Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kouluikäisä, taapero ja vauva, miten aika riittää perheessä kaikille? Olen hukassa :(

Vierailija
06.11.2007 |

Meillä siis tämä lapsitilanne ja tuntuu ette iaikani nyt enää riitä mihinkään. Kotityöt rempallaan, koululaiset kaipaisivat äitiä paljon enemmän, taapero menee ja kovaa meneekin, ja vauva tissillä alvariinsa.

Selviääkö tästä oikeasti täysissä järjissä, siis isommat lapsetkin ei pelkästään äiti?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että pienetkin teot auttavat: isompien päänsilitys ohi kulkiessani, imettäessäni kyselen isompien koulupäivästä, vauvan nukkuessa otan taaperon kaverikseni kotitöihin tai sitten vaan pötkötellään.

En tiedä auttavatko nämä nyt mitenkään, mutta ainakin itselläni parempi mieli.

Vierailija
2/3 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin vähennän niitä kotitöitä entisestään.

t. 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheeseen eikä voi saada osakseen sellaista hyysäämistä kuin esikoisvauva. Minä ratkaisin tilannetta siten, että opetin kolmosen ja nelosen pienestä MYÖS pulloa syömään, imetin kyllä 6 kuukautta. Näin pystyin jättämään vauvan ja taaperon silloin tällöin isän tai jonkun muun hoitajan kanssa ja pääsin leffaan, harrastusjuttuihin jne. koululaisten kanssa.

Minulle oli tärkeää, että KAIKKI lapset saivat aikaa ja huomiota. Ei vaan vauva ja taapero. Mulla on tutuissa näitä äitejä, jotka tissittelee niitten vauvojensa kanssa liki kaksi vuotta ja isommille lapsille ei jää yhtään aikaa ja energiaa. Ja sitten isommat onkin jo murrosikäsiä ja vanhemmat ei enää kiinnosta.

Isossa perheessä kaikki joustaa, vauvaa pitää hoitaa tietysti hyvin, mutta tosiaan hoito pitää järjestää vähän eri lailla kuin kahden lapsen perheessä.