4v tyttö kiusaa kissaa- APUA???
SIisn ongelmani on se, että 4,5v tyttäreni on suureksi kauhukseni paljastunut kissoja rääkkääväksi lapseksi. Pitkän harkinnan ja suunnittelun jälkeen ostin meille kalliin ja ihanan kissan, joka sopeutui operheeseemme tosi hyvin. Se on ollut meillä nyt 5 viikkoa. Mutta yllätys oli melkoinen kun eläinrakkaaksi luulemani tyttäreni ekan kerran potkaisi kissaa. Suutuin ja toruin ja selitin. Sen jälkeen kissan kiusaaminen on ollut välillä päivittäistä, valillä on llut pari pv väliä. Kiusaamiseksi kutsun mm sitä että tyttö astuu kissan hännälle tahallaan jos kulkee ohi, ajaa kissaa takaa ja örisee, potkaisee kissaa mennessään ohi, on kerran roikottanut ja ravistellut pentua hännästä ja äsken litisti pennun jalan oven väliin. Kissanpentu huutaa ja minä juoksen apuun:( Minulla on 2 lasta joista nuorempi on 1v ja kova menemään ja meillä on 2 kerrosta joten tyttö ei koko aikaa ole mitenkään silmieni alla. Onko minun pakko luopua kissasta kun puhe ei tehoa??? Olen hurjan eläinrakas ihminen ja minusta tämä on kauheaa. Enkä tajua kuinka tyttäreni on noin häiriintynyt, sillä käsittääkseni normaalita lapset eivät nauti eläinten kiduttamisesta? Jotain iloa hän siitä saa, koska vain jatkaa eikä tunnu ymmärtävän.
Kommentit (36)
Mäkin tykkään polttaa kissan pentuja tynnyrissä ja hukuttaa niitä järveen säkeissä, ihan normaalia toimintaa. Ei syytä huoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen ehdottomasti fyysistä kuritusta vastaan, niin harkitsisin lievää demonstraatiota lapselleni mikäli hän jatkuvasti tahallaan satuttaisi ihmistä tai eläintä. Että tältä tuntuu, ei ole kivaa. Eläin/veli lopulta vihaa ja pelkää sinua, jos satutat. Sitäkö haluat?
Samaa mieltä olen kanssasi. Toiset lapset vain ovat väkivaltaisempia ja empatiakyky puuttuu. Ei siinä mitkään selittelyt välttämättä auta. Itse en kyllä sietäisi lapsilta lainkaan väkivaltaista käytöstä, tiettyjä asioita elämässä vain ei tehdä, kuten toisen lyöminen. Silloin joutuu altistamaan itsensä myös sille, että takaisin tulee.
Joopa joo, ap vaikuttaa hysteeriseltä pelleltä, jolle kissa on tärkeämpi kuin oma lapsi, ja aloitus on myös tapa tuosa omaa lapsivihaa esille olematta välttämättä edes äiti. Et osaa elkeästikään erottaa eläimiä ihmisistä, ehkä on siksi parempi, ettet tosiaan pidä kissaa. Joskin vastuullinen eläimenottaja ei ota eläintä ja sitten anna sitä heti pois, kun ei eläimen kanssa pärjääkään. Jos kissa ei vammaudu, niin se on viidakon eläin ja sillä vallitsee luonnon laki, eli sillä on kaikki ihan hyvin, koita rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Onpä häiriintynyt lapsi! Kissa uuteen kotiin. Keskittykää tekemään siitä lapsesta tähän yhteiskuntaan soveltuva yksilö. Siinä on paljon työtä. Mutta älkää harjoitelko elävillä eläimillä.
Provohan tämän täytyy olla.
Itse olet provo jos tuosta saat häiriintyneen lapsen heti! Olet joku saaatanan kissojen kanssa rakastelija.
Minua äiti nosti hiuksista pienenä ilmaan ja antoi luunapin, kun astuin kissan hännän päälle. Opinpahan kerrasta. Suosittelen tekemään samoin.
T05, ei traumoja
Vaikka aloitus on kymmenen vuotta vanha ja kenties provo, niin aihe tärkeä. Tuollaisia kakaroita varmasti tälläkin hetkellä monessa perheessä, jossa jälkikasvulla ei ole mitään kuria. Riiviöiden annetaan mellastaa vapaasti, hajottaa talo ja pahoinpidellä lemmikkejä. Tuohan on ihan selvää eläinrääkkäystä. Toivottavasti kissa pääsi rakastavaan kotiin, jossa se saa huolenpitoa ja rakkautta.
Ja toivottavasti kauhukakara on oppinut kunnioittamaan elämää.
Tukkapöllyllä ainakin ennen rauhoittui.
Tämähän on 10 vuotta vanha ketju.
Aika typerä kommentti kolmen lapsen äitinä joista 2 on ns mallilapsia ja yksi todella vaikea kaikkia lapsia tosiaan ei vain ole kovin helppo kasvattaa vaikka olisi opiskellutkin alaa. itse päiväkodissa työskentelevänä koen koko lapsiryhmän ohjaamisen huomattavasti helpompana kuin sen oman yhden lapsen ohjaamisen. Itsekin esikoisen kanssa tuli helposti arvostettua muiden lasten käyttäytymistä oli aika karu herääminen kun keskimmäisen lapsen temperamenttiin ei mikään auta kohta 6 vuotta odottanut että lapsi ns rauhoittuisi.
Oma lapsi oli ihan samanlainen. Kiusasi eläintä ja pienempää sisarustaan jatkuvasti, tosin hänellä oli muitakin oireita ja autismitutkimuksiin.
Mutta yhtenä päivänä mitta vaan tuli täyteen, kun hän oli lyönyt ja töninyt molempia todella julmasti ja puhuttelut ei auttaneet. Juoksin niin lujaa kuin pääsin väliin ja tempaisin tyttöä tukasta, niin että pentu karjui kuin hyeena. Sitten tartuin käsivarteen ja talutin omaan huoneeseen jäähylle ja paiskasin oven kiinni.
Tämän väkivaltaisen purkaukseni jälkeen päätin, että tämä ei ole enää meille kenellekään hyväksi, ja tyttö sai muuttaa isälleen. Isällään hän onkin asunut mielellään ja välimme ovat parantuneet.
Mutta en hyväksy pienten lasten enkä eläinten tökkimistä ja potkimista missään muodossa edelleenkään. Edelleen lasta tavatessa ärsyttää niin perhanasti.
Tämä on varoittava esimerkki, että jonakin päivänä myös sinulla voi ns mennä kuppi nurin, koska väistö sanoo että heikompia pitää suojella. Hae apua ennen sitä
Vierailija kirjoitti:
auttaisiko neuvolta/perheneuvola/lapsi"terapeutti" tms. apujoukko tunteiden hillitsemisessä ja aggression hallitsemisessa?
Tosiaan siinä voi käydä vielä huonosti, kun kissa alkaa puolustamaan itseään. Meillä otettiin pieni pentu tyttären ollessa n. puolivuotias. Jossain vaiheessa ottivat yhteen aika pahastikin (ei mitään rääkkäämistä, lähinnä rajua hellyyttä..), mutta nyt kissa antaa retuuttaa pitkin asuntoa ja kehrää vain. Eli hyvinkin voi käydä, mutta kyllä silloin pelotti, kun meno oli villeimmillään.
Tiesithän, että kissa voi kehrätä kun sillä on kipuja?
Ihme hymistelyä, kohta varmaan alkaa tulla ketju täyteen psykopaatti-tyttöä puolustavia kommentteja. Siksi kai tämä nostettuksin vuodelta 2008?
Entä jos olisikin poikalapsi kyseessä? Varmasti silloin oltaisiin jos mitä kurituskeinoja ehdottamassa. Mutta kun on tyttö, koko suvun prinsessa, niin ai hellallettas, sehän on vaan söpöä kun se rääkkää eläimiä!
Riepota tyttöä korvasta niin eiköhän opi. Ei taida tytön isä olla kotoperäistä geeniperimää, sillä kissa-koiraviha on tunnetusti eräällä mantereella ihan yleistä.
Jäähystä oli joku vuos sit jutta, et sekin olis laitonta, ettei hyvä juttu lainkaan.
Kuinka moni muistaa lööpit lehdessä?