Muistatteko Sanna Sillanpään tapauksen, samoja argumentteja kuin tässä. Miksi mielisairaat saavat aseenkantoluvan?
Kommentit (12)
Ja sitten meni itse radalle ja ampui kolme kuoliaaksi ja yhdelle jäi pysyvät vammat.
Jäi sitten lentokentällä kiinni kun taskussa panoksia.
on järkyttävää että tässä valtiossa missä jo kiellettiin täysin laillinen asia uudella lailla (tupakointi..) niin 18-vuotias voi ostaa aseen!!! MITÄ vikkua! Siis 18 vuotias ei saa ostaa viinaa alkosta, mutta aseen voit ostaa, MIKSI!??
Niin ja sairasta että 18 vuotiaana pääset baariin mutta siellä voi ostaa niitä paukkuja ihan miten päin vaan!!
Kyllä on lait sekasin... Aseita ei tarvis myydä mun mielestä kellekkään..
Miksi annetaan tällaisia tapahtua? Siis kyllä nämä tapaukset johtuvat vain ja yksinomaan kanssaihmisetn välinpitämättömyydestä. Pelkästään siitä, että me ei välitetä, jos ystävä alkaa käyttäytymään enemmän ja enemmän oidosti, eristäytyy, on outo, ja me silloin puolestamme vain otamme etäisyyttä. Ja ystävän sairaus vaan pahenee, ja viimein käy jotain tällaista. Kyllä se on vain ja ainoastaan meidän kanssa ihmisten syy, että annetaan toisen sairauden mennä näin pitkälle.
Salassapitovelvollisuushan kieltää kertomasta mielenterveysongelmista.
Mä tiedän varmuudella ainakin 2 miestä jotka ovat mielisairaita. Lääkitys päällä, toinen saa edes autoa ajaa. JA heillä on aseet. Ampuvat pilkkaa yleensä, metsälle ei heistä ole, siis metästämään. Olen monesti miettinyt että miksi heillä ne aseet on. Miksi niitä ei oteta pois. Ihmettelen myös omaisia että antavat heidän niitä pitää. Arvaamattomia kun ovat.
Itse olen suoraan sanonut että palauttasivat aseensa. Antaisivat ne pois. Naureskelevat vain sitä hullun naurua.:(
SAIRAILTA aseet pois!!!
pitäs uusia lakia että jokaisen on hankittava terveen paperit jos asetta haluaa kantaa. Näin vältyttäs siltä ettei mielisairaat niitä aseita saa.
Täällä joku aika sitten haukuttiin miehiä jotka ei armeijaa käy, tai keskeyttävät. Mollattiin luusereiksi yms.
Tästä syystä osa lopettaa armeijan (sairastuvat henkisesti) eivätkä näin ollen heistä ole aseen kantajaksi.
Että eikö se ole hyvä että ne ihmiset karsiutuu sieltä pois ja saavat asianmukaista hoitoa!!
tää Sillanpään tapaus olikaan?