Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

--- HUHUU, MARRAS SANKARIT 05- ---

05.11.2007 |

Marraskuun iltoina nähdä voi kummia,

hämärän hahmoja, varjoja tummia.

Lieneekö tonttu vai naapurin kissa,

vilahdus vain - se on kadoksissa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa taas meinaa painaa, joten hyvin mahdollista etten huomaa, jos semmoinen jo oli.

Keväällä viimeksi sairasteltu ja nyt koko syksy yhtä kupsutusta ja niiskutusta.

Perttu tuli pe-la yönä ihan kipeeksi, huono oli olo, vaikea nukkua ja hengittää. Niinpä koko yö menikin lähinnä valvoessa. On se kurjaa, kun pikkuinen hokee " äitii" eikä oikein tiedä kuinka pystyisi oloa helpottamaan. Nyt onneksi jo kuume tiessään ja hengityskin helpompaa, yökin meni mukavasti.

Lauantaina olin neidin kanssa lasten serkkupojan synttäreillä, isi jäi hoitamaan potilasta kotiin.

Sisällä oleillessa on lähinnä viikonloppu mennyt. Ihana kyllä, kun on pakkasta!

Mitenkäs kakkoset on mennyt? Eikö muutamat jo juhlineet? Ainakin Aatu. Mitäs sankarit tuumasivat lahjoista?

Arvatkaas mitä? Nojatuolit saapuivat vihdoin ja viimein!!! Ja samalla tuli myös kerrossänky. Tosin tuolla ne vielä paketissa odottavat miestä töistä. Minen jaksa alkaa niitä vääntämään. Tämä yö mennään vielä vanhaan malliin, kun mies tulee vasta ysiltä.

Pitäisi mennä kangaskauppaan valkkaan kankaita ja ommella uusiin peteihin tilkkupäiväpeitteet. Toivottavasti löytyy sellaiset, kun mielessä on. Mummulle onkin joululahja toive esitetty Iltasatu-pussilakanoista.

Nyt pää lyö tyhjää.

Lopetan.

Hilda

Vierailija
2/20 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, onpas täällä hiljaista! Ihanalla runolla Hilda taas pinon aloitti :)

Juu kakkosia juhlittiin eilen, aikamoista hulinaa! Lahjoista kyllä huomasi että kyseessä oli pienen pojan syndet! Paketeista löytyi yhteensä kome traktoria, parkkitalo, Tomi Traktori- hahmoja, pari DVD:tä, vaatteita ja kaksi ihanaa Mauri Kunnaksen kirjaa. Kovin oltiin tyytyväisiä ja iloisia kaikki :) Juhlat meni muutenkin oikein mukavasti, eihän sitä tosin pysty kaikkien kanssa niin paljon juttelemaan kuin toivoisi, mutta kyllä vieraatkin vaikuttivat tyytyäisiltä ;) Ainoa juhlien varjopuoli oli Aatun vointi. Meni taas lauantaina ihan tukkoon, yski ja oli nuhainen ja hengitys krohisi. Keskiviikkona ollaan nyt sitten menossa lääkärille ja ruvetaan tutkimaan asiaa. Tosi kurjaa :( Olen tosin kuullut että voi johtua myös kita- vai nielurisoista? Eikös jollakin ollut kokemusta niistä?

Täällä on talvi, tai ainakin joku pieni orastava ;) Vähän on maassa valkoista. Ihan tuli heti jouluinen fiilis! Kylmästä en tykkää pätkääkään mutta jouluihminen olen henkeen ja vereen :)

Pääsikö muuten Manna vkoloppuna raksalle?

Nyt on ehkä pakko mennä ottamaan pala kakkua, ja ihan vain siksi ettei mene huonoksi! Ja ainiin, ihania kuvia facebookissa Tintalla ja Aurogonkukalla! Jesse ihana hymypoika ja Lotta suloinen nappisilmä :)

Jep jep, palaillaan! Ja aamulla kun herätään, on meidän Aatu Eemeli jo kaksi vuotta :) Tosin hän itse sanoo aina olevansa kuusi vuotias, ei kovin uskottavaa ;)

Öitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa koko jengi lenssussa. Sisua myöten. Eilen käytin lääkärissä, ei onneksi mitään pahempaa. Paranemista kaikille niiskuttaville marraskuisille!

Tintalle onnea uusista kalusteista! Piristää aina ihanasti, kun saa uutta ilmettä kotiin. Mäkin ostin viime viikolla meille uudet verhot ja maton keittiöön. Ihan erinäköinen yleisilme nyt.

Auringonkukka, meillä on nyt mennyt facessa joku plörinäksi, koska et näy mun kaverina vieläkään. Pistä mulle se pyyntö takaisin, siis ad friend. Itse en voi tehdä sitä enää toistamiseen samalle henkilölle. Estävät pahimmat stalkkaukset ;) Tai sitten aktivoi se mun aiemmin lähettämäni pyyntö.

Mukavaa, että ekat marrassynttärit sujuivat hienosti! Kivoja lahjoja oli poika saanut. Ja onneksi potilas oli sen verran kunnossa, että saitte juhlittua :)

Muuten, aivan mahtava esitys oli sunnuntain Talentissa. Se tyttö ja flyygeli hässäkkä. Ihan kuin aika olisi pysähtynyt. Mulla tuli kyyneleet silmiin.

Noema

Vierailija
4/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaviestinä.

Meille syntyi ihana tumma hymykuoppainen poika vauva 3.11. klo 06.43. Painoa oli kertynyt 3910 g ja pituutta 53 cm.

Vanhemmat myytyjä ja iso veli haltioissaan, varsinkin kun pikku veli toi hänelle uuden hienon leikkiauton =)

Le Cheile

Vierailija
5/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut pienestä tuhisijasta Le_Cheilelle ja isoveikalle, ja koko perheelle! Ihanaa :) Kylläpä sun raskausaika meni vauhdilla, ainakin näin taustaillessa :)

Nyt vaan nauttimaan uudesta tulokkaasta koko perheen voimin :)

Noema, se tyttö Talentissa oli uskomaton, ihan kuin enkeli.

Vierailija
6/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Aatun äippä, tosiaan, enkeli se taisi olla.

Noema

Vierailija
7/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perheelle uudesta tulokkaasta.

Ihanaa vauvantuoksua ;)

tulen pinoilemaan myöhemmin..

-Marika 33+2, jolla toivon mukaan on itelläkin nyytti kainalossa jo jouluna ;)

Vierailija
8/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lämpimät onnittelut Le_Cheilen kotiin poikavauvasta! Minäkin mieluusti luen tarkempia kertomuksia miten kaikki sujui, jos joskus ennätät tänne. Ihania uutisia =)

Olen myös jäänyt Talent-ohjelmaan koukkuun. Tosi taitavia ja mielenkiintoisia esityksiä kyllä välillä, välillä sitten aika hmm...ei niin erikoisia. Kiva ja viihdyttävä ohjelma kyllä seurata.

Hilda kiva kun sait huonekalut vihdoin! Odotan mielenkiinnolla miten teillä sujuu kerrossänkyyn siirtyminen :)

Aatulla oli ollut synttärit. Kivoja lahjoja. Meillä vietetään synttäreitä ei tulevana viikonloppuna, vaan siitä viikon päästä. Tänään laitoin kutsut postiin.

Paranemisia kaikille nuhaisille, paljon taitaa olla flunssaa liikkeellä. Niinhän se on aina syksyisin. Meilläkin ollut poikasella yskää ja vähän nenä vuotaa välillä, mutta ei onneksi mitään suurempaa.

Poikanen oli muuten ihan haltioissaan kun viikonloppuna sateli ensimmäisen kerran lunta. No eihän sitä paljon tullut, ja kaikki suli pian pois. Enimmäkseen täällä vettä tai räntää tulee jos jotain. Tänään on ollut tosi kylmä ja kova tuuli.

Minä oon nyt viikon verran tuntenut vauvan potkuja masussa. Ihanan tuntuista kyllä, jotenkin tulee semmoinen " siellä se nyt on-tunne" :)

Mukavaa viikkoa marrakset!

Gerda ja karhunpoika ja vauva

Vierailija
9/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA LE_CHEILEN perheelle pienoikaisen syntymän johdosta!!

Ja Onnea myös kaikille kakkosia jo juhlineille ja kaikille muillekin joilla vielä edessäpäin!

Meillä juhlitaan reilun viikon päästä poikasen synttäreitä. Juhlitaan ihan lähisuvun ja kummien kanssa.

Pientä flunssaa ja yskää on meilläkin. Itse olen ollut jo pian kaks viikko tukkoinen. Toivottavasti ei nyt pahemmaksi kierteeksi mene tää juttu, poikasen korvat ovat ainakin toistaiseksi pysyneet kesän jälkeen terveinä.

Hoidossa oleminen on sujunut kuin unelma meillä, siis todella hyvin. Poikanen kyselee koska mennään hoitoon ja itkun kanssa joudun hänet sieltä kotiin tuomaan..aina on niin kivat leikit kesken. Harmittaa jo valmiiksi kun vuoden vaihteessa joudutaan vaihtamaan paikkaa:(

Poikanen tulee ikävöimään tätä paikkaa varmaan kovasti.

Ainoa asia joka ei niin suju, on nimittäin päiväunien nukkuminen, mut se ongelma on täällä kotonakin. Pahoin pelkään et meiltä jää pian koko

unet pois. Toivottavasti ei ihan vielä loppuis, koska päivä on ihan liian pitkä ilman pieniä unia.

Mä olen kerrankin kaukaa viisas ja olen alkanut hankkimaan jo joululahjoja. Mä joka vuosi päätän että nyt hankitaan ne ajoissa, mut nyt vasta tosiaan niin olen oikeesti tehnyt! Ajattelin että hyvissä ajoin kaikki on valmiina ja saadaan rauhassa keskittyä vaan jouluun ja yhdessä oloon. Mut katotaan nyt miten käy:)

Mutta tämmöisiä asioita meillä täällä. Käyn aina lukemassa pikaisesti teidän juttuja mut kirjottelu vaan jää kiireiden takia. Mies järjestää mulle koko ajan lisää vaan hommaa...mikä siis on vaan hyvä juttu, on aika hyvä juttu että on tosiaan töitä. Tuntuu niin ikävälle lukea näistä suurista irtisanomisista, saa kyllä olla kiitollinen että oma yritys pyörii ainakin toistaiseksi hyvin ja meillä työtä itselle ja myös muutamalle työntekijälle.

Mutta mukavaa synttärikuukautta kaikille ja kaikkea hyvää muutenkin!

halauksin äitykkä ja poikanen, 10 yön päästä 2 vuotta

Vierailija
10/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanaa päästä lueskelemaan nyt kaikkien synttärijuttuja, olenkin siinä mielessä hyvässä jamassa, että voin onkia teiltä kaikki hyvät ideat ja käyttää ne omissa kemuissa joulukuussa=)

Viikonloppu vierähti. Siskoni ei päässyt lapsenvahdiksi, joten olin varautunut mörröttämään pojan kanssa kotona koko viikonlopun. Lauantaina yllätys olikin suuri, kun ovikello soi ja ystäväni seisoi oven takana; oli tullut hakemaan pojan heille hoitoon, jotta pääsen raksalle! Poika oli innoissaan ja minä myös, vaikka raksalla ei juuri nyt ollut mulle tarjolla mitään ns. omaa hommaa. Miehen kanssa yhdessä latoitettiin kodinhoitohuoneen lattiaa ja tuntui ihan laatuajalta=)

Illalla sitten menimme hakemaan poikaa hoidosta ja jäimme vielä ystäviemme luo herkuttelemaan pizzalla ja saunomaa. Oli tosi kiva ilta, kotiuduttiin vasta myöhällä jonka vuoksi poika hemmotteli meitä nukkumalla sunnuntaina 7.30 asti.

Viikko on lähtenyt käyntiin taas tutulla tohinalla. Eilen illalla pistäydyin pojan kanssa yhden ystäväni luona kylässä; hän kauhisteli tätä meidän elämänmenoa ja toivon talon olevan pian valmis. Ei tässä touhussa kyllä enää järkeä ole, mutta olen nollannut aivoni jo aikaa sitten ja toimin vain kuin robotti, miettimättä väsyttääkö tai v##tuttaako.

Tänään esim. heräsin 5.30 ja klo 6.15 lähdimme jo pojan kanssa rattailla kohti päiväkotia. (Iskä meni poikkeuksellisesti töihin jo kuudeksi jotta ehti raksalle päivänvalossa villoittamaan varastoa). Pimeässä taivalsimme tunnin päiväkotiin, sieltä minulla meni vielä n.15min. kävellen töihin. Sitten erittäin touhukas 8h:n työpäivä 15.45 saakka, sitten taas kaatosateessa kävellen päiväkotiin ja sieltä tunnin reippailu kotiin, jossa oltiin klo 17 jälkeen. Pimeää oli jo taas loppumatkasta. Onneksi kotona oli tänään sentään ruoka valmiina. Voi kun aina jaksaisi ja ehtisi tehdä sen edellisenä iltana valmiiksi.....

Nyt taidan kiiruhtaa tv:n ja pienen pintaremontin pariin.... Muistelen että ohjelma on tänään?

Onko täällä ollut jo Isänpäivä-juttuja? Mitä olette ostaneet? Mitä meinaatte tehdä? Vastailen itse illemmalla jos muistan ja ehdin....

Manna

Vierailija
11/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaonnea LeCheilen kotiin! Ihana uutinen :)

Itsellä lyö kyllä pää todella tyhjää. Pieni flunssan poikanen kiusaa väsyllä ja voimattomuudella. Ja tuntuu ettei lopu koskaan. Tätä tautia tuntuu kyllä paljon olevan liikenteessä.

Noeman kotiin ja muillekin sairaille parempaa vointia! Sitä toivon myös tänne.

Vettä on satanut koko päivän. Eipä juuri kohenna mielialaa. Kaksi vuotta sitten, kun mentiin sairaalaan nyyttiä hakemaan oli myös sula maa ja vettä tihkutti ja kun tulimme kotiin satoi lunta valtavasti. Pieni muistelu.

Manna, olet kyllä urhea nainen!

Mukava, että pääsit kuitenkin raksalle.

Äitykkä, kiva, että ehdit piipahtamaan! Kiireistä teilläkin " kuuostaa" olevan. Onpas mukava, että hoito sujuu noin reippaasti.

Neiti toi eilen puistosta isänpäivälahjan, avainnaulakon ovat tehneet. Lapset sai maalata pienen puisen puupalan ja siihen ovat muutaman naulan laittaneet. Meillä ei olekaan semmoista. Korttikin oli kyllä oikein ihana. Lahja on hyvässä piilossa minun vaatekaapissa.

Minä ostin Viivi ja Wagner boxerit ja sukat ja suklaarasian. Lasten kanssa yhdessä laitetaan hieno aamupala ja nautitaan yhdessä. Käydään varmasti kylässä miehen mummulla ja ukilla toivottamassa hyvät isänpäivät, lähellä kun asutaan.

Pitäisikin askarrella kahdelle ukille kortit. Lahjoja ei laiteta, ehkä joku raha-arpa. Niitä kun tykkäävät raaputella.

Päiväunet Perttu nukkui uudessa pedissä. Minä tosin pötköttelin, nue nukuin, vieressä kunnes uni tuli ja vähän ylikin.

Nyt isi pötköttää eli nukkuu vieressä.

Minuakin facebook kiinnostaa, tosin olen aika tumpelo näissä. Hyvä, että tänne osasin. Onneksi :)

Onko sitä vaikea käyttää??? Kysyy eräs tyhmä.

Hilda

Vierailija
12/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle unelmaisäinpäivä olisi ehdottomasti yhteinen päivä koko perheen kesken; mentäisiin jonnekin retkelle, syötäisiin hyvin ym. Sellaisia päiviä ei ole viime kuukausina ollut. Mutta luulenpa, että mies on suurimman osan päivästä raksalla (talon on pakko jo alkaa valmistua!), mutta onneksi tiedän että se normaalielämä joka sisältää paljon perheen yhteistä aikaa ja touhua on päivä päivältä lähempänä.

Iskälle ostin lahjaksi Iskä-pyjaman (todella mielikuvituksellista) ja Arabian muumipappa-lautasen. Ollaan ihan astiahulluja molemmat ja mies on saanut edellisinä isänpäivinä jo mukin ja syvän lautasen samaa sarjaa ja tiedän hänen odottavan settiin täydennystä. Lahjaan en oikein ole tyytyväinen siinä mielessä, että olen aiemmin aina ostanut jotain joka on ollut jotain yhteistä kivaa isälle ja pojalle, vanhemmuuteen/kasvatukseen liittyvän kirjan tms. mutta nyt ei ideoita siltä osin löytynyt.

Poika on tuunannut isille (ja ukille) auton lumiharjan. Eli ostin kaupasta puuvartisen harjan (maksoi 1¿) ja pienen maalipurkin, poika sai sitten omalla tyylillään sutia maalia harjan varteen ja tuli kyllä hieno! Tarkoituksena on vielä lisätä siihen toista sävyäkin.

Nyt vain toivotaan ettei maalinhaju paljasta lahjakätköämme (joka on pesukoneen takana) ennen sunnuntaita=) Vielä olisi suunnitelmissa pojalla maalailla sormiväreillä kortti.

Herkkuaamiainen isille tehdään ja kakku myös.

Nyt varmaan pitäisi mennä nukkumaan, että taas huomenna jaksaa...

Manna

Vierailija
13/20 |
06.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi harvinaista, että mä olen hereillä tähän aikaan vuorokaudesta.. normaalisti olen nukkumassa jo ennen 22. Johtuen paljon siitä, että poika herää aamuisin klo 6, joten silloin on oltava skarppina :)

Äitini just tässä yks päivä valaisi mua, että mä olen 2-3 vuoden iässä ollut samanlainen, että heräsin arkena ja viikonloppuna kukonlaulun aikaan ylös ja mun piti päästä ulos.. olivat viikonloppuisin sitten isäni kanssa vuorotelleet, että toinen sai toisena aamuna nukkua pidempään ja toinen toisena, he he.

Mutta tämä raskaus tekee nyt sen, että yöt on levottomia ja unettomia. Ei saa kunnon asentoa, levottomat jalat vaivaa, pissattaa muka koko ajan ja vauva pitää mekkalaa mahassa.. oi voi, tätäkö se olikin ?!?

Isäinpäivästä oli täällä juttua. Me mennään lauantaina mun vanhempien luo viettämään isäinpäivää. Lauantai aamusta ensin kuitenkin käyn pojan kanssa vauvauinnissa ja olen varannut (ja maksanut tietty ;) ) miehelle parturiin parran muotoilun ja värjäyksen. On viimeksi elokuussa häihin laitettu, joten on jo aika värjätä ja muotoilla.. on siis yllätys hälle.

Sunnuntaina aamusta vietetään kotona isäinpäivää, kakkua ja kahvia sänkyyn. Viimeks äitienpäivänä poika söi äidin kakunpalan sängyssä, taitaa käydä niin isäinpäivänäkin ;) sit iltapäivällä unien jälkeen ollaan menossa miehen perheen kanssa Raxiin syömään. Oli anopin idea..

Ollaan pojan kanssa väkerretty traktorikortit molemmille paapoille ja hoidossa poika tekee iskälle kortin.

Ja synttäreitä nyt sitten vietetään tämä kuukausi. Meillä juhlitaan 17pvä (oikea 18pvä). Meillä taisi olla Gerdan kanssa sama päivä ;)

isovanhemmat ja kummit ja yks ystäväperhe. Mummu on ainakin ostanu kassakoneen pojalle ja me ostettiin sellainen leikkiteltta sisälle. Toinen mummu kyseli mitä poika tarvii, niin ehdotin, että ostaa kummin kanssa kimpassa stigan rattikelkan. Kyllä taas tulee tavaraa..

Noema oli ostanu Onnille tuomas veturin junaradan. Nimittäin me ostettiin se myös, mutta joululahjaksi, joten se on vielä paketissa.. Mitäs Onni on tykänny siitä ? Onko sillä paljon leikitty ?

Tuossa yhdessä ketjussa oli puhetta pojalle leikkikeittiö, olit noema sinnekin kivasti vastaillu ;)

Meillä kans poika tykkää älyttömästä kokkailla ja meillä myös tarkoituksena ostaa se pojalle, kun vauva syntyy.

Tänään ostettiin pojan huoneseen avohylly ja lipasto. avohyllyyn saa laittaa leluja ja kirjoja ja lipastoon vaikka sinnekin leluja ja vaatteita tms. Meillä ei ole pojan huoneessa vielä mitään huonekaluja, no muutaku lasten pöytä ja 2 tuolia. Saatiin vasta vähä aika sitte maalattua ja maalattiin yks pieni seinä liitutaulumaalilla. ja onhan siihen jo piirrelty ;)

Ja flunssaakin pukkaa lapsosilla. Se vissiin alkaa taas olemaan sitä aikaa, että pöpöt kiertää. Onko kukaan ajatellu ottaa influenssa rokotetta ?

Meillä olis huomenna aikomus mennä ottamaan pojalle se. Jos vaikka vähän estäis kaikkien pöpöjen tulemista, kun vauvakin syntyy..

Pikaista paranemista sairastuneille. Ja jaksamisia äideille.

Täytyy kyllä nyt mennä sänkyyn, jos vaikka vahingossa sais unen päästä kiinni...

Hyvää loppuviikkoa ja isäinpäivän viettoa ja synttäreitä tänä viikonloppuna viettäville onnea !

-Marika

Vierailija
14/20 |
07.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman väsyttävä päivä, en muista että koskaan olisin töissä ollut noin totaalisen poikki. Huh, vielä kaksi päivää ja sitten viikonloppu.... Eikä tästä päivästä tee yhtään helpompaa tuo Jokelan tapaus, olen ollut aivan järkyttynyt. Tänään emme töissä ottaneet asiaa puheeksi oppilaiden kanssa, huomenna sekin sitten edessä.... Voi kun tuolle omalle kullanmurulle ei koskaan sattuisi mitään kamalaa. Kunpa hänen mielenterveytensä ei koskaan järkkyisi eikä joutuisi pahoille teille.... Välillä tuntuu, että maailma muuttuu vain koko ajan kamalammaksi=(

Tyttöjen ja poikien leluista oli tällä palstalla oma aloituksensa, millaisia aatoksia teillä on asiasta? Meidän pojalla viime talvi kului totaalisesti kattiloiden ja vispilöiden parissa, muut lelut tai kirjat ei kiinnostaneet tippaakaan. Oman hellan osto silloin jäi tilan puutteen vuoksi, ja nyt näyttää että legot, junarata ja kirjat kiinnostaa enemmän. Mutta pukin konttiin kyllä tulee Viledan lasten siivoussetti, jos vain jostain löydän... Meillä poikaa kannustetaan ihan tietoisesti lelujen avulla keittiö- ja siivoustöihin jo pienestä pitäen; tuskin kukaan voi väittää etteikö niistä taidoista olisi aikuisena miehenä hyötyä=) Ja nukke täytyisi myös ostaa, tällä hetkellä hoitaa nalleaan.... ja oma pieni kaulin=)

Joskus meilläkin kyllä käydään keskusteluja " tyttö-poika" -asioista. Joskus mies on todennut, että pojalla on liikaa punaisia paitoja (vaikka ne on yksivärisiä, esim. benettonin). Vaikka ei kyllä sinisistä hänkään tykkää sen enempää kuin minäkään. Meidän pojalla on myös aika pitkä tukka, mutta ens viikolla kuulemma tyyli muuttuu, mies on varannut jo ajan parturiin. Minä elättelen vielä toivoa, että mies muuttaa mielensä... vaikka on lyhyessä tukassa puolensa; helpompi pestä ainakin.

Mies lähtee aamulla pariksi päiväksi taas työmatkalle, tympii että niitäkin reissuja on nyt joka viikko, kun pitäisi rakentaa. No, tuliaisia odotellessa taas=) Tänään mies kyllä lupasi tulla ajoissa kotiin, katsottaisiin pitkästä aikaa tv:tä hetki yhdessä ja herkuteltaisiin....

Tämä tältä erää... moro

Manna

Vierailija
15/20 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon taitaa olla pöpöjä liikkeellä tällä hetkellä, hus pois kaikkien kimpusta! Me ollaan koko perhe kipenä ja ollaan vietetty tämä viikko toistaiseksi kotona sairaslomalla töistä ja tarhasta. Vielä on kaikilla nuhaa ja köhää, mutta kunto alkaa olla jo sen verran kohdillaan että huomenna yritys palata normaaliarkeen. Pääsee Jessekin päiväkotiin askartelemaan isille isänpäivälahjaa. :-) Perjantaina on Jessen 2v-synttärit ja poika kovasti jo odottaa että pääsee tarjoamaan tarhakavereilleen keksejä, on höpötellyt siitä jo jonkin aikaa. :-)

Le Cheilelle lämpimät onnittelut pitkästä hymykuoppapojasta! :-)

Täälläkin on yksi aivan mykistyneeksi järkyttynyt tuosta Jokelan tapauksesta. Manna hyvin kiteytti mitkä ajatukset pyörii itselläkin päällimmäisenä mielessä.

Hildakin vain Facebookiin mukaan ja sieltä vauvapalstan kavereita etsimään! ;-) Mäkin kuvittelin etten ehdi uhrata Facebookille aikaani ennen ensi kesää, mutta pakkohan se oli päästä sieltä ystäviä bongaamaan. Noema, Aatun äippä ja Tintta-liisa, kiva oli saada teidät ystäviksi ja päästä näkemään ihania valokuvia. :-)

Tämä viesti jäi nyt hieman lyhykäiseksi, kello on jo niin paljon että pitää yrittää mennä nukkumaan. Ei kylläkään ihan kauheasti väsytä, kun vedettiin koko perhe tänään neljän tunnin päiväunet. Huh, huh. Jesse, pieni sänkymönkiäinen, vaikutti siltä että olisi jaksanut torkutella vielä pidempäänkin. Yllättävän sutjakasti nukahti silti vielä yöunillekin. Taitaa flunssa vielä vähän oloa väsyttää. Vaikka ollaan tänään kyllä riehuttukin luvattoman paljon siihen nähden että ollaan sairaslomalla. Älkää kertoko kellekään! ;-)

Reipasta loppuviikkoa kaikille! Vietetään Jessen synttäreitä sunnuntaina isänpäivän lomassa, joten voipi olla että ennätän mukaan juttuihin vasta ensi viikolla.

Niin joo ja meidän pitää jatkaa Jessen maitoaltistusta vielä sitten kun Jesse on parantunut. Infektiot saattaa kuulemma sekoittaa elimistöä sen verran että allergiareaktoihin ei ole luottamista. Tiedä sitä sitten, mutta pakko kai se on vielä rohkeasti yrittää maitoa tuputtaa. On Jesselle tullut kyllä outoja ihottumia nyt kipeänä ollessa, vaikkei ole melkein viikkoon saanut lehmänmaitoa lainkaan.

Nyt oikeasti nukkumaan. Hyvää yötä marrasmussut! :-)

Vierailija
16/20 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärimmäisen väsymyksen kourissa, yöt menee tunnin välein vessassa juostessa ja väliajalla saa käydä toisinaan teemua hyssyttelemässä, sillä on nyt vissiin joku eroahdistusjuttu päällä. itkun kanssa hoitoonkin jää, äitiä vaan kädestä pitää ja leikkeihin mukaan ottaisi. vaan kun ei tämä olotila salli kotihoitoa ei vaikka kuinka sitä toivosin.

Le_Cheilelle hurjan paljon onnea pikkunyytistä :)

Ajatelkaa tosiaankin meidän pienet vauvat viettää jo 2v synttäreitään, aika menee siis älyttömän nopeasti. ja joka päivä meitä ainakin hämmästyttää se mitä toi pieni ihminen jo osaa ja ymmärtää, aivan uskomattomia asioita.

Sitä piti tuleman kertomaan että näillä näkymin olen tulossa Helsinkiin(Lauttasaareen) ensi viikon tiistaina(13.11) ja siellä pitäs aikaa saada kulumaan 12-15 välinen aika, että jos sitä kahviseuraa ois saatavilla niin mulle sopii toi aika. omalla autolla tullaan niin että paikanvaihtkin onnistuu. tietenkin se on aika hankalasti just päikkäriaikaan mut ei voi mitään, teemun kummi on sillon silmäleikkauksessa ja sen aikataulu on aika rajallinen. laittakaa postia jos joku on tulossa tamatu@suomi24.fi.

Tiistaina kävin äitipolilla ku terveyskeskuslääkäri oli sitämieltä että kanavaa ei juurikaan ole enää jäljellä. no onhan sitä ja paikat kiinni, hyvä reissu oli ja lääkärillä oli todella aikaa ultra ja kattelikin hyvin tarkkaan, rakenteet näyttäs olevan kunnossa ja painoakin nyt semmonen 2kg, syntymäpainoksi arvioi 3,5kg. Levon kannalta kuitenkin käski ottaa ettei turhan aikaisin kuitenkaan lähtis syntymään. Samahan se oli teemustakin supisteli jo viikolta 20 lähtien ja kuitenkaan edes synnytyksessä ei sitten saatu kunnon potkua aikaiseksi.

no menipä ny masun kuulumiseen, yritän skarpata ja tulla useammin kirjottamaan vaikka nykysin olenkin kyllä lähes päivittäin lukenut kuulumisia mut tää kirjottaminen ei tunnu oikein sujuvan.

Vierailija
17/20 |
08.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le Cheilelle onnittelut pienestä pojasta!!!

Itse täällä vielä masun kanssa kärvistelen, enkä kyllä usko että ennen laskettua aukaa ulos tämä vauveli haluaa (la 17.11.). Joskos sitten silloin, niin päästäis lakon tieltä pois.

Annin synttäreitä juhlittiin viime viikonloppuna, vaikka virallinen päivä olikin vasta 6.11.. Tuntuu että kaikki muut lapset ovat olleet ihastuneita pakettien avamiseen, mutta Annia pakettien ja tavaran määrä ennemminkin ahdisti, vaikka lahjoistaan tykkäsikin, ja illalla etsi vanhat nukkensa uusiin vaunuihin ja leikki tyytyväisenä. Nyt kyllä uudet duplot ja nuket on ihan pop, mutta neljä pakettia kerralla oli neidille liikaa.

Tänään oltiin kaupungilla vähän piristymässä ja Annille uudet talvikengät ostamassa. Ei pitänyt ostaa kun on käytetyt kuomat, mutta niin vain jo pikkupakkasella neiti valitti, että varpaita palelee, niin kait niistä on sitten parhain lämmönpitävyys mennyt. Kuomista en edes kokoa löytänyt (tähän aikaan!!! aika outoa) joten raskin sitten investoida vikingin goretexit. Ovat ainakin lämpöiset ja vedenpitävät. Neidin jalkakin oli kasvanut kun mittasin, niin (lämminvuoriset ) kumpparitkin menisivät vaihtoon, niin ajavat noi goret nyt sitten senkin asian.

Nyt vähän paikkoja siistimään, että ulos joudutaan ennen pimeän tuloa, kunhan toi neitikkä tuolta uniltaan heräilee.

Hertta

Vierailija
18/20 |
10.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Le_Cheilelle aluksi ISOT onnittelut!

En ole pahemmin tällä viikolla ehtinyt lukemaan saati kirjoittelemaan, päivisin ollut kiirettä ja iltaisin Lotan nukkumaanmeno on venähtänyt niin etten ole enää ehtinyt.

Huomenna isänpäivä, aamulla mies saa nukkua pidempään ja viedään aamupala sänkyyn. Laitan munakasta, kahvia ja leipää. Pullaa tai kakkua ei hankittu (tai en jaksanut tehdä), mies ei ole niin makean perään. Ja kuitenkin mennään iltapäivällä appivanhempien luo kahville niin sielä varmaan on jotain makeaa tarjolla. Ostin miehelle tyynyliinan (jossa lukee hyvää yötä, isi) ja poolopuseron lahjaksi. Appi saa myös tyynyliinan ja vuosiuistimen. Niin, ja Lotta toki piirtänyt kortit molemmille. Mennään ehkä päivällä jonnekin syömään isänpäivälounas, katsotaan nyt mitä huominen tuo tullessaan.

Lotan kananmunakokeilut on menneet ihan hyvin, keitettyä kananmunaakin maistanut eikä mitään ole tullut.

Viime viikolla oltiin kuuntelemassa neuvoja hyviin ja huonoihin kasvatuskeinoihin, oli kyllä tarpeeseen + aion esittää neuvolassa toiveen että päästäisiin kuulemaan myös ohjeita rajojen asettamiseen. Kutsu olisi pitänyt tulla 1 vuoden ikäisenä, mutta eipä vain meille ainakaan kuulunut.

Oli myös hammashoitajalla käynti, vaihdettiin hoitajan suosituksesta Xylisuut Xylidenteihin (enemmän xylitolia). Ja purukumin syöntiä pitäisi myös harjoitella.

Meillä tämä (ja viime vko) ollut taistelua Lotan yöunille menon kanssa, jaksaa kiusata mua pyytämällä laittamaan peittoa ja uninallea. Nyt en enää ole lähtenyt siihen mukaan, vaan olen vain kylmän tyynesti laittanut makaamaan sänkyyn enkä ole puhunut mitään. Joinakin iltoina toiminut, aina ei.

Tänään oltiin myös kaupungilla katsomassa uutta sänkyä ja patjoja meille, parissa paikassa käytiin. Löytyikin mieleiset ja käydään tilaamassa ne maanantaina.

Nyt BB:n pariin ja kohta nukkumaan!

Tintta-liisa ja Lotta-uhmiz

Vierailija
19/20 |
11.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Isänpäivä on kyllä aika vaatimaton tänä vuonna, mutta toivotaan että ihan lähivuosina meillä ei ole tarvetta rakentaa Isänpäivänä=)

Aamulla miehellä kello herätti tuttuun tapaan klo7, ei kuulemma halunnut nukkua pidempään. Pojan kanssa hemmoteltiin iskää lahjoilla ja liikuttunut hän olikin. Varsinkin pojan hoidossa tekemä kortti (hassu t-paidan mallinen) ja kotona tuunattu autoharja saivat iskän kyyneliin.

Minua on väsyttänyt jo monta päivää aivan hurjasti. Aamulla iskä passittikin minut peiton kanssa sohvalle, käski makoilla siinä ja aikoi itse paistaa oman herkkuaamiaisensa. Sopi mulle; se munan , nakkien ja pekonin käry on kammottavaa (tässä mörskässähän ei tietty ole liesituuletinta). Vähän surettaa kun ei meillä ns. oikeasti tämmöistä ole. Olen yleensä tehnyt Isänpäivänä oikein juhlakattauksen viimesen päälle... Mies kyllä sanoi, ettei hän tänä vuonna odota mitään ylimääräistä hässäkkää.

No iltapäivällä teen kuitenkin pojan kanssa vielä kakun, tosin senkin valmispohjasta, koska tuo meidän uuni on yksinkertaisesti sellainen (varmaan 30v vanha ainakin) että se polttaa ihan kaiken. No, yritän satsata pohjan sijaan täytteeseen ja koristeluun, jospa siitä hyvä tulisi. Seuraava ongelma onkin, kuinka kakun saa mahtumaan jääkaappiin, se kun on aivan onnettoman kokoinen. Että voi elämä olla vaikeaa=)

Me on nyt pojan kanssa viikonloppu treenattu pottailua oikein urakalla. Vuosi sittenhän poika vielä unien jälkeen teki kiltisti pissit pottaan, mutta sitten se jotenkin jäi ja pottailu on ollut kotona yhtä huutoa pitkän aikaa. Pöntölle ei suostu sen kummemmin. Ilman vaippaa jos on, niin alkaa vain mytätä jotain vaatteita jalkoväliinsä. Kai se vaippa luo niin vahvasti turvallisuuden tunnetta...

Nyt sitten koitetaan olla sisällä ilman vaippaa. Eilen kun tuli ekat pissit housuun, poika suuttui mahdottomasti, vaikka en tietenkään ollut vihainen. Huusi vain: " laitetaan vaippa!!!" . Alkkareita kului eilen kiitettävä määrä, poika kyllä ilmoittaa pissistä, mutta yleensä on ehtinyt jo tulla housuun. Mutta hyvä että edes ilmoittaa.

Alkuhuutojen jälkeen on nyt kuitenkin alkanut suostua menemään potalle (jee!) ja eilen yhden kerran jopa ehdittiin sinne ennen housujen kastumista. Kai se tästä lähtee. Antakaa kuitenkin hyviä vinkkejä kehiin, miten pojan saisi ilmoittamaan pissasta jo hieman etukäteen? Tai aika ja harjoittelu se vain taitaa auttaa.... Ystäväni poika on 1kk poikaamme nuorempi ja on jo täysin kuiva, yöt ja päivät, ihailtavaa!

Ulkona satelee lunta, mutta jotenkin ei vain jaksaisi lähteä ulos. Luulen että meidän pulkkakin on appiukon varastossa... Ehkä jos illalla kävisi raksalla ulkoilemassa.

Kivaa päivää kaikille, vaikka luulen ettei täällä lorvi Isänpäivänä kukaan muu kuin minä=)

Manna

Vierailija
20/20 |
12.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan aikoihin aikoihin pinoutunut ja olenkin vähän hukassa. En saa unta niinpäätimpä että lukaisen nyt vähän teidän kuulumisia. =) En tiedä minne aika vain menee.

Heti ONNEA le_cheilelle !!!!!!!!!!!!!!!!!!

ONNEA myös jo 2v juhlia juhlineille!!!!!!!!!!!!!!

Meilläkin jo juhlittiin 2v juhlta 2vkoa etuajassa, kun mulla la ois 24.11 eli kun tehyn lakko ois päällä ja ei tietoa missä synnytetään niin siis että varmasti ehtii ja että jaksan ne vielä pitää. Kivasti meni kaksipäiväiset juhlta ja poika oli innoissan. =) Olin ite kyllä aika poikki vakimäärästä ja siitä tohinasta ja touhusta. Kakunkin tilasin, kun en jaksanut alkaa tekemään. Halusin juuri autokakun, kun autot on niin in. =)

Eli ihan ok tänne kuuluupi. Remppa on ollut jo jonkin aikaa valmis vaikka jotain listaa ja sellasta puuttuu, mutta ei tarvitse sitä miettiä ja vauvalle kaikki valmiina paitsi harja pitäis ostaa hänelle vielä. =) Mistä saisi kun ei tavallisisa kaupoissa ole, että lastenliikkeeseen pitäs vielä vissiin mennä.

Kerhoillaan perhekerhossa ja paljon kyläillään va vieraillaan.

Iskänpäivääkin juhlistettiin iskä-boxereilla ja urheilupullolla ja minun vanhempieni luona käytiin illalla.

Miten hei teillä nukkumaan saa illalla? En tiedä onko täällä ollut juttua siitä, kun en ole lukenut, mutta meillä on aika pyörimistä ja harmittaakin kun usein hermostun siellä makkarissa pojalle, että tulee itellekin paha mieli. Kaipa tämä loppuraskauskin vaikuttaa, että hermo menee. =)

Tälläsiä aatoksia täältä. Jaahas, mies tuli harkoista. Sammutankin koneen ja mennnään unille.

Mukavaa marraskuuta ja enköhän tänne taas pian tule, kun nyt pääsin taas tulemaan. =)

Öitä

puhihaa