Minua säälittää kovasti koulusurmaajan vanhemmat. Äiti
on selvästi älykäs ihminen, kannattaa ns. pehmeitä arvoja.
Kirjoittaa sivuillaan kauniisti. Hyvä tahto on selvästikin.
Uskon, että vanhemmat ovat tehneet parhaansa lastensa kasvatuksen eteen. Poika on ehkä ollut huippuälykäs ja vinksahtanut sitten ajatustensa kanssa. Mielenterveys on pettänyt ja tällaista jälkeä syntynyt.
Surettaa perheen puolesta, ja kaikkien uhrien perheiden puolesta.
Osanotto.
Kommentit (10)
Ei ihme että lapsista tulee vähän fanaattisia.....
eivät selviä tästä koskaan ja miten käy 11v pikkuveljen--kamala kohtalo.
Vanhempia on turha syyttää,kaikki yrittävät parhaansa,on varmasti paljon lapsia hunoimmistakin oloista
Tai antakaa edes vinkki viestiin, missä ne on mainittu.
joka kertoo siitä, mihin jamaan ihminen, ilmeisesti tämän planeetan suurin pahis, on saattanut Kotikontunsa.
Mutta en voi edes kuvitella itseäni siihen tilanteeseen, että oma rakas lapsi tekisi jotain noin kauheaa.
Miten nuori voi sairastua noin pahasti ilman, että jää mihinkään " haaviin" . Miten vanhemmat, opettajat, kouluterveydenhuolto, kaverit, sukulaiset, kukaan ei muka huomaa, että jollakulla viiraa noin pahasti?!?
Mä en vaan pysty ymmärtämään. Olen kohdannut lähipiirissäni mielenterveydellisiä ongelmia maanisuudesta masennukseen ja syömishäiriöistä skitsofreeniaan, ja kyllä AINA lähipiiri huomaa, kun ihminen ei enää toimi ja ajattele normaalisti. Eikö tuolla pojalla ole vain ollut ketään, joka on oikeasti KATSONUT häntä?!? Eivätkö läheiset ole olleet läsnä, vai ovatko halunneet olla näkemättä? Ei pysty ymmärtämään.
Ihan kauhea, kauhea tragedia!
Ihminenhän tämän maapallon on tähän tilaan saattanut. Ihminenhän se pahis on, ahne rahalle ja vallalle. Eivät eläimet sellaista tuhoa saa aikaan kuin ihminen. Luomakunnan pahiksiahan me ollaan.
Jos äidin kirjoituksesta poimii vain tuon yhden lauseen, niin fanaattinen tai kummallinen kuva saattaa syntyä, mutta kannattaa lukea kaikki tekstit. Minusta niistä kuultaa lämpö ja rakkaus ihmiseen ja luontoon. Uskon ihan vilpittömästi, että hän on tarkoittanut pelkkää hyvää.
Ja uskon myös siihen, että tällä nuorella miehellä on tullut jokin paha psyykkinen juttu, esim. murrosiän seurauksena. Jotkut kokevat niin kovana sen muutoksen ja kaiken sen maailmantuskan että vinksahtavat. Huippuälykkyys ei ainakaan auta asiaa.
En millään tavalla hyväksy nuoren miehen tekoja. Olen ollut tosi järkyttynyt tästä tapauksesta. Mies on ollut mieleltään sairastunut.
Myötätuntoa koen suuresti hänen vanhempiaan kohtaan, kuten jo sanoinkin.
ap
Siis tämähän on ihan selvää, että äidillä on ollut vaikutusta pojan aatemaailmaan.
Kun luin tämä Pekka- Ericin tekstiä, minulle tuli heti mieleen Linkolan ajattelu.
Ja äidin sivulta kuinkas muutenkaan löytyy linkki Linkolan Unelmaan paremmasta maailmasta
No nyt oma poika toteutti linkolalaista oppia ihan käytännössä. Äidillä voi olla tosin peiliinkatsomisen aika.
Ja linkolakin on varmaan ylpeä.
Jos äiti on älykäs, niin varmaan olisi huomannut ajoissa jotain outoa. Mutta jos äiti on vasemmistolaisuuteen hurahtanut, niin ehkä äidille oli jopa ihan ok. että poika ihailee Stalinia.
Mutta kun en tiedä koko totuutta, niin mikä minä olen tuomitsemaan, kukaan vanhempi ei voi suhtautua lapseensa täysin objektiivisesti. Siksi olisikin tarvittu joku ulkopuolinen havainnoimaan tilanne.