Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*Vantut marraskuulle*~*

01.11.2008 |

Marraskuu alkoi ihan varkain, miten tässä näin pääsi käymään? ;) Täällä jo aamulla tiputteli räntää, mutta eipä tartte vielä suksia lähteä kaivamaan... Mutta mukavaa talven odottelua kaikille!

-Amy ja Emmi 2v-

ps. Onnistuiskohan vanhan ketjun linkittäminen tällä kertaa... http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jos olisin sun asemassa, oisin jo varmaan joutunut "lataamoon" tai vähintään mies ja lapset ois häipynyt... Ei ole kyllä elo ja olo teillä kovin kadehdittavaa! Jaksuja, toivottavasti Eeka pian oppisi jo nukkumaan edes vähän paremmin!!!

Quulle piti kommentoida tosta tavaroiden laskemisesta myös ;) Mä nostan jo nykyään esim. ruokakaupasta tullessa kassit suoraan keittiön baaritasolle mahd. keskelle, koska muuten on erittäin todennäköistä, että esim. jogurttipurkit tms. ei ikinä pääse ehjänä kaappiin asti ja lisäksi siinä sivumennen joku Tahtoo! leipää, jos vaikka semmoista sattuis silmiin osumaan =) Eli kyllä hyvin tutulta kuullostaa!

Tulipas muuten tässä mieleen, onko kellään muulla käyty tänään tai mennävuosina ovella kyselemässä "karkkia tai kepposta"? Meillä kävi tossa alkuillasta yksi porukka, hienosti olivat pukeutuneet, mutta valitsin sen kepposen, kun ei ollu karkkia (kun joku on syöny kaikki, kukakohan...). Tosin ei niillä kyllä mitään kepposta sitten ilmeisesti ollutkaan, kun lähtivät vaan pois :( Täällä on kyllä aiemminkin muutamia muksuja ovella käynyt, eli lienee tapa leviämässä Suomeenkin.

Meidän "sairaslomailut" meni loppuviikosta ihan "hukkaan", kun Aino olis ollut jo ihan täydessä vedossa, mutta eilen perjantaina iski mulle kunnon kuume, ja kurkkukipu. Luulen, että kyse on tuosta samaisesta entero-viruksesta, mikä Ainolla aiheutti sen rokon... Mulla kurkku alkoi sattua torstaina iltapäivällä, ja ihan illalla oli jo hiukan kuumeinen olo. Perjantaina en meinannut sängystä jaksaa ja pystyä nousta, kun alkoi huipata päästä ja vilutti yms. Kuume sitten häipyi onneksi jo viime yön aikana, mutta tuo kurkkutauti ei :( Maanantaina on kuitenkin jo pakko mennä töihin, kun olin koko viikon jo pois :/ Onneksi Aino sentään on jo kunnossa ja kaipailee päiväkotiin.

Ja hampaistakin oli vanhassa pinossa juttua. Ainolla on hampaita aika monta ja vähän päälle, eli ei hajuakaan montako noita täsmälleen neidillä on suussa :) Ei oo niin helppoa niitä laskea ;) Ainolla on vielä moni hammas "puolivälissä" eli esim. kulmahampaat on jo useita kuukausi olleet puhjenneina, mutta eivät vielä ole "laskeutuneet" siihen riviin muiden kanssa kauniisti. Taitaa tuolla ainakin jotain poskihampaitakin olla, mutta en kyllä usko että ihan kaikkia vielä. Oisinkohan mä kerran ollut näkevinäni, että ylhäällä on ainakin melkein pujenneet, mutta alhaalla ei vielä näy. Tiedä sitten, mä en osaa niin nopsaan laskea, että ehtisin yhdellä kertaa kaikki hampaat laskemaan =DD

Hanskoista Osse taisi myös kysellä ja ihmetellä. Meillä on nyt ollut enimmäkseen käytössä tähti-Jonathan välikausi rukkaset, satoi tai paistoi ja ilman mitään aluslapasia. Vasta tänään tuntui Ainon sormet hiukan viileiltä, kun tultiin sisälle. Kuivana on pysynyt kyllä myös vaikka missä uittaisi. Luultavasti lisään tuonne alle nyt kohta jotkut ohuemmat lapaset, ja sitten vasta siirrytään talvikintaisiin. Tai sitten kaivan viimetalviset ensin esiin, ja käytetään ne "loppuun" alkajaisiksi. Tai jotain :)

Meillä mennään kyllä vielä vk-haalarilla, en millään raaski laittaa uutta talvipukua näillä kurakeleillä! Tänään täällä oli aamulla jotain +3 kun oltiin ulkona, ja Ainolla oli sisävaatteiden päällä mummin kutomat villadamaskit ja villatakki, jalassa oli ihan keinokuitusukat ja uudet superfitin talvigoretexit. Sitten oli tietty tuo haalari, reiman fleece-pipo ja em. hanskat. Ja ihan oli lämmin, kun tultiin sisälle. Tosin tänään ei oltu ulkona kovin pitkään, mutta uskon että noissa vermeissä olis pidempääkin tarjennut. Vaikka muuten musta tuntuu, että Ainolla on monesti ehkä aika paljonkin päällä, ja on meillä jo varmaan kuukauden ollut käytössä fleece-puku haalarin alla. Seuraavaksi vaihdetaan vielä paksumpaan villapaitaan, vasta sitten toppahaalariin =)

Nyt taidan jatkaa kurkun potemista :( Päivällä kurkkasin taskulampun kanssa kurkkuun, ja pelästyin =) kun oli niin pahan näköinen, pilkullinen ja turvoksissa jne. Toivottavasti muut vältytte tältä taudilta!!!

t. sairas Ope ja terve Aino 2v ZZZZ...

Vierailija
2/77 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan aktiivisen lokakuun jälkeen näyttäis taas vähän hiljentyvän tää meitin pino. No, jospa taas arjen alkaessa väki innostuisi...

Meillä taas Emmille pukkaa jotain taudintynkää: eilen alkoi silmätulehdus ja tänään nousi kuume. Ihan hermona olen seurannut neidin suuta, käsiä ja jalkoja, kun siellä hoidossa on parilla tuo ikäväksi todettu enterorokko ollut. No, oli mikä oli, huomisen neiti huilaa kotona isukin kanssa. Itelläkin on vähän räkäinen olo, ja mies valitteli kurkkukipua. Kun vaan tuo Emmin kuume ei jatkuisi, kun täällä on ensi viikolla influenssarokotukset. Olis mukava saada se otettua ajoissa.

Taisi tauti vähän väsyttää Emmiä muutenkin, kun oltiin tänään aamulla puistossa. Ihana auringonpaiste oli ja pikkupakkanen. Mutta yhtään muita lapsiperheitä ei kyllä ollut liikkeellä. No neiti halus keinua isojen keinussa, ja huonostihan se leikki loppui: likka tipahti naamalleen jäiseen, epätasaiseen santaan. Kova itkuhan siitä tuli ja naama pienillä punaisilla täplillä ja poski sinisenä. =S Loppupäivä sitten rakennettiinkin tornia ja leikittiin muumitalolla, aina kun muumien katsomiselta ennätettiin.

Eli Queenin leikkigalluppiin samalla vastaan: Emmin suosikit on tällä hetkellä duplot, muumitalo, keinuheppa ja palapelit. Palapeleistä tekee aika nokkelasti sellaisia 12-15-palaisia. Myös kahvittelu pikkuisista astioista on mukava leikki.

Osse kyseli hanskoista ja toppapuvuista. Emmillä on ollut vähän päivästä riippuen reiman vk-rukkaset pelkästään tai kylmemmällä niiden alla puuvillasormikkaat. Vähän on ollut välillä viileät sormet. Ja vk-haalari välillä koko fleece puku alla, välillä vaan takki. Lenkkareilla tai saappailla villasukkien kanssa on menty.Tänään kun pakkasta oli melkein viis astetta aamulla, laitoin viime talven topparukkaset. Samalla laitoin viime talvisen toppahaalarin ilman välikerroksia ja hyvin neiti tarkeni. Jalassa oli viime talviset Kavat nilkkurit, jotka kestää vettä.

Pesukarhu mietti kuinka paljon Joona osaa ja ymmärtää. Olen seurannut Emmistä ihan samaa. Ihan hurjaa vauhtia kehittyy esim puhe.

Jenni kyseli influenssarokotteen oireista. Emmi tais olla viime vuonna jo hiukan kipeä, kun rokote otettiin ja oli sen jälkeenkin jonkin aikaa, mutta mikä oli rokotteen vaikutusta - sitä en tiiä. Mutta aiotaan siis ottaa tänäkin vuonna.

Mitenkäs pikku-quun mökkireissu sujui? Mulla odottais kans vaatehuoneen siivous sellaista hetkeä, jolloin mulla ei olis apulaista jaloissa pyörimässä... ;)

Queenille jaksuja ja voimahaleja hurjien öiden kanssa! Ja Opelle pikaista paranemista!

Sellainen kysymys tuli mieleeni illalla, kun Emmi lusikoi jugurttia vasemmalla kädellä, että kuinka tarkasti teidän taaperot käyttää vain jompaa kumpaa kättä syödessä, piirtäessä jne.? Emmi on meinaan aika vahvasti käyttänyt aina molempia käsiä, välillä jopa vasenta enemmän kuin oikeata. Eikä meillä ole lähisuvussa yhtään vasenkätistä. Mä oon lukenut, että kätisyys alkaa muotoutua vasta 3-4 vuoden iässä, mutta kuinkahan nää aiemmat toimet antaa osviittaa?

Nyt keskityn Idolsiin... Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi 2-v-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Milo on ollut hyvin vahvasti alusta asti vasuri. Miehen sisaruksissa on kolme vasuria ja anoppi sanoi että sen on nähnyt tosi pienestä pitäen että jos lapsesta on tulossa vasuri. Musta se on ihan huuhaata että se näkyisi vasta 3-4 vuotiaana. Voihan se olla että Emmi on "kaks kätinen", itse olen aina tehnyt paljon myös vasemmallakin kädellä.

Niin ja siihen leikki galluppiin:) Milon mieli puuhaa on auttaa kaikessa meitä. Tiskaa, laittaa ruokaa, auttaa isiä rempassa, tyhjentää astian pesukonetta. Milo osaa ojentaa isin pyytämät työkalut sujuvasti, Milo muistaa mihin meidän kaikki astiat kuuluu :) kaivurit, traktorit, trukit ym, muut vekottimet ovat Milon lempileluja. Ajateltiin myös ostaa Milolle joululahjaksi Brion leikkihella ja pieniä "teräskattiloita". jokaisessa kyläpaikassa jossa on leikkihella niin Milo leikkii vaan sillä :)

Vierailija
4/77 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään Idan kanssa tänään kotipäivää, neiti on ollut viikonlopun kuumeessa ja yskä on kova. Onhan siitä edellisestä taudista, enteroviruksesta tainnutkin jo kuukausi kulua. Meinasin eilen että vien neidin oikein lääkäriin tänään, mutta taitaa riittää sairaanhoitajan todistus, kun kuume laski itsestään eilen illalla. Vielä kun tuon yskän saisi taiottua pois :)

Ida on alusta asti syönyt oikealla kädellä ja myös piirtää oikealla kädellä.

Queenin leikkigalluppiin: Ida tykkää tällä hetkellä leikkiä nukeilla, syöttää kovasti vauvaa ja tunkee tuttia suuhun ja yrittää nukuttaa. Myös palapelit on IN, nuppipalapelit on jo aika tylsiä. Astialeikit kuuluu jokapäiväiseen elämään, Ida saikin 2-v-lahjaksi sen muumimamman posliinisen piknik-korin ja nyt sitten juodaan monta kupillista Idan keittämää kahvia päivässä ja Ida innoissaan lisäilee aina maitoa ja sokeria. Niin ja hilloakin tulee välillä kahviin :D Myös kotitöissä Ida on kova auttamaan. Pyykit laitetaan yhdessä koneeseen, pyykit ripustetaan yhdessä kuivumaan ja astianpesukone tyhjennetään yhdessä. Pölyjä pyyhkiessä annan Idalle oman rätin käteen :) Teletappeja Ida haluaisi katsella koko ajan, mutta mulla meni hermot niihin ja ne on olleet kuukauden kiellossa. Ti-ti Nallen DVD:n jaksaa katsella jo kokonaan ja jos vaan antaisi niin joka päivä katsoisi sen.

Tarhassa sanottiin viime viikolla, että Ida on alkanut puhumaan siellä. Olin silleen, että ihanko nyt jo, kun kotona suu käy koko ajan :) Sanoivat sitten, että onhan Ida kavereille puhunut tähän asti, mutta nyt on alkanut puhumaan tädeillekin ja puhe on tosi paljon kehittynyt. Tulee jo pitkiä lauseita ja kunnon tarinaa :) Ja voi voi tuota kyselyä...

Me saadaan tänään uuteen asuntoon avaimet ja pikkuhiljaa aletaan kantamaan tavaraa sinne. Tänään heitetään jo ensimmäinen satsi illalla. Onneksi on melkein koko tämä marraskuu aikaa muuttaa ihan pikkuhiljaa. Vähän tämä minun vuorotyö kyllä hidastaa, ei oikein ole miehen kanssa ollenkaan yhteisiä vapaapäiviä.

Nyt menen herättämään tuota unikekoa. Yöt on olleet vähän risaisia ja ollaan sitten aamulla nukuttu viime päivinä ihan liian pitkään :)

MiaMik rv 28+6 ja Ida 2v+

Vierailija
5/77 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eikö olekin ihan hyvä tarjous, jos me saadaan ostaa pojille Riikka ja Roope -kerrossänky patjoineen päivineen yhteishintaan 800 euroa? Muistaakseni joku teistä osti samaisen sängyn.

Nyt ei ehdi muuta...

-Q-

Vierailija
6/77 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q, tuo sänky oli kai 275e, mut en muista oliko siinä jo patja ja laita mukana. MM tietää paremmin. Ollaan ajateltu itsekin ostaa sellainen Helmille.

Queenille tosi paljon tsemppauksia ja halauksia! Kuulostaa kyllä uskomattomalta tuo teidän arki. Oisko teidän kaupungissa mahdollisuus saada kotiapua? Ainakin Tampereella sitä sai ihan suht helpolla eli ei tarvinnut olla mikään superongelma-perhe. Ja neuvolan kautta varmaan sais ainakin. Ois varmaan hyvä saada sunkin hiukan omaa aikaa ihan vaan vaikka nukkumiseen.

Ida-raukkakin on tullut kipeäksi. Taitaa tuolla meidän päiväkodissa riehua nyt oikein kunnon taudit. Helmihän on ollut nyt pari kuukautta ihan uskomattoman paljon kipeänä. Ensin oli se enterorokko, joka veti kyllä Helmin ihan flaatiksi. Kuume kesti vaan päivän, mutta koko ajan se oli yli 39 astetta eikä Panadolit auttaneet. Viikko sitten perjantaina oli taas kuumetta muutaman päivän. Vietiin sitten lääkäriinkin ja olihan siellä jos jonkinlaista tulehdusta. Silmätipat saatiin, antibiootti-kuuri ja yskänlääkettä.Lisäksi mun mieskin sai sen enterorokon ja oli koko viime viikon saikulla. Mä hoitelin Helmiä ensin maanantaista keskiviikkoon, kun eihän miehestä ollut hoitajaksi. Sitten mulle iski hirvee iskias-kipu lonkkaan ja nyt oon sitten saikulla ens keskiviikkoon asti. Joten sairasta porukkaa täällä... :) No nyt ollaan jo kaikki voiton puolella.

Helmi tykkää kans leikkiä nukkeleikkejä ja kotileikkejä eli pikkuastiat on kovassa käytössä. Mä mietin tuota Muumi-taloa Helmille joululahjaksi. Onko ne hahmot siinä kovin pieniä? Kirjat on aina olleet suosiossa ja palapelit.

2-vuotissynttäritkin on jo juhlittu. Hiukan sairaissa merkeissä tosin. No vieraita oli ja kyllähän tuo sankarikin jaksoi avata lahjat ja puhaltaa kynttilät.

Neuvolassa neiti pinosi tornia ja teki palapeliä. Uusimmat mitat oli 85,8cm ja 11,5kg. Pituuskasvu on tasaista, mutta painokäyrä meni pystysuoraan ylöspäin. Vaikka eipä me tuolle nollakäyrälle vieläkään ylletty.

Ja pottailut on meillä ihan in. Jatkuvasti pitää käydä potalla ja kyllähän sinne tulostakin aina tulee. Mietinkin jo että onko neidillä joku pissatulehdus, kun puolen tunnin sisään pitää kolmekin kertaa käydä potalla. Mutta terkka rauhoitteli, että kuuluu asiaan ja uutuudenviehätykseen. Sisällä ollaan vallan ilman vaippaa, mutta ulos oon vielä laittanut ja päikyille. Neiti kun vetelee kotona sellaisia kolmen tunnin unia. Päiväkodissa ovat pitäneet päiväunillakin ilman vaippaa, siellä kun nukutaan vähemmän.

Sellasta tänne! Mukavaa viikkoa ja paranemisia toipilaille!

Jepsis 29+3 ja Helmi 2v.

Vierailija
7/77 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäunisen yön jäljiltä oon ihan tööt... mutta aattelin vähän tulla kirjoittelemaan typyn kuulumisia.

Kiitos noista tumppukommenteista. Meillä on nyt eilen ja tänään laitettu toppavaatteet ja tumputkin, kun on ollut lähellä nollaa. Otettiin tänään uusi pukukin käyttöön (tai kaverin lapsen vanha siis), kun todettiin et ei ne viime keväiset toppavaatteet tosiaan enää taida olla riittävän isot. Tyttö vaan seisoskeli pääasiassa tumput suorina niissä ulkona, kun vissiin sen verran kinnasivat.

amy kyseli kätisyydestä, meillä typy on käyttänyt aika lailla molempia käsiä, syö kummallakin tarvittaessa ja usein mielellään molemmissa käsissä on joku syöntiväline... :) mutta vissiin piirtää oikealla. Piirtämisestä tuli mieleen, et pyysin typyä yks ilta piirtämään kurpitsan. Typy otti oranssin tussin ja piirti kaksi tyylipuhdasta ympyrää paperille. Oltiin mumman kans vähän ihmeissään, että niin se vaan on oppinut ympyrän piirtämään ihan tietoisesti, onhan se niitä piirrellyt ennenkin mut lähinnä vaan sotkua noin pääpiirteissään. :D

Vai on Ida alkanut oikein puhumaan. :D :D Aika pitkään on kyllä kestänyt, jos ei tarhassa ole tädeille jutellut.

