Haluaisimme koittaa kestovaippoja, mutta mistä..
nyt tietää, mitä hankkia? Olen nettikaupoista koittanut saada jotain tolkkua, mutta merkkejä ja malleja tuntuu olevan niin paljon. Ajattelin aluksi ostaa käytettynä, mutta en tiedä siis mitä etsiä.. :(
Voisiko joku auttaa vähän? Minusta sellaiset villahousut voisivat toimia meillä, olisivat ihanat itselläkin! :D Laitetaanko sinne alle sitten mitä? Pelkkiä taiteltuja harsoja..? Löytyykö jostain kudontaohje sellaisille pöksyille? Vai olisiko joku taskuvaippa-systeemi parempi?
Käyttäjät ovat 4kk (8kg) ja 1,5v (12kg)..
Ja nyt kaikki asiantuntijat vastaamaan, olen ihan pihalla! :D
Kommentit (6)
Kestovaippainfosta saa hyvää tietoa ja paljon.
Itse kallistuisin taskuvaippojen kannalle ainakin isommalla. Kokeilin joskus noita villahousu-harsojuttuja ja eivät tosiaan olleet meidän juttu. Taskuvaippoja helpompia ei olekaan. Pienempänä meillä käytettiin erilaisia sisävaippoja ja kuoria, mm. Bumpyn kuoria, ovat todella hyviä ja ihanat kuosit.
Itse ostin suuren osan huutonetistä, babyidean kirpparilla ja tuolla Kestovaippainfon kirpparilla niitä on myös paljon myynnissä.
Laitoin tuonne kirppu-osioon ostoilmoituksen ja sainkin heti hyvän tarjouksen, johon tartuin. Nyt odotellaan, että posti tuo paketin ja päästään kokeilemaan.. :D
ostaisit isompaa varten noita täytettäviä taskuvaippoja hänen kokoaan ja sitten kutoisit pienemmälle parit hahtuvavillahousut. Sitten imuosana voisit molemmilla käyttää samoja harsoja, isommalla taiteltuna pötköksi taskuvaipan sisään (+tarvittaessa vaikka vanhasta pyyhkeestä leikattuja lisäimuja) ja sitten pienemmälle harso taiteltuna ja vaikka nappinipalla kiinni ja villikset päälle.
vaippalainaamoa!! Katso osoitteesta www.kestovaippayhdistys.fi sattuuko teidän paikkakunnalta tai likeltä löytyä vaippalainaamoa. Se on oiva tapa tutustua erilaisiin kestovaippoihin. Muutamalla eurolla saa pari viikkoa testata vaippoja ja sitten palauttaa ne ja näin saa kokemusta erilaisista vaipoista, joten virhehankinnan riski pienenee ja löytää edullisesti lainavaipoilla sen oman lapselle sopivan vaipan, onko se sitten tasku, aio vai sisävaippa + villaa tai pul kuorta...
Minä laittaisin pienemmälle sisävaipan/harson ja villahousut/kuoren. Isommalle sitten taskuvaipat. Merkkejä on tosiaan pilvin pimein, mutta kestovaippakauppiaat kyllä auttavat valinnassa, jos paikkakunnallasi on kauppias jolta käydä livenä katsomassa ja ostamassa - tai vaikka sähköpostitsekin.
Suosittelen vaikkapa suurimpia kotimaisia merkkejä (igu*lee, hilivinksis, ronja&roope) sekä ulkomaisista FuzziBunzia. Jälkimmäisellä on vain taskuja, muilla kaikenlaisia vaippoja.
Suurimmissa kaupungeissa on vielä alan tapahtumiakin, joissa on valmistajia ympäri maata mukana. Tapahtumissa näkee valikoimaa yhdellä kertaa ja yleensä vaipat myydään pienellä alennuksella :) Ainakin nämä tapahtumat vielä tänä syksynä: la 10.11. Joensuun Rotinat (Karjalantalo, Ilosaari) klo 10-16, la 17.11. Järvenpään Jouluiset Vaippakarkelot (Myllytie 11) klo 11-16
Suosittelen sinulle lämpimästi kestovaippainfon sivuja. Sieltä saat rutkasti tietoa ja vertaistukea. Siellä surffaamalla ja tyhmiä kyselemällä itsekkin valistuin ennen kun kestoiluun uskaltauduin ; )
www.kestovaippainfo.fi