Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

porkkanaa perunan sekaan vai itsekseen?

05.11.2007 |

Moikka!

Aloitimme lauantaina 4kk 1 vk:n ikäisen tyttösemme kanssa perunan maistelun. Eka kerta meni yllättävänkin hyvin, noin teelusikallisen verran saatiin mahaan, toisella ja kolmannella kerralla vähän vähemmän, mutta jotain kuitenkin. Mukana on äidinmaitoa.

Ajattelin ottaa viikkosen päästä mukaan porkkanaa. Oletteko sekoittaneet sen perunan joukkoon vai antaneet omana soseenaan? Kummin kannattaisi tehdä? Perunaahan ei voi ainakaan oikein pakastaa itsekseen.

Jos kaikki menee hyvin, niin ajattelin sitten taasen noin viikon päästä lisätä iltapäivään hedelmäsosetta. Ootteko huomanneet onko väliä millä maulla aloittaa?

Vielä ei meille ole tullut mitään oireita (ihottumaa, mahakipuja yms.) perunasta. Kuinka nopeasti olette huomanneet niitä tulevan, jos on tullut?

Kiitokset kaikille vastauksista!

Jatkamme täällä harjoituksia

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Itse tykkään sekoittaa porkkanan perunan joukkoon. Teen siis itse soseen niin että keitän perunat ja porkkanat yhdessä ja soseutan sauvasekoittimella keskenään. Pelkästä perunasta kun olen joskus tehnyt, on siitä tullut melkoista liisteriä. En tiedä sitten soseutinko liikaa. Kuitenkin mielestäni yhdessä porkkanan kanssa tulee parempaa. Vielä en ole pakastanut vaan keittänyt joka päivä uudet (joskus kiireessä antanut kyllä valmista kaupan sosettakin), mutta pelkkää perunaahan ei oikein voi pakastaa.

Hedelmäsoseista koitin aloittaa sellaisilla, joista ei helposti tulisi vatsanväänteitä. Eli esim. omenan jätin suosiolla myöhemmäksi (nyt nuorimmaisemme on 5,5kk ja soseita syöty kuukauden verran, ajattelin omenaakin pikkuhiljaa kokeilla).

Taisin aloittaa persikalla, mistä ei ainakaan tullu mitään. Tällä hetkellä persikka-banaani on suosikki. Mustikka on myös hyvä, mutta en suosi sitä sen sotkevuuden takia. Meillä kun vauva on kova pulauttelemaan.

Onnea kokeiluihin!

-supukka-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla