Saako pihlajanmarjoja syödä?
Kommentit (23)
ei nyt ehkä kannata mennä ihan jostain tien varresta keräämään suoraan suuhun..
että pihlajanmarja on tuoreeltaan todella vahvanmakuinen, minulta tulee yrjö heti.
ei nyt ehkä kannata mennä ihan jostain tien varresta keräämään suoraan suuhun..
itse syön aina ihan noin, koska rakastan happamia ja kirpeitä makuja. Syön myös raakaa sitruunamehua.
Mutta toki jos se maku on liikaa sitten kannattaa nauttia muussa muodossa kuin suoraan tertusta.
Mutta ei saa poimia. Tuskin sun pihassa puuta on
Kaikillahan niitä on pihoissa.
Yksivuotiaskin niitä maistelee jatkuvasti leikkipaikalla, olen antanut maistella kun ei hän niitä kuitenkaan oikeasti syö, vaan sylkee pureskeltuaan hetken. Ovat vaan niin kauniita ja syötävännäköisiä...!
ei ole. Kolme isoa tuossa näkyy olevan, mutta en syö raakana, kun kerran tutkin niitä, niin useissa oli mato sisällä, yök
Vähän on kirpsakoita mut on ne ihan hyviä itekin syön joka päivä
Saa. Monet tekee hilloa ym.. Googlaa.
Saa niitä poimia kuten muitwkin marjoja,jokamiehenoikeus Suomessa.Ei muuten muissa maissa taida olla.
Pihlajan marjat eivät kuulu jokamiehenoikeuden piiriin. Niitä saa poimia vain maanomistajan luvalla.
Tosi hyviä! Itse olen syönyt peräti 35 joskus :D.
Vierailija kirjoitti:
maku on vaan aika salaperäinen se on hapan marja
Ovat aika makeita jos marjat ovat Ruotsin tai Suomenpihlajasta, pihlajoissa on eroja jotka erottaa muun muassa erilaisista lehdistä.
Riippuu. Jos ei ole tuoreita, ei välttämättä kannata. Ehkä lintuparvi on syksyisin niissä salmonellan kera tai muulloinkin, pitää pestä. Ja voi olla matoja jos alkaa olemaan vanhaa marjaa? Alueen pitäisi olla puhdas ja luonnontilassa mistä kerätty, eli ei saastealue tai jos on ruiskuteltu kemikaaleja pihassa. Maalaisjärkeä voi siis käyttää ihan varmuuden vuoksi ja monihan nämä jo tiesi.
happamia, eli tulee ripuli jos syöt paljon.
Kannattaa myös erottaa mikä on pihlaja ja mikä orapihlaja. Ja onko muita joihin voi sekoittaa.
maku on vaan aika salaperäinen se on hapan marja