Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainasin kaverini lapselle omani pieniä vaatteita, vaatteet palautuivat takaisin käyttökelvottomina

Vierailija
01.11.2007 |

Kyllä harmittaa, koska kyseessä olivat hyväkuntoiset ja siistit vaatteet. Kaveri oli pessyt vaaleat vaatteet tummien kanssa, joten värit olivat siintyneitä eikä maininnut asiasta edes mitään. Mitä tekisitte vastavassa tilanteessa? En tiedä kehtaanko mainita asiasta:(

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi sama juttu. Vaatteet tuli käyttökelvottomina takaisin. Mut eipä tuosta voi mitään sanoa, kun on tyhmyyksissään mennyt lainaamaan toiselle.

Vierailija
2/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista vanha viisaus lainatessasi tavaroita muille: " jos ei rikkoonnu, niin ainakin p*skottuu"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatteita takaisin lähtökuntoisena. En huomauttaisi, mutten jatkossa myös enää lainaisi. On ihmisiä, joita pienet värimokat ei haittaa, eikä vaatteesta tee välttämättä käyttökelvotonta.

Vierailija
4/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maailma näköjään pullolllaan... -Ap

Vierailija
5/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain, en tiennyt että ois pitäny laatikossa niitä pitää, otin käyttöön

Vierailija
6/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei kannata lainatakaan jos vaatteet ovat korvaamattomia. Minä lainasin ja sain takaisin puolet :( Nykyään annan vain hyville ystäville tai myyn, lainaa en ollenkaan.

Vierailija
7/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatteet ovat käyttötavaraa ja käytössä ne kuluvat. Itse lainasin viime tavena uuden meille liian ison Reimatecin naapurille, Palautupa tuokin polvet paikoissa :) SO ?? Täksi taveksi meillä on sitten jo valmiiksi sisään ajetut vetimet.

Olsiko naapurin pitänyt kieltää lastansa leikkimästä, ettei vain riko / sotke laina pukua.

Ihmeellisistä asioista marmatatte. Olitkos aatetllut tienaavasi niillä huutiksessa jotakin ? Harmi että oma itsekkyys on ajanut tuttvan palvelusten edelle.

Vierailija
8/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on kulutustavaraa, hei haloo. Pitäiskö niitä lainavaatteita tosiaan pitää kaapissa vaan? Onko se röyhkeyttä, että niitä käyttää... voi itku. En ymmärrä, miksi ap ruinuaa.

Vierailija
9/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua riipii nykyisin kun ystävät tuo muovikassikaupalla vanhaa lainaksi tai sanovat että, niistä pitäisi " jotain" saada, mutta minun pitää päättää hinta. En maksaisi kirppikselläkään paljoa, joten jos annan pari euroa, niin mitä siitä hyötyy? JA pahinta on sitten jos ovat salaa nyreissään kun en maksanut tarpeeksi...?

Antaakaa ne vaatteenne tai pitäkää itsellänne. Minä en enää jaksa ottaa lainoja vastaan tai ostella vanhaa vaatetta, kun en ole itse edes valinnut mitä minulle tuodaan.

JA huom! itse annan kaikki pois. Jos haluan esim. jostain toppahaalarista rahaa myyn sen Huutiksessa, en maksata kavereilla.

Vierailija
10/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koitan kyllä pitää lainaksi saamani lasten vaatteet mahdollisimman hyvässä kunnossa. Pesen värilliset ja vaaleat erikseen jne.. Ainahan jotain vaatteille sattuu, mutta kyllä ymmärrän harmistumisesi, kun ei ole voitu pestä ohjeiden mukaan. :(

Vierailija
11/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille lastenvaatteita, niin sitten me voidaan niitä käyttää. En koskaan itse pyydä mitään lainaksi ja vähän vastahakoisesti otan vastaankin. Lastenvaatteet kuluvat käytössä, joten ei kai lainaaja voi odottaa saavansa niitä samassa kunnossa takaisin. Kaikki eivät tosiaan osaa pestä pyykkiä, ap, ja vahinkojakin voi sattua. Olen ajatellut, että ostan ystävälleni ' vuokraksi' muutamia uusia, kun heille syntyy uusi vauva ja palautan nuo saamani.

Ehdotan, että jatkossa joko myisit vaatteet vaikka netissä ja ostaisit sitten niillä rahoilla uusia.

Vierailija
12/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en minä voi vahtia miten koululaiset tai isäntä niitä pesee, kun olen poissa. neuvonut olen mutta eihän sinne koneeseen tarvi jäädä kun värjäävä sukka, niin se on sitten siinä kun valkosta peset seuraavaksi, pahoittelen mut ei pidä lainata jos on tarkka itse

Vierailija
13/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksa/raski pestä erillään valkoisia ja sinisiä vaatteita. Mitä järkeä on pestä sinertäviksi valkoiset vaatteet, jos ne voi pestä erikseen? Toki takaisin palautui käytössä kuluneetkin vaattett, mutta sehän on ihan ok. -AP

Vierailija
14/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen hän on itse moneen kertaan sanonut. -AP

Vierailija
15/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan äitinä tiedät mitä kaikkea pienten lasten vaatteisiin tahriintuu..

Itse säästän ne mitkä ovat siisteimpiä ja jotka seuraavalle lapselle haluan säästää siisteinä. Ne joilla ei niin väliä, lainataan/annetaan eteenpäin.

Vierailija
16/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole, vaikkeivät vitivalkoisiakaan varmaan enää. En ole suurennuslasin kanssa tutkinut, on muutakin hommaa.

Vierailija:

Mitä järkeä