Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 000 sanaa romaanissa. Kuinka monta SIVUA se suunnilleen on?

Vierailija
06.11.2007 |

Jos ajatellaan tekstinkäsittelyn liuskoja?

Ja entäpäs sitten sellainen, että jos kirjoittaa vaikkapa sata tekstinkäsittelyliuskaa ja se painettaisiin kirjaksi (nuortenromaani), niin monta sivua siinä valmiissa kirjassa olisi suunnilleen?

Kirjailijaksi haaveileva :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuulleet tästä Kirjoita romaani kuukaudessa -kampanjasta?

Siinä kirjoitetaan vähintään 50 000 sanan romaani kuukauden aikana. Mietin vain, että montakohan liuskaa tuo määrä on.

Aika paljolta vaikuttaa.

Montako sanaa yleensä on keskivertoromaaneissa? Vaikkapa sellaisissa jotka ovat painettuina 170-200 sivua? Ja montakos liuskaa se on?

Numeroiden kanssa tuskaileva sanojen ystävä (ap)

Vierailija
2/7 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietävän tai ainakaan vastaavan.

Kirjailijan unelmani murskaantuvat.

Auttakaa nyt joku, ennen kuin joudun lähtemään kortistoon!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli 2-rivivälillä ja 12 pistekoolla nelisensataa tekstinkäsittelyliuskaa. joten 50 000 olis tästä noin puolet.

Se, montako sivua tästä tulee painettuna riippuu aika paljon taitosta, kirjasinkoosta, asettelusta jne, ei sitä pysty sanomaan vielä kukaan.

Vierailija
4/7 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rivejä on 28 sivussa kun fonttikoko on 12 ja riviväli 1,5. 50 000/10 = 5000 riviä ja 5000/28 = 178,57 sivua. Eli noin parisataa wordin sivua pitäisi tosiaan kirjoittaa, vähän allekin saattaa riittää.

Vierailija
5/7 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsivällinen siinä sitten saa olla, että jaksaa kirjoittaa tarinaa kaksisataakin liuskaa! Puhumattakaan neljästäsadasta liuskasta.

Miten kauan sinulta menin tuon 400 liuskan kirjoittamiseen?

Mitä kirja käsittelee? Oletko aiemmin kirjoittanut kirjoja?

Taidan tyytyä kirjoittamaan novelleja Reginaan...

Ei minusta olekaan romaanikirjailijaksi :(

ap

Vierailija
6/7 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kirjoittanut aikaisemminkin. Kirjoittamisvaihe vie noin vuoden, mutta sitä ennenhän on tietysti pitänyt tehdä se tieteellinen tutkimustyö, jolle se kirjoitus perustuu. Siihen menee yleensä 2-3 vuotta, jos juttu on uusi. SIlloinkin tulee tietysti kirjotiettua yhtä jos toista, mutta yleensä sen joutuu kaikenpanemaan vielä uusiksi viimeisessä vaiheessa.

Olen sen verran kirjoittanut fiktiotakin, että tuo uusiksi paneminen pätee siihenkin. Fiktiossa kuitenkin tuo tutkimustyö jää aika paljon vähemmälle silloinkin kun sitä tekee " enemmän" . Joten vuosi ja kirja on ihan realistinen aikataulu. Jotkuthan kirjoittaa nopeaammpin, mutta suoraan sanottuna: kyllä sen aika usein näkeekin sitten.

Vierailija
7/7 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihaltavaa sinnikkyyttä puurtaa yhden aiheen parissa noin pitkään.

Minä olen lyhytjänteisempi. Ehkäpä kolumnit olisivat minun alaani.

Myös nuortenkirja olisi haaveissa. Sellaisen kirjoittaminen voisi sujua joutuisammin? Laadukasta tekstiä tietysti haluaisin kirjoittaa siinäkin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi