Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** MARRASMASUJEN VIIKONLOPPU ***

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että päivä on jo puolessa eikä pinoa ollut vielä aloitettu? Vai olenko minä nyt vain puusilmä enkä näe tarpeeksi lähelle? :)

No, joka tapauksessa tää mamma alkaa yhtyä niihin, jotka valittavat etteivät tahdo jaksaa enää. Hermostuttaa tämä odottelu ja ajan kuluttaminen. Nukkuminen on niin surkeaa että iltaisin tympii ajatellakaan sänkyyn menemistä... Kun ei miestä kiinnosta siellä muu kuin nukkuminen (no en tiedä kiinnostaisiko muakaan muuten, mutta jos se edes vähän edistäisi tätä asiaa...:) ja omasta nukkumisesta ei tahdo tulla mitään. Eilenkin illalla kahteen kertaan yritin ruveta nukkumaan, mutta pakko oli palata olohuoneeseen rääkymään itsekseen. Kun miehellä on kuitenkin työt ja sen pitäisi saada nukkua, niin en halua sitä häiritä omalla surkeudellani. Ja aamulla ensimmäiseksi rupesin itkemään kun väsytti, mutta paikat oli niin kipeät ettei enää löytynyt yhtään siedettävää asentoa. Nyt melkein jo naurattaa (huom. melkein) koko homma; harmi vain että se on taas illalla edessä. :( Plääh, sanon vain.

Iskiaskin on palannut ja pahempana kuin koskaan. Välillä vihloo kankkuun niin että tekisi mieli huutaa. Pitääpä käydä lämmittämässä tuo jyväpussi taas kerran, jos siitä olisi edes vähän apua...

Plussapuolia tässä päivässä: Olen sentään käynyt ulkona pikku kävelyllä ja ostanut omenasarviaineksia, enää pitäisi toimertua leipomaan. Ja illalla ollaan ehkä lähdössä anoppilaan vaihtamaan talvirenkaat alle, siellä on ihana rantasauna joka toivon mukaan lämpiää meillekin.

Hyviä päivänpiristysvinkkejä otetaan vastaan!

Ama-riia rv 38+0

Vierailija
2/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki muut paitsi minä...

Freyalle onnittelut pikkuprinsessan syntymästä!!! Ja muille myös jos uusia tapauksia on ehtinyt ilmaantumaan...

t. omanapaisuuden kuningatar Ama-riia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA kaikille vauvansa saaneille- oli ainakin freya ja oikku.. Muillakin näyttää olevan pian H-hetket käsillä- paljon siis voimia viimeisiin hetkiin!!

Itsellä kärvistelyt eivät loppuneet synnytykseen, kaipa luonto ajatteli että kun pirpana syntyi niin ajoissa niin annetaan vähän vielä kärsiä... Eli sektiosta jäi hermopinne ja vasemmalla puolella on kova hermosärky =(. Eilen kävin sairaalassa kun epäiltiin jo verenvuotoa kovien kipujen takia, mutta mitään ei ole tehtävissä ei auta kuin kärsiä ja toivoa että kivut helpottaa kun loputkin tikit sulaa ja turvotukset laskevat. Mutta... eipä sellaista kipua olekkaan mitä en tuon nyytin takia kärsisi!!

Supparituulia niitä toivoville!!!!

Eppuliina ja nti 9pvää

Vierailija
4/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut tuntuu olevan....

Täällä on kans paikat niin kipeenä, ettei meinaa millään päästä yöllä sängystä ylös.

Asiaa ei yhtään auta se, että ylös pitää kuitenkin päästä VÄHINTÄÄNKIN 8 kertaa yössä...!Ihan kamalaa herätä tunnin välein siihen, että pitää mennä vessaan!!!!:( päivällä sitten väsyttää ja tuntuu, ettei jaksa mitään...

Hirveää valitusta, mutta ei ole paljon kehumista olossa.

Olotilaa ei myöskään yhtään helpota se, että oon hirvee pessimisti ja kokoajan varma siitä että jotain on vialla/menee vikaan.....:/...:(

Millään ei jaksaisi odottaa enää, että näkee vauvan.

Oon siksi huolissaan vauvan koosta koska mitään painoarvioo ei täällä anneta ja sf-mitta on 6cm suurempi kuin kahdessa aiemmassa raskaudessa....

Tällaista tänään..

-Marika ja vaavi 39+3

Vierailija
5/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freyalle oikeen paljon onnea tytön tylleröstä....=)!!!!

Vierailija
6/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään kiirettä tunu olevan minnekään..alkaa jo ahdistaa, jos tääkin kasvaa niin isoksi.

Onnea Freyalle ja muille vauvautuneille!

Itelläni on ollu vaan pari hassua menkkakipukohtausta tänä aamuna ja pari hassua vihlasua tuol alapäässä..huoh..ei tahdo taas yliajalle käynnistettäväks:(

Milenna ja O-I 38+6

Vierailija
7/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona edelleen ollaan masun kanssa. Laskettu aika oli eilen. Viime yönä elättelin jo jossain vaiheessa hieman toiveita, että nuo supistukset muuttuisivat kivuliaammiksi, mutta mitä vielä, aamuyöstä en herännyt enää supisteluihin vaan älyttömään lonkkasärkyyn. Nuo lonkat on alkaneet särkeä ihan hirmuisesti, ei ollut esikoisesta vastaavaa. Enkä oikein tiedä kumpi on parempi lepo vai liikkuminen.

Tänään tuossa imuroinnin lomassa aloin sitten vaihtaa huonekalujen paikkoja. Ollaan miehen kanssa puhuttu, että pitäisi saada hieman muutosta aikaseksi ja osa tavaroista laittaa varastoon (ja turhista tietty luopua). Käy muuten pian ihan liian ahtaaksi tämä asunto ja vielä jonkin aikaa pitäisi tässä asustella. No mies tuli käymään kotona, ja kun näki että TV:n paikkaakin oli siirretty, niin sanoi, että ihan tosissaniko sinne laitokselle tänään yritän päästä, heh. No ihan tosissani sinne jo haluaisinkin, mutta ei taida tuo rymsteeraaminenkaan edesauttaa asiaa. Tosin nyt kun sain siirrettyä TV:tä, niin voisin pestä tuon olohuoneen ikkunan, nyt sen saa vihdoinkin auki. Ehkäpä pesen jo tänään tai sitten huomenna.

Jospa nyt lähtisi koiran kanssa kävelylle ja sitten hakisi neitokaisen hoidosta.

Rv 40+1

Vierailija
8/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään missään synnyttämässä olla. Kunpa oiskin...

Yritin taas aamusta häätää asukasta ja siivosin perusteellisesti koko kämpän. Kantelin ja tamppasin mattoja, kumartelin, imuroisin, luutusin ja puunasin, mutta ei mitään. Ainut paikka mikä kipeytyi oli nivuset. Eilen illalla saunoinkin siinä toivossa että alkais kunnon supistuksia tulla, kun ehkä jo yhden " kivuliaan" supistuksen tunsin alkuillasta. No eipä auttanut sekään ja mies oli illalla kuulema liian väsynyt ettei viimeistä ässää jaksanut kokeilla. Yö sitten nukuttiinkin kuin tukki. Yhden kerran kävin vessassa, mut sit nukuin sikeästi 8 asti. Edes nälkään en aamuyöllä herännut, siitä kun on alkanut tulla joka öinen ilmiö.

Nyt tein tuossa puolukkaruispuuron jäähtymään. Jos lähtis kaupassa käymään ja sit ruuan laittoon. Jos vaikka leipois jotain illan ratoksi kun mies kuitenkin rupee nukkuu ennen yövuoroon menoa. Toisaalta seuraavan kahden yön aikaan ei tarttis Veikan syntyä, kun mies on yövuorossa. En haluais taksilla ajella synnärille. Mies kyllä sanoi että jos synnytys alkaa sillon kun hän on yövuorossa niin kyllä hän saattaa ajaa kotiin ja sit lähdetään takas kaupunkiin yhdessä. Meneehän se vähän eestaas ajeluksi, kaupunkiin matkaa kuitenkin yli 40km ja siellä mies on töissäkin. Ja mitäs sitten jos supistuksia tulee sen pari tuntia ja kerkee miehen jo hätiin soittamaan ja kun mies kotiutuu niin supparit lopahtaa. No mut se on sen ajan murhe...

nyt muuten supistaa ja nipistää inhottavasti....tosin kesti varmaan vaan 15s.... No parempi sekin kuin ei mitään.

Sanle ja Veikka 38+3

Vierailija
9/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea minunkin puolestani kaikille vauvallisille!!!

Olen taas viime aikoina tyytynyt lukemaan teidän muiden kuulumisia, koska tähän napaan ei mitään erityistä kuulu. Tänään aamulla minäkin yritin saada viikonloppusiivouksen avulla edes jotain pientä tapahtumaan, mutta seurauksena oli ainoastaan niin kipeä selkä, että hädin tuskin pääsen liikkeelle enää tänään. Pieniä kävelylenkkejä olen yrittänyt tehdä joka päivä, jotta mieli pysyisi virkeämpänä. Lisäksi olen lopettanut aikaisemmat veikkailuni lasten syntymäajankohdasta tai -viikosta, koska kuitenkaan niillä ei ole mitään vaikutusta.

Voin vaan sanoa, että viimeisestä kahdesta viikosta taitaa tulla yhtä hel****iä, jos mitään ei tapahdu ennen la:ta. Neuvolassa mitattiin eilen sf-mitta 46 ja maha tuntuu vaan kasvavan joka viikko. Olen uskollisena rasvannut masua ja pitkään selvisin ilman raskausarpia luottaen Body Shopin kaakaorasvoihin, mutta nyt on masu alkanut todella repeillä navan ympäriltä ja kutina on sen mukaista.

Taidanpa mennä nostamaan jalat vaihteeksi ylös. Turvotusta ei ole hirveesti, mutta se on kummallisesti toispuolista! :) Mulla on oikean puolen jalka enemmän turvonnut kuin vasen. Oikea käsikin on enemmän puuduksissa kuin vasen. Tuon jalan kanssa ei todennäköisesti kuitenkaan mitään veritulppaa ole kyseessä, koska ei ole mitään muita oireita.

Yrittäkäähän pärjäillä!!

Fubu ja tuplat 37+4

Vierailija
10/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!!

Olen " jälleen" enimmäkseen pysytellyt taustalla ja piipahtanut aina välillä lueskelemassa teidän muiden fiiliksiä jne.

Olo alkaa olla kyllä jo ihan kypsä tähän viime metreille ja odotteluun, että koska ja joko jo jotain voisi alkaa tapahtumaan...

ON: Eilen oli viimeinen nlakäynti ja nyt sitten odotellaan ja odotellaan... Supistelee kyllä, mutta välillä tuntuu siltä, että ne kipeätkin supparit joita on tullut tässä jo pitkin keskiraskaudesta asti, ovat nekin nyt jotenkin vähentyneet, hitsi vie!! Vauva ei ole ihan täysin kiinnittynyt, mutta tuntuu siltä että se poraa päällään aikas lailla tuolla alhaalla ja vihlominen tuntuu myös ikävältä, ihan kuin vauva raapisi tuonne alhaalle...sekä välillä tuntuu siltä, että jokin painaa myös peräsuolta tai jotain sinnepäin, vaikkei isoa hätää olisikaan...en tiedä onko kellään muilla ollut näitä vastaavia tuntemuksia?

Valkovuoto on myös mun mielestä lisääntynyt huimasti ja sitä tulee oikein holahtamalla...pakko käydä aina tarkistamassa tilanne, että oliko se varmasti sitä vai jotain muuta...onkohan sillä jokin merkitys tässä loppuvaiheessa, että sitä voi tulla ja paljon, sellasta hyvin haalean vaaleata, melkeinpä hajutonta ja vetistä??

Vauva liikkuu ajoittain (yleensä myöhemmin illalla...) tosi paljon, enimmäkseen siis kääntää kylkeä, kun ei taida enää oikein muuta mahtua tekemäänkään! Ja aamuisin ja päivisin huomaa, että on hiljaisempia jaksoja, ettei edes muista milloin olisi edellisen kerran myllertänyt kunnolla...

Viikonloppua perheen parissa odotellessa ja supparituulia kaikille meille toivotellessa...

Tsemppiä loppumetreille, kyllä se tästä...uskokaa pois!! ;)

Sugarbabe rv 38+6

Vierailija
11/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa (Fubulla?) kova sf-mitta, huh huh! Sen pallon kanssa varmasti onkin jo hieman hankalaa. Itsellä, kun tuo sf-mitta menee alimmalla käyrällä.

Tänään kävin vielä yhdessä ja viimoisessa kokoarvio ultrassa. Tällähetkellä arvio oli 2,6kg, joten pieni, siro vaavi taitaa tulla. Kaikki muuten hyvin, hb huiteli jossain pilvissä, 160/100, kääk. Mulla se on koko ajan ollut vähän ylhäällä, mutta tuo oli jo pohja! Pissa oli puhdas, joten käskivät seurailla jos tulee päänsärkyä, yms, niin sitten aikaisempaan neuvolaan.

Mulla ei ole vaavin syntymällä mikään kiire, toisin, kuin monella muulla. Meillä meni remontti hieman pitkäksi, enkä millään haluaisi tuoda vauvaa tänne pölyn keskelle. Vaikka vois sitä sitten vaikka lukittautua tuonne makuuhuoneeseen. Eihän se pieni paljon tilaa vie. Miehen kanssa muutenkin on jäänyt yhteinen aika ihan minimiin. Muutaman kerran oonkin murtunut totaaliseen itkuraivariin, ku se vaan remontoi ja remontoi.. (kodinhoitohuone, suihku, sauna - mikään ei vielä toimintakunnossa...) Ja mä varmaan painostan sitä kysymällä,että koska tulee valmista ja silti haluaisin yhteistä aikaa myös.. Kaikkea ei voi saada. Kunhan tulisi valmista ennen vaavin syntymää niin saadaan kunnolla MOLEMMAT keskittyä siihen. En ole muutenkaan saanut mieheltä mitään erikoiskohteluja. Ei se oo edes ehtinyt kysellä miten mulla/kuutilla menee... Noh, ei se ehdi...

Ja jäkäti jäkäti jää!!! Alan ny syömään.

Äiti ja Kuutti 38+1

Vierailija
12/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi freyalle onnittelut tytön johdosta!

Ja eppuliinalle voimia särkyjen keskellä. Toivottavasti olisi nopeasti ohitse menevää tuollainen!

(.) Tänään oli sitten meillä vuorossa synnytystapa-arvio. Kaikki näytti mallikkaalta, joten normaalisti alakautta synnytystä lähdetään yrittämään. Nuu on raivotarjonnassa, kuten on ollut siitä asti, kun sitä on tsekkailtu. Kohdunsuu oli auki reilulle sormelle ja vauvan pääkin tuntui heti siinä alhaalla. Hassua, että itse olen luullut Nuun vielä olevan kovinkin ylhäällä. Omiin tuntemuksiini ei siis taida olla luottamista pätkän vertaa. Painoa vauvalla on nyt 2,5 kg ja laskettuna aikana arviolta 3,3-3,5 kg.

Sukupuolta lääkäri ei näyttänyt, vaikka sitä vähän kiertäen kysyinkin. Nooh, selvinnee kyllä lähiviikkoina ;-D

Oloni on yhä melko hyvä, vaikka nuo " menkkakivut" ovat välillä aika ilkeitä. Jännää on se, etteivät ne yleensä iske samaan aikaan supistusten kanssa. Niinkuin muillakin, yöllä liitokset paukkuu ja jokainen kyljenkääntäminen sattuu! Onneksi vessassa ei tarvitse juosta kuin kerran yössä.

Hyvää viikonloppua! Huomenna pääseekin ihailemaan kynttilämerta hautausmaalle. Se on aina itselleni yksi vuoden odotetuimmista hetkistä.

RvaRuljanssi ja Nuu rv 36+3

Vierailija
13/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin loppuraskaudesta neuvolat onki ollu viikon välein ja perjantaisin. Sain jo seuraavat pari aikaa ja nekin perjantaille, heti aamuun 8.15. Mitenköhän ikinä keritään sinne tyttöjen kaa ku kuopus nukkuu usein kasiin asti? Tottakai se pitää herättää mut meiltä kestää kävellen neuvolaan n.40 minsaa ja bussilla&kävellen saman verran. No ei ku aamupala mukaan. Ehkäpä ei kannata viel miettii noin pitkälle ku eihän sitä tiiä vaikka oiski niin hyvä onni et ois sit jo synnyttäny/synnyttämässä ;)

Tänään siis neuvolassa kaikki hyvin: pissa puhdas, verenpaine on nyt noussu eli 130/65, sf-mitta 37, painoa ei ollu tullu yhtään viikkoon. Vauva on pysyny raivotarjonnassa ja on kuulemma tosi alhaalla. Mulla oli toinen neuvolan täti ku oma ja tää on tosi ihana ihminen kenellä tänään kävin. Jotenki ihana käydä vähän ittee vanhemmalla joka on tosi ammattitaitonen :) Jäi hyvä fiilis koko käynnistä!

Viime yönä oli menkkamaista kipua moneen otteeseen ja supisteli joten kaipa tässä joskus pääsee synnyttämään...kävelyki alkaa olla tuskasta ja alapäässä tuntuu vihlontaa ja ihan ku jonku nyrkki siellä heiluis...Mäkin oon valmista mammaa synnyttämään :)

ama-riia: Mullaki illalla nukkumaan meno on tuskallista. Uni ei meinaa tulla aina ja sit mä pystyn nukkuu vaan oikeella kyljellä ku vasemmalla nukkuessa sattuu masuun. Ja munkaan mies ei jaksa sängyssä ku nukkuu, nyt ois hyvä viel vähän hellii toisia ku heti synnytyksen jälkeen en varmana pysty/jaksa/haluu.

Sugarbabe: Mulla tuntuu kanssa samanlaista painetta peräsuolessa eli ihan ku ois kakkahätä vaikkei ookaan. Tulee vähän mieleen synnytyksestä ponnistusvaihe ku oli kakkahädän tunne ja teki mieli ponnistaa niin pirusti...Vauva siellä taitaa painaa paikkoja. Vauva jumppaa myös eniten iltasin vai onkohan se vaan niin et sillon ehin asiaa kuulostella?

PikkuKuuttilo: Eipä munkaan mies mitään erityiskohtelua mulle anna vaikka ei meillä ees oo remppaa ja aikaa ois. Jotenki jo se et pyydän kutitusta tai vähän hellyyttä on liikaa...ihan mälsää ja nyt ku just tarttis vähän huomioon ottamista ku sit ku vauva syntyy ni se taitaa saada kaiken ja ite jään vaan maitoa tihkuvaks mammaks taustalle...

Ja alapäässä vihloo ja kovaa, jee jospa tästä tää edistyis...

Tarald ja tiitiäinen 37+6

Vierailija
14/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille syntyi pienenpieni tyttö 31.10 klo 00.25 Painoa pienellä oli vain 2635g ja pituutta 46cm. synnytys meni hyvin ja lopulta yllättävän nopeasti. Äsken kotiuduttiin ja tissitellään tässä samalla :)

jaksamista kaikille jotka oomaansa vielä odottavat!

terkuin ebba ja vauva

Vierailija
15/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meille käynyt niin, että aktiiviset pinon aloittajat ovat jakautuneet, koska nämä uudet pinot ilmestyvät aina vasta paljon myöhemmin, kuin ennen. Siltä ainakin tuntuu.

Onnea Freya ja vauva!

Minä olen nyt viikon pähkäillyt vauvan asentoa. Vaikka keskiviikkona todettiin se raivotarjonta, menin tänään neuvolaan tarkastuttamaan tilanteen. Niin paljon olen tuntenut liikettä aivan alhalla, että pelkäsin jalkojen kääntyneen sinne. Ilmeisesti tuon parhaillaankin tuntuvan möyhäämisen saa aikaiseksi myös nyrkeillä, koska raivotarjonnassa vakuuttivat olevan. Asento on ilmeisesti jotenkin epätavallinen, koska ensin kokenut kätilö mietti, onko poikittain, mutta sitten kokeili alhalta päätä ja sanoi löytävänsä sen varmasti. Oli sitä mieltä, että pää liikkuu vielä vähän, mutta on kiinnittymässä. Hyvä, jos pitää paikkansa.

Täällä ovat monet jo todella tuskastuneita, mutta itselläni on vielä aivan uskomattoman helppo olo (pakko tunnustaa). Sf-mitta 28-29, joten se varmasti vaikuttaa tilanteeseen. Nukuttua olen saanut, kun vain olen malttanut mennä nukkumaan. Joinain öinä olen kyllä herännyt ja pää on ollut asioita täynnä ja sen takia on tullut valvottua, mutta asennon löytäminen on ollut yllättävän helppoa. Joinain öinä en nouse lainkaan vessaan, mutta yleensä käyn kerran. Sen verran heräilen normaalistikin. Pyöräily sujuu hyvin ja se onkin helpoin tapa liikkua. Myös pää on pysynyt vielä hyvin kasassa. En ole lainkaan valmistautunut siihen, että syntyisi ennen aikojaan, joten en ole " aktiivisen odotuksen" tuskaisessa vaiheessa. Päivät sujuvat nopeasti mm. autokaupoissa, eikä hetkeäkään ole ollut sellainen olo, että mitä tekisi tai tulisi nyt jo! Nekin ajat koittavat vielä.

Huomenna lähden poikien kanssa mummolaan yöksi. Sisaruksiani ja serkkuja tulee myös ja lapsille järjestetään halloween-kivaa. Taas hujahtaa pari päivää.

Nyt ruokaa lapsille. Mukavaa viikonloppua ja helppoja synnytyksiä sellaisiin pääseville!

Pepi 38+3

Vierailija
16/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa olin minäkin tänään eikä mitään uutta. Tyyppi on tosi alhaalla ja kiinnittyneenä. Äitee on kypsää kauraa, kun mitään ei tapahdu. Aamulla otin taas esikoisen kanssa yhteen niin, että lopuksi molemmat itkettiin, minä tietysti huonoa äitiyttä ja kärsimättömyyttäni. Reppana toinen on kuitenkin vasta 2,5 v ja minä käyttäydyn kuin pahainen kakara. Sen seurauksena kuitenkin tyttö on nyt lähdössä yökylään mumman luo (anoppilaan). Viihtyy siellä hyvin eikä nytkään malta nahoissaan pysyä, että pääsisi jo menemään vaan kun mumma ei ole vielä töistä kotiutunut. Taitaa tytölläkin olla äitikiintiö täysi, vaikka ei kai tuo ole mahdollista....

Miehen kanssa sitten lämmitellään illalla sauna ja toivottavasti jaksaisi sitä petiässääkin hyödyntää. Nyt kun olisi niin hyvä aika syntyä viikonloppuna, kun molemmat isovanhemmat ovat käytettävissä koko viikonlopun. Ei olisi hoito-ongelmia. En kuitenkaan haluaisi nyt ensi yönä lähteä vaan mieluummin vaikka aamulla, että saisi nukkua, jos omilta vaivoiltaan saa. Vaan eihän sitä lähtöä voi itse päättää, hetki tulee kun on tullakseen.

Neuvolasta sain ajan yliaikaiskontrolliinkin, joka olisi viikon päästä maanantaina, kun olisi 41+6 täynnä, mutta toivottavsti tuota aikaa ei tarvitsisi käyttää....

Onnittelut kaikille vauvautuneille. Alan tässä valmistelemaan lähtöä sinne anoppilaan. Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
17/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun alkua!

Meille muutti uus tietokone vanhan rojun tilalle tänään, joten mä olen ollut nettipimennossa aamusta asti. Nyt toimii somasti. Mutta enemmän kilpailua tästä rakkineesta tulee olemaan, kun tällä pyörivät pelitkin kivasti, ja pelaamaanhan on oikein jono.

Viime yö oli kammottava. Suppasi ja särki ja maha tyhjeni ja rakko tyhjeni ja pääkin tyhjeni ja lopuksi mä vaan valuin sängyssä ja vikisin. JOllain muulla tuo tarkoittaisi alkavaa synnytystä, vaan ei täällä. Tänään olo on ollut normaalimpi taas, mutta mä olen kuin kuollut koira, niin väsynyt. Päivällä oli kylässä keskimmäisen lapsen kummi ulkomailta, joten en päässyt lepäilemään ja nyt jo unettais - mutta ei muuta perhettä. Mies lähti töihin yöksi ja huomennaja ylihuomennakin vaan vilaukselta tavataan sen unien ja töiden välillä, joten nyt pitäisi taas kerätä itsensä ja vaan jaksaa ja jaksaa.

Jännää miten erilaisia rytmejä meillä on: moni sanoo, että nukahtaminen on vaikeaa. Ei minulle, nukahdan helposti jo sohvalle ja sitten sänkyyn. Yhden jälkeen yöllä alkavat säryt ja ramppaamiset ja niitä sitten usein riittääkin johonkin kuuteen asti.

Onnea freyalle ja ebballe ja jos oli joku muukin vauvautunut niin sillekin sitten! Perässä tullaan, vaikka hitaammin.

Ei muuta nyt, laitan lapsille jotain halloweenjuttua iltapalaksi.

A-K + 38+6

Vierailija
18/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienen tytön johdosta. Taas on yksi odottajista saanut nyytin kainaloon.

Meillä oli tänään taas kontrolli TAYS:issa, lapsivesi vähentynyt roimasti, vielä maanantaina saatiin lukemaksi 7 ja tänään oli 5,4. Sydänkäyrä ja virtaukset ok, vauva liikkuu ihan normaalisti mutta ainut huolen aihe on tosiaan toi veden määrä. Normaali määrä on kuulemma 5-25 ja me aletaan meneen siinä alakäyrällä, on kuulemma kasvanu kuiteskin omalla kasvukäyrällä tasasesti ja painoarvio oli taas sen 2,5kg mutta mitat oli kasvanu pikkasen. Maanantaina taas kontrolliin ja alkaa jo mietityttän et mitähän täs tehdään kun se veden määrä vähenee kokoajan. Maanantaina lääkäri sanoi et jos lukemat alkaa oleen siinä 5 luokkaa niin sitten vissiin ruvetaan käynnistään joten maanataina nähdään et jäädäänkö jo laitokselle odottaan synnytystä vai käynkö pelkästään polilla tarkastuksissa. Kuulemma ollaan nyt todella tiuhassa seurannassa kun mulla ollu paineetki korkeella, tänään oli sellasta 150/101 luokkaa mut kotona ollu alhasemmat.

Jouduttiin käymään tänään eläinläkäris koiran kans ja pitäis varata aikaa kahen viikon pääst kontrolliin mut sanoin et soittelen sit sitä uutta aikaa kun ei tiä koska täst lähtee synnyttään.

Eipä kait taas muuta

möhö ja keimo 38+2

Vierailija
19/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on mennyt älyttömän nopeasti, vastahan oli kevät ja jännitys siitä onko vauvaa ja pysyykö sisällä:) Nyt huokaillaan että TULISI JO ulos :)

No itseasiassa salaa toivon että tulisi jo mutta oikeasti en vielä ole ihan valmis. Ja lasketun ajan kummallakin puolella viikonloppuina mies on pitkällä töissä joten en uskalla edes toivoa mitään. Ja pessimistihän ei pety, joten tasanvarmasti synnyttämässä ollaan viikonloppuna ja toisena niistä viikonlopuista milloin mies ei pääse..

Kyselin aiemmin siitä käynnistyksestä kun edellinen on ollut sectio. Joku oli lääkäriltä saanut myöskin saman vastauksen. Juttelin juuri kätilöystäväni kanssa joka myöskin sanoi ettei käynnistetä koska käynnistys saattaa alkaa liian rajuna ja arvet eivät tätä pakosti kestä. Luonnollisesti käynnistyvä synnytys kuitenkin on ihan ookoo. En uskalla edes mennä jorviin tutustumaan jos kuitenkin leikataan ja jos kuitenkin on lakko. (no se pessimisti olen...)

Paljon jaksamisia kaikille, huomaa että on jo " meidän" kuukausi menossa!!

Saunaan siis!

Kukka ja pikkukattila 37+3

Vierailija
20/42 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän näitä vauvauutisia alkaakin sitten tulemaan enemmän =) Kivaa! Kovasti on raihnaista porukkaa keskuudessamme- liitynpä joukkoon. Juuri sanoin miehelle, että vois tämä aika vähän nopeempaa kulua. Meinaa olla jo niiiiiin tukalaa tämä oleminen. Kaikki lattialta noukkiminen, kenkien jalkaan laittaminen ym. on yhtä tuskaa!!! Ja samoin tuo kyljen kääntäminen öisin.. Minäkin herään siihen joka ikinen kerta. Työlästä kun mikä!!!

Öisin vessassa ravaamiseen olen löytänyt hyvän keinon. Varmaan kuulostaa siltä niinkun olis joku löytö NiksiPirkasta =) Mutta siis mä en laita valoja ollenkaan päälle, enkä edes kunnolla herää noihin vessakäynteihin ;-) Helppo palata takaisin sänkyyn ja jatkaa unia. Kävelen lähes unessa vessaan, silmät puoliksi kiinni. Hauskaa kun muistaa jo ulkoa kuinka monta askelta on pytylle, missä on vessapaperi jne =DDD

No joo, se siitä.

Löysin muuten eilen esikoisen odotuspäiväkirjan ja siellä viimeisellä sivulla luki isoilla tikkukirjaimilla " TÄYTYY VAUVAN OLLA TOSI IHANA JA SYNNYTYKSEN TODELLA HELPPO ETTÄ ENÄÄ IKINÄ HALUAN RASKAAKSI!!!" Heh, ja tässä sitä taas ollaan samassa jamassa ja odotellaan jo kolmatta =D Silti, vähän samanlaiset ajatukset nyt on kuin silloinkin...

Eppuliinalle paranemisia! Toivottavasti olosi pian helpottaa ja pääset kunnolla nauttimaan vauva-arkesta!!!

Fubulla olikin hurja tuo sf-mitta!!! En kyllä ihmettele jos vähän tuntuu tukalalta! Itsellä tuo mitta on vaan 33 ja silti tuntuu ettei sen tarttis enää yhtään kasvaa!

Olikohan jotain muuta..? Jatkanpa huomenna kun taisi pää nyt tyhjetyä ihan totaalisesti. Hyviä pyhiä kaikille! Ja niitä suppareita tietenkin!!!

Yazmin 37+1