<Syyssissien alkuviikko>
Kommentit (38)
Voi masennus tuota ilmaa.. Hieman jo kaipaisi pientä auringon pilkahdusta! Hieman alavireinen olo ollut koko viikon.. Mieltä ei piristänyt yhtään juuri kuulemani uutinen tuosta ammuskelu kohtauksesta Jokelan koulussa.. Iski samantien huoli, että tuota voisi tapahtua myös omien lasten koulussa.. Olen järkyttynyt!
Piti niin kommentoida asioita, en nyt enää muista mitä..
Palailen kun olen saanut kaikki omat lapset kainaloon!
Todella karmivaa ja kaikenlaista tulee mieleen. Järkyttävää!
mutta onneksi sisällä kynttilöissä tuli!
On ollut sen verran puuhakas päivä, että nyt alkaa jo väsyttää. Lounaaksi kaurapuuroa, joten nyt alkaa myös olla jo nälkä, kun en ole muistanut syödä välipalaa. Onneksi neiti vihdoinkin nukkuu, eikä ole herännyt 1/2 tunnin päästä nukahtamisesta.
En ole vielä katsonut/kuullut uutisia, mutta huh, kuulostaa kaamealta. Täytyy varmaan vähän lapsilta sensuroida tuota uutista.
Typykkä, kiitos shoppailuvinkistä. Mulla kädet tärisee että pääsis shoppailemaan myös. piristäis! Yks kamu kertoi, että hän on innostunut nettishoppailusta, kun on pieni vauva ja monta lasta, ja mies alkaa jo hermostua... =)
olisi ihana tulla tapaamaan kaikkia jumboon, mutta en kyllä viitsi kolmen lapsen kanssa lähteä. Ei siitä hösellyksestä nauti kukaan, ja menee teilläkin treffit pipariksi, jos tulen sinne pesueeni kanssa. (No, ei nää nyt ihan kauheita ole.) Jos joku kerta treffataan sillai, että mulla on noi keskimmäiset mummolassa, silloin voin yrittää!
Mutta ehkäpä nyt luen tuon uutiset netistä jostain!
palaillaan, apinaemo
Kovin on taas vähissä se aika kun ehin koneelle, mut mulle sopii treffailuksi sekä maanantai että tiistai ja kl 11 kuulostaa hyvältä. Joten sopikaa te keillä on enemmän ohjelmaa =).
Tänään neuvolassa ja poitsu on 61,5 pitkä ja 6,02 kiloa. Iso poika siis jo. Ja lisämaitoa suositeltiin joten hyvä mieli siitäkin. Olenhan mä sitä antanutkin, mut nyt on neuvolan siunauskin asialle =).
Hitto, tuli viel lyhempi kirjoitus kun piti. Mukelo kiljuu jo!
Colis
ja uusi viikko edessä! Tuntuu että aika kuluu niin nopeaan että pian se taas on viikonloppu. Nautin tästä ajasta kyllä todella, elämä on niin sanotusti ' täyttä elämää' kolmen pienen kanssa!
Pari kysymystä..
Kuinka kauan synnytyksestä teillä on jälkivuoto loppunut?
Koska vauvan ensi hymy on tullut?
Kuinka pienen vauvan kanssa olette lentäneet? Tästä kyselin jo aiemminkin hieman..
Mitähän Outs@lle ja Leannalle kuuluu?
Oliko uusia nimiä sissit saanut viikonloppuna? Kellä olikaan ristiäiset?
Mukavaa päivää!
Fiia ja poitsu 4vk
Huomenta!
Olivia viihtyy nyt niin hyvin tuossa leikkiamtolla, että pikaisesti tulin kurkkaamaan. Tyttö heräsi tänään klo 6.30, oli tunnin hereillä, sitten reilu tunnin unet ja nyt hereillä. Kohta menee ulos nukkumaan, jolloin sitten palaan paremmalla ajalla...
Heitän vain nyt ilmaan tuon otsikon kysymyksen? Olisiko esim. keskiviikko hyvä päivä Jumbo tapaamiseen?
Että elämä ei olis liian helppoa, niin molemmat muksut ovat kipeitä. Esikoinen heräsi eilen hirveässä räkätaudissa ja kuumessa ja tänän yöllä vauva tuhisi kauheasti, että flunssa todennäköisesti hänelläkin tulossa...Huhh. Ja iltaitkut taas kuviossa, eilen kun ei päästy ulos, niin ei saanut vauvaa nukkumaan millään. Koko päivä siis mentiin 10-20 min torkku-unilla. Olinpa poikki taas esikoisen flunssan ja vauvan itkujen takia. Mikä se kyllä on että vauvalla ei ole hyvä olla. Oliko se nukkuminen siis sairastelun alku??? Voi voi voi valitusta taas... Mutta tuntuu että sekoilen jo aika pahasti ja muisti ei pelaa. Kärttyisyys lisäksi. Katsotaan mitä sanovat keskiviikkona jälkitarkastuksessa, täytin sen masennuksen lomakkeen aamulla, eipä kauhean posittiivisia vastauksia saanut aikaseksi.
Kuinka kauan synnytyksestä teillä on jälkivuoto loppunut? Olisko ollut 2-3 viikkoa.
Koska vauvan ensi hymy on tullut? Noin kuukauden ikäisenä, nykyään nauraa joksus äänellä jo (aika harvoin nauraa, tästä siis koliikki epäillyt)
Kuinka pienen vauvan kanssa olette lentäneet? Tästä kyselin jo aiemminkin hieman.. Muutto ehkä ennen joulua, että vajaa 3kk tulee olemaan ikää kun lennettään. Mutta olen ymmärtänyt että mitä pienempi vauvaa, niin helpompi. Suositukset ovat että 2 viikkoinen pitäis ainakin olla.
Huutoa ja räkäää, kewa ja pojat
Nopeasti käyn kirjoittamassa muutaman rivin, kun tyttö vielä nukkuu tyytyväisenä ulkona. Viikonloppuna vietimme melkein kahdenkymmenen hengen voimin esikoisen synttäreitä ja mukavaa oli. Pienokainenkin nukkui juuri nappiin kolme tuntia ennen vieraiden tuloa, niin äiti sai laittaa tarjottavat rauhassa pöytään, mitä nyt päivänsankari kävi kaikkea koemaistelemassa;)
Valloittava ensihymy oli meilläkin noin kuukauden iässä, nyt jo aika useasti tyttö hymyilee.
Esikoisen kanssa lensimme pohjois-suomeen kun hän oli kolmen kuukauden ikäinen ja reissu sujui todella hyvin. Nyt ei ole tiedossa vielä reissuja, ehkä sitten keväämmällä, joten tämä pienempi ehtii kasvaa hieman isommaksi ennen ensilentoaan.
Jälkivuotoa ollut mulla oikeastaan melkein neljä/viisi viikkoa, joskin jo hyvin vähäistä. Itsekin mietin, että onkohan ihan ok, mutta jälkitarkastus tällä viikolla ja eiköhän siellä selviä ja muita oireita ei ole ollut joten kaipa ihan normaalia.
Treffeille mekin mielellään lähdettäisiin, tämä viikko meillä hieman kiireinen, kun on oma, tytön ja esikoisen neuvola, mutta jatkossa viikot hieman väljempiä, muuten ei mitään erikoistoivetta päivästä.
Mukavaa ja pirteää pakkasmaanantaita (täällä mittarissa noin -6 astetta),
Unikko ja tyttö jo 5viikkoa
ja tässä viikonlopun turinat:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=11624735&p=3&tm…
Voi kewa kun harmittaa sun puolesta. Olisin niin toivonut, että oikea unirytmi olisi vauvalle nyt löytynyt ja olisit päässyt vähän lepäämään. Onko äitisi nyt apuna? Voimahali täältä!!!
Meille ei kuulu mitään uutta ja ihmeellistä. Vauva ei halunnut nukkua ulkona (kävelyn jälkeen) ja nukkuu nyt sisällä täydessä vaatetuksessa... Siis nostin kopassa sisään ja toki kuorin kopan kannen ja peiton auki, mutta haalarissa on yhä.
Nyt ryhdyn kotihommiin, vieraita tulossa...
apinaemo
Kysymyksiin vaikka ensin tässä vastailen:'
Jälkivuoto loppui 4 viikonpäästä synnytyksestä.Jotakin pieniä tahroja tuli kyllä vielä muutaman päivän päälle.
Parinviikon ikäinen saa jo lentää.Itse olin 1kk kun olin ekaa kertaa ulkomailla.Mekin suunniteltiin aluksi ulkomaan matkaa tällekuulle mutta nyt saa matka mennä kyllä kevääseen.
