Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hirveän paljon onnellisempi siitä, että lapseni ovat luovia kuin siitä, että he olisivat kilttejä.

Vierailija
02.11.2007 |

Kiltti sanasta tulee mieleen koira.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni ovat hyvin sosiaalisia ja empaattisia eli kilttejä ja rauhaa rakentavia JA luovia.

Vierailija
2/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen kahdesta kiltistä pojastani. Eivät liene luovia, mutta enpä ole minäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luova lapsi voi olla jopa poissaolevampi kuin kiltti lapsi.

Vierailija
4/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuus on synnynnäinen ominaisuus, kiltteys taas opittua. Mitä tarkoitat kiltteydellä, jotain synnynnäistä ominaisuutta kuten ujoutta?

Vierailija
6/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovat viihtyvät enempi omissa maailmoissaan.

Vierailija
7/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleva mietiskelijä, tosin kiltti ja luova ei ole vastakohtia kylläkään.

Vierailija
8/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset on luovia, toiset vain eri lailla kuin toiset. Mitä se luovuus on silloin kun se on jotain erityistä.

Vierailija
9/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuus ei tarkoita villiyttä ja häiriköimistä

Vierailija
10/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota voidaan kehittää- antaa lapselle keinoja kehittää luovuuttaan- siitä on aivan varmasti suuri ilo ja hyöty elämässä. Ennen kaikkea ILO.

Ja kaikki lapset ovat luovia syntyessään- joillekin vaan käy huono tuuri ja saavat vanhemmikseen ihmisiä jotka latistavat kaiken mahdollisen niin että lapsi kadottaa kyvyn luovuuteen.

Jos mun lapseni eivät olisi luovia tuntisin epäonnistuneeni vanhempana ja ihmisenä totaalisesti.

Vierailija
11/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni tuli vaan mieleen aloituksesta,

että KOSKA lapset ovat luovia, niin eihän heille toki voi sanoa ei, määrätköön he itse pukeutumisestaan, syömisestään yms. Koska he ovat luovia, heille suotakoon vapaus piirrellä seiniin, leikkiä haluamallaan tavaralla, olkoonki se jonkun muun kädessä aiemmin ollut tai peräti kaupan hyllyssä sijainnut.

Annetaan heille päätösvalta ravintolan valinnassa lomamatkalla, suotakoon heille vapaus heitellä kivillä naapurin autoa..

Jne, jne...

Vierailija
12/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos mun lapseni eivät olisi luovia tuntisin epäonnistuneeni vanhempana ja ihmisenä totaalisesti.

että onko se luovuus kantanut aikuisikään saakka. Sittenhän sen vasta näkee, ei kai siinä ole ihmeellistä, että lapsi on luova, mutta on työtä säilyttää se luovuus myös aikuisiässä! Odota ensin että lapsesi täyttää 45v ja arvioi sitten kuinka olet onnistunut luovan ihmisen kasvattamisessa...

Vierailija
13/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ihmeellisiä visioita ja ENNAKKOLUULOJA.

Ei mulla oo mitään virallista määritelmää- mutta luovuus on kykyä noudattaa sisäisiä impulssejaan- (opetella hallitsemaan ja kanavoimaan niitä) se on kykyä olla oma itsensä ja ilmaista itseään itsestään käsin- eikä se sulje pois kiltteyttä tai " tuhmuutta" vai mikä nyt on kiltin vastakohta.

LUovan vastakohta on mielestäni kuuliainen, ulkoisesti- eli muiden mielipiteiden mukaan toimiva ihminen- josta kehittyy miellyttäjä/suorittaja- siis melko onneton ihminen.

On hyvin tärkeää että ymmärtää itseään ja reagoi omalla tavallaan, luovasti- kuin kuullostellen pelkästään ympäristön odotuksia.

Kiltti voi olla samalla kuin on luova- kunhan kuitenkin toimii " sisältäpäin" - eli tekee asiat omalla personallisella tavallaan.

Ei luovuus tarkoita välttämättä mitään taidejuttuja edes.

Vierailija
14/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti.

Vierailija
15/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joista tuli taidemaalareita on vaan lahjakkaampia siinä mitä tekee.

Vierailija
16/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

LUovan vastakohta on mielestäni kuuliainen

Aika monen muun mielestä kuuliainen on vastakohta tottelemattomalle ja luova on vastakohta kaavoihinsa kangistuneelle, mutta kai sinä sitten olet itse luova, kun kerran olet keksinyt näin ihmeelliset vastaparit.

Vierailija
17/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voi olla että lapseni kokevat niin kamalia mullistuksia elämässään että tuo luovuus heissä tukahtuu. Se on kuitenkin erittäin epätodennäköistä. Ammatiltaan heistä voi tietenkin tulla mitä vaan, mutta heidän elämänasenteensa on varmasti hyvin luova. Ja sellaisena pysyy- koska he ovat kasvaneet ympäristössä jossa se on itsestään selvää. lapsen persoonallisuus muokkautuu pääpiirteissään kouluikään mennessä- joten tuskin tuo ominaisuus heistä niin vain karisee.

Vierailija
18/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-ihmeellisiä visioita ja ENNAKKOLUULOJA.

Ei mulla oo mitään virallista määritelmää- mutta luovuus on kykyä noudattaa sisäisiä impulssejaan- (opetella hallitsemaan ja kanavoimaan niitä) se on kykyä olla oma itsensä ja ilmaista itseään itsestään käsin- eikä se sulje pois kiltteyttä tai " tuhmuutta" vai mikä nyt on kiltin vastakohta.

LUovan vastakohta on mielestäni kuuliainen, ulkoisesti- eli muiden mielipiteiden mukaan toimiva ihminen- josta kehittyy miellyttäjä/suorittaja- siis melko onneton ihminen.

On hyvin tärkeää että ymmärtää itseään ja reagoi omalla tavallaan, luovasti- kuin kuullostellen pelkästään ympäristön odotuksia.

Kiltti voi olla samalla kuin on luova- kunhan kuitenkin toimii " sisältäpäin" - eli tekee asiat omalla personallisella tavallaan.

Ei luovuus tarkoita välttämättä mitään taidejuttuja edes.

Ei tehdä asioita niin kuin joku sanoo tai siksi, että niin on tapana tehdä. Keksitään vaihtoehtoisia, omia ratkaisuja.

ap

Vierailija
19/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastakkainasettelu puhuttaessa lapsista. Se sopii koirakouluun ja armeijaan.

Vierailija
20/28 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen rauhallisesta ja kiltistä, mutta erittäin mielikuvitusrikkaasta ja huumorintajuisesta pojastani.

Tytöstäkin olen ylpeä, mutta hän on vielä vauva, joten vasta aika näyttää luonteen.

Eikö kiltti ja rauhallinen voi olla luova? Nuo meidän tenavan naurusta tuikkivat silmät ovat vertaansa vailla. Mielikuvitusta löytyy vaikka naapurin tenaville jakaa.

Miksi remuavat ja mekastavat lapset ovat luovempia? Ja miksi luovia lapsia aina kasvatetaan epäsiistissä (tai suorastaan karmean likaisessa) kodissa?