Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta kotiäitiys työtä/ammatti?

Vierailija
01.11.2007 |

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan loukkaavaa perheenjäseniä kohtaan.

Kuten tietysti myös kaikkia ammatinharjoittajia.

Vierailija
2/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos jossain kysytään ammattia, niin laitan siihen ennemmin " kotiäiti" kuin " ei mitään, lojun kotona sohvalla" mitä oletetaan kotiäidin tekevän..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lähtee ympäristökuntiin isompien asuntojen perään ja ne eivät ole välttämättömyys kuin suurperheessä. Elämä on valintoja.

Vierailija
4/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vain sitten tarkoittaa niitä minimissään 10 tunnin hoitopäiviä, joista täällä oli puhe.

Vierailija
5/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuu pk-seudun ympäristökunnissa jos se niin merkittävästi vaikuttaa hoitopäivien keskimääräisen pituuteen?

Vierailija
6/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pelkästään niiissä pääkaupunkiseudun kunnissa asuu 20 % suomalaisista.

Vierailija
7/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole työtäkään, koska on aikaa yllin kyllin niihin samoihin hommiin, mitkä kaikki työssäkäyvän pitää sulloa työpäivän jälkeiseen aikaan. Haikeana muistelen kotiäitivuosia, jolloin olin lasten mielestä varmasti ihana äiti, toista se on nyt, kun kellon perässä juostaan väsyneenä.

Vierailija
8/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitihän tekee joka tapauksessa sen saman työn, minkä hoitaja tekee päivittäin päiväkodissa!

Vierailija
9/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä ihan selkeästi, ja ammatiksikin sanoisin, koska jos hoitaa muita kuin omia lapsia siitä saa palkkaa. Tosin kotiäidin tapauksessa minusta miehen pitäisi maksaa palkka, eli käytännössä antaa joku x määrä rahaa käytettäväksi muuhun kuin ruoka ym. hankintoihin.

Vierailija
10/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suorastaan loukkaavaa perheenjäseniä kohtaan.

Kuten tietysti myös kaikkia ammatinharjoittajia.

Lasten kotona lapsia hoitava ammattimainen lastenhoitaja on töissä ja tekee töitä. Olisi tosiaan loukkaavaa heitä kohtaan sanoa, että lasten- ja kodinhoito ei ole työtä.

Sikäli se on työtä, että jos minä en sitä tee, tulee se jonkun muun työksi josta meidän täytyy maksaa.

Vierailija
11/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eikä ole työtäkään, koska on aikaa yllin kyllin niihin samoihin hommiin, mitkä kaikki työssäkäyvän pitää sulloa työpäivän jälkeiseen aikaan. Haikeana muistelen kotiäitivuosia, jolloin olin lasten mielestä varmasti ihana äiti, toista se on nyt, kun kellon perässä juostaan väsyneenä.

Ei toki samoihin hommiin. Minä, kotiäiti, ainakin ehdin kolmeen mennessä siivota ne sotkut joita on sinä päivänä tehty, tehdä ne ruoat jota sinä aikana syödään ja tiskata siitä jääneet tiskit. Lisäksi puen, pissatan, ulkoilutan, leikitän ja kaikin puolin virikkeellistän lapsia, tämän hoitajat tekevät vanhempien työpäivän aikana. Eihän töistä tullessa suurinta osaa näistä töistä jäljellä ole. Toista on sitten viikkosiivous ja pyykit, jotka kotiäitikin joutuu tunkemaan aikatauluun -todennäköisesti sitten kun varsinainen virastoaika on ohi.

Vaikka ei siltä kuulosta, on kotiäitiys uskoakseni niin paljon yksinkertaisempaa tai ainakin rennompaa kuin työn ja perheen yhdistäminen, vaikkei tämäkään helppoa ole.

Vierailija
12/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olin vain pari vuotta kotiäitinä kyllä minä merkitsin papruihin ammatikseni kotiäiti. ( :

Vaihtelua.

Vierailija
13/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa on kyse valinnasta omien lasten hoidon suhteen, ei mistään ammatista.

Vierailija
14/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatti olla kotiäitinä. Kotiäitiys on valinta, mutta ei työ eikä ammatti, että on omien lapsiensa kanssa kotona.

Vierailija
15/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On monia ammatteja, joihin pätevöidytään nimenomaan käytännön kokemuksen kautta.

Vierailija
16/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on elämää

Vierailija
17/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kotiäitiys ei ollut mikään välivaihe " oikean" työnteon lomassa. Kun olin kotona, koin tehtäväni täysipainoisena työnä, johon panostin parhaalla mahdollisella tavalla.

Ihmisten asenteet ovat kyllä outoja - kun minulta kysyttiin mitä teen ja sanoin olevani kotiäiti, niin useimmat menivät ihan sanattomiksi. Olisiko pitänyt sanoa, että no OIKEASTI olen opettaja, mutta nyt vain väliaikaisesti hoidan lapsiani kotona?

Selvästi huomasi, etteivät opettajan työ ja kotiäidin työ ole ihmisten mielissä ollenkaan samalla viivalla.

Vierailija
18/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naiset voi olla (taas kerran) näin älyvapaita! Kukaan työtön mies joka kuluttaa päivänsä vaikkapa urheillen, ei väitä olevansa ammattiurheilija. Tai isäni, joka kirjoittaa monta tuntia päivässä, ei hänkään väitä olevansa kirjailija. Enkä minä ole ammatiltani sisustussuunnittelija vaikka se vie tällä hetkellä ison osan ajastani.

Vierailija
19/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ammattilainen. Sikäli vertauksesi ontuvat.

Vierailija
20/35 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä kotiäiti siihen vastaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän