Pystyisitkö hoitajana hoitamaan hyvin kyseistä ampujaa jos vaikka jäisi hengityskonepotilaaksi?
Kommentit (13)
Ja sana " auta" jäisi ehkä kuulematta....
Olen hoitanut oikeuspsykiatrisessa sairaalassa pahempiakin tapauksia.
päättää kuka hoidetaan kuka ei.
Jos jättäisi hoitamatta, vertautuu itse ampujaan.
Ei hoitaja voi itse päättää ketä hoitaa ja ketä ei. Onpa joillain outo käsitys hoitajista.
Kyllä teho-osaston hoitajana on hoidettavana " jos jonkilaista potilasta" . Vois jäädä monikin hoitamatta jos lähtis sille linjalle, että miettii miksi joku on hoidossa tms. Esim. huumeiden käyttäjiä, alkoholisteja, mielenterveyspotilaita jotka yrittäneet itsemurhaa ties kuinka monetta kertaa jne.
Ammatillisuus on avainsana tälläisessä tapauksessa. Vaikka missään nimessä ei hyväksyisi ja ymmärtäisi sitä mitä tehnyt.
T. Tehohoitaja äitiyslomalla
miten tiedät kuinka monta hklo on raiskannut, onko hän sarjamurhaaja jne
kaikkea et tiedä
Tämän teon tekijä on ollut sairas nuori mies. En itse ainakaan osaa tuntea vihaa häntä kohtaan, vaan tekoa ja KYLLÄ tätä yhteiskuntaa, joka ei osaa havaita avuntarvitsijoita, ei edes silloin kun ihminen hakee apua.
T. kokemusta on
kerran olen käyttäytynyt epäammatillisesti, kun eräs potilas tavallaan leuhki tekemisillään.
Itse menin viime syksynä toisituvien itsemurha-ajatuksien kanssa psykiatriselle polille. Hoitaja joka otti vastaan oli erittäin huolestunut (olen 2 lapsen äiti) odotin 2tuntia odotushuoneessa.
Lääkäri totesi et ole suicidaalinen, tuossa sinulle rauhoittavia.
Kävin siellä vielä 3 kertaa enennkuin pääsin osastolle tarkempiin tutkimuksiin ja sain hoitoa, mutta vasta silloin kun mieheni vei minut ja sanoi, että nyt tämä ei tule enää kotiin!
Että sellaista.
T. 12
itsekkäiksi murhaajiksi, joten ei ihme, että joku kuvittelee, että joku voisi jättää potilaita hoitamatta omien mieltymysten mukaan. Hoidan omassa työssäni mm. raskaudenkeskeytystä tekeviä, ja kieltämättä välillä pistelee vihoiksi keskeyttää jonkun viidettä raskautta vain siksi, että ko. ihminen ei välitä huolehtia ehkäisystä (ja vielä leveilee sillä). Silti hän saa minulta saman kipulääkityksen ja saman ystävällisen kohtelun kuin kaikki potilaat. Ei ole minun asiani tuomita.
kuvittele miltä sinusta tuntuisi jos seuraavana päivänä lukisit lehdestä että oli tehty virhe ja ampuja olikin ollut joku toinen.
Miten sitten suusi laittaisit?
Eettisesti minulla ei ole oikeutta jättää ketään hoitamattakaan.