Ensimmäinen kunnon hymyily sessio oli kun Aada oli 2 viikkoa vanha ja se oli kyllä ikimuistonen hetki.Tultiin Mikkelistä kotiin ja Aada jutteli ja hymyli isälleen n.20 minuutin ajan ja me vanhemmat vedet silmissä pientä ihmettä katseltiin(varsinkin iskä).Olen kirjannut myös aiempien lasten ensi hymyt 2 viikonikäisenä.Mutta aempiin verrattuna Aada on kyllä erittäin hyvin kehttynyt sillä 1kk neuvolassa piteli neuvolassakin päätään niin hyvin pystyssä että neuvolan täti oli aidosti hämillään sanoi että tuollaista vaaditaan vasta 3kk iässä.Ja vetäähän tuo tyttö jo kyljelleenkin kun jutellaa ja oikeesti kunnolla innostuu,jalat ja kädet viuhtoo ja sitten keikkaa kyljelleen ja äkkiä takas,huvittavan näköistä=)
Vauva asennossa sylissä ei enään ole hetkeen viihtynyt vaan pääpunaisena punkeaa ylös.Eli meillä ei kyllä enään ole mitään pientä pientä vauvaa.Se on erittäin helpottavaa kun on aina ollut niin kova sylivauva että viime viikolla sitten alkoi viihtymään jumppalelunsa kanssa lattialla,sattumaa tai ei mutta antaa kyllä itse leluilleen vauhtia ja niille kovasti juttelee,erittäin helpottavaa mulle kun ei tarvii olla han koko ajan viihdyttämässä!!!!
Keskiviikon Jumbo miitinki käy mulle hyvin:)
voi ei nyt kuuluu huutoa.palaillaan.......
Olivia kohta heräilee eli pika pikaa taas täällä. Tyttö nukahti hyvin vaunuihin, mutta muutaman puhelun tuossa hoidin ja kotia vähän siistin viikonlopun jäljiltä.
Kysymyksiin siis;
Apinaemo kyseli aiemmin vauvan hereilläolon pituudesta. Meillä tyttö siis nukkuu aamupäivisin sen pisimmän jakson päiväsaikaan, jonka jälkeen unijaksot ovat lyhyitä ja hereillä jaksot pitempiä. Eilenkään ei enää pitkien päiväunien jälkeen kuin torkkunut puolen tunnin unia, muun ajan oli hereillä tyyliin 1-2 tuntia hereillä, puolen tunnin torkut. Illalla edelleen tankkaa ja viihtyy sylissä. Olivia on nukkunut täydet yöt noin klo 21-22 illasta tuonne klo 6-7 aamuun nyt jo hetken aikaa, taisi olla viime viikolla kun ensimmäisen kerran nukkui tuon 8 tuntia putkeen.
Ensi hymy tuli muutaman viikon ikäisenä, mun mielestä aikasemmin kuin osasin odottaa.
Jälkivuoto kesti mulla pari viikkoa (olisiko ollut 2-3 viikkoa) sektion jälkeen. Sekin huomattavan paljon vähemmän aikaa kuin edellisten synnytysten jälkeen, jolloin esim. kakkosen jälkeen vuosin kaksi kuukautta!
Mitäs muuta se Fiia kyselikään...?
Tapaamisesta vielä, mun puolesta toki voidaan tavata myöhemminkin. Itsellä oli vaan tällä viikolla tyhjää kalenterissa, joten siksi läksin tätä viikkoa ehdottelemaan. Rakkausvauva taisi aiemmin ehdottaa myös tätä ks. viikkoa, mutta tuleekohan tämä liian nopeasti muillekin?
Unikko, kiva kun poijan synttärit onnistuivat ja neitikin oli yhteistyössä mukana. Välillä nuo vauvat osaa yllättää silloin kuin sitä vähiten itse odottaa :).
Kaipailen Kaylightia palstailemaan, mitähän sinne kuuluu? Ja Outsa, Kirahviina, Colis...ja niin monet muut. Huhuu!
