KÄYTTÄKÄÄ HEIJASTINTA !
Kommentit (54)
Tänään viimeistään heijastimet niiden perheen muotitietoisimpien teinienkin hihoihin! Kaikista vähiten heijastimia näkee kyllä vanhuksilla, että mummolle ja papalle kanssa :)
ajan autoa joka päivä ja huomaan selvästi eron siinä kuka käyttää heijastinta ja kuka ei. Heijastimen näkee paljon aikaisemmin kuin haijastimettoman ihmisen, vaikka vaatteet olisivat vaaleatkin. Pahimpia ovat tummavaatteiset ihmiset ilman heijastimia sateisina aamuina. TOinen hullu ryhmä ova tpyöräilijät jotka eivät usko, että vaikka he näkevät eteensä hämärinä aamuina, minun olisi helpompi nähdä heidät kun heillä silti olisi pyöränlamppu.
Oma lapsi helisee noin viiden eri heijastimen kanssa kouluun - roikkuvat auttanat vaikka eivät tee yhtä lapsenomaista vaikutusta kuin liivit.
Ota kuitenkin huomioon myös se, että se siellä laatikossa monta vuotta naarmuja kerännyt heijastin ei ekä enää ole ihan täydellinen. UUsi ei maksaisi kuin pari euroa.
En ymmärrä kuinka ihmiset kaupungilla painelevat ilman heijastinta! Autoilija ei heitä nää, vaikka kuinka olis katuvalot päällä! Sateinen keli siihen päälle niin ihme, jos ei ruumiita tule!
Olen saanut tänä syksynä jo kolme sydäriä tummiin pukeutuneen ihmisen takia. Viime viikolla olin työpaikan pihalla ajaa työkaverin päälle.
on hieman enemmän kuin Suomessa ;-) Täällä lähdetään pitkä aika vuodesta aamulla pimeässä työhön ja kouluun ja palataan hämärässä takaisin. Siihen vielä päälle vesi (valojen heijastuminen ja häikäisy) niin olosuhteet ovat sellaiset, ettei pimeitä jalankulkijoita voi havaita riittävän etäältä. Tämä aika vuodesta on kaikkein pahinta. On erittäin pimeää ja valaiseva lumikin puuttuu.
Joka tenavan joka takkiin löytyy kiva muumi-, eläin- tm. heijastin! Ja kuka nyt edes ostaisi haalareita, jossa niitä ei ole ennestään joka puolella?
onkin yhtääkkiä joku musta hahmo. Sellainen " räpsy/jousi" heijastin ei voi olla liian vaikea laittaa käsivarteen eikä tee yhtään reikää mihinkään vaatteeseen.
Juuri näin Lordi-heijastimen! Tyyliä löytyy lepakoista Marimekon unikoihin, on nauhaa, nipsua, jousiheijastimia. Heijastimia voi myös tehdä itse, jos kaupan valikoimat eivät tyydytä. Tein pari vuotta sitten koulun myyjäisiin paksusta villalangasta ja heijastinnauhasta tyylikkäitä heijastimia, joita etenkin koululaisten isoäidit ostivat joukolla! Heijastinmateriaalia saa nauhana, tarrana ja kankaana.
Vierailija:
Heijastinliivit ovat hyvät, mutta mitä muita kivoja heijastimia olette nähneet?Mikseivät bisnestyypit kehitä heijastimia, joissa olisi bändien logoja tms. muita kuvioita näiden tavanomaisten heijastinliivien lisäksi?
Ja muistakaa autoilijat pitää heijastinliivit auton sisällä käsillä. Renkaan puhjetessa tai jos joutuu muusta syystä pysähtymään ne voivat olla todella tarpeen. Itse huomasimme sen tositilanteessa. Nyt autosta löytyvät kolmet liivit (on sitten tarvittaessa antaa muillekin, ne eivät maksaneet kuin pari euroa/kpl).
Kerrankin hyvä aloitus, pidetään tämä ylhäällä vielä vähän aikaa!
Vaik ois mitkä huomioliivit päällä, niin harvoin autoilija antaa tietä suojatiellä. joskus mahdotontakin autoilijalta, koska seuraava auto ajaa persuksessa kiinni ja syntys hirveä ketjukolari, jos väistäis jalankulkijaa.
Mut kyllä jurppii seistä jäätävässä tihkusateessa ja loskassa väistelemässä autoja.
Auotoilijat on aikamoisen itsekkäitä.
Olen iltapäiväkerho-ohjaaja, ja monet lapset lähtevät pimeässä kävelemään kotiin. Kun kysyn, missä heijastin, he sanovat, että ei ole. Ja olen käskenyt sanomaan vanhemmille, että laitetaanpa heijastin vaatteisiin.
Tulikin mieleeni, ehkäpä jostain hommaan jokaiselle lapselle sellaisen.
liikkuu pimeällä ilman heijastinta niin soitan torvea siinä kohdalla.
Kyllä se oppi toivottavasti menee perille ennen kuin napsahtaa...
ajaa lenkkeilijän yli töihin mennessäni!
Näin ei välttämättä käy kesällä tai valoisaan aikaan. On mukavaa kun huomataan silloin kun on itse fiksu.
taisin nähdä jossain vaiheessa myös ihan marketeissa.
HYVÄ aloitus tämä.
Eräällä tytöllä oli semmoinen. Ympyrän muotoisen päädyt, eli sen heijastimen pystyy ikään kuin klipsaamaan vaatteen reunaan kiinni. Toinen pylpyrä toiselle puolelle hihaa ja vastapala toiselle puolelle.
Hyvä huomata, että muut ovat säikähtäneet täydellisesti näkymättömistä jalankulkijoista/ pyöräilijöistä.
- ap-
Täällä päin missä asumme on todella monella aikuisellakin huomioliivit. Pidin aluksi hiukan outona, mutta sehän on oikeastaan loistava juttu.
Ei tulisi itse mieleenkään lähteä pimeällä ulos ilman heijastinta. Saati päästää lasta.
pientä ihmistä ei välttämättä huomaa vaikka oliskin heijastin ja se liivi on todella hyvä keksintö.
Tänäänkin oikein hirvitti, kun ei nähnyt kunnolla kun satoi ja märkämaa imi valoa. Suojateiden kohdalla on välillä yhtä kauhua miettiä että tuleeko tuolta jostain nyt ykskaks joku eteen. Hidastan toki, mutta esim. tällä viikolla joku pikkupoika tuli kovaa vauhtia tielle ihan yllättäen potkulaudan kanssa, ja ei tietenkään edes yhtä heijastinta.