Irtisanoutunut sairaanhoitaja voidaan siis pakotta töihin!
Eikö siitä pitäisi maksaa sitten aivan helvetisti jos noin on? Miten voi pakotta kenenkään töihin. Mä en ainakaan enään ikinä palaa päiväksikään niihin hommiin vaikka koulutus ja kokemus on alalle.
Jos soittavat ja sanovat että jonnekin olis mentävä hoitaan kuolleita niin sanon että olen ripulitaudussa enkä lähde yhtään minnekään.
Kommentit (58)
Mutta omasta kokemuksesta voin kertoa, että alan vaativuus, luonne ja työtahti ovat todella paljon muuttuneet viimeisen 15 vuoden aikana. Meille annettavasta työtaakaste ei enää selviä. Myös hoitajat sairastuvat työstään, fyysisesti ja psyykkisesti. Ja opiskelijat keskeyttävät opintonsa aiempaa enemmän nähdessään livenä mitä työ todella on. Ala on kriisissä, mutta sitä ei haluta nähdä/myöntää. Tässähän sen näkee...
Vierailija:
En voi millään ymmärtää, miten tätä tilannetta ei nyt saada ratkaistuksi kun kyse on tilanteesta potilasturvallisuus versus raha, ja rahaahan valtiolla tällä hetkellä kyllä on.
Ei se nyt toimi ihan niinkään, että ammattiryhmä kerrallaan voi alkaa kiristämään valtiolta hillittömiä korotuksia palkkoihinsa.
Mitenkäs opettajat? Sekin tärkeää työtä ja paskalla palkalla. Suljetaanko koulut seuraavaksi kokonaan mahdollisesti viikoiksi/kuukausiksi tai niin pitkäksi aikaa, että opettajat saavat 20 % palkankorotuksen?
Kuulostaa tosi järkevältä.
Sairaanhoitaja: MInä irtisanon itseni
työnantaja: jos irtisanot itsesi, pakotan töihin
Sairaanhoitaja: en tule töihin.
Työnanataja: sitten irtisanon sinut.
Sairaanhoitaja: siinä tapauksessa ainakin irtisanon itseni.
Työnantaja: sinä et voi irtisanoa itseäsi , mutta jos irtisanoudut saat potkut
HALOO!! EIHÄN TÄSSÄ OLE ENÄÄ MITÄÄN JÄRKEE!!
Mitenkäs opettajat? Sekin tärkeää työtä ja paskalla palkalla.
Totta, myös palomiehet, poliisit .... siis kaikki, jotka teemme tärkeää työtä IHMISTEN, siis myös sinun hyväksesi (myös muita tärkeitä huonopalkkaisia toki on ). Tosin tällä kertaa taiselijana TEHY, joka ajaa hoitohenkilökunnan palkka-asiaa. Saattaapi tulevaisuudessa olla vaikutusta myös muiden kunta-alan töiden palkkoihin....
me tehyläiset emme voi ajaa heidän palkka-asioita.
Vierailija:
Tukholma kutsuu nuoria hoitajia. Siellä ollaan valmiita nostamaan jo palkkoja, että suomalaiset hoitajat pysyisi töissä ja lisää tulisi.
[/quote]
Oikeassa olet, ja tätä mieltä olen minäkin. Toivoisin vain hiema tukea muilta matalapalkkaisilta kateuden sijaan.....
me potilaat sitten saamme kärsiä tästä.
voi hyssykät sentään. Juuri tuon lain esittämällä joukkoirtisanoutuneet saavat etuja
a) myönnetään, että he eivät olekkaan oikeasti irtisanoutuneita
b) myönnetään, että heitä odottaa työpaikkansa takaisin
Jos haluatte oikeasti irtisanoutua, tehkää se yksin. Näin nuo suojelutyöntekijät otetaan ensin noista joukkoirtisanoutuneista, eikä niistäkään tarvita kuin jotain 10% töihin.
Vierailija:
Oikeassa olet, ja tätä mieltä olen minäkin. Toivoisin vain hiema tukea muilta matalapalkkaisilta kateuden sijaan.....
Koska seuraavana sen tekevät sitten poliisit, sitten opettajat jne jne. Sitten yhtäkkiä sitä rahaa ei ole enää kellekään, kun kaikki kiristävät itselleen 20 % lisää palkkaa.. YMMÄRRÄTTEKÖ?
Stana mitä puu silmiä, Katainen ja kaverinsa sais itte maistaa sitä otilaana oloa, kun hoitaja on pakotettu töihin.. Saattais olla kiusaus tehä juurihoitokin ilman puudutusta ;)
Päinvastoin on pakko leikata jostain. Teen työkseni julkisen sektorin budjetteja ja tosiaan tuo ei mene noin. Rahaa on käytettävissä vain tietyn kehyksen verran ja jos se ei riitä palkkoihin, niin jostain LEIKATAAN pois. Tämä tarkoittaa jonkin sairaalan osaston sulkemista tms. Joten samalla rahalla saa henkilömäärällisesti vähemmän hoitajia palkattua, niin ei niitä mistään lisää töihin tule, kun ei ole niiden palkkoja varaa maksaa !
kaikisssa paikoissa ei saada edes sen vertaa hakijoita kuin paikkoja olisi... et mietipä sitä! Tosiaan tilanne on nyt se , et töitä on mut ei tekijöitä kohta ku suuret ikäluokat jää eläkkeelle. Ei paljon houkuta raskas ala, jossa huono palkka.