Jaahas, joku heräsi tuolla terassilla:)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1191889.jpg
Laitan tähän vielä 4 viikkoisen Aadan kuvan joka siis noin on iskän sylissä.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1191927.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=1191940.jpg
Siskon sylissä hymyjä 8vrk
Oli noita smaileja kyllä jo aemmin (kuin 2 viikon ikäsenä)mutta 2 viikkoisena vastaili hymyyn.Harmi kun ne parhaimmat jää aina kuvaamatta ta sitten kun hädissään kuvaa niin tulee epäselviä.Mutta muistoissahan nuo hetket säilyy:)
Kewalle taas täältä voimahaleja lähettelen.Kylläpä suo nyt koetellaan;(((Ei auta muuta kin toivoa pikaista paranemista teille sinne!
höh,mä en kyllä nyt saa kone rauhaa.Ekaluokkalainen kotiutui koulusta ja nyt tuossa vierellä manailee kun äiti on aina koneella.Menen nyt kuuntelemaan lukuläksyn ja palailen myöhemmin.
Mukavaa päivän jatkoa teille!
rakkausvauvelmme Aada on huomenna 2kk=)
Kylläpä tuntui jotenkin viikonloppu melkein lomalta, mies ei ollut ylitöissä, jolloin on tietysti mullekin helpompaa=)
Apinaemon valveillaolo kyselyyn: meillä riippuu hirveästi päivästä, mutta useimmiten tyttö on valveilla alkuillasta joko syöden tiheään tai muuten vain ihmetellen. Joskus valveilla myös aamupäivästä, mutta useimmiten silloin vain huudon kera. Aamupäivisin syö kyllä tiheään, vaikka nukkuisikin. Nytkin tässä tissillä...=)
Jälkivuodon loppumiseen, mulla loppui juuri tuossa viime viikon lopulla, eli 4 viikkoa synnytyksestä.
Tytön hymyilystä: meillä isi väitti, että 2,5 viikon iässä tuli ekat hymyt (silmät loisti, katsoi isiä ja hymyili), en ottanut sitä uskoakseni, kun joka paikassa lukee, että vasta 5 viikon iästä eteenpäin. Mutta näyttää teillä muillakin tulleen aiemmin hymyä, joten kait se on uskottava=) Hymyjä tulee nykyisin usein aamuisin herätessä (onko ihanampaa herätystä, kun avaa silmät ja huomaa kuinka pieni rakkaus tapittaa silmät pyöreinä ja hymyilee...) ja kun vaippaa vaihdetaan ja juttelee hänelle samalla.
Lennoista en tiedä, mutta niihin olikin tullut jo vastauksia... Meillä isi aina kotona " lennättelee" vauvaa (vauva siis mahallaan hänen käsillään ja iskä kävelee kämppää ympäri). Tyttö tykkää tästä ja auttaa kun masuun sattuu. Nyt on vaan ihan selvästi alkanut haluta sitä ihan muutenkin vain. Jos isi pysähtyy edes sekunniksi alkaa ns. käskyhuuto...=) Mua naurattaa, muttei isiä, kun joutuu reppana lennättää ja lennättää... Mitäs opetti=)=) Vähän ojasta allikkoon juttua, mutta tuli tuosta lentämisestä mieleen...
Meillä tyttö teki la-su välisenä yönä ennätyksen, nukkui 4 tuntia putkeen!!! Olin iha ihmeissäni, kun heräsin sen äninään ja huomasin, että paljon kello oli... Mietin jo, että onkohan se syöny sillei, et mä en oo herännyt...=) Aamuyöstäkin varmaan nukkuis pidempään ilman syöntiä, mutta alkaa tekemään kakkaa ja mun on vaikea nukkua, kun yritän kuulostella, että haluisko se tissiä vai ei. Lisäksi punkeaa aina itsensä mahalleen, mikä helpottaa oloa, mut mä sit panikoin, kun ymmärtääkseni vielä ei sais nukkua mahallaan... Kääntää kyllä päänsä sivulle ja osaa vaihtaa puoltakin, mutta en osaa jotenkin luottaa siihen... Niin ja piti jatkaa sitä, että teki saman viime yönä, eli nukkui taas lähes sen 4 tuntia putkeen. Kyllä täytyy sanoa, että tekee äitille hyvää!! Vaikka en sillä tavalla oo itteäni väsyneeksi tuntenut, niin kyllä nyt parin paremman yön jälkeen tuntuu enemmän " normaalilta" ..=) Toivotaan, että tämä jatkuisi, voisimme alkaa sitten pikku hiljaa opettamaan siihen omaan sänkyyn, ainakin osan yöstä.
Meillä on muuten tytöllä aika paha vaippaihottuma, huomenna on lääkäri sitten, jotta saadaan jotain reseptirasvaa siihen. Toivottavasti nyt ei vain enteilis sitten atooppisesta ihosta, meillä kun miehen kanssa molemmilla on ollut ja on edelleen...
Tuosta tulikin mieleen, että onko teillä lapsivakuutusta tai meinaatteko ottaa? Kokemuksia tästä kaipailen... Ifillä oli ainakin joku vakuutus mihin kuului vaikka mitä muutakin kuin pelkkä hoitokulu ja hinta tietysti sen mukainen. pohdinkin, että ottaako koko paketti vai vain osa siitä...
Mutta nyt riitti tämä romaani! Mukavaa viikon alkua kaikille!!
Poklo ja E-J kohta 5 vkoa
Johan oli raskas viikonloppu. Tuntuu että oli yhtä nukuttamista, imettämistä ja hyssyttelyä. Arkisin Veera nukkuu aamupäivästä pitkät päiväunet (3-4.5h) mutta ei tietenkään viikonloppuna nukuttu. Ennen ei nukuttu su nyt ei myöskään launantaina uni maistunut. Eilen ei mukkunut kuin pieniä pätkiä päivällä ja illalla, yö unille sain hänet vasta 1.30 armottoman vaunujen heilutuksen säestyksellä. Vähän meinasi olla tämä mamma väsynyt ja pinna kireällä. Nukkui sitten kyllä klo 7.00 asti joka vähän paikkasi eilistä univelkaa. Tissittelyn jälkeen nukkui vielä reilun tunni ennekuin herättiin aamutoimille.
Viimeviikolla oli jälkitarkatus jossa kaikki ok. Minipilleri reseptin otin, vielä en ole niitä hakenut. Meidän lapset on nyt tässä mitä todennäköisemmin. Jälkivuodosta joku kyseli. Ainakin 6vko jonkinlaista tuhrutesta ja nytkin lääkäri havaitsi kellertävää eritettä kohdunssuulla ja vähän on pikkuhousunsuojaankin tullut väriä.
Ensi hymyn neiti väläytti ennen 1kk ikää ja nyt hymyilee ja naurelee tuon tuostakin kun hänelle juttelee ja puuhatelineen roikkuvat kaverit saa myös osansa hymyistä. Yksi lelu irrotettiin ja vietiin se hoitopöydän yläpuolelle kaapin ripaan niin saa sielläkin naureskella kun odotellaan että kaikki kakka rupsahtaa vaippaan ja jaksaa paremmin odottaa äitiä kun äiti vaihtaa isoveikalle vaippaa yms.
Meillä vauvat eivät ole lentäneet minnekään kun ei nämä äiti ja isäkään ole koskaan minnekään lentäneet :)
Isoveli haettiin aamupäivällä mummulaan, ja nyt on oudon hiljaista. Veera on nukkunut nyt jo yli tunnin, jos tänään meinisi taas unet paremmin. Sammasta näkyi olevan taas suussa enemmän, laitoin daktarin geeliä, ja sitä pitäis hakea apteekista lisää. Mun mielestä annostus on törkeän suuri eikä sitä millään pysty tuollaiseen pikkusuuhun tunkemaan (2.5ml) kyselinkin jälktarkastuksessa siitä lääkäriltä että voiko laittaa vähemmän ja harvemmin kuin joka 8 h välein ja lääkäri antoi myöntävän vastauksen ja uusi myös daktarin reseptin.
Nyt pitäis tehdä muutama järkeväkin juttu tälle päivälle, tyhjätä astianpesukone ja pistää puhtaat pyykit kaappeihin ja raivat pojan lelut hetkeksi omille paikoilleen.
Unelma ja Veera 2kk eilen ( miten se aika onkin rientänyt noin nopsaan) ja isoveli Roope 1v10kk
Nyt äkkiä ennenkuin laho pää unohtaa mistä olette jutelleet..
