<:-) Marraskuisten keskiviikko (-:>
Kommentit (19)
Ei mitään uutta kuulu...
Takana taas huonosti nukuttu yö...:/
Välillä supisteli kipeestikki, mut ei mitenkään säännöllisesti.
Pitihän se arvata, että yli menee vaikka lääkäri ja nla-täti olivat varmoja että syntyy ennen 37 viikkoa....
Tämä tenava tulee sitten kun aika on sopiva,ei näköjään ole hyötyä mistään mitä kaikki sukulaiset höpöttävät.." tee niin ja tee näin" .
Tuo irtisanoutumishomma ei kyllä yhtään vähennä stressiä...:D
Ei myöskään se, että tenaville on hoito ainoastaan tälle viikkoa..ensiviikolla sitten ei ole tietoa, että kuka huolehtii meidän diabeetikosta, jos sinne asti menisi...:( mut eipä se auta kun odotella...
-Marika ja vaavi rv 40+1
Liikkeiden laskemisesta Ama-riia: mä en ole ikinä laskenut säännöllisesti liikkeitä, jos niitä tuntuu tulevan säännöllisehkösti vauvan oman rytmin mukaan. Eli laskeminen on varmasti tarpeen juurikin noiden saamiesi ohjeiden mukaan, jos masussa tuntuu olevan hiljaisempaa kuin yleensä. Ja jos vauva tuntuu nukkuvan, liikkeitä voi tosiaan laskea uudelleen vähän myöhemminkin.
Kuopuksen kanssa käytiin hakemassa sille tarjottu influenssarokotus. Vaikka etukäteen oli asiasta hänen kanssaan jo puhuttu, näytti sittenkin tulevan ikävänä järkytyksenä, että vaan pistettiinkin eikä tehty tavallisia kivoja neuvolahommia. Ihan kalpean ja vaisun tytön sain sen jälkeen... Nyt on jo kyllä toipunut, tanssailee titi-nallen tahtiin tuossa vieressä.
Ja vielä ON: Eka oikea supisteluyö takana. Liekö sillä mukavimmalla s:llä osansa tässä. Joka tapauksessa aamuyöstä (tietty samaan aikaan kun sänkyyn pyrki yhtäaikaa kaksi pahaa unta nähnyttä) alkoi selkää särkeä kunnolla niin että lämpötyynykin jo tarvittiin. Napkahkosti supistelikin sitten pari tuntia noin kymmenen minuutin välein. Nyt ei enää supista säännölliseen, mutta välillä kyllä, ja koko mahan ja selän seutu on raskaan tuntuinen. Jospa tämä vähän ennakoisi jotain tulevaksi... Tuskin tänään mihinkään päästään, tai vielä viikkoon ainakaan, mutta jospa lyhentäisi urakkaa ja odoteltavaa aikaa. Huono puoli on se, etä olen ihan väsynyt ja kipeä, enkä yhtään jaksaisi tehdä mitään kuopuksen kanssa. Niin että tältä päivältä taitaa ulosmeno jäädä isin varaan illalla.
A-K 39+4
Tänne etelä-savoonkin viimein satanut ensilumi!=)
Tänään viimeinen neuvola. Kaikki ok. Vauvakin viimein kiinnittynyt lantioon. Supisteleekin ihan kivasti välillä, mut kivuliaampia suppareita kyllä kaivattaisiin. Maanantaille pitäisi varata aika äitipolille, jos ei mitään rupee tapahtumaan.
Käynnistyksestä kysyin terkkarilta. Kun raskaus on mennyt 10 päivää yli la:n, pitää varata aika ä-polille. Eli mulla maanantaina. Jos silloin kaikki vielä ok, mennään mahdollisesti vielä kotiin pariksi päivää odottelemaan. Käynnistystä aloitellaan yleensä viimeistään kun raskaus jatkunut 12 päivää yli la:n. Eivät mielellään anna mennä yli rv 42+. Näin täälläpäin.. Sillee lohdullista, että viikon päästä ruvetaan käynnistelemään, jos vauva ei synny. Kyllä vielä sinne jaksaa.. Vaikkakin mieli välillä maassa ja väsyttää ihan hirveesti.
Voimia kaikille ja etenkin yliaikaisille!! Alkaa pikkuhiljaa jo ärsyttämään päivittäiset puhelinsoitot " ai, ei vieläkään.." Ihmiset ei usko, että kyllä me sitten ilmoitellaan kun on jotain ilmoittamista.. Taitaa joillekin laskettu aika olla jonkilainen vauvan syntymän viimeinen eräpäivä, jolloin viimeistään pitäisi vauva olla jo kainalossa.
Lumi rv 40+5
Eilen siis neuvolassa kätilö teki sisätutkimusta ja vähän ärsytti kohdun suuta. Illalla vielä kunnon saunominen ja tänä aamuna alkoi tulla limatulppaa. Esikoiselta limatulppa tuli vasta, kun supparit olivat jo alkaneet ja toivottavasti tämäkin limatulppa tarkoittaisi tänään tapahtuvaa synnytystä. Mieluusti jo menisin tositoimiin....
Harmon 41+1
Neuvolassa käytiin taas ja kaikki ok. Vauva on jo tosi alhaalla minkä olen kyllä itsekin jo tuntenut. Aika huolestuttavia uutisia kertoivat siitä, jos Tehyn irtisanoutumiset toteutuvat ja vauva menisi yliaikaiseksi. Hoitavat kyllä synnytykset, mutta pitävät tarkkailussa 6 tuntia ja pistävät mamman vauvan kanssa kotiin!!!! Olisipa tosi kiva raahautua verta vuotavana heti kotiin muuta perhettä passaamaan! Pelkä ajatus sai taas sapen kiehumaan. Siinä sitten pitäisi itse tarkkailla vauvan vointia. Nyt osaisi arvostaa kahta lepopäivää sairaalassa, jossa ruoka tuotaisiin eteen ja saisi vaan maata vauva kainalossa ilman, että esikoinen olisi vaatimassa jatkuvaa huomiota.
Influenssarokotteesta: meidänkin esikoiselle tarjosivat tänään neuvolassa sitä rokotetta, mutta mielestäni sen haitat saattavat ylittää hyödyt. Sehän on vain yhtä virusta vastaan ja itse rokotteesta voi tulla tosi kipeeksi. En halua ottaa sitä riskiä, että tyttö sairastuu just kun synnytys on ajankohtainen. Muutenkin tulevan vauvan vuoksi kartellaan pahimpaan virus-aikaan ruuhkaisia paikkoja. Sanoivatkin neuvolassa, että tosi vähän ihmiset ovat halukkaita tänä vuonna rokotetta ottamaan.
Ei muut kuin peukut pystyyn, että saadaan vauvat syntymään ajoissa:)
Hömme 39+4
Täällä on ihanan raikas pakkaskeli ja esikoisen kanssa oltiin melkein pari tuntia ulkona. Olipa ihanaa pitkästä aikaa, täällä kun on satanut jo monta päivää vettä ja ollut kamala tuuli!
Nyt alkaa toiveet pikku hiljaa herätä... Aamulla vessassa käynnin yhteydessä tuli jo hieman veren sekaista limaa, limatulppaa selvästi. Esikoinen syntyi samassa tilanteessa alle vuorokauden sisään.. Pikku hiljaa alkaa jo jännittämään! Soitin äitipolille että pitäisikö tulla näytille, mutta käskivät seurata liikkeitä ja jos niissä on huomattavaa " hiljaisuutta" niin sitten tulla. Muuten ootella rauhassa supistuksia kotona.
Nyt jatkan ruoka hommia!
Tsemiä ja jaksamista kaikille!
Heidi rv 39+5
sataa täällä Helsingissä. Olin lähdössä kaupungille ostamaan imetysliivejä, mutta peruin koko homman, kun katsoin ikkunasta ulos. Pimeää on kuin illalla. Yök! Aamupäivä on kulunut siivoillessa. Vaihdoin olohuoneeseen ja keittiöön verhot, pesin kylpyhuoneen ja vessan ja pesukone on pyörinyt tauotta. Kaiken tämän olen ottanut terapiana, sillä jostain syystä tänään on ollut AIVAN ARMOTON V¤¤¤TUS! En osaa selittää miksi, sillä olen nukkunut hyvin, enkä ole yhtään tuskastunut olooni, mutta silti voi #¤#¤¤¤¤!!!!
Nyt on kyllä jo parempi tilanne, sillä itkin sellaista puhdistavaa raivoitkua tuossa kylpyhuonetta pestessäni. Kummallinen olo, mielialanvaihtelua? Muuten olenkin ollut erittäin positiivinen päivästä toiseen. Eilen oli mukava päivä, sillä saimme tehtyä autokaupat. Uusi auto saadaan perjantaina.
Nyt ajattelin ottaa pakastimesta jäätelöä ja istua taas tyhjentämään päätä eilisen big brotherin avulla. On muuten huono ohjelma ja tylsä tuotantokausi, mutta niin vain olen joka päivä pikakelannut jutut läpi ja pitänyt itseni ajan tasalla. Onkohan mulla liikaa aikaa?
ON: Perjantaina olen menossa taas kättärille mittauttamaan vauvaa, koska se sf-mitta on ollut niin pieni. Ihanaa, että vielä ultrataan ja tehdään sisätutkimus, jonka minäkin toivon vähän ärsyttävän paikkoja, vaikka ei minulla vielä kiire synnyttämään olekaan. Olisihan se hyvä päästä synnyttämään ennen mahd. lakkoa, jotta ei joudu koekaniiniksi homman toimivuuden suhteen.
Pepi 39+1
Joo' o, yhä täällä, mutta empä uskonutkaan että ainakaan etuajassa vauva syntyy, kaksi edellistä ovat menneet niin reippaasti yli. Nyt vaan toi TEHY:n juttu vähän huolestuttaa, toisaalta, jos nyt ei tulis yli sataa tikkiä alapäähän kolmeen kerrokseen niinku viime kerralla, voisin sitä suostuakkin polikliiniseen synnytykseen, 6 tuntia ja kotiin. Mies on onneksi niiiiin yliauttavainen etten silleen pelkää, että joutuisin passaamaan ketään. Lisäksi me otettiin siivousfirma nyt pari viikkoa sitten huolehtimaan kodin puhtaudesta, et siitäkään ei tartte kantaa huolta, kunhan ruuassa pysytään ni ok.
Nii, millanen se limatulppa oikeen on?? Mä olen odotellut jotakin limaklönttiä ulos putkahtavaksi, mutta mulla ainakin tulee vaan satunnaisesti sellasta paksumpaa valkovuotoa, ei musta mitään kauheen limaista tms. Mutta ei ole tullut kylla aiemminkaan mitään limaklönttiä, etten tiiä, millanen sen olla pitää??
17 kg on tullut painoa, ihan karseeta, 58 oli lähtöpaino...eihän se ole pääasiassa kuin tossa mahassa kaikki, vähän reidet kupruaa, mutta hiihtoladulla ne lähtee vuodenvaihteen jälkeen, ellei liitoskivut sitä estä. Viimeksi kesti n. 2 vuotta ennen kuin viimeinenkin rusto lakkasi napsumasta alapäässä, ja se tekee tosi kipeetä, voin kertoa. Toivottavasti nyt paranen nopeemmin.
Mulla olis oman tutkimuksen seminaari ens maanantaina, ja toisen tutkimuksen opponointi tiistaina, la lauantaina, että kyllä jännittää, pääsenkö suorittamaan opinnot loppuun. Tutori kyllä sanoi, ettei valmistuminen jää enää tuosta kii, esitän sit myöhemmin vaikka käärö kainalossa:D
Mihis muuten jäljellä olevat ovat menossa synnyttämään?? Parilla tais olla sama la ku mulla...itse olen menossa Naistenklinikalle Helsinkiin.
Pikkupakkasterkkuja pääkaupunkiseudulta toivotellen!
Ninaerika, rv 39+4
Nyt kun pikkusen pakastaisi niin ei kaikki heit sulaisi pois!
-Ama-riialle mukavaa iltaa!!! Toivottavasti ruoka on hyvää ja kaikki sujuu niinkun pitää. Liikkeiden laskemisesta kyselit. Mä en ole niitä koskaan laskenut.. Olen ehkä vähän outo, mutta mä uskon että mun äidinvaistoni kyllä ilmoittaa jos joku on hullusti. Uskon että vauvalla on hiljaisempia ja vauhdikkaampia päiviä, ja jos mä alan liikkeitä laskeskelemaan, sekoan kyllä alta aikayksikön huolesta jos ei jonain tuntina liikukaan niin paljoa.
Aarni-Kerkolle, Harmonille ja Heidi-79:lle peukutuksia ja suppareita!!! Kohta alkaa varmaan teilläkin kaikilla tapahtumaan =)
db db db db
Nin@Erik@: Kuulostaapas hyvälle tuo siivousfirman palkkaaminen!!! Meilläkin täällä odottais 110 neliötä siivousta.. Huh. Oliskin ihana palkita itsensä vaikka vauvan ja joulun kunniaksi sillä että ottaisi oikeen suursiivouksen vaikka sitten sen yhden kerran. Leppyisköhän mies.. Vaikka tiedän kyllä ettei mun sairaalasta tarvitse likaiseen kotiin tulla. Aina on mies tampannut matot, pessyt lattiat ja kuurannut kaiken puhtaaksi kun olen kotiin vauvan kanssa tullut.
Kyselit synnytyssairaalasta. TAYS:iin olen minä menossa. Onneksi mulla on suunniteltu sectio, joten pitäisi päästä kotiin ennen mahdollista lakkoa!
Omaan napaan ei mitään. Ei niin yhtään mitään =) Ja hyvä niin. 5 yötä vielä jäljellä ja sitten saan oman pikkuruiseni kainaloon! Tuntuu kyllä niin epäluonnolliselta, kun etukäteen tietää milloin vauva syntyy =/ Sitä vaan sopii kaiken maailman tapaamisia ja kyläreissuja, eikä ollenkaan tajua mitä on edessä =) Nyt aion vaan yrittää nauttia nämä viimeiset päivät. Illalla suuntana on Makuunin karkkialtaat =P Pitää vielä ottaa kaikki ilo irti kun saa hyvällä omalla tunnolla herkutella!
Koittakaahan kaikki muutkin jaksaa vielä vähän aikaa! Loppu menee aina hitaasti, mutta oikeestihan se aika kuluu yhtä nopeesti kun sillon alussakin ;-) Voimahalit koko porukalle!!!
Yazmin 37+6
Täällä vaan möllötellään....kaupungilla kävin kaupassa ja yritin siellä kävellä edestakas, vähän onnistuinkin supistuksia saamaan, mutta en paljoa....höh!!
Huomenna neuvolassa varataan aika äitiyspolille. Lauantaina tulis se 10 päivää yli, mutta tuskin ottavat mua vielä perjantaina sinne, joten taitaa maanantaille mennä. Toivottavasti sitten käynnistävät eikä enää tarvitsisi odotella.
Mä oon lakannut vastaamasta sukulaisten soittoihin. Onneksi kännykästä näkee soittajan :) Saavat sitten uteliaimmat soittaa äidilleni...voi äiti parka! Mä en ainakaan enää jaksa vastailla kyselyihin. Eihän silloin laskettuna aikana synny kuin 10 % lapsista, joten en mielestäni kovin poikkeustapaus ole.
Kylläpäs oli taas valitusta....eiköhän tää tästä...
Dragondream 41+0
Onnea taas syntyneelle! (peikkotytön muistan, äidin nimi katosi jonnekkin)
Inhottavan pimeää, ihan masentuu kun ulos katselee :( Eli LUNTA saa lähettää tänne eteläänkin!!
Tulin täksi päiväksi töihin, onneksi suurin osa päivästä mennyt puhelimessa ja tietokoneella. Kävin nopeasti aamulla kaupassa ja huomasin ettei ryntäily enää taida sopia, tuntuu aika ilkeältä tuonne mahan ja selän alaosiin.
Mietin eilen sairaalakassin pakkaamista. Itse en ota muuta kuin vaatteet ja hygienia välineet. Mutta apua kaipaan siihen minkälaisen puvun otan pienelle. Vaihtoehdot: Villapuku ja päälle hm:n nallepuku, pehmeä tutan puku (paksumpi kuin välipuku), äp:n välipuku tai sitten äp:n toppapuku. Autolla tullaan kotiin, mutta matkan kestosta ei tietoa ennen kuin sairaala varmistuu. Minkä otatte mukaan ja minkä näistä valitsisitte? Toppapuvun sopivan kokoisena ostan vasta synnytyksen jälkeen kun tiedän sukupuolen.
Hohhoijaa tämä lakko, la on 20.11 eli juuri siihen alkamisen ajankohtaan sopii :) Ja nyt tuntuu ainakin ettei varmasti ennen sitä tule. Sairaalan varmistus täytyy kuulemma tehdä silloin kun on synnyttämään lähdössä eli soitto naisten klinikalle ja kätilöopistolle että kummassaon tilaa... jihuu..
Kukka ja pikkukattila 38+1 (piti ihan tarkistaa neuvolakortista..)
Pikaisesti tulin vain kertomaan, että meille syntyi 10 päivää sitten pieni poika, 2825g ja 48cm, pipo 33. Jostain syystä kaveri päätti saapua jo viikoilla 36+4, tosi yllättäen. Perjantaina oli lapsiveden tyyppistä vuotoa, mutta sairaalasta passittivat yön tarkkailun jälkeen kotiin. Sunnuntain vastaisena yönä puoli kolmelta alkoivat supistukset ja 10.20 aamulla pikkumies oli maailmassa.
Sairaalassa jouduttiin olemaan 8 päivää, koska vauvalla oli ennenaikaisille tyypillistä keltaisuutta. Nyt viimein kotona, ihanaa. Olemme pikkuruiseen esikoiseemme täysin rakastuneita ja unenpuutteesta huolimatta elämä on ihanaa.
Tsemppiä odottelijoille, en ole ehtinyt lukea kuulumisia, mutta toivottavasti muutkin pääsevät pian masuistaan eroon, jos viikot sen sallivat.
manna ja pikkuinen
Sateista keskiviikkoa kaikille!!
Sää ei ole kyllä mistään mukavimmasta päästä, joten eipä ole tullut ulkoiltuakaan tänään kuin pakolliset käynnit: aamulla äitipolilla ja tytön hain tarhasta. Äitipolilla tarkasteltiin vielä vauvan tämänhetkistä painoarviota ja ärsytettiin kohdunsuuta...joka saikin aikaan ihan mukavia suppareita, joskin vain hetkeksi mutta kuitenkin...kotona päivällä siivosin oikein innolla ja illalla jos vielä saunois jne. Siitä kolmannesta S:stä täällä saa vain haaveilla, kun kumpaakaan ei nyt ihan just hirveesti ole sillä saralla haluja löytyny... ;)
Vauvalla kuitenkin kaikki ok, alakautta pitäisi mahtua hyvin tulemaan mikä on kyllä hyvä juttu! Kaksi edellistäkin lasta alakautta synnyttäneenä ja nopeat ja suht helpot synnytykset olleet, niin helpottavaa kuulla että tämä kolmaskin tulisi samaa reittiä!
Joku kysyi (en muista enää nickiä...) mihin kukainenkin lähellä kalkkiviivoja on menossa synnyttämään... itse olen menossa Tays:iin.
Ehkä meitä muitakin saattaa sattua sinne samoihin aikoihin, riippuen tietty osastoista minne sijoitetaan vauvan kanssa, mutta kuitenkin...
Onnea matkaan synnytykseen ja jaksamista viimeisille päiville (hetkille) masun kanssa!!
Sugarbabe & rv 39+4
Täälläkin edelleen yhtenä pallona...
Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli ok. Ei mitään merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä. Mitään ei varmaan tapahdu siksikään, kun oikeen odottaa jotain merkkiä. Tarttis nyt vaan relata ja antaa päivien kulua. Yölläkin kun herään, kuullostelen heti, että miltäs nyt oikeen tuntuu :) Esikoisen synnytys alkoi yöllä vesien menolla.
Synnyttämään oon menossa Satakunnan keskussairaalaan. Toivottavasti jotain tapahtuu hyvissä ajoin ennen irtisanomisia...
Liiruli 39+6 (jee, huomenna on SE päivä!) :)
Miten ikävä ilma tänään on ollu :( Ulkoilut pihalla jäi taas mut mentiin tyttöjen kaa lähikauppaan potkulaudoilla ja ihan urheilusta se käviki. Aikamoista kikkailua välillä koko touhu ja mulla ku oli vielä rattaat mukana ni sai välillä melkeen juosta perässä. Hyvää harjottelua tulevaa varten eli juosta vaunujen perässä ku kaks rämäpäätä ajaa vieressä/edellä potkulaudoilla tai pyörillä ;)
Tänään pakattiin isäinpäivälahjoja tyttöjen omatekemään paperiin. Laitettiin lahjat piiloon tyttöjen vaatekaappiin ja jos vaikka oisin sairaalassa tulevana sunnuntaina (turhaa toiveajattelua varmaan) ni tietääpähän tytöt mistä lahjat ja kortit löytyy.
ama-riia: Toivottavasti on ihana ilta miehen kanssa ulkona syöden ;)
_vaavi_ ja muut joilla la mennyt yli: Jaksamista synnytyksen odotteluun! Etteköhän te kohta oo jo tositoimissa ja vauva sylissä! Odottavan aika on kyllä pirun pitkä ja rasittava!
Harmon ja Heidi_79 voikin olla jo ehkä tositoimissa :)
Hömme1: Mulleki on tullu ihan stressiä tosta tehyn lakosta ja irtisanomisista. Mä en todellakaan suostu lähtemään muutamia tunteja vauvan syntymän jälkeen kotiin. Pakko saada rauhallinen alku uuden vauvan elämälle niin et saa iteki levätä sairaalassa ihan kunnolla ja ruoat tuodaan eteen.
Nin@Erik@: Mä oon menossa synnyttämään Jorviin. Tosin jos lakko toteutuu ni sit naistenklinikalle. Voiku ei toteutuis ja pääsisin kolmatta kertaa tuttuun paikkaan.
Niilel joiden miehet on auttavaisia ja muutenki osallistuu kotihommiin: Mä oon ihan kade teille! Meilä mies ei imuroi ku pyydettäessä ja vasta sillä kolmannella kerralla...eikä muutenkaan tee kotihommia. Mä sit teen ruoat, siivoon, pesen pyykit, hoidan useimmiten kauppakäynnit jne. ja mies valittaa et on väsyny töistä :( Saa siis nähä millaseen läävään tullaan sit vauvan kaa sairaalasta...
Manna07: Onnea pikkuisen pojan syntymän johdosta!
Meillä täällä pesukone on kans pyöriny tänään urakalla: nyt kolmas satsi menossa. Haluun ettei likavaatekaappi pursuu ihan yli ku kotiudun sit joskus vauvan kaa ja siks oon aina ahkerasti pessy pyykkejä ku niitä kasoiks ehtii kertyy.
Tarald ja tiitiäinen 38+4
Vauvaonnittelut Rypäleelle ja Mannalle!
Täällä on kaiketi vasta nyt iskenyt tuo paljon puhuttu raskausajan hormonimyrsky. Joka toinen päivä vollotan silmäni punaisiksi aiheesta - ja aiheetta. Seuraavana päivänä oloni on taas suunnattoman onnellinen ja luottavainen. Aiheellinen mieliharmi on ollut tuo TEHY ja tilanteen tuoma epävarmuus. On aivan kamalaa, kun juuri nyt pitäisi odottaa luottavaisena vauvansa syntymää, mutta kaiken edelle kiirii vain pelko. Toivon jopa vauvan syntyvän jo nyt, jotta ehtisimme irtisanoutumisten alta pois. Ja kuitenkin vauvalle itselleen olisi parasta viettää masussa vielä ainakin viikko. Tiedotusvälineissä väläytellään lausetta " Ihmishenkiä tullaan menettämään" . Mitä jos ne ihmishenget ovatkin minä tai vauvani?!??? Ole siinä sitten luottavainen synnytyksen suhteen... Aiheettomia harmeja ovat huonosti toimiva imuri, parittomana pesukoneeseen päätynyt sukka, lattialle tipahtanut voileipä jne. Ja kaikki itkun arvoisia... En enää tunnista itseäni!
Vointi on myös päivästä riippuen erinomainen tai varsin raihnainen. Välillä supistelee jatkuvasti ja menkkakivut viiltelevät, kävely on hankalaa ja kivuliasta. Seuraavana päivänä ulkoilen reippaasti unohtaen jopa olevani raskaana. Outoa. Tänään on ollut hyvä päivä sekä voinnin että mielialan puolesta. Olen rentoutunut kynttilämeren keskellä syöden mandariineja ja haaveillen joulusta (ja jouluvauvasta :-) Voi kun osaisinkin nauttia näistä kiireettömistä ja rennoista päivistä nyt, kun vielä voin elää juuri omassa tahdissani.
Ja voi, kunpa kaikki saisimme vauvamme jo pian!
RvaRuljanssi ja Nuu 37+1
Hei,
Mannalle onnea!
Ama-riia, otan liikelaskennan (liian) vakavasti, sillä esikoinen ei aikanaan liikkunut tarpeeksi. Eli ohje juuri kuten kirjoititkin ja sitten soitto äippäpolille jos ei toisen tunnin jälkeen tunnu 10 kpl. Mutta tuo siis vaatii makailua, yksi lääkäri sanoi että alkaa aamulla laskea liikkeitä ja kun 10 kasassa vois siltä päivältä lakata. Esikoisen kanssa kun sinne äippäpolille mentiin niin sitten koko maha aina heilui...
Siivousfirma tännekin! Parasta olisi jos edes maton viesi pesulaan, yksi Neiti opettelee sisäsiistiksi ja pisiä on kaikkialla.
Kukka, vauvalle otan tavalliset sisävaatteet, sitten villahaalarin ja fleecehaalarin - voi sitten säveltää lämpötilan mukaan.
Hömme, täällä otetaan Esikoiselle se influenssarokotus. Ollaan oltu niin kipeinä koko perhe, että ei jaksa enää yhtään uutta tautia. Lastenlääkäri sitä meille suositteli kun vauvakin on tulossa.
Lakko pelottaa ihan älyttömästi, mutta siitä myöhemmin!
Tuulinäiti rv 38
Ihanaa vauva-arkea ja onnellisia hetkiä pienokaisen kanssa!
Terkkuja lumisesta Jyväskylästä! Vihdoin tännekin saatiin valkea maa. Pitää kohta lähteä vaikka vähän kävelylle ja pyydystämään lumihiutaleita. :)
Omaan napaan ei erikoisempia. Kävin eilen neuvolassa, ja kuulemma meidän vauvalta on hävinnyt pää. Se on siis syvällä alhaalla ja vissiin kiinnittynytkin. Pissa oli puhdas, verenpaineet samat kuin ennenkin (133/77), sf 38 eli ei ollut noussut viime viikosta. Turvotusta riittää, sille ei vain voi mitään. Vauvan syke oli 145. Meillä kun on neuvolassa nyt kätilöopiskelija harjoittelemassa, niin hän lupasi ensi viikolla tehdä sisätutkimuksen (mitä terkkarit yleensä ei tee). Sopii minulle, sehän saattaisi vaikka vähän saada jotain tapahtumaankin tuolla alhaalla. Muuten olen varma että pääsen synnyttämään vasta joskus ensi vuoden puolella kun ei mitään merkkejä ole mistään, ainakaan sellaisia jotka itse huomaisin. Plöh.
Tuli terkkarin kanssa puhetta liikkeiden laskemisesta, mutta se asia jäi sit kuitenkin vähän epämääräiseksi. Millasia ohjeita ootte saaneet liikkeiden laskemiseen? Tunnissa pitäisi tulla siis kymmenen liikettä, ja jos ei tule niin lasketaan vielä seuraava tunti. Mutta entäs sitten? Riittääkö yhden tunnin laskenta per päivä? Itse en ole lainkaan ollut huolissani liikkeistä tai niiden puuttumisesta, pikemminkin vain on välillä ollut kiva olla rauhassa kun ipana on tainnut nukkua. :) Mahanahka joutuu välillä aika koetukselle...
Pähkinäneidolle mun piti sanoa samaa kuin muutkin täällä, että osta ihmeessä pojallesi se leikkikeittiö! Jospa se miehesikin saisi vähän tuuletettua mielipiteitään, kuulostavat nimittäin aika pölyisiltä. ;) Ei kai miestäsi sekään haittaisi jos tyttönne leikkisi autoilla?
Olikohan mulla muuta? Voisin vielä muutaman vaipan ommella ajankuluksi. Ja tarkoitus olisi myös leipoa kääretorttua pakastimeen. Ai niin, tänään ollaan (vihdoin) lähdössä miehen kanssa ulos syömään! Se on ollut mun toive jo pitkään, ja pitää nyt toteuttaa se kun vielä voi.
Tsemppiä tähän päivään!
-Ama-riia rv 38+5