Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko narsistien kärsivissä puolisoissakin jotain " vikaa" ?

Vierailija
06.11.2007 |

.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luulisi, että kun on näin kätevä ja nykyilmapiirissä hyväksyvää nyökyttelyä ja myötätuntoa lypsävä diagnoosi helposti tarjolla, niin juuri narsisiti siihen tarttuisi ensimmäisenä!

Vierailija
22/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhdetta narsistin kanssa.... tule sit kertomaan näkökulmasi. Voip olla vähän toisenlainen avaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

avuttomuus pitää ihmistä vankilassa kotonaan. Ei koskaan toinen ihminen.

Vierailija
24/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuttunut narsisti voi tehdä lähes mitä vaan...

moni ei ole saanut rauhaa narsistista eron tai lähestymiskiellon jälkeenkään...

Vierailija
25/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan turha syyttää toista. Näin sanoi mulle psykologi ja käski lopettaa sen itsesäälissä vellomisen ja muiden syyttelyn. Siitä on viisi vuotta, ja perkele vieköön, se toimi!

Vierailija
26/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tilanne on se että, uhri ei uskalla jättää narskua koska tietää sen olevan vielä pahempaa helvettiä, eron myötä uhri ikään kuin heittää bensaa tuleen.

Suosittelen että ette heittelisi mitään " musta tuntuu" kommentteja.

Ihmiset jotka ei ole kokenut narsun kosketusta, eivät voi sanoa edes että, voin kuvitella...

Sata tapaa tappaa sielu on aika tyhjentävä vastaus mitä narsismi todellisesti on.

Narskuja on sekä miehissä että naisissa mutta otan nyt oman sukupuoleni esimerkin esille. En ihmettele että vankiloissa istuu naisia jotka ovat tappaneet julmasti miehensä, jos mies on ollut narsu.

Vierailija
27/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

psykopaattisen narsistin exänä, että jonkun diagnoosin itsekin luultavasti saisin. Ja olen viettänyt lapsuuteni sekopäisten vanhempien ihanan hellässä huomassa..

Vierailija
28/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteessa, koska minulla ei ole ketään tukemassa jos eroan. Mieheni on saanut muut pyöräytettyä pikkurillinsä ympärille. Mulla ei olisi ymmärtäjiä, omat vanhempani tekisivät elämästäni entistä helvetillisempää. Ja mistä sitä tietää mitä se narsisti keksisi kun ero tulisi. Pelkään ja olen syystä ahdistunut ja masentunut, kyllä.

Eli vikaa on, kyllä.

Vierailija
29/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja fyysiselle pahalle ololle, eikä se edes yritä paeta - oma on valintansa. Kukin valitkoot miten loppuikänsä elää, kunhan ei ole lapsia, joiden mielenterveys on hyvä pitää kasassa.

Vierailija
30/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olet itse valinnut.

Vierailija
31/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen on lapsi, peräti 2. Mieheni ei ole väkivaltainen fyysisesti ja lapsiaan palvoo, mutta minua kohtaa hän on hävytön. Mutta niin, ettei sitä kukaan muu huomaa..

Sellaine on narsisti, pirun älykäs toisen lannistaja.

t. 24

Vierailija
32/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kusipäästä? Mä olen sun puolella, mutta sun on ymmärrettävä, että valitset itse ja sun on tehtävä työ, jos haluat oikeasti elää onnellisena.

Mäkin pakenin siitä. Nyt on lapsi, oma rauhallinen koti, rauha ja onni.

Vierailija
33/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monellakaan ole mitään käsitystä narsismista.

Väittäisin että narsistin kanssa suhteessa olevat ei monetkaan valittele kohtaloaan... ensinnäkään heillä ei ole ystäviä kenelle valittaa kun ne ystävyys suhteet pikkuhiljaa häviää kun on narsistin kanssa tekemisissä.

Ja toisekseen lähtö suhteesta vaatii tausta työtä melkolailla enemmän kuin lähtö normaalista suhteesta. Kaikki mahdolliset asiat täytyy valmistella huolellla ja salassa että selviät itse mahdollisimman ehyenä erosta. Mustaa valkoisella täytyy olla jokaikisestä asiasta. Narsistin kanssa on turha jälkeenpäin neuvotella tai sopia.

Narsisti on mestari puhumaan asiat omaksi edukseen ja jos et ole huolellinen jäät kuin nalli kalliolle. Tosin sekin on parempi kuin olla suhteessa narsistin kanssa. Mutta kyllähän sitä haluasi säilyttää oikeuden lapsiin ja oikeuden mukaisen omaisuuden jaon.

Vierailija
34/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuli jo syitä, miksi minä pysyn suhteessa narsistin kanssa. Viimeisin ongelma tuli siinä, että koska mies omistaa auton - se on siis hänen nimissään, niin en niin vain lähde asioitani hoitelemaan. Ilman miehen lupaa en autoon enää koske.

Vierailija
35/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita. Miesnarsisti saa lapset hyvin harvoin itselleen. Ei me mitään idiootteja olla.

Vierailija
36/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei elämänlaatu voi olla yhdestä autosta kiinni. Olet ihan hassu!

Vierailija
37/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän täällä kyseltiin, että onko narsistin puolisossa vikaa. Minussa on vikaa, kun en uskalla lähteä. Pelkään oikeasti, että mies saa puhuttua lapset itselleen. Hän saa kaikki ihmiset aina puolelleen. Kukaan ei huomaa, kuinka hän manipuloi heitä, paitsi minä. Hän on minullekin sanonut, että hän tuntee sen verran hyviä juristeja, että minun on turha yrittää lasten huoltajuutta saada, edes yhteishuoltajuutta. - 30

Vierailija
38/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhkailee täysin epärealistisilla asioilla? Mitäs jos ottaisin elämäsi omiin käsiisi. Niin minä tein. Se on mahdollista. Minulla on yksinhuoltajuus, eikä isä saa koskaan nähdä lastaan. Voimme hyvin, olemme onnellisia ja kuljemme bussilla. Muutimme 500 kilometriä etelään.

Vierailija
39/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puhelin, sähköposti, taksit, julkiset. Turha syyttää tuosta asiasta sitä narsistimiestä, jos on niin avuton, ettei saa mitään asioita hoidettua.

Ja tosiaan, saa olla ihan mitkä vaan juristit, niin ei lasten tapaamisoikeutta menetä. En väitä, että on helppoa erota narsistista ja setviä lasten asioita eron jälkeen, mutta onko sitten helpompaa olla ihan PÄIVITTÄIN sen narsistin kanssa saman katon alla.

Eli tässä sen just näkee, ON myös uhrissa vikaa. Eli opittu avuttomuus, " persoonani on alistuva" jne. Jos itse valitset sen helvetissä elämisen etkä edes yritä tehdä asialle mitään, niin eihän sille mitään voi.

Se myös, että asunnonkin Suomessa saa yhteiskunnalta, jos on oikein tiukka paikka. Ei tarvi mennä kuusen alle nukkumaan.

Vierailija
40/48 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...