Näin minä pysyn hoikkana ja voin hyvin:
-en käytä kevyttuotteita
-käytän ruuanlaitossa oliiviöljyä ja laitan ruisleivän päälle reilusti voita
-en syö vaaleaa leipää, keksejä tai pullaa ikinä
-syön perunaa, pastaa ja riisiä, mutta myös kalaa, kanaa ja lihaa
-syön paljon marjoja ja kasviksia
-urheilen 1krt viikossa kovan treenin
-kun on tullut syötyä liikaa, vähennän hiilihydraattien syöntiä ja juon paljon vettä
Kommentit (28)
-käytän kevyttuotteita aina kun mahdollista
-käytän ruuanlaitossa flora gulinessea ja laitan ruisleivän päälle reilusti floraa
-syön vaaleaa leipää, keksejä japullaa harvoin
-syön perunaa, pastaa ja riisiä, mutta myös kanaa ja lihaa
-syön melko harvoin marjoja ja kohtuullisesti kasviksia
-urheilen vähintään 3 kertaa viikossa
-kun on tullut syötyä liikaa, lepään kunnolla ja aloitan sitten normaalin arjen ;)
terv, 165cm 54 kg ja samat mitat jo 10 vuotta
- Syön lämpimän aterian kaksi kertaa päivässä. Aamupalan, välipalan ja iltapalan lisäksi.
- Syön vaaleaa leipää päivittäin.
- Syön lähes joka päivä jotain hyvää: Itse tehtyä, suklaata, karkkia tms. En välttele mitään ruokia tai ruoka-aineita, herkuttelen kun huvittaa.
- Syön vihanneksia melko paljon, hedelmiä melko vähän.
- Syön usein, mutta en kovin suuria annoksia kerrallaan.
- Vedän kovan treenin kerran viikossa.
- Juon alkoholia (viiniä) usein (2-3 päivänä viikossa), mutta vain 1-2 lasillista kerrallaan.
Vierailija:
-en käytä kevyttuotteita
-käytän ruuanlaitossa oliiviöljyä ja laitan ruisleivän päälle reilusti voita
-en syö vaaleaa leipää, keksejä tai pullaa ikinä
-syön perunaa, pastaa ja riisiä, mutta myös kalaa, kanaa ja lihaa
-syön paljon marjoja ja kasviksia
-urheilen 1krt viikossa kovan treenin
-kun on tullut syötyä liikaa, vähennän hiilihydraattien syöntiä ja juon paljon vettä
Laita mieluummin kohtuudella kuin reilusti sitä voita leivälle. Treenaa enemmän. Muuten syöt virallisten suositusten mukaisesti.
Mutta se on paskapuhetta. Minä käyn kunnon hikiaerobictunnilla kerran viikossa. Sen myötä on kadonneet kaikki niska-hartiavaivat, päänsäryt, väsymykset. Ehkä kuntoni ei ole suuremmin tuosta kohentunut, mutta vointi on ja se riittää minulle toistaiseksi.
Ymmärrätkö ravitsemuksesta yhtään mitään? Tyhmä saa olla, mutta ei noin tyhmä. Katsos kun ne sinun aivohalvauksesi ja sydänkohtauksesi jäävät sitten meidän terveiden maksettaviksi.
Säännölliset ateriat, mutta en välttele mitään, syön rasvoja vaihdellen, herkuttelen joskus aterioiden välissäkin, nautin ruuasta. Olen 174 cm / 61 kg, kokonaiskolesteroli 4,1 ja voin erittäin hyvin. ONNEKSI ei tarvitse karpata tai olla jollain muulla nololla dieetillä!
Vierailija:
Ymmärrätkö ravitsemuksesta yhtään mitään? Tyhmä saa olla, mutta ei noin tyhmä. Katsos kun ne sinun aivohalvauksesi ja sydänkohtauksesi jäävät sitten meidän terveiden maksettaviksi.
Ja mikä aivohalvaus? Kolesterolit täällä 3,4 kun syön voita ja juon kermaa. Ennen karppausta 4,7.
Vierailija:
Säännölliset ateriat, mutta en välttele mitään, syön rasvoja vaihdellen, herkuttelen joskus aterioiden välissäkin, nautin ruuasta. Olen 174 cm / 61 kg, kokonaiskolesteroli 4,1 ja voin erittäin hyvin. ONNEKSI ei tarvitse karpata tai olla jollain muulla nololla dieetillä!
Tasan ei käy kuten bruukatan sanoa.
olen käynyt jo 10 vuotta säännöllisesti ja olen 164cm ja 65 kg.
Miten sen selitätte?
- En käytä kevyttuotteita
-syön paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja
-syön lähinnä kalan ja kanan lihaa
-syön makaronia ja riisiä (yleensä täysjyvä), hyvin harvoin perunaa
-Syön tummaa leipää, päällä hyvin vähän margariinia, ei leikkeleitä.
-max. kerran viikkoon pullaa tms. hyvää, keksejä paaaljon harvemmin
-makeaa syön kerran viikkoon (karkkipäivä ;)
-Urheilen 3xvk juoksu 6km, pyöräily 5-6x vk 12km ja käytän koiraa lenkillä 1/2h-1h per päivä
Silti painan näin paljon, varmaan luulitte mun syövän sadan edestä ;)
Se vaan ei ole aina ihan reilua. Mutta onneksi voin hyvin, ja voin sanoa, että myös näytän koska kunto ja terveys on kohillaan ja itsetunto ok. : )
myös jäätelöä ja pullaa ja karkkia.
Juoksen viikossa n. 70-90km. Isoimmat viikot oli kesällä yli 100km.
Lisäksi käyn salilla kerran viikossa.
Ei harmainta aavistusta kolesterooleista, mutta ei ole paino-ongelmia.
Korkeintaan se laskee kaloreita, siis ihan naurettavaa.
Hyväkarppi syö tasan sen minkä oma kroppa vetää eli jos se ei siedä perunaa, se ei sitä syö.
Tarkoitus on että joka karppi jossain vaiheessa on hyväkarppi.
Virallisterveellinen ei anna syödä kermaa, elänrasvoja eikä voita.
Onneksi karppaus on löydetty.
Keho ehtii unohtaa jos liikunnassat on kulunut paria päivää enempää.