Mielipuuhista olitte kans kertoilleet, meillä typyn suosikkeja on edelleen duplot, vauvaleikit (siis sekä itse vauvana olo että vauvanuken hoito), piirtäminen, isin kanssa juokseminen, mailapelit (siis sulkapallo tai sählymailalla huitominen ja niiden käyttö heppana :)), ruoan ja kahvin keitto ja tarjoilu kaikille, sängyllä pomppiminen, kuperkeikkojen heitto. Ulkona ikisuosikkeja on kiikkuminen, liukumäen lasku ja hiekkakakkujen rikkominen (kikotaan!!). Uusia juttuja on sit vielä laululeikit, etenkin pientä elefanttia mennään monesti päivässä.

Mutta nyt täytyy lähteä pukeutumaan et pääsen liikkeelle.

-Osse ja typykkä ihan pian 2v

Vierailija
8/77 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen itse asiassa saatiin vihdoin ja viimein sitten hankittua Oonalle ihan isojen tyttöjen sänky ja olen TOSI tyytyväinen päätökseen + hankintaan (sattui vielä olemaan +20% ale). Tulee 2 viikon sisään, sitten aletaan harjoittelemaan siinä sängyssä unia, saas nähdä millanen hirmu rumba siitä tulee.. Phuh.. Vähän mua alkoi vaivaamaan kun varakodissa on ollut kuulemma parvorokkoa liikkeellä. Ehkä pitäisi soittaa neuvolaan että tarvisiko käydä (taas) verikokeessa että selvittäisisi olenko sen sairastanut.. Enhän mä moisesta rokosta juuri mitään tiennyt ennen kuin googletin ja nyt mietityttää kovasti. :(

PI-Kin Arttu-paralla korvatulehdus on vaivannut.. Toivottavasti olisi jo lääkkeet puraisseet pahimman ohi!? Lääkkeiden antaminen on kyllä ihan hirmu hankalaa välillä, mutta musta tuntuu että aina kun on ne ns. ekat päivät otettu niin sitten Oona ainakin on jo "tottunut" ja ottaa ihan kiltisti kaikki töhnät mitä ruiskusta suuhun ruutataan.. SEREÄ minäkin vähän kaipailin että mitäs sinne kuuluu?

I-L varmasti oli rankka kokemus se putkitus, mutta ihanasti olit kirjoittanut siitä. Tyttönen ei varmasti enää "muistakaan" moista ja toivottavasti putkista olisi nyt apua siihen tulehduskierteeseen.

JENNI - Oonakin tuli meille aika "yllärinä" sinänsä, että olin jo luovuttanut.. Pillerit taisin lopettaa 1,5v ennen raskautumista ja kun ei kerran ollut vauvaa kuulunut ja oli 2 km takana, ajattelin pessimistisesti että ei onnistu meikäläiseltä.. Sitten kun olin vaihtanut kamalasta työpaikasta nykyiseen (jossa edelleen tykkään olla TOSI paljon), meni pari kk ja ohhoh, loman jälkeen totesin että eipäs ole menkkoja näkynyt eikä kuulunut.. ;)

AMYN Emmin synttärihulinat kuulosti kivoille! :) Niin itsekin olen ajatellut sitten Oonan tulevia 2v- synttäreitä (vasta huhtikuussa) että saa tulla vieraita ns. useampaan otteeseen, eikä mitään megabileitä järkätä.. Syömisestä, Oona syö enimmäkseen oikealle, mutta vasenkin toimii ihan yhtä hyvin.

PESUKARHU - ihanaa kun jaksat käydä kertomassa teidän arjesta. Olenkin tuota nukkumaan menoa jo ehtinyt vähän kauhulla miettiä, nimittäin Oonahan on nukahtanut yleensä itsekseen sänkyynsä, mutta nyt on taas viikko tai pari vierähtänyt niin että äidin (tai isin jos äiti ei ole kotona) täytyy istua Oonan huoneessa sängyn ja oven välissä (siirryn koko ajan lähemmäs ovea) sen aikaa kunnes nukahtaa.. varmaan vauvan kanssa voi tuottaa vaikeuksia.. :S No, murehdimme sitä sitten. Ja tuosta ehkäisystä vielä, mulla on 3 tuttua jotka on raskautuneet ennen kuin imetettävä tuli 6kk ikäiseksi, eli en ainakaan itse luottaisi siihen "ehkäisykeinona".. ;)

KANDIkin on päässyt Sofian kanssa jo rv 30+ puolelle. :) Niin se aika vaan hurahtaa.. Kiva kuulla että Noel on "talviuninen", toivottavasti jatkuvalla trendillä.

Q - musta on ihanaa kun joku oikeasti "jaksaa" ahertaa ja tehdä käsitöitä. Haluaisin itsekin olla sillä saralla vähän ahkerampi. Tällä viikolla vihdoin menen ostamaan joku ilta langat + puikot ja aion aloittaa Oonan villahaalarin tekemisen viikonloppuna. Jos yrittäisi sitten joka ilta tehdä jonkin aikaa, vaikka samalla kun katsoo telsua ennen nukkumaanmenoa.. Ja ai kun kuulostaa ihanalle tuo teidän ilta-aika, että sitä oikeasti jollakulla on! :)

LYCKA - teenhän mä "istumatyötä" eli istun toimistossa - onneksi pöytä on kuitenkin sellainen että saan nostettua ylös + seisoa välillä. Ihan ok on tuo istuminen toistaiseksi ollut. Tosin huomaa että työpäivien jälkeen on alkanut olla vähän turvonneemmat nilkat kuin esim viikonloppuna kun painelen menemään sinne tänne ja käyn jumpalla. Jokos siirsitte Höpiksen "isojen poikien sänkyyn"? Kerro ihmeessä miten teillä meni, meilläkin se on parin viikon päästä edessä. :)

BEJPI - ihana kuva! Eve on jo NIIN ison tytön näköinen! :)))

OSSE - sunnuntaiaamuna Oonalla oli ekaa kertaa Kuomat jalassa ja talvihaalari päällä kun mentiin jo 9 aikaan ulos ja oli maa ihan kuurassa. Muuten on vielä menty ihan ns. välikausitamineille ja hyvin on pysynyt lämpimänä neiti.

QUEEN - ihanille kuulostaa Liian touhut. Meillä Oona tykkää hoitaa vauva-nukkea, laittaa sukkia jalkaan, syöttää, ajeluttaa rattaissa jne. Palapelit, kirjat, palikat, pallot on ihan suosikkeja. Ja tykkää itse pukea itselleen housuja, sukkia, pipoa, kauluria jne ja kyllä osallistuu aina mm. viemään roskat roskiin jne "kotipuuhasteluun".

OPE - meille ei ole tullut noita "karkkia tai kepposta"- ovikellon soittelijoita. Toisaalta ois kivaa, mutta eihän mulla olis mitään antaakaan.. ;) Toivottavasti sulla olisi jo parempi olo!

MIAMIK:lle & Idalle myös paranemisia sinne kotiin!

Ok, nyt taas jatkettava hommia lounaan jälkeen! Mukavaa viikonalkua ja huiskutuksia kaikille tasapuolisesti!

Mammis + O rv 28+0 + Oona 1,5v pph:lla

Vierailija
9/77 |
03.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa kaikille!

Me oltiin viikonloppu minun vanhempien luona ja "klasu" piti kyllä aikamoista möykkää mahassa automatkojen ajan. Halusin kuitenkin, että ajetaan niin pitkään yhtä soittoa kun tyttönen vaan on tyytyväinen. Mennessä oli tietysti pilkkopimeää lähes koko ajomatkan, joten neiti nukkui piiiitkät unet. Tyttönen kävikin ihan ylikierroksilla kun pääsin mummin ja tutan huushollia tutkimaan. Vanhemmillani on iso talo, joten siellä riitti taas ihmeteltävää. Kello taisi olla perjantaina lähes 23 ennen kuin neiti saatiin nukahtamaan.

Lauantaina oli ihan tosi suloista, kun tyttönen kuuli mummin äänen ensimmäistä kertaa ja totesi "mumma"! =) Muutenkin uusia sanoja tuntuu tulevan hurjaa vauhtia - osa tietysti vielä tyttösen mukaelmia oikeista sanoista, mutta ihan hyvin ymmärtää kun tarkasti kuuntelee. Sen verran viileämpää oli tuolla mummolan seudulla, että lauantaina ulkoilimme räntä/lumisateessa ja paikoitellen valkeassa maassa.

Minun sisko oli lähettänyt Usasta äidin matkassa tosi ihania juttuja vauvalle. Ja mummi oli myös törsännyt ja toi vauvalle mm. kivan bodyn ja fleece-kankaisen unipussin. Tyttönen sai myös jos jonkinmoisia tuomisia niin siskon perheeltä kuin hänen miehensä sisaruksilta. Ihan kiva kyllä saada sellaisia vaatteita, joita ei ihan jokaisella vastaantulijalla ole päällä. Tyttönen tutki tuliaisia tarkasti ja kiinnostuneesti.

Juteltiin myös vanhempieni kanssa vauvan syntymästä ja tyttösen hoidosta. Äitini ehdotti, että mikäli la tulee ja vauva ei ole syntynyt, niin hän voisi tulla meille. Mieheni voi olla levollisemmalla mielellä töissä, kun tietää että mummi on täällä leikittämässä tyttöstä jos minulla on kovin tukala olo ison mahan kanssa. Ihanaa kun tietää, että apuja on tulossa. Anoppi lupasi tulla auttamaan joulusiivouksen kanssa, joten ehkäpä saamme kodin järjestykseen ja puhtaaksi ennen vauvan syntymää...

Queenille lämmin iso rutistus. Vaikka oot tosi väsynyt niin sun kirjoituksista huokuu kuitenkin ihanasti suuri rakkaus lapsia kohtaan. =)

Lycka, meillä on 1,5 v neuvola ensi viikolla. Tulen sitten kertomaan uusimmat mitat. Itse kun yritin kotona mitata tyttöstä (sisko tarvitsi noin pituuden) niin kyllä meidän neiti on myös ainakin sen 88 cm. Toivotaan, että terkkari ei jaksa ihmetellä asiaa koska minä jo tiedän, että plussakäyrillä mennään mutta tasaisesti tyttösen omaa tahtia.

Mammis, meillä odottaa isojen tyttöjen sänky kun vaan saadaan se kasatuksi. Tarkoitus on aloittaa harjoitteleminen näin hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää. Mummi antoi osan sängyn hinnasta, joten tuo on samalla tyttöselle joululahja. Minä vähän luulen, että varsinkin illat tulee olemaan aikamoista sirkusta kun neiti juoksee unirätti kainalossa pitkin huushollia, heheh...

Tyttösen flunssa (kuten myös miehen ja minun) jatkuu. Viime yönä neiti yski ihan kaameasti ja unet oli kaikilla mitä sattuu. Äh ja puh kun harmittaa. No, toivotaan että putket korvissa auttaisi ja korvat saisivat olla terveenä. Kovasti paljon tuntuu monissa vanttuperheissä olevan pöpöjä liikkeellä. Paranemista niin isoille kuin pienillekin potilaille tasapuolisesti!

Reipasta alkanutta marraskuuta kaikille!

T. iida-linnea, "klasu" 32+1 ja tyttönen zzzz

ps. Sere ja Poppis?!!??! Missäs ootte, mitä teille kuuluu?

Vierailija
10/77 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meillä tosiaan asustaa tällä hetkellä tuollainen vajaa metrin mittainen täplärapu. Eli siis Emmi, jolla on koko kroppa pienillä punaisilla pilkuilla. Viikonloppu toi silmätulehduksen ja kuumeen ja eilen nousi tuo ihottuma. Alkuun epäilin itse enterorokkoa, mutta ei neidille oikein rakkuloita ilmestynyt. No tänään tuli toiseen etusormeen muutama. Käytiin illansuussa lääkärillä, ja lääkäri sanoi, että jos Emme ei olis saanut tuhkarokkorokoitetta, niin epäilis sitä. Mutta nyt lienee kyseessä edellisestä antibiootista jälkeenpäin tullut ihoreaktio ja lievä enterorokko. Korvatkin tutkittiin, ja oikea korva oli edelleen tulehtunut ja ilmeisen täynnä mätää. Lääkäri antoi ihottumaan antihistamiinireseptin ja huomiselle ajan korvalääkärille, joka saa tutkia korvan kunnolla. Tämän päivän lääkäri epäili liimakorvaa ja enteili hoidoksi pientä operatiota. Eihän se vaan tarkoita sitä kamalaa korvanpuhkaisua siltä istumalta?!? Mutta ehkäpä hän tarkoitti putkitusta. Pitääkö korvien olla puhtaat, kun putket laitetaan?

Kiitos kätisyyskommenteista! Itsekin voisin kuvitella, että Emmistä tulisi molempikätinen.

Onpas kiva, että Ida on alkanut jutella hoidossa! =) Ettei tartte kaikkia juttuja säästää kotiin... ;D

Myöhäiset synttärionnittelut Helmille!

Vähänkö Ossen Typy on taitava piirtämään! Emmi lähinnä suttaa ja mieluiten antaa kynän aikuiselle ja kertoo, mitä tahtoo piirrettävän. ;D

Mammis ja I-L jo suunnittelee neitien siirtämistä isojen sänkyyn. Emmi vielä koisailee pinniksessä, mutta pysyy siellä enää unipussin avulla. Kai se tarttis uus sänky pian ostaa ja aloittaa "rumba". Jospa joululomalla...

Nyt mä meen katsomaan Innoa ja kuuntelemaan Emmin laulua ja jodlailua, kun se hakee unta. Aika suloista muuten! =)

Vierailija
11/77 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätisyydestä: Noel on tosi vahvasti oikeakätinen, on ihan vauvasta saakka pidellyt lusikkaa oikeassa kädessä. Vasurilla ei suju syöminen ollenkaan.

Leluista ja leikkimisestä: meillä on nyt kirjojen luku aika kova sana, taas vaihteeksi. Erityisesti kiinnostaa kirjat joissa on tähtiä, kuu, tai pöllöjä.

Leluista erityisemmin kiinnostavat Puuha Peten työkoneet, joista meillä on Nosse, Pusku, Kaivuri ja Rolle. Ja oma rakas paloauto kulkee aina mukana, se on ollut jo pitkään tosi tärkeä lelu.

Muovaileminen on myös tosi hauskaa, tosin lähinnä isi ja äiti muovailevat, ja Noel irroittelee sitten hahmot osiin ;)

Ykkösenä olisi Noelilla kyllä kiipeily, hyppiminen, kieriminen yms. rymyäminen. Poika tykkää ihan hirveästi, kun rullataan sitä parisängyn laidasta laitaan niin, että isi kieräyttää päiväpeiton avulla toiseen reunaan, josta äiti kieräyttää takaisin toiseen. Noelilla ei mene pää sekaisin millään! (Jee, saan siitä hyvää huvipuistoseuraa kaikkiin pyöriviin laitteisiin, joita mies ei siedä!)

Onpas paljon sairastavia enskoja! Meidän enskalla sama homma. Perjantaista asti on ollut (erityisesti öisin) kuumetta, mutta tänään on jo kumeeton päivä. Lääkärissä kävivät tänään, muttei nähty tärykalvolle saakka paksun vaikkukerroksen takia! Tänään Ceridalia korviin, ja huomenna uusi yritys. En tajua miksei tuosta Ceridalista ole koskaan ennen kerrottu, vaikka aina ovat lääkärit valitelleet vaikun määrää tutkiessaan Noelin korvia. Eihän se olisi ollut iso vaiva puhdistaa korvia sillä etukäteen, jos oltaisiin vaan tiedetty koko keinosta!

Noel siirrettiin isojen sänkyyn 1,5-vuotiaana, ja meni tosi kivuttomasti. Kerran on pudonnut kivutessaan puoliunessa pois sängystä. Oli kyllä ihan superhelppo vaihdos, turhaan stressasin etukäteen. Varmaan asiaa auttoi se, että uusi sänky oli käytännön syistä pari viikkoa huoneessa "koristeena", ennen kuin otettiin se käyttöön. Noel tajusi itsekin, että kun huoneessa ei muuta sänkyä ollut tarjolla, oli pakko vaan tyytyä uuteen sänkyyn :) Meillähän edelleen nukutetaan sängyn vieressä istuen, mutta poika kyllä pysyy sängyssä ihan kiltisti. Olen ajatellut alkaa sisäänajaa uutta käytäntöä, jossa istuisin vähän kauempana nojatuolissa nukuttamisen ajan. Vauvan kanssa en enää istu lattialla sängyn vieressä nukuttamassa Noelia, se on varma.

Tuli vain omaa napaa, mutta nyt on pakko lopettaa. Sofia painaa niin ilkeästi kylkiluita, etten voi enää istua!

Kandi & Noel 1v10kk

p.s. Noel painoi tänään terkkarilla vaatteet päällä 13kg, eli ihan mielettömästi! 1v6kk neuvolassa painoi alasti juuri ja juuri 10kg... Tuskin ne sisävaatteet & vaippa yli kiloa painoivat, eli on tullut kyllä upeasti painoa pojalle.

Vierailija
12/77 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jaksan riipustella tännekkin, täytyy myöntää että olen lukenutkin tosi huonosti, kaikki päivät tuntuu menevän johonkin !!!!

Kätisyydestä: meillä näytti vahvasti ensin siltä että Ainosta tulisi vasuri, teki melki kaikki vasemmalla kädellä, mutta kun rupesi syömään itse käsi vaihtui oikeaksi ja tekee sillä nyt kaiken. Mn mies on vasuri, samoin hänen siskonsa. Anoppi taas on molempikätinen.

Leikeistä: meillä piirretään ja muovaillaan paljon, palikoita kasataan ja keitetään kaikenlaisia soppia kattiloissa ja kupeissa.

Myös autot kiinnostaa, tanssiminen ja laulaminen on myös aika IN juttuja.

Meillä Aino on oppinut "sisäsiistiksi", sanoo että kakka ja menee potalle, vaippaa ei tarvitse pitää sisällä kuin nukkuessa, ulkona ja reissussa ollaan vielä vaippaa pidetty mutta muuten ollaan kuivia !

Masu painaa ja nukuttua tulee tosi huonosti muuten olo on ihan kiva.

vointeja kaikille, koitan kirjoitella useammin.

aa ae ja sohvi 36+4

Vierailija
13/77 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, niin se oli oikeassa eilinen lääkäri: Emmillä on oikeassa korvassa liimakorva ja vasenkin aika pahana. Putkitus on nyt edessä parin viikon päästä maanantaina. Lääkäri sanoi, että tuo oikea korva on niin paha, ettei Emmi varmaan tällä hetkellä kuule edes kunnolla sillä. =S Mutta tosiaan putket parantavat tilanteen ja mitään pysyvää ei jää - jos ei lasketa sitä koloa äidin sydämessä, kun pikkuisen sinne operaatioon vie. Mä tiedän, ettei tuu olemaan helppoa. Mutta ymmärrän toki, että se on Emmin parhaaksi.

Nyt ei ennätä muuta. Heippa ja vilkutuksia kaikille!

-Amy ja Emmi-

Vierailija
14/77 |
07.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin Amyn Emmin mittoja ja vastasin sitten siihen.. :)

Käytiin eilen hakemassa Evelle ja mulle influenssarokotteet ja samalla katottiin Even paino käytävän vaa'alla, ja se näytti 14,6kg! Samaa on näyttänyt meidän oma ja Even tädin vaaka, siis kaikissa vaippa+vaatteet.. Neiti painoi kesäkuun lopussa 12,6kg.. Terkalta kysyin voika olla mahdollista, sanoi että voi hyvinkin olla jos on syönyt hyvin ja että sen vaa'an pitäisi olla tarkka kun on melko uusi...

Piikki meni hyvin (molemmille ;) Even piti vähän itkeä kun aina ruiskutettiin, mutta nopeasti meni ohi..

Säikähdin eilen kun hoitotäti kysyi että olenko huomannut Even silmää, luulin että siellä on tulehdus, mutta toinen yläluomi onkin ihan musta! Hoitotäti ei keksi muuta kuin yksi tappelu leluista kaverin kanssa ja Eve hävisi sen mistä seurasi huuto.. Eli huuto on voinut tulla myös siitä jos/kun poika on löynyt neitiä jollakin.. Ei onneksi ole turvonnut pahemmin..

Nyt pitää rueta lähtemään, mulla on autokaupan auto pihassa mikä on tulossa meille fixiin, ja ylläri ylläri siinä on kesärenkaat! Pakkasta jotain -6,5... :( No, pitää yrittää pärjätä..

Bejpi ja Eveliina 1v 10kk+

Vierailija
15/77 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas hiljaista palstalla viikonloppuna...

Noh, meillä kaikki pojat, isot sekä pienet nukkuu, joten hetken rauha ja hiljaisuus vallitsee talossa. :)

Aatu on oppinut tarttumaan leluihin molemmilla käsillään ja kieppuu nyt lattialla kovasti kyljeltä toiselle. Nyt touhu näyttää siltä, että edellytykset mahalleen kääntymiselle on olemassa, kun toi keskilinjan yli kääntyminen ja vääntyminen jo onnistuu. Harjoitukset jatkuu... Aatu on kyllä tosi iloinen ja hymyileväinen poika. Se on myös tosi puhelias ja pulputtaa jotain lähes koko hereilläoloajan. Sillä on vaan toinen silmä rähminyt hieman jo yli kuukauden eikä vesipesut oo oikein auttanut. Nyt mulle taisi tarttua se sama silmätulehdus niin saatiin sitten eilen lääkäriltä antibiottitipat molemmille. Toivottavasti auttaa, kun mullakin silmä vuotaa aina aamuisin ja on muutenkin ihmeen pistelevä ja kuuma. Eilen alkoi Aatun vauvauintiura, ja hienosti se menikin! Tosi rauhallisena poika vaan siellä vedessä polskutteli ja katseli ihmeissään ympärilleen, kun isoveli roiski vettä joka suuntaan.

Taisin vähän söhlätä, kun puhuin siitä Riikka ja Roope -sängyn hinnasta, eli siis tietenkin 400 maksettiin kerrossängystä eikä täyttä hintaa, kun kuitenkin käytetty sänky on kyseessä. :) Pikku-quun vanhakin sänky on vielä olemassa eikä olla vielä ehditty purkaa sitä ja viedä kavereille, joten nyt poitsu huoneessa on sänkyjä joka lähtöön, ihan kuin juna, kun kaikki kolme sänkyä on siellä pötkössä. :) Vielä ei uskalleta laittaa sänkyjä päällekkäin, kun quu on alkanut kiipeillä ja hyppiä korkeista paikoista niin holtittomasti viime aikoina.

Eilen käytiin muskarissa quun kanssa kahdestaan, kun Aatu jäi isin kanssa kotiin päikkäreille eikä tullut mukaan. Muskarin jälkeen käytiin vielä salaa kaupassa ja sovittiin, ettei kerrota isille ja että piilotetaan ostokset heti kun mennään kotiin. Ja eipäs ehditty edes ovesta kunnolla sisään, kun toi totuudentorvi jo toitotti isille, että "käytiin kaupassa ja nyt me piilotetaan ne! Me ostettiin suklaata, mutta sitä ei saa syödä kun vasta sit kun on isinpäivä". Että sellanen salaisuus. :))))))

Kaikille Vanttu-isille oikein ihanaa isänpäivää! Me annetaan isin aamulla vähän nukkua ja tehdään poikien kanssa hyvää aamupalaa, mm. Snickerstäytteisiä croissantteja. Sit iltapäivällä mennään mummin ja ukin kanssa Ti-Ti Nalle -konserttiin. :)

-Q- ja pojat 2v3kk ja 3kk

Vierailija
16/77 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä imetyksen ehkäisytehosta piti tulla kirjottamaan. Luin perhesuunnittelusivuilta, että imetys on 98% ehkäisykeino silloin, kun vauva on alle 6kk, täysimetyksellä, kuukautiset ei ole äidillä vielä alkaneet ja syöttöväli ei ylitä milloinkaan 4 tuntia. Toi viimenen kriteeri taitaakin olla se syy, miksi monella ei imetys ole kovin varma ehkäisy. Meilläkin on muutamana iltana imetysväli ollut 5,5 tuntia, joten olisin voinut vaikka ovuloidakkin. En tosin usko sitä, kun mitään oireita ei ole ollut (mulla on aina tosi voimakkaat ovulaatio-oireet). Eli ei siis ole meilläkään mitenkään varma ehkäisykeino. Selitin tän asian miehelle sillä seurauksella, että meillä ei edelleenkään ole mitään ehkäisyä. ;)

Jonsku on ihan samanlainen, kun pikku.quu. Mikään asia ei kyllä pysy salassa. Se kertoo heti kaikille kaikki päivän kolttosensa, kun joku nähdään tai puhuu jonkun kanssa puhelimessa. Ei kovin fiksua. ;)

Nyt meen kylvettämään lapsia. Hyvää huomista isänpäivää meiltäkin kaikille enska/tonskaisille! :)

pesukarhu, Jonsku 2,5v ja Sonja 2kk

Vierailija
17/77 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihii, pikku-Sonja on sulattanut isin sydämen!

Pesukarhun viesti sivuaakin just sitä aihetta, mistä mun piti jo päivällä pikkasen valittaa... Mulla on nimittäin joku ihme kestomenkkaolo päällä jo toista viikkoa, siis niiiiiin ärsyttävää. Maha on ihan turvonnut pallo ja koko ajan särkee. Muutaman kerran on tullut paperiin vaaleanpunaista, mutta silti menkat ei kunnolla vaan ala. Alkais nyt sitten niin tää kurja olo menis varmaan ohi, kun selvästi ne on sieltä lähiaikoina tulossa. Jos ei nyt niin sitten varmaan ens kuussa...

Ja sit vielä pakko valittaa, että ostin tänään kalliit sukkahousut ja kotiintullessa, kun avasin paketin, leikkasin niihin vahingossa saksilla reiän!!! Sukkahousut on ensinnäkin laittoman kalliita ja lisäks niitä kuluu ainakin kolmet päivässä kun ne hajoaa muutenkin koko ajan, vaikka ei itse edes leikkais niitä. Mur! :/

-Q-

Vierailija
18/77 |
08.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä odotellessa :)

Lycka täällä hyvinkin väsyneenä moikkailee nopsasti.

Ollaan miehen kanssa valvottu muutama yö tässä melkein täysin.

Höpis sai silmätulehduksen tarhasta, lääkäristä saatiin ensi siis se antibiotti. No se ei riittänyt, haettiin vahvempaa tavaraa :) Silläkään ei ollut vaikutusta kunnes kyllästyin arvauskeskukseen ja marssittiin PikkuJättiin. ja ONNEKSI mentiin, tuloksena molemmissa silmissä tulehdus-joo sehän jo tiedettiin lisäksi MOLEMMISSA korvissa liimakorva! uskomatonta, Höpis ei ole valittanut millään lailla. Lääkäri vaan kysyi että kuuleeko lapsi normaalisti, ja ahaa elämys koitti. 1.5v neuvolassa tehtiin ns. kuulotesti eikä mennyt niinkuin piti. Ajateltiin siellä vaan että no keskityy kait muualle..Mutta eipäs näin ollutkaan, vaan korvat niiiiiin täynnä kaikkee mitä ei pitäis.

Koin todella huono-äiti-fiiliksen kun näin mitä kaikkea korvista saatiin ulos! vaikka kuinka hyvin olen putsannut...Lääkäri kyllä sanoi ettei kotikonstein kaikkea saa, eikä pidäkkään saada pois.

Höpis ei inahtanutkaan kun korvia ronkittiin, vaan päin vastoin silmätalkoi lupata toimenpiteen aikana =)

Nyt sitten valvottaa tuo jatkuva yskä, joka viime yönä on mennyt oksennuksen asti. Huone on "kosteutuksessa" ja sängyn pääty melkein pystyssä :) Mutta silti jatkuu.

Onko kellään mitään muita poppaskonsteja tähän yskään???

Sori oma/Höpiksen napainen viesti, lupaan tulla "turiseemaan" muutakin kunhan nää mustat silmäpussit laskeutuu että näen jotain ;)

Lycka ja yskivä Höpis

Vierailija
19/77 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin isänpäivän kunniaksi :) Voi kun osaisi itsekin nukkua näin pitkään :)

Pesukarhu vaan edelleen luottaa ehkäisynä imettämiseen. Niin minäkin luotin Idan synnytyksen jälkeen, mutta nyt en ehkä enää uskalla toisen jälkeen luottaa ;) Mullahan alkoikin kyllä menkat vasta kun Ida täytti vuoden, juuri silloin kun vähentelin imetystä. Luulin kyllä että alkaa aiemmin, kun olihan meillä jo Idan ollessa 3kk syöttövälit yöllä sen 5-10h :)

Quiero, mulla oli koko vuoden Idan syntymän jälkeen vähän väliä menkkakipuja ja taisi kerran tulla vaaleanpunaistakin, mutta ei ´vaan menkat alkaneet. Siskolle oli toisen jälkeen nyt sama homma, menkkakipuja ja kaksi kertaa vähän tuli verta paperiin ja Danskun ollessa 7kk raskaustesti positiivinen :)

Ida myöskin melkein eilen paljasti isänpäivälahjat, nimittäin olin eilen kaupungilla ja näytin sitten neidille illalla mitä ostettiin isille. Ida kailotti aina kovaan ääneen mitä kaivoin pussista :D En tiedä kuuliko mies, mutta ei sentäs Ida mennyt vielä isille kertomaan. Sitten kaivoin jo valmiiksi kaapista tarhassa tehdyn kortin ja sellaisen liinan missä Idan kädenjäljet. Ida ihan ylpeänä kertoi kuinka oli ne tarhassa tehnyt :) Nyt varmaan aamulla kun annetaan ne isille, niin Ida hokee että "se on minun", kun hän on kerta tehnyt sen liinan ;)

Nyt herättämään Idaa, isi saa vielä nukkua.

MiaMik rv 29+5 ja Ida 2v1kk

Vierailija
20/77 |
09.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille enska ja tonska isille!

Meillä isi saikin oikein mukavan lahjan.. ;)

Bejpi, Eveliina 1v 10kk+ ja pikkuinen rv 3+4