- jälkivuotoa tulee niukasti vieläkin ja synnytyksestä siis jo 5 vkoa, mitään pikkuhousun suojaa suurempaa ei ole kyllä tarvinnut varmaan pariin viikkoon
- meilläkin hymyillään jo ihanasti; esikoisen kanssa nauroimme viikonloppuna kun vauva nauroi ja " jutteli" vaipanvaihtopaikan seinään kiinnitetylle hymynaamalle (sille joka neuvolasta saatiin). Kyljistä kun kutittaa niin myös nauraa ja kiemurtelee eli ei mikään tahaton reaktio enää
- APINAEMO; kirpparilla kävimme (Akselissa) tyttöjen kanssa viime viikolla ja olihan sirkusta- isompi tahtoi kyllästyä ja pienempi paistua vaikka kuinka avasi kaukalossa pussia. Saldona potta esikoisen nallelle ja pari trikoopaitaa myös isommalle. Ei siellä nyt kyllä mitään ihmeellistä tavaraa ollutkaan, mielestäni
- vaippakoosta; meillä on viimeiset Liberon ja Pampersin koon 2 vaipat menossa ja nuo Pampersit uittavat välillä kakan jo selän kautta eli imuteho ei tahdo riittää. Olen jo ostanut sitä 5-8 kilon kokoisille sopivaa Liberoa ja ne kaivoin käyttöön tänään. Kasasin nuo liian pienet pussiin ja vien naapurustossa asuvalle tutulle jolla la 16.11. Libero kerhossa on myös oltu esikoisen syntymästä lähtien ja nytkin on pistetilillä saldoa odottamassa että mitä kivaa niilla voisi vauvalle " ostaa" . Ja lisää merkkejä alkaa tulla kiihtyvällä tahdilla.
Ja sitten pikaiset kuulumiset:
Vauva nukkui viikonloppuna toisena yönä ennätykselliset 21-3.43. Siinä välissä piti kyllä esikoisen kanssa käydä vessassa mutta silti tosi mahtavaa! Rytmi on vakiintumassa, illalla nukkumaan noin 21, syönti yöllä ennen yhtä ja sitten taas neljän maissa. Isi herää puoli kuusi ja silloin kuuden maissa taas syödään/heräillään. Sitten seuraavan kerran tungen tissiä vähän väkisin ennenkuin esikoinen viedään hoitoon ja vauva käy aamupäiväunille eli kahdeksan maissa ja siitä sitten tyttö nukkuukin vaunuissa noin tuonne 11.30 asti. Sitten taas tissitellään ja ollaan hereillä parikin tuntia- kuten tänäänkin. Nyt nukahti ja syötän horteessa ennenkuin lähdemme hakemaan isosiskoa puoli kolmen maissa. Näin iltapäivällä nukkuu vielä noin about viiteen ja sen jälkeen onkin sitten hereillä ja syö tiheämpään. Torkahtelee toki välillä.
Tänään ekan kerran tuijotin tietokonetta koko tuon aamupäivän, päättötyön lukuja- plaah! Tosi matemaattinen aihe ja minä en ole lainkaan matikkanero. Mitenköhän tässä näin pääsi käymään??
Tissimaito riittää edelleen hienosti, lauantaina luulin illalla että kiljahtelee nälkäänsä ja avasin Nan purkin. Taisi mennä 10-20 milliä ja sekin piti pelleillä suupielestä pitkin maita ja mantuja. Eli uskottava on että tyttö pysyy tyytyväisenä ihan omien eväiden ansiosta. Olen vainoharhainen asian suhteen kun esikoisen kanssa tämä imetys meni miten meni (rintakumilla, lisämaidolla ja lypsäen ja ties sun mitä kuten tiedätte)
Tulihan taas novelli- yrittäkää kestää! Nyt taidan syventyä vähän vielä lukuihin kun tuo tyttökin näytti sammuvan. Sitten isomman hakuun ja ruokakauppaan ja pitäisi kai katsoa itsellekin talvikenkiä. Olin heittänyt omani viime talven jälkeen pois ja joka sään gore-texeillä tuli jo viikonlopun parin tunnin ulkoilussa tosi kylmä.
Mukavaa viikkoa kaikille!
t: Typykkä ja neiti syyskuu reilut 5 vkoa
Rasittavaa rampata kokoajan makkarissa kurkimassa ikkunasta ulos että nukkuuko kun itkuhälyttimestä on patterit loppu.Tänään käydään hakee " uus" philipsin hälytin jonka huusin huutonetistä 24e.En tiedä onko joku karvalakki malli mutta parempi varmasti kuin vanha EATEL vuodelta -94:)
Apinaemo kyseli siitä nukkumisesta.Se vähän vaihtelee että mitenkä on llalla masukipeä että miten menee nukkuu mutta yleisesti ottaen 21.00-22-00 ja sitten syöttö 2.00 ja 5.00 ja sitten siinä aamusta on aina mun vieressä eikä niin tarkkaa kuvaa miten syö mutta 9.00 pintaan noustaa ylös ja aamupäivästä pieniä välitorkkuja ja sitten 11-12.00 ulos vaunuihin jossa nukkuu 15-16.00 asti.Ja sitten pitkin iltaa pikkutorkkuja.
Eilen oli joku poikkeus kun Aada nukahti kuulemma 19.00 meidän sängylle ja miehen piti se pukea kun lähti hakee muo ja Sonjaa leffasta kun käytiin kattoo Rottatoulle(oli muuten hyvä:)Aada ei heränny kokomatkan aikana vaan kotona taas vaatteet pois ja ei heränny ja sitten 02.00 söi ja puol 5 heräsi ja sain pitää hljaisena 2h ajan ettei huuda ja muut heräisivät,oli tosi rasittavaa :#¤% mutta enpä kehtaa valittaa kun kun kuitenkin normaalisti on asiat hyvin,ja nukkui kuitenkin ihan älyttömän pätkän siihen kahteen asti!
Haikarapolskan vauva nukkuu kyllä tosi hyvin:)Siitähän on jo pitkäaika kun vetäs ekaa kertaa sen 7h putkeen.Tosi kiva.Voikun täälläkin piakoin alkais nukkuu sen 7h,mutta eipä noissakaan unissa nyt niinkään valittamista ole.
Olivia on muuten muuttunut ristiäskuvan jälkeen edelleen enemmän omannäköseksi.Herttainen söpöliini:)
ihanaa mies soitti että kohta kotona.Täytyy mennä valmistautuu kauppareissulle.
Jos KE tapaaminen jumbossa on liian aikaisin niin miten olis ens ma?
Mä kyllä pääsisin myös ylihuomenna.
Niin se on taas maanantai.. Tämä päivä reissattu Mikon ja äitini kanssa. Poika sai uuden pinnasängyn patjoineen, alkoi tuo korisänky käydä jo ahtaaksi.. Samalla tuli ostettua isänpäivä lahjoja.
Pojan yökyläily oli mennyt viikonloppuna hyvin. Isäni oli heräillyt pitkin yötä kuuntelemaan hengittääkö vauva, kun ei herää ollenkaan syömään. Oli nukkunut klo 20-04, syönyt ja jatkanut uniaan.. =) Minua väsytti eilen ihan hulluna, vaikka kotiuduttiin juhlista jo ennen kahtatoista.. Tosin mittasin lauantai aamuna lämpöäni, kun vilutti niin ja olihan sitä hieman.. Liekö joku flunssa yrittää puskea päälle?
Mä en nyt ole ihan varma siis tästä väsymyksestäni johtuen, jaksanko tulla keskiviikkona Jumboon.. Huomenna pitäisi vielä lähteä liikenteeseen ja ajattelin juuri, että keskiviikko ollaan kotona.. Joten olisin sen kannalla, että vasta seuraavalla viikolla.. Mutta saattaa tässä mieli muuttua kun yön yli nukkunut ja jos en nyt kipeeksi tule..
Jälkivuodosta oli kirjoitusta.. Muistelen että aiemmin vuotaja ollut pidempään, mutta tällä kertaa se kesti vain n. 10 päivää ja oli todella niukkaa.. Mistä lie johtunut vuodon vähyys..
Missähän meidän koululaiset viipyy.. Menenpä kurkkimaan..
Ja taas uusi päivä.Ollut vaan aika itkunen aamu. vesli heräs kuudelta niinkuin aina ja oltiin se tunti hereillä ja mentiin takas nukkuun. Yleensä nukutaan se 1,5-2 tuntia mut nyt vaivaset puolituntia. No sikä ja poika nousi ylös ja mä sain nukkua vielä tunnin. Sit koitettiin syöttää Vesliä, mut ei huolinu. Huusi vaan ja nukahti lopulta iskän syliin puoleks tunniks ja taas alkoi ´huuto. Imetin, mut ei poika oiekin syönyt ja päätettiin lähteä kävelylle. Palattiin samantien takas kun huuto ei lakannu. Koitettiin pulloa, mut ei kelvannu. Itki vaan ja välillä torkahti hetkeks. Lopulta huoli sen 40 ml ja nukahti. Nyt on onneks nukkunu jo noin tunnin. Yliväsymystä tiesti itki aamun. Tai jotain.
Yleensä Vesli nukkuu noin 3-4 päiväunet päivässä ja ne kestää keskimäärin sen 2 h. Toivottavasti nukkus Loppupäivän hyvin eikä itkis kovasti.
