Lue keskustelun säännöt.
kumpi on oikein: 25:sta vai 25:stä?
06.11.2007 |
Jos siis haluan kirjoittaa, että: 25:sta /25:stä osallistujasta kahdeksan tunsi hankkeen ennestään?
Kommentit (5)
25 osallistujasta...jne...
Ei tarvitse taivuttaa numeroa, koska taivutusmuoto käy selville seuraavasta sanasta.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jos se olisi ihan irrallinen juttu, niin silloin
25:sta
Numerot taivutetaan kymmenyksen mukaan, eli kahdeSTAkymmenestä....
Eikös se kirjoiteta niin kuin sanotaankin...?
Mutta jos kuitenkin haluat taivuttaa niin 25:stä on minusta oikein.