Miten saisii lapset nukkumaan pitempään?
Olen työssäkäyvä 2 pienen lapsen äiti,mies yksityisyrittäjä.arkena lapset ovat päiväkodissa johon vien noin seittemän aikaa!Miten sitä saisi lapset vkl nukkumaan pitempään?Käyn arkena töissä ja olisi kiva saada nukkua vaikka 8 saakka,mut ei kun puoli seittemältä tänäänkin ylös lasten kanssa!Eilen illalla valvoivat yhdeksään ja itsekin tuudittauduin siihen että aivan varmasti nukkuvat nyt ainakin siihen kahdeksaa ja voin hyvillä mielillä katsoa illan leffan!
Kommentit (9)
toi talviaikaan siirtyminen aikaisti meillä heräämisiä. eilen ipana heräsi viideltä...
Meillä sama ongelma, tosin lapset jo koulussa. Aina viimeistään jo kuudelta ovat ylhäällä, murkkukin ja voi sitä meteliä. Eivät ole koskaan olleet hoidossa joten rytmi on ihan synnynnäinen. Nukkumaan menoaika ei vaikuta mitään heräämiseen, ei vaikuttanut pienenäkään. Meillä ei aamuisin lasten vuoksi myöhästellä-
viikonloppuisin sängyistään klo 7 että " äiti onko jo aamu" ja minä siihen vastaan että ei oo, jolloin jatkavat uniaan, laulelevat tai juttelevat sängyissään kunnes lastenohjelmat alkavat
omassa sängyssään. Vanhempien vieressä on niin mukava kölliä, että nukahtavat uudestaan ja heräävät vasta klo 8-8.30.
Jos revit sängystä ennen seitsemää, niin nehän myös nousee ennen seitsemää.
Lapsi herää klo 05-06 oli arki tai pyhä.
Paitsi tänään hemmotteli meitä vanhempia nukkumalla 6.45 saakka, kyllä sitä nyttaas muutaman kuukauden jaksaa kun sai nukkua pitkään=)
Talviaikaan siirtyminen tarkoitti meillä sitä, että nukkuu yöllä tunnin vähemmän kuin normaalisti... herää yleensä siinä viiden jälkeen :( Saas nähdä montako viikkoa menee että päästään taas normaaliin arkeen...
Minä taas olen aamuvirkku, joten saan monta ihanaa rauhallista tuntia aamuisin!
Kunhan kouluikä koittaa, et saa heitä ylös edes arkisin.