Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on kyse kuolemanvaarassa olevista ihmisistä niin totta kai on oikeus pakottaa töihin.

Vierailija
10.11.2007 |

Jos Suomeen syttyisi sota, niin ei reserviläisiltä kysellä haluavatko he osallistua, vaan heidät määrätään puolustamaan ja toimimaan yhteisen hyvän eteen.

Ymmärrän, että hoitajat ovat tyytymättömiä palkkoihinsa, ja mielestäni he ansaitsevat korotuksen, mutta rajansa kaikella.

p.s. Ruotsissa joukkoirtisanoutumiset työtaistelukeinona on kielletty lailla

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

En edes jaksa viitsiä vaivautua lukemaan kaikkia vastauksia, ehkäpä joukossa on asiaakin ja tämäkin jo mainittu.

Mutta miksi ette ymmärrä, että hoitajilla on samanlainen oikeus lakkoilla kuin kaikilla muillakin? Hallitus tällä yrityksellä rajata lakko-oikeuttaan yrittää vain pestä kätensä - päättäjien vika tämä alun alkaenkin on, kun vuosia ovat luvanneet turhia ja heidän päänsä olisi vadilla, jos jotain sitten sattuisi. Eli koittavat nyt vain turvata oman selustansa, koska eivät halua lunastaa luvattuja asioita ja myöntää lisärahaa palkkoihin.

MISTÄHÄN JOHTUU, ETTÄ HOITAJILLE EI PALKANKOROTUKSIIN LÖYDY LISÄÄ RAHAA, ISOON ÄÄNEEN PANNAAN HANTTIIN, MUTTA SAMAAN AIKAAN IHAN HISSUN KISSUN HALLITUS PÄÄTTI SIJOITTAA 140 MILJOONAA EUROA VALTION RAHOJA FINNAIRIN OSAKKEISIIN???

Että siinä näette, mitä meidän päättäjät arvostaa. Ottaisitte kaikki ensin perinjuurin selvää kaikista asioista, sitten vasta kannattaa tulla tänne suurta totuutta ja omaa mahtavaa mielipidettään ilmoittamaan...

että hoitajilla ja muilla ihmishengistä vastaavilla ammattiryhmillä ei ole yhtäläistä lakko-oikeutta? Suojatyö on hoidettava, ja jos sitä ei vapaaehtoisesti hoideta, niin se hoidetaan pakolla. Mikä tässä on vaikea tajuta?

Teille tarjottiin 12 %:n palkankorotusta, joka on historiallisen paljon. Eipä kelvannut. Saatte ihan itseänne syyttää tästä tilanteesta.

Ja vielä noin 100 000. kerran: valtio EI maksa kunta-alan palkkoja, vaan kunnat.

Mitäpä jo yrittäisit itse ottaa vaarin tuosta pontevasta ohjeestasi. Tekisi ihan hyvää itsellesikin.

Vierailija
22/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luuletko ihan oikeasti, että kaikki maksamasi verot menevät valtion kassaan? Voi elämä taas kerran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piste

Vierailija
24/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä pyörii just ihan yhtä sairasta porukkaa kuin tuolla päättäjissä.

Oppositiosta sentään löytyi järki-ihmisiä.

Vaihdetaan vain mahdollisimman moni hoitaja alaa, sittenpähän saavat vuosia itkeä, että miksi ei annettu korotuksia.

Vierailija
25/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki sen verran ollaan jouduttu tinkimään että isoa talolainaa ei olla uskallettu vielä ottaa. Sitten vasta kun tulot on nousseet taikka minun työpaikkani on vakituinen yms. Niin ostamme talon.

no sama oli mulla mielessä, että kun ne tulot nousee ni ostamme talon:

Nyt asutaan siis asossa ja säästetään tietty summa kuukaudessa tilille. Sanoisin että ne on vain valintoja joita elämässä täytyy tehdä!

Mun 1589e tilistä ei hirveesti säästellä..

Kaikkea ei tarvitse saada heti eikä kaiken pidä olla hienoa.

Joo se oli viimeksi vuonna 95 kun pyydettiin.. ollaan tässä tovi odoteltu..

On paljon asioita joissa voi säästää ilman että elämä muuttuu kurjaksi :) Eri asia on sitten vakavat sairastumiset yms.

[/quote]

Vierailija
26/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän maksavani kunnallisveroa mitä sitten.. mutta se ei tarkoita sitä etteikö kunnat saisi valtiolta rahaa!!! vitun taukki!!

Vierailija:

Vai luuletko ihan oikeasti, että kaikki maksamasi verot menevät valtion kassaan? Voi elämä taas kerran...

Vierailija
27/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

OOtko noin vitun tyhmä ja luulet että kunta saa pelkästään kunnallisveron... vittu sillä ei pitkälle pötkitä!!

Tiedän maksavani kunnallisveroa mitä sitten.. mutta se ei tarkoita sitä etteikö kunnat saisi valtiolta rahaa!!! vitun taukki!!

Olen tullut siihen tulokseen, että ehkä on parempi, että kaltaisesti ihmiset lähtevät hoitoalalta. Eikös olekin niin, ettet muualle päässyt opiskelemaan, niin päädyit hoitoalalle?

Vierailija
28/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo v-sanaa käyttänyt ei kyllä ollut se, joka aikoi lähteä hoitoalalta.

Joku sisälukutaito kai on sullakin, jotta erotat kirjoittajien tyylit toisistaan?!? Mä luulen, että tuota sanaa viljellyt ei edes ole alan ihmisiä.

T. Alaa vaihtava

Vierailija:

Olen tullut siihen tulokseen, että ehkä on parempi, että kaltaisesti ihmiset lähtevät hoitoalalta. Eikös olekin niin, ettet muualle päässyt opiskelemaan, niin päädyit hoitoalalle?

Vierailija
29/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä " vitun taukiksi" haukkuva idioottihoitaja yhtään viitsisi perehtyä asiaan, niin valtionosuus kattaa kuntien menoista n. 20 %. Todellakin niillä verotuloilla pötkitään pitkälle. Mutta eihän tuollainen typerä hoitsu tällaisia asioita tajua.

Vierailija
30/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kuule kotiäiti perseesi kiinni sohvassa ja hoida lapsiasi muuhun sinusta ei kai ole?

Vierailija
31/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tuo v-sanaa käyttänyt ei kyllä ollut se, joka aikoi lähteä hoitoalalta.

Joku sisälukutaito kai on sullakin, jotta erotat kirjoittajien tyylit toisistaan?!? Mä luulen, että tuota sanaa viljellyt ei edes ole alan ihmisiä.

T. Alaa vaihtava

Vierailija:

Vierailija
32/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä alaa vaihtava olisin päässyt lukiosta suoraan yliopistoon, mutten halunnut.

Vierailija
33/33 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pidä kuule kotiäiti perseesi kiinni sohvassa ja hoida lapsiasi muuhun sinusta ei kai ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän