Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA, miten selviytyä tästä ristiriidasta!?

Vierailija
05.11.2007 |

Meillä on perhe, minä ja lapseni 11v ja mieheni ja yhtienen lapseni 3v.

Yhdessä oltu 9v.

Mies haluaa maalle kasvattamaan lasta ja tekemään etätöitä kotoa käsin. Ok, ihan hyvä idea, mutta omat ystäväni on täällä kaupungissa, smaoin lapseni sekä molempien tärkeä harrastus.

Harmittaa älyttömästi tämä ristiriita, kun tajuan, ettei mies viihde, mutta en uskalla muuttaa maallekaan ja erakoitua sinne.

mitään sukulaisia meillä ei ole missään maasuedulla, täällä kaupungissa ne vähäisetkin on.

Miten tästä eteenpäin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka jotain 40 - 50 kilometriä.

Vierailija
2/3 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näkisin sen niin, että jos sinä ja vanhempi lapsi ette halua maalle ja mies haluaa, on perheessä jo kaksi yhtä vastaan kaupungissa asumisen puolella...Pienin nyt ei vielä osaa haluta kumpaakaan elämänmuotoa, eikä hänellä ole kavereita/koulua/juuria vielä missään, joten hän juurtuu ja saa sosiaalisen verkoston juuri sieltä, missä asutte.

En minä ainakaan kovin herkästi lähtisi 11-vuotiaan koulua vaihtamaan, repimään häntä irti kavereistaan ja harrastuksistaan ja tutuista paikoista. Tekisin sen ainoastaan, jos koko perhe (molemmat aikuiset) aidosti haluaisivat muuttaa maalle ja elää sitä elämää ja kasvattaa lapset siellä. Ja siellä olisi työpaikka molemmille. Vaikea ymmärtää, jos olette 9 vuotta asuneet kaupungissa, miksi miehesi nyt yllättäen kaipaakin maalle...Yleensä lapsiperheen, jossa lapsella on jo tuttu koulu ja kaverit, ei muutenkaan ole tapana muutella ihan huvin vuoksi (isommalle lapselle se on aina iso muutos kun kaikeen ja kaikkiin joutuu totuttelemaan ihan alusta, ja vanhoja kavereita ja elämänmuotoa tulee kova ikävä). Yleensä muutetaan esim. työpaikkojen perässä, ei vaan kun toista vanhempaa nyt sattuu huvittamaan kasvattaa toinen lapsi maalla (miksei muuten ensimmäistä?) Minä en kyllä varmaan lähtisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, etät mies aviokriisin jälkeen on ajatellut, että maalla kaikki olisi paremmin. Minä nyhjäisin kotona, hän (muka ) tekisi pientä remppaa siinä sitten.

Uskon mieheni nyt vaan elvän jossain harhaluulossa, että maalla meillä olisi paremmin.

Ehdotin mökin hankintaa läheltä, ei kiinnosta. Enkä ymmärrä miksi. Rahasta se ei ole kiinni.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi