Kiinnostaako sinua paljonko naapurisi on ansainnut viime vuonna?
Kommentit (14)
että menisin varta vasten verotoimistoon ottamaan selvää.
Ja lähinnä kiinnostaa sillä lailla " minkähänlaista palkkaa tuollaisessa ja tuollaisessa työssä ja tuossa ja tuossa työpaikassa maksetaan" , ei siis niinkään tyyliin " tienaakohan naapurini enemmän kuin minä" .
Toisella puolen on opiskelijoita ja toisella eläkeläisiä. Kollegojen tulot kyllä kiinnostaisivat, kun meidän alalla jokainen neuvottelee palkkansa itse niin erot voivat olla isojakin.
Vierailija:
että menisin varta vasten verotoimistoon ottamaan selvää.
Ja lähinnä kiinnostaa sillä lailla " minkähänlaista palkkaa tuollaisessa ja tuollaisessa työssä ja tuossa ja tuossa työpaikassa maksetaan" , ei siis niinkään tyyliin " tienaakohan naapurini enemmän kuin minä" .
Lehdestä voin katsoa naapurin palkan. Kun näin hänen edellisen vuoden tulonsa, niin kyllä kunnioitin häntä entistä enemmän. Kauhea työ, jota en itse tekisi mistään hinnasta ja vielä surkealla palkalla. Kyllä arvostus häntä kohtaan nousi.
Täytyy kyllä myöntää että markka-aikaan oli yllätys sekä minulle että miehelle löytää miehen isän nimi lehdestä niiden joukosta jotka olivat tienanneet yli miljoonan edellisenä vuonna.
Ärsyttää parit tutut jotka kyselee koko ajan kuinka paljon tienaa yms. Sitten ostavat veropörssin ja ja kattovat et jaahas jaahas... Ärsyttävää kun kaikki katotaan rahassa! Jos vuoden tulo heittää parilla tonnilla kuin mitä oli heittänyt veikkauksella niin heti ollaan siitä informoimassa...
Oma palkkani on varmaan saman verran kuin naapurin pariskunnalla yhteensä. Tosin heillä tehdään lisäksi myös pimeetä duunia. Kehuskelevat kyllä ympäriinsä kuinka kamalasti tienaavat, ja että ei keksi kaikelle rahalleen edes käyttöä. Verottajan silmissä kummankin kuukausipalkka jää alle 2 tonnin, joka ei kyllä mun mielestä ole kovin hyvä palkka. Velkaakin on ainakin isovanhempien mukaan enemmän kuin kantti kestää.
Naapurit eivät kiinnosta, mutta kolleegat kylläkin. Meillä on sopimuspalkat.
Myös pieni benchmarkkaus suhteessa samoihin aikoihin valmistuneisiin opiskelukavereihin voi olla hyödyllistä. Varsinkin naisten ongelmana kun usein on se, että tyydytään liian pieneen palkkaan, oli ala mikä tahansa.
Eikä kiinnosta kollegoidenkaan palkat.
Vierailija:
Myös pieni benchmarkkaus suhteessa samoihin aikoihin valmistuneisiin opiskelukavereihin voi olla hyödyllistä. Varsinkin naisten ongelmana kun usein on se, että tyydytään liian pieneen palkkaan, oli ala mikä tahansa.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Julkkiksistakaan en juuri piittaa.