Mikä naisia vaivaa?
Jos menette kaverin/reitten kanssa kahville/ulos, menette töihin,harrastuksiin ym ym niin laittaudutte viimisenpäälle? Kun taas oman miehen kanssa niin ei sitten tarvi laittautua?
Vaimoltani sitä kysyin, ei osannut vastata ja sitten suuttui :)
Onko se niin, kun nainen menossa jonnekkin ilman miestä laittautuun varoiksi jos vaikka se prissi vastaan tulisi? vai mikä moiseen käytökseen selitys.
Toki on naisia jotkä ei edes roskista vie ilman että olisi laitautunut. Myös on paljon niitä jotka miehenkassa jonnekkin mennessä laittautuu.
Kommentit (12)
Olen siis nainen ja keskustelimme tästä aiheesta naisten kesken. Ihmettelimme itsekin sitä, että miksi pitkässä liitossa jää itsensä laittaminen. Olen nykyään itsekin sitä mieltä, että kyllä miehen on mukavampi katsella siistiä edes vähän laittautunutta naista. Tosin monet miehetkin ovat aika homssuisia kotona. Ex kulki lopun kaiken paskasissa ja rikkinäisissä vaatteissa, jopa vieraiden aikana... Ei siinä tehnyt itsensäkään mieli laittaa itseään :(. eron jälkeen olen ollut tarkka ulkonäöstä, vaikka vakinaisessa suhteeessa olenkin. Olen välillä kysynyt miesystävältäni, että olenko hassu kun täytyy joka aamu föönailla ja laitella. Hän tykkää, että olen huoliteltu, vaikka väittää minun kelpaavan luonnontilassakin... :).
On aika turha mun kotona laitella kun on pieniä lapsia... Hienommat vaatteet ovat pian soseissa yms. Laittaudun jos miehen kanssa johonkin lähetään tai lähden kavereitten kanssa johonkin. Voin kyllä ilman meikkiä käydä kaupassa koska olen myös luonnonkaunis ihminen,laitan vaan hiukset silloin nätimmin. Hienoja alusvaatteita käytän vaan silloin kun käyn viihteellä koska yleensä olen iltaisin kotona vain saunatakki päällä ja helpommin tulee miehen kanssa silloin touhuttua....
Sen voin ymmärtää että nainen laittaa itseään kuntoon, kun lähtee kavereitten kans ulos. Mutta miksi täytyy myös olla seksikkäät alusvaatteet päällä?????
M33
ja kun mies laittaa uudet pokserit illanviettoon niin on heti sanomista...
ihan omaksi ilokseni, tuntuu paljon pirteämmältä kun peilistä katsoo huolitellun näköinen ihminen jolla on vähän väriä naamassa.
Miehen takia laittaudun myös, mutta se on erilaista laittautumista. Yleensä meidän yhteinen aika on iltaisin, niin silloin saunan jälkeen en meikkaile vaan puen kivat alusvaatteet ja ne riittävät...
Itse siis tykkään meikata joka paikkaan, enkä tee sitä erityisesti kenenkään takia.
Mutta olen kyllä ihmetellyt kaverilleni, miksei hän koskaan laittaudu miehen takia, niin hän vain ihmetteli että miksi, hänellähän on jo se mies.. :)
toisaalta, hän kyllä meikkaa huolitellusti kun lähtee johonkin yöelämään esim. Aika hauskaa.
Itse kuulun naisiin jotka meikkaa jopa postilaattikoa varten(mahtaa olla iloinen laatikko ;D) mutta silti arkena vaatteet ovat perus kamaa farkut ja paita joskus myös hame, hiukset on miltei pakko pitää kiinni. Syy on simppeli en viitsi hienoja vaatteita pilata tahroilla jotka ei lähe pesussa, pitkät hiukset kiinni koska ovat melko hankalat aukipidettäessä tai vauva repii niitä. silti yritän jo itsenikin vuoksi pitää jonkinlaista perus " kauneutta" yllä meikin ja vaatteiden avulla(vaatteiden ei tarvi olla säkkejä tai rumia vaikka ovat arkivaatteita). Sit on kiva kun lähtee miehen tai ystävin kanssa jonnekkin santsata vähän ektsraa. Toinen hyvä syy on muut äidit pikkasen tulee kiukkusia katseita leikkip. tai kerhoissa jos on laittettuna.
Itse haluan meikata ja hieman pyntätä joka päivä, ja ihan vain itseäni varten. Sitä tuossa joku jo aiemmin kirjoitteli että on kiva katsoa peiliin kun on huolitellun näköinen;) ei sitä miltään metsän peikolta tarvitse näyttää vaikka onkin suhteessa ja äiti:) mieheni on jo ainakin niin tottunut että meikkaan ainakin hieman joka päivä ja iltaelämän lähdettäessä ihan rajusti enemmän, hih. Se on vain sitä oman itse tunnon ylläpitoa!!!!
n22
Meikkaan aika harvoin, ja silloinkin vähän (ripsiväri, puuteri, huulikiilto). Syynä on se, että oikeasti olen mielestäni paremman näköinen ilman sotamaalausta. Mies ei ainakaan ole mitenkään vihjannut että se haittaisi. Yksi miehen suorapuheinen kaveri kerran kysyi hämmentyneenä, että " eikö sulla ole meikkiä" . Minusta naiset voisivat joskus myös miettiä, ovatko vaikka mustatut silmät kovin kauniit. Tietenkin asia erikseen on se, jos on vaikka kovin huono iho.
Kun lähtee ulos niin käy suihkussa ennen lähtöä ja laittaa partavettä jota ei tavallisena päivänä laita.
Mä ajattelen et tää on sitä että kun lähtee " ihmisten ilmoille" niin itselle tulee parempi olo kun on hieman " laittanut" .
Jos kuljetaan perheenä niin en todellakaan jaksa laittaa kun korkeissa koroissa ja hienoissa vaatteissa ei ole mukavaa kanniskella lapsia ja ruokaostoksia. Mutta siis toki jos lähden miehen kanssa kaksin ulos niin laittaudun ihan samalla tavalla kuin silloin kun lähden kavereiden kanssa. Harvemmin vaan mennään miehen kanssa kahdestaan kun ei ole helppoa saada kaikkia lapsia hoitoon.
Mut siis idea kai siinä laittamisessa on sen oman olon kohentaminen. Se on pieni juhla kun voit lähteä ulos ilman lapsia ja on kiva kerrankin panostaa vain itseen.
naisia arvostellaan paljon ulkonäköseikoilla. kukaan ei halua tuntea olevansa kulahtanut kotiäiti, ei halua että vanhat vastaantulevat tutut tuijottelevat ja ajattelevat että kylläpä toikin on rupsahtanut. lisäksi on mukava tuntea itsensä kauniiksi ja saada ehkä katseitakin, vaikka mikään pettäminen ei todellakaan ole mielessä. oikeasti on tosi kiva kuulla joltain ihmiseltä että VAU- sä olet upea vaikka sulla on monta lasta.
mitä omaan mieheen taas tulee, niin nainen luottaa omaan mieheensä ja tietää että rakkaus kestää vaikka ei ole aina parhaimmillaan ja laitettuna. ja varsinkin jos oma mies ei ole sitä tyyppiä joka kannsutaisi laittautumaan tai sanoisi että olet kaunis, niin halut paklata vähenee kun on niin paljon muutakin hommaa. jos on koko päivän lasten kanssa niin tuntuu aika turhalta pistää piilarit ja paklata kun kukaan ei kuitenkaan huomaa.