Itse olen valmistunut sh:ksi 9 v sitten ja menin Ruotsiin töihin, kun Suomessa oli huono työtilanne ja surkea palkka. Monesta olen luopunut kun palasin takaisin, mutta kaikkea ei voi mitata rahassa! lapset haluan kasvattaa miel. Suomessa! Mutta eikö olisi kohtuullista, että kaikesta ei joutuisi tinkimään kun kuitenkin oli valmis palaamaan kotimaahan? Kaikilla sh:illa pitäis olla hyvin tienaava ukko, että uskaltaa ottaa ison talolainan, kun maksavat niin hirveästi! tai sit pitkän laina-ajan, jossa huonotuloinen tietty kaivaa omaa hautaansa... Kalliiksi tulee!
Omasta puolestani voin sanoa, että Ruotsin vuosina huomasin, että minusta ei ole 3-vuorotyöhön. Suomeen palattuani olen tehyt kahta vuoroa ja viikonloppuja, mutta ei kiva kun illalla klo 22 pääset kotiin ja 8 pitää olla takas työpaikalla. Vaikea saada edes unta kun koko illan ensin juossut töissä (ei ihan aina onneksi). Eli vaikea hahmottaa työn raskautta ennenkuin oikeasti tehnyt muutaman vuoden töitä. Sitä paitsi nykyään potilaat sairaampia ja hoitajien määrä pienempi eli työtahti kiristynyt muutamassa vuodessa, palkkojen kohoamatta. Samalla perushoitajien toimia muutetaan sh toimiksi ja lääkäreiden hommia työnnetään sh:ille eli ylhäältä ja alhaalta työnnetään lisää hommia!!! Tyhmää... Itse halusin nimenomaan sh:ksi enkä perus- tai lähihoitajaksi, nykyään tehdään lähes samoja perushommia, kaikkea ei kuitenkaan lähih. saa onneksi tehdä kun lyhyempi ja suppeampi koulutus...
niin herra meitä varjele... Voi jessus mikä sivistystaso täällä paistaa.
Vierailija:
Päinvastoin on pakko leikata jostain. Teen työkseni julkisen sektorin budjetteja ja tosiaan tuo ei mene noin. Rahaa on käytettävissä vain tietyn kehyksen verran ja jos se ei riitä palkkoihin, niin jostain LEIKATAAN pois. Tämä tarkoittaa jonkin sairaalan osaston sulkemista tms. Joten samalla rahalla saa henkilömäärällisesti vähemmän hoitajia palkattua, niin ei niitä mistään lisää töihin tule, kun ei ole niiden palkkoja varaa maksaa !
meikäläisiltä.
En halua veroprosenttini nousevan enää yhtäkään pykälää, enkä missään nimessä 24% palkankorotuksiin jollekin alalle, kun itse sain jotain 7% palkankorotuksen. Inflaatio tuosta tulee ja meikäläisen palkat eivät ole sitten enää mitään sen jälkeen, kun oma korotuksemme oli liiankin maltillinen. Yhden ammattikunnan lipeäminen rivistöstä syö muiden saamat korotukset inflaation vuoksi.
Suomella pyyhkii parhaiten ehkä koko euroopassa ja silti meillä ei ole varaa satsata terveydenhuoltoon sen vertaa kuin muut euroopan maat?
Pohjoismaista puhumattakaan.
Kai se on parempi tappaa motivaatio kuin ihmishenkiä?
valtionvelkaakin pitää lyhentää ! Velkaa lyhennetään korkeasuhdanteenaikana ja otetaan lisää matalasuhdanteen aikana. Ja nyt on arvioitu olevan korkeasuhdanne. Jos hyviä palkankorotuksia myönnetään korkeasuhdanteen aikana, niin niissä ollaan kiinni myös matalasuhdanteen aikana. Lisäksi velanmaksulla otetaan liikaa rahaa pois kotimaanmarkkinoilta (kulutuksesta), joten sillä hillitään mahdollista ylikuumenemista ja kulutusinflaatiota. Nyt tehy on sotkemassa koko kuvion palkkainflaatiota aiheuttamalla.
että onko työnne olemus tullut teille jotenkin yllätyksenä? Onko teidät huijattu tälle alalle kun yhtäkkiä se tuntuu niin vastenmieliseltä? Eikö koulutukseenne sisälly paljon työharjoittelua? Eikö teillä ole kerrottu hoitajien palkoista etukäteen?
Kuitenkin alalle hakeutuu joka vuosi huomattavasti enemmän ihmisiä kuin pystytään kouluttamaan.