostaa savujuustoa, valkosipulikermajuustoa, jotain hyvää goudaa ja Aura-juustoa.

Ihanaa kun saa vaihteeksi ottaa itse vastaan jouluvieraita!

Vierailija
7/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin viime vuonna Ikeasta kuusenkoristepaketin, jossa oli toisiinsa sointuvan värisiä koristeita. Kuusesta tuli komea.

Vierailija
8/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea teidän muide juttuja.

Kattaus ja sen suunnittelu on puolet ilosta.

Vierailija
9/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi täytyy perinteisten ruokalajien lisäksi olla muutama uusi kokeilu.

Vierailija
10/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Oikeesti ihana ja pakko sanoa, en ole mikään tyhjäpää, mielessä liikkuu muukin, mutta aivan ihana välillä relata vaikka toteuttamalla itseään kattamalla kauniisti.

Vierailija
11/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinivalkoiset hienot posliiniastiat ja tummansininen tai valkoinen liina. Kirkasta lasia ja ehkä valkoiset pellavalautasliinat. Jotakin pöydän tasosta nousevaa haluaisin siis vaikka jalallisen kulhon tsm. Matala kukkaasetelma, josta lähtee jotakin viipsukoita pitkin pöytää. Pitkät kynttilät.

Joululiinaksi olen jostain syystä hankkinut tummansini-tummanvihreä-kultaisen. = SYNKKÄ kuin mikä. En tiedä kuinka saisin tuosta mitään ihanaa aikaiseksi. VINKKEJÄ? Astiat ovat valkoista Teemaa tai lasilautaset. Lutasliinoista ei tietoa.

Mitkä on kateliinat?

Vierailija
12/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee niitä kolme eli on 6 hengen pöytä

Vierailija
13/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin hirveä ja mahdollisesti valkosipuliperunoita, mutta mitä jälkkäriksi ja salaatiksi?

Vierailija
14/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä itsenäisyyspäivänä yritän kehitellä jotakin suomalaista kuten juuri hirveä tai poroa ja valkosispuliveneperunoita, jälkiruuaksi puolukoita tai karpaloita (kohmeisia) ja kinuskikastiketta (kuumaa). Salaattina ihan viherslaattia. Alkuruokana pieni ruisleipä/muotilla otettu pala päällä lohta, smetanaa, sipulia, mätiä, tilliä. Lihan kanssa kotimaisia juureksia.

Vierailija
15/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuseen olkea ja lasipalloja (käsintehtyjä) ja kynttilät.

Ruokalista on aika selvillä muttei perinteinen, tykkään kokeilla uusia juttuja ja koska emme syö kinkkua tai kalaakaan, valitsimme täksi jouluksi kalkkunaa (savustettua).

Pyörittelen vielä eri reseptejä.

Minä pidän kattauksen aika yksvärisenä aina jotta ruoat tulee esiin. Teen aina kattauksen keskelle kukka-astelman. Itsenäisyyspäivänä valkoisen ja jouluna punaisen (tietenkin vihreää sekaan ja vaaleaa on eri sävyjä ja kukkia sekä punaista myös). Ja sidon asetelman kultaisella ohuella langalla joka antaa siihen näyttävyyttä myös.

Vierailija
16/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin loppu, hajalla että en jaksa päivää pidemmälle miettiä. Ja te täällä olette suunnitelleet jo joulun ja itsenäisyyspäivän kattauksetkin valmiiksi. Jotenkin lohduttavaa huomata, että elämä jatkuu ja toiset ne jaksaa kaikenlaista :)

Vierailija
17/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean koristeista en oikein innostu...

Vierailija
18/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajatellut ostaa, mutta toistaiseksi nuo omat perityt on riittäneet.

Vierailija
19/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tekee jouluruuat...on kokki...

Vierailija
20/21 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen niin loppu, hajalla että en jaksa päivää pidemmälle miettiä. Ja te täällä olette suunnitelleet jo joulun ja itsenäisyyspäivän kattauksetkin valmiiksi. Jotenkin lohduttavaa huomata, että elämä jatkuu ja toiset ne jaksaa kaikenlaista :)

Tsemppiä! Tulee se joulumieli sinullekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi