Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä haluan kaksoset!

Vierailija
02.11.2007 |

Meillä suvussa niitä on. Äidinäidillä on kaksosveljet, eli heidän äitinsä on saanut kaksoset. Mitenkä tämä juttu nyt menee kun kuulemma hyppii sukupolvien yli, tämä kaksosuus. Sen jälkeen sukuumme ei ole tullut kaksosia. Mutta äidinäiti kyll äepäili odottavansa kaksosia, mutta se raskaus meni kesken.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro se mulle!

Itselläni tosiaan on kaksoset ja meillä tuo syöttäminen hoitui niin, että lapset istuivat sittereissä, itse siinä välissä, kummassakin kädessä maitopullo. Sitten kun toinen veti maitoa vaikka henkeen, niin jäi toinen huutamaan nälkäänsä.

Kyllä tässä sellainen tunne on ollut, ettei mitään, IKINÄ pysty hoitamaan kuin puolitiehen. Meillä kyllä lapset kylvetettiin pienenä jo useamman kerran viikossa.

Se, että äiti uupuu kaksosten kanssa ei pitäisi olla tyhmemmällekkään ihmiselle yllätys, mutta niin näkyy taas olevan. Kaksoset eivät mene siinä samalla kuin yksi vauva!

Ai että tulistuin taas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
22/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienet niksit, joilla kaksosarjesta saa siedettävän ja ehtii vähän esikoisellekin huomiota antamaan.

t. kaksosten äiti, jonka vauvat syövät sitterissä maitopullollisensa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetystyyny olisi erinomainen hankinta myös kaikille pullolapsille. Ei tarvitsis vauvaa kannatella syötön aikana, mutta olisi kuitenkin äidissä kiinni :)

Vierailija
24/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan omalle osalleni sitä tahtoisi. Mua aina säälittää kun näen kaksosten vanhempia. Niin väsyneen näköisinä työntelee vaunuja. Ja en vaunut ja rattaat on aina niin rumia, eikä niiden kanssa ole edes helppoa liikkua, kun ovat niin raskaat ja leveät.

Luojalle kiitos! olen saanut vain yhden lapsen kerrallaan.

Vierailija
25/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei voi tietää, ennenku itse kokee. Minä ainakin yllätyin positiivisesti. Ja vähintä mitä nykyään tulee itselle mieleen on sääli...paremminkin hieman työläämpi onni, mutta moninkerroin onnellisempi.

Ja kääntyvillä etupyörillä olevat kaksosten rattaani ovat ketterämmät kuin yksöseni matkarattaat. Ja tämäkin on tosi!

(ja jos et usko ni käy testaamassa Gracon Quattrot vastaan Urban Jungle Duot) = D

Eli pitäisi sitten kaiketi sääliä kaikkia matkarattaiden työntäjiä...

Vierailija
26/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nykyään jo melkein sanon, että joo kyllä, kun kysytään meneekö kaksi siinä kuin yksikin. Kertoo kysyjästä jotain nimittäin. Kaksosten hoitaminen on raskasta, mutta siitäkin selviää kun ottaa maalaisjärjen käyttöön ja uskaltaa helpottaa elämäänsä pyytämällä apua ja käyttämällä sittereitä yms. Kahta vauvaa ei voi kunnolla hoitaa kuten yhtä, valitettavasti toinen joutuu odottamaan ja usein. Toisaalta lapsenhoidosta häviää kaikki turha hössötys eikä se tarkoita lapsen laiminlyöntiä kuitenkaan. Kyllähän se kirpaisi kun ei aina pystynyt reagoimaan vauvan itkuun välittömästi kun oli juuri hoitamassa toista. Oli vain unohdettava yksösien vanhemmille itsestään selvät ohjeet ja luovittava eteenpäin.

Ärsyttää, että kaksosuutta jotenkin mystifioidaan. Kaksosten vanhempana en ajattele lapsiani ensisijaisesti kaksosina vaan omina yksilöinään. Ovat tosin eri sukupuolta ja luonteiltaankin erilaiset, että ei heitä voi niputtaakaan samaksi paketiksi. Ihmeellinen ajatus, että monikkovanhemmat olisivat erikoisuuden tavoittelijoita ja leuhkijoita. Useimmat tuntemani ovat hyvinkin nöyriä eivätkä pidä lapsistaan mitään meteliä. Pikemminkin ulkopuoliset ovat pällistelemässä ja kyselemässä ties mitä.

Vierailija
27/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljännen iltatähden niin toivoisin vaan yhtä enkä kaksosia.

Vierailija
28/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli kuitenkin esikoinen mustasukkaisena hoidettavana koko ajan. Välillä taas sekin tuntuu helpolta, kun on näiden lisäksi vielä miehen ex-liiton lapsikin hoidettavana. Eli tuntuu, että ois helppoa kun vois hoitaa vaan omiaan. Kaikki on niin suhteellista. Jos joku lapsista ois vaikeasti sairas, ni ajattlies varmaan, että miten helppoa ois hoitaa vaikka kuusi lasta, jos ne ois suht normaaleja. Jos meillä on vaan kaksoset kotona, ni tuntuu kuin ois lomalla.

Vierailija
29/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten äiti tuskin miettii näitä, varsinkaan jos lisäksi on vielä muita lapsia. Aina on joku hereillä, joten se roskapussi on vaan vietävä.

Vierailija:

Toisaalta lapsenhoidosta häviää kaikki turha hössötys eikä se tarkoita lapsen laiminlyöntiä kuitenkaan. Kyllähän se kirpaisi kun ei aina pystynyt reagoimaan vauvan itkuun välittömästi kun oli juuri hoitamassa toista. Oli vain unohdettava yksösien vanhemmille itsestään selvät ohjeet ja luovittava eteenpäin.

Vierailija
30/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v8kk uhmakaksikko

Vierailija
31/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettää voi kyllä kahta lasta samaan aikaan.... Lisäksi ainakaan nämä veljeni kaksoset eivät päivällä läheskään aina syö samaan aikaan, joten silloin voisi aivan hyvin antaa sen maitopullon sylissä.

Lähinnä ihmettelen sitä, että kylään mennessämme toinen kaksonen nukkuu yhdessä huoneessa sitterissä, toinen syö pyyhkeellä " viretystä" pullosta yksinään sitterissä keittiössä ja äiti katsoo telkkaria olkkarissa. Oikeasti, jos yksösen äiti jättää keittiöön 5 kk vauvansa sitteriin syömään yksinään pullosta ja menee itse katsomaan suosikkisarjaansa töllöstä, tulee suurin piirtein lastensuojeluviranomaiset seuraavana päivänä ovista ja ikkunoista. Mutta kaksosten äiti voi, tuntuu että vaatimukset ovat ihan eri ääripäistä monikkoäideillä kuin meillä muilla. En ymmärrä miten kaksosia ei koske esim. läheisyyden tarve niinkuin muitakin vauvoja.

Ja jep, en ole kateellinen en. Mistään hinnasta ei haluaisi yöuniani menettää riittämättömyyden tunteen takia. Tsemppiä toivon kaikille

kaksosten äideille.

Vierailija
32/39 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinä et ole mieheni sisko. En haluaisi kaltaistasi arvostelemaan meille. Mistä sinä tiedä, miten paljon äiti on peuhannut lasten kanssa ennen kun sinä menit tekemään tarkastusta ?

Vierailija
33/39 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/39 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/39 |
19.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha ketju, mutta... Itse en haluaisi kaksosia. Kaverillani on kaksoset, joten olen päässyt seuraamaan sitä vauva-arkea läheltä. Minulla on pikkasen vanhempi lapsi, ja onhan siinä hoidossa paljon eroa. Siinä missä kaveri jättää lapset huutamaan huoneeseensa portin taakse, minä kannan lapseni sylissä että hänen ei tarvitse huutaa. Kaverin lapset saivat pikkuvauvoina olla sängyssä kitisemässä kunnes tosiaan oli hätä, minä pystyin (yleensä) vastaamaan lapselleni heti.

En tosiaan tiedä, miten tuollaisesta riittämättömyydestä selviää. Mulla on tämän yhdenkin kanssa välillä olo, että miksen jaksa enempää ja huoh kun taas tuli tehtyä niin tai näin. Kaverini mm. piti jossain vaiheessa huudatusunikoulun, koska ei enää muuhun kyennyt. Aika ronski vaan täytyy olla, selvästi pitää pystyä hiukan huudattamaan lapsia.

Vierailija
36/39 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaksosten imetystyyny. Yksin kotona ollessani en yksinkertaisesti saanut vauvoja aseteltua tyynylle. Kun istuin sohvalla laitoin vauvat viereeni ja yritin sieltä sivusta sitten saada vauvan varovasti nostettua rinnalle tai edes lähelle). Mites sitten se toinen nostetaan niin ettei toinen kierähdä pois? Multa ei ainakaan onnistunut mitenkään. Joku yksösen äiti varmaan osaa tässäkin neuvoa minua?

Minä ratkaisin tämän ongelman niin, että imetin toista ja toinen oli vieressäni sohvalla ja pitelin hänelle pulloa. Seuraavalla syötöllä sitten toisinpäin.

Vierailija
37/39 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan kaksoset koska en halua saada neljättä lastani kun olen 30 vuotias.

Älä välitä ap. Kaksosten vanhemmat kuvittelevat olevansa jotenkin etuoikeutettuja ja parempia, koska heillä on kaksoset. Tietävät kyllä miten ihanaa on kun kahdella lapsella on niin loistava side ja parasystävä aina lähellä. Raskaana ei tarvinut olla kuin kerran. Kyllä sitä jaksaa kun on kotiäitinä eikä ota siihen mukaan kaiken maailman opintoja ja väitöskirjoja ;) pidän peukkuja sinulle! Itselläni on massussa yksi nyt <3 Toivottavasti saan kaksoset ennen kuin täytän 27

Vierailija
38/39 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haaveilin aina kaksosista. Lähinnä sen takia ettei tarttisi olla niin usein raskaana, koska raskaana oleminen oli minulle täyttä tuskaa. En päässy sängystä ylös kumminkaan, kaksosten kanssa se sänkyyn jääminen olisi varmaan ollut "luvallisempaa". No viisi lasta tuli tehtyä sitten yksi kerrallaan.

Ja kyllä minäkin olen syöttänyt sen meidän ainoa tuttipullovauvan pinniksen laitaan sidotusta tuttipullosta. Rintavauvojen syödessä minä taas aina nukuin sängyssä, eli ei nekään sylissä olleet. Esikoinen oli poikkeus, hän oli usein myös sylissä. Ja hänestä kasvoi hankalin lapseni, mitähän tästä voisi päätellä :D ? Tosi ei hänkään ole enää nyt hankala, kun on kasvanut aikuiseksi. Tämä esikoinen sai myös ruumiillista kuritusta usein ja lukitsin hänen moneksi tunniksi huoneeseensa lukkojen taakse. Ja ihan kelpo ihminen tuo näyttää olevan. Ja meillä hyvät väli.

Vierailija
39/39 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

greippimehu,munisten kylmä suihkutus ja orkkelit miehen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi