Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rv lasketaan alkionsiirron yhteydessä ja milloin

20.02.2007 |

kävitte ensimmäisen kerran ultrassa alkionsiirron jälkeen? Mulle aika meni kuukauden päähän pp11 tehdystä veritestistä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspoli laski lasketun ajan hedelmöityspäivästä eli punktiopäivästä.

mulla oli ultra muistaakseni viikolla 7. parin viiikon päästä taidettiin katsoa uudelleen, että näkyisi paremmin.

Eliane rv 38

Vierailija
2/4 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikot lasketaan kierron ensimmäisestä päivästä, joka ivf-hoitojen yhteydessä tarkoittaa stimulaatiovaiheen aloitusta eli ensimmäistä piikityspäivää. Näin ainakin pitkän kaavan ivf:ssä, jossa siis estosuihkeet jo edellisestä kierrosta. Normaalistihan rv:t lasketaan edellisten kuukautisten alusta, tässä hoidossa kuukautiset eivät kuitenkaan määrää kierron alkua, jos on käytetty estolääkitystä.

Itse sain ekan ultra-ajan raskausviikolle 8, eli kolmen viikon päähän pp 11:sta, jolloin tehtiin verikoe. Olisin toivonut nopeampaa aikaa, mutta ei. Käsittääkseni viikolla 6 alkaa sydämen toiminta näkymään, joten sitä aiemmin ei kannattane mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaksi viikkoa siirrosta mentiin 4+2, kun siirto tehtiin kahden päivän ikäisillä alkioilla. Näillä raskausviikoilla ollaan menty koko ajan, eli sikiön koko on ollut ultrissa noiden mukainen. Meillä itseasiassa kyseessä oli PAS, mutta pakkasessahan alkiot eivät vanhene. :)

Ekassa ultrassa kävin 7+0. Silloin on jo syke nähtävissä. Toisessa kävin jotain 9+2. Silloin, jos/kun kaikki on hyvin, on km-riski enää parin prosentin luokkaa.

Onnea plussasta!!!

Leenis 38+0

Vierailija
4/4 |
21.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirsin ultraa " väkisin" 7+1, mutta kätilö varoitteli klinikalla, ettei sydänäänet vielä välttämättä näy. Eli nyt sitten ollaan raskausviikolla 4+1. Enpä olisi uskonut, että pääsen vielä omalla kohdalla kirjoittelemaan moista :)

Hyvää raskausaikaa kaikille!