Tyttäreni 14v on jo 180 cm pitkä. Ahdistaa hänen puolestaan. Löytääkö aikuisena miestä jne.
Tiedän että tämä on pinnallista mutta en voi ajatuksilleni mitään. Itse olen 170 cm ja olen aina toivonut olevani lyhempi, tuntenut itseni amatsoniksi. Tyttären isä on 189 cm pituinen. Toivon salaa ettei tyttöni tuosta enää kasvaisi.
Kommentit (38)
Nykyään on paljon pitkiä naisia. Ajattele hän voi laittaa päällensä mitä vain ja aina näyttää hyvältä. Tärkeintä on hyvä itsetunto ja ryhti. Pitkä ihminen joka kulkee hartiat kyyryssä on surullinen näky. Minusta olisi ihanaa olla 180cm, eikä tälläinen kaljatynnyrin tappi.
minä olen 179 cm ja olin samanpituinen jo 13-vuotiaana. ihana mies on ja kolme lasta ja seurustelusuhteitakin mukavasti ennen avioliittoa eli enpä ole pituudesta kärsinyt....et kai sinä nyt tosissasi tuota murehdi???? pitkä nainenhan on upea ilmestys. jos osaa pituutensa kantaa!
kaikki ihme itsetuntovammaiset lähestyy, kun arvelevat saavansa siitä jotain nostetta itselleen kun iskevät pitkän naisen.
Mutta aina sinne jotain ihan kunnon miehiäkin sekaan eksyy :)
Ap, et sinä voi murehtimisellasi tytärtäsi auttaa - päinvastoin. Se mitä voit tehdä on rakastaa häntä sellaisena kuin hän on. Se on ainoa tapa saada hänelle hyvä itsetunto.
t yli 180 cm nainen
Pitkiä miehiä on kuitenkin paljon. Ja jos tyttäresi rakastuu häntä lyhyempään mieheen, ja mies tyttäreesi, ei pituudella ole enää mitään tekemistä asian kanssa siinä vaiheessa.
Mulla on kaveri joka on 178 cm. pitkä. Hoikka, nätti ja äärimmäisen mukava. Ikinä ei ole hänellä ollut miehistä pulaa. Päinvastoin toisia on saanut kepillä hätyytellä kauemmaksi.
Rakastui mieheen ja mies häneen. Mies on n. 170 cm. Nykyään mä en edes heidän pituuseroa huomaa, olen itsekin niin tottunut siihen.
Mä olen myös sitä mieltä että, sulla on aika pienet ja turhat murheet!
180 cm, kelpaa varmasti monelle. Mutta toivottavasti ei enää pahemmin kasva.
Hänellä ei ainakaan ole koskaan ollut sosiaalisessa elämässä pituus este. Ylpeänä pituudesta selkä suorana.
T.160 senttinen käppänä, joka on tyytyväinen, kun omat lapset näyttäisivät saaneen pituusgeenit isältään;)
Olin aina " luokan pisin" ja loppulukemiksi sain 184cm. :) En ole koskaan harmitellut pituuttani, päin vastoin! Nykypäivänä vaatteitakin löytyy, vaikka joskus vaikeuksia löytää tarpeeksi " kapeita" , koska en ole yhtä leveä kuin pitkä. ;) Ja miehiäkin on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi, enkä koskaan ole " hyväksynyt" lyhyempää miestä. Pidä huoli,että tyttäresi huolehtii kunnostaan, selästä ja jaloista ja ennen kaikkea itsetunnostaan, pituutta voivotteleva äiti ei varmasti ole tueksi! Juu, kokemusta on " pätkän" tyttärenä;).
Pahinta mitä voi tapahtua on että hän alkaa kyyristelemään, ja yrittää huonoryhtisyydellä näyttää lyhyemmältä.
Selkä suorana ja pää pystyssä vaan, pitkät naiset ovat kauniita ilmestyksiä!
M.34 (182cm)
JOS on HOIKKA. Sen sijaan pitkä ja lihava on paljon hirveemmän ja amatsonin näköinen kuin lyhyt ja lihava.
Vierailija:
Pitkät ja hoikat naiset ovat upeita!
T.160 senttinen käppänä, joka on tyytyväinen, kun omat lapset näyttäisivät saaneen pituusgeenit isältään;)
ja paino varmaan oli monien huippumallien kadehtimaa, en muista enää :(
Kyllä siitä sain kärsiä yläasteajan, lukiossa en enää niinkään. Pitkät oli ne kouluvuodet kun kiusattiin ja ryhti eni kumaraan sitä mukaa kun herjattiin. Olin vielä kiltti lukutoukka jota ryyppäminen ym. ei kiinnostanut ja sekös vielä lisäsi vettä myllyyn.
Mutta kun itsetunto kasvoi ja pääsin rilleistä eroon niin kyllä vientiä riitti! Nyt olen enää pitkä, en hoikka ;) Ja perhekin on. Jos saan tyttären vielä ja alkaa kasvaa äitinsä 180 cm ja isänsä 200 cm mittoihin todennäköisesti ohjaan urheiluharrastuksen pariin sekä jos mielenkiintoa riittää niin malli- ja tyylikurssille jossa oppii kantamaan ylpeänä pituutensa.
Kannattaa kanavoida tuo pituus voitoksi! Eli tyylikurssille vaan jos mahdollista!
Mutta hyvät uutiset on, että sellainen mies jota pituusero ei haittaa on yleensä varustettu hyvällä itsetunnolla.
Onko hänellä jo menkat alkanut? Tytöthän eivät kasva kuin muutaman sentin sen jälkeen, kun ne alkavat. Näin väitetään.
että itsetuntoni oli ilmeisesti huipussaan kun elin avoliitossa vuosia 10 cm itseäni lyhyemmän miehen kanssa ...kohdillaan oli tämänkin naistaan lyhyemmnän miehenpuolen itsetunto :)
Puhutaan mallikursseista jne.
Kaikki lapset ja nuoret eivät ole soveltuvia malleiksi. Yleensä mallilta vaaditaan esim. sopusuhtainen ruumiinrakenne ja tietynnäköiset kasvot. Kyllä elämä on paljon helpompaa jos on " normaalimittainen" .
Liian pitkä ja liian lyhyt herättävät aina huomiota, joka yleensä on negatiivista.
Miehen valinnasta, katselkaapa ihan huvin vuoksi kuinka monessa parissa nainen on pidempi? Hyvin harvassa. Se on totta, että 180-senttisen naisen on paljon vaikeampaa löytää miestä kuin esim. 165-senttisen.
Pitkät naiset huomataan ja pääsevät helpommin eteenpäin työelämässäkin. Pituus on toki myös miehille etu, jos tavoittelee johtajanpaikkoja, mutta myös naisille.
180 cm on minusta oikein mainio pituus naiselle. Paljon tuota lyhyempi ei missiksikään kelpaa, vaikka Suomella näitä pätkämissejä onkin ollut, mutta eivät kyllä sitten ole maailmalla menestyneet (jos nyt näitä pinnallisia näkökohtia kaipaat).
Jos on jo 14-vuotias, niin tuskin enää tuosta kovin paljon kasvaa, varsinkin jos kuukautiset alkaneet.
Suomessa on kyllä paljon komeita, pitkiä miehiä. Eiköhän sieltä sopiva mies löydy. On kyllä totta, että moni mies toivoo olevansa tyttöystävää pidempi, mutta poikkeuksiakin löytyy. Toisaalta itselläni on kaksi yli 180 cm ystävää, jotka eivät itseään lyhyempiä miehiä kelpuuttaisikaan. Molemmille on miehiä ollut ihan runsaasti tarjolla ja " se oikeakin" löytynyt.
Ehkä joku 190 cm rupeaisi olemaan naiselle vähän ongelmallinen pituus, jos haluaisi miehen, joka olisi itseä pidempi. Toisaalta oma mies on 193 cm ja on aina syvästi vaikuttunut silloin harvoin, kun tapaa naisen, joka on lähellä hänen omaa pituuttaan. Ja minähän nyt olen ihan pätkä, kun olen 20 cm lyhyempi.
Vierailija:
Tiedän että tämä on pinnallista mutta en voi ajatuksilleni mitään. Itse olen 170 cm ja olen aina toivonut olevani lyhempi, tuntenut itseni amatsoniksi. Tyttären isä on 189 cm pituinen. Toivon salaa ettei tyttöni tuosta enää kasvaisi.
Tutkitusti johtavissa asemissa olevat ihmiset ovat keskimääräistä pidempiä. Se on joku geneettinen juttu, että lauman johtajaksi halutaan, joku joka huomataan. Iso koko koetaan jollain tavalla johtajan ominaisuudeksi. Eikä naisjohtajan tarvitse olla siro tai mallimainen, riittää että on pitkä.
Ja jotta lyhet eivät nyt protestoisi, niin toki on lyhyitäkin johtajia, mutta selkeästi pitkien on helpompi päästä johtajan pallille (ja tietysti miesten).
Vierailija:
Liian pitkä ja liian lyhyt herättävät aina huomiota, joka yleensä on negatiivista.
.
ne pitkätkin naiset saavat miehiä. Kun minä mietin pitkiä tuttuja, kaikki ovat parisuhteessa. Siis niitä todella pitkiä tuttuja, minä olen " vain" 176 cm.
En osaa arvioida, olisiko vientiä ollut erilailla, jos olisin lyhyempi. Kyllä minusta on ollut kiinnostunut pitkät miehet, mutta myös tosi lyhyet miehet... jotka taas ei kyllä minua kiinnosta ollenkaan.
Tuntuu äkkiseltään että tyttöjen keskipituus kasvaa nopeampaa kuin poikien.