Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako pihlajanmarjoja syödä?

Vierailija
06.11.2007 |

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maku on vaan aika salaperäinen se on hapan marja

Vierailija
2/23 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt ehkä kannata mennä ihan jostain tien varresta keräämään suoraan suuhun..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pihlajanmarja on tuoreeltaan todella vahvanmakuinen, minulta tulee yrjö heti.

Vierailija
4/23 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt ehkä kannata mennä ihan jostain tien varresta keräämään suoraan suuhun..

itse syön aina ihan noin, koska rakastan happamia ja kirpeitä makuja. Syön myös raakaa sitruunamehua.

Mutta toki jos se maku on liikaa sitten kannattaa nauttia muussa muodossa kuin suoraan tertusta.

Vierailija
5/23 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei saa poimia. Tuskin sun pihassa puuta on

Vierailija
6/23 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei saa poimia. Tuskin sun pihassa puuta on


Kaikillahan niitä on pihoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei saa poimia. Tuskin sun pihassa puuta on

http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=200971&lan=fi

Vierailija
8/23 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksivuotiaskin niitä maistelee jatkuvasti leikkipaikalla, olen antanut maistella kun ei hän niitä kuitenkaan oikeasti syö, vaan sylkee pureskeltuaan hetken. Ovat vaan niin kauniita ja syötävännäköisiä...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
27.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei saa poimia. Tuskin sun pihassa puuta on


ei ole. Kolme isoa tuossa näkyy olevan, mutta en syö raakana, kun kerran tutkin niitä, niin useissa oli mato sisällä, yök

Vierailija
10/23 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirrrrrrrrrpeitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on kirpsakoita mut on ne ihan hyviä itekin syön joka päivä

Vierailija
12/23 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihinhän voi kualla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Monet tekee hilloa ym.. Googlaa.

Vierailija
14/23 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niitä poimia kuten muitwkin marjoja,jokamiehenoikeus Suomessa.Ei muuten muissa maissa taida olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajan marjat eivät kuulu jokamiehenoikeuden piiriin. Niitä saa poimia vain maanomistajan luvalla.

Vierailija
16/23 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä! Itse olen syönyt peräti 35 joskus :D.

Vierailija
17/23 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maku on vaan aika salaperäinen se on hapan marja

Ovat aika makeita jos marjat ovat Ruotsin tai Suomenpihlajasta, pihlajoissa on eroja jotka erottaa muun muassa erilaisista lehdistä.

Vierailija
18/23 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Jos ei ole tuoreita, ei välttämättä kannata. Ehkä lintuparvi on syksyisin niissä salmonellan kera tai muulloinkin, pitää pestä. Ja voi olla matoja jos alkaa olemaan vanhaa marjaa? Alueen pitäisi olla puhdas ja luonnontilassa mistä kerätty, eli ei saastealue tai jos on ruiskuteltu kemikaaleja pihassa. Maalaisjärkeä voi siis käyttää ihan varmuuden vuoksi ja monihan nämä jo tiesi.

Vierailija
19/23 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

happamia, eli tulee ripuli  jos syöt paljon.

Vierailija
20/23 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös erottaa mikä on pihlaja ja mikä orapihlaja. Ja onko muita joihin voi sekoittaa.