Selkä menosuuntaan turvaistuin??
Ollaan hankkimassa selkä menosuuntaan turvista. Onko kellään mitään neuvoja? Olen aika pulassa, kun olen tutkinut paljon nettia ja luuraannut autoliiton testit yms. Ei löydy mitään hyvää arvosanaa saanutta selkämenosuuntaan istuinta. Jännä kun sitä aina suositellaan ja silti markkinat täynnä kasvot menosuuntaan olevia??
Onko kellään siis neuvoja mikä olisi hyvä tällainen selkä menosuuntaan turvaistuin??Myös ulkomailta tilaaminen on minulle ok.
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (4)
Me päivitettiin juuri istuinta ja ostettiin maxi-cosin mobi. Ei saa asennettua kuin selkä menosuuntaan ja on 9-25kg. Oli todella helppo asentaa, joskin tarvittiin pari käsiparia. Mukavan tuntuinen simppeli istuin missä pikkumies tuntui viihtyvän. Aika korkea että näkee hyvin ulos ja helppo muuttaa istuma-asentoa vaikka nukkuessa kun ei ole mikään rullattava. Meidän mielestä ne Gracon oli paljon hankalampi käyttöisiä. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Just siitä ei ollut autoliitolla arvostelua, mutta maxi-cosit on yleisesti saanut hyvät arvostelut.
Meillä Britax Multi-tech ja olemme tyytyväisiä siihen. Ainoa huono puoli on se, että on aika istuva asento, jos ajattelee nukkuvaa lasta, mutta emme niin paljon autoile, että autossa nukkuminen nousisi kynnyskysymykseksi. Mielestäni hyvät sivutörmäyssuojat.
ja tutkinut kaikki saatavilla olevat testit. Niistä ei valitettavasti kovin paljon ole ollut iloa.
Mutta yksi asia on selvinnyt: Paras ratkaisu on ehdottomasti isofix-kiinnitteinen istuin, eli osta sellainen, jos teillä on ne kiinnikkeet autossa. Pitää istuimen taatusti paikoillaan ja tukijalka + remmit sitoo sen toiseen suuntaan.
Me päädyimme Recaro Polariciin. Tekninen fakta herättää luottamusta ja tietenkin Recaron maine ralliautojen istuinvalmistajana.
Tilasimme sen Saksasta, mutta siellä tuntui olevan tehtaalla toimitusvaikeuksia, joten kävimme hakemassa suomalaisesta liikkeestä. Hintaa 385e, eli ei halvimmasta päästä. Mutta laatu maksaa.
Istuin on melko "tiivis", eli lapsen saa tunkea siihen pehmusteiden väliin. Mutta toisaalta se on hyvä, koska siinä sintti pysyy tukevasti paikoillaan eikä kiemurtele vöistä ulos.
Isot sivuttaiset pääntuet, helppo säätömekanismi, helppo ja TUKEVA istuimen asennus ja melko paljon jalkatilaa lapselle.
Olen tyytyväinen ostokseen ja lapsikin viihtyy.
ipu
ja muutenkin vaikutti sopivalta. On siis käännettävä istuin.
Jossain testissä (en yhtään muista missä) ollut testivoittajakin. Tuota uudistettua mallia ei ole pahemmin testituloksissa näkynyt, monet arviot ovat vanhemmista malleista. Miinuksia on saanut vaikeasta asennettavuudesta, mutta en ole sitä mitenkään hankalaksi kokenut.
Entäs Britaxin Multi-tec? Sitäkin me kokeilimme, mutta ei jotenkaan tuntunut pienemmällä lapsella sopivalta.