Eilen käytiin neuvolassa taas. Veslille tullu taas 2 cm pituutta lisää eli on nyt 58 cm ja paino oli nyt 5475g Päänympärys oli 39,5 cm. Mulla katottiin paino, pissa, verenpaine ja hemppa. kaikki oli ok. Sain jälkitarkastusajan kahen viikon päähän jolloin Vesli täyttää 2 kk. Ehkäsystä oli puhetta terveydenhoitajan kanssa ja sanoin et haluan minipillerit. Mä en jaksa " pelleillä" kortsujen kanssa ja kierukkaa en halua. Joten eipä tässä paljon muita vaihtoehtoja ole, kun ei olla toista lasta tekemässä.
Mahoista ollu puhetta.Mulla kiloja lähteny jo 13, mutta mahaa on jälellä ja paljon. En ole vielä stressannu asialla vaan otan sen aika huumorilla ja höllyttelen välillä reilusti. :) Onneks mieskin ottaa huumorilla. Salilla käyn kerran viikossa ja muuten päivittäin kävelemässä. Mä alan stressaileen vasta vuoden alussa sitten. Saatan jopa painonvartijoihin mennä. Ja jälkitarkastuksen jälkeen alotan reisi-pakara-vatsa jumpan ym.
Vaipoista: meillä on käytössä Pambersin 4-7 kg. Liberoja käytettiin aluks, mutta ne valskas aina siihen malliin, et päätettiin luopua. Pambersiin ollaan oltu tyytyväisiä.
Mä oon yrittäny " houkutella" miestä vihille jo nyt lähiaikoina. Tarkotus ois mennä josain vaiheessa, mut mies haluais vasta muutaman vuoden päästä. Ite haluaisin jo pian varsinkin jos mies alkaa tekeen tollasia pitkiä 7 viikon reissuja punasella merellä ym. Se vaan lois turvaa mulle ja pojalle. Jos jotain sattuu kun ei olla naimissa niin enhän mä mitään leskeneläkettä ym sais. Ja muutenkin naimisissa ollessa kaikki asiat osi selkeitä. Ja meillä tää nimissin meno tarkottas vaan ihan maistraattiin menoa ilman juhlia. En van ymmärrä mikä siinä on et täytys oottaa se muutama vuosi? Onko tää sitä miehen lokiikkaa tai jotain?
Joulu senkun lähestyy. Mitään suunnitelmia ei ole siksi. En edes tiedä missä joulu vietetään. Tähän asti ollaan oltu miehen isän luona, mutta nyt lapsen synnyttyä haluan luoda meille kotiin oman joulun ja omat perinteet. Tänä vuonna emme joulua laita vielä kovin, kun ei poika siitä vielä tajua. Ensi vuonna mä sit haluankin kaiken. Piparintuoksusen kodin, jossa joululaulut raikaa. On kuusi, jouluvaloja jne jne. ja tietysti illalla tulee sitten pukki!
Tänään kokeilen ensikertaa kuukauteen maitotuotteita. Uuniss on kypsymässä ah niin ihana kinkkukiusaus kera aurajuuston. Ihanaa välillä saada oikein kunnon ruokaa!
Perjantaina Vesli menee ekaa kertaa mun vanhemmille muutamaks tunniks hoitoon. Saadaan miehen kanssa siivota asunto rauhassa, kun lauantaina on ne nimijuhlat. Ja joku viikonloppu menemme ulso syömään. Täytyy vaan varata hyvissä ajoin pöytä, kun menemme vähän hienompaan ravintolaan. Yökylään emme sitten kuiteskaan varmaan vesliä anna ennen ens kevät talvea, koska ei suostu nukahtaan ilman tissiä. Jospa onnistus sit miehen ekan työreissun jälkeen kun on jo reilun 5 kk. Silloin ajattelimme myös muuttaa. Jos vain saamme jonkin vuokra-asunnon. Meillä menee hermot tässä meidän kaksiossa. Pakko laittaa myyntiin ja muuttaa isompaan. Aluks vuokralle ja sit kun miehen työasiat alkaa kunnolla rullaan niin ostetaan omakotitalo.
Mutta nyt täytyy mennä. kaikille flunssaille ja mahataudin kourissa oleville paljon jaksamista ja pikaista paranemista!
Uma + Vesli 6 vko 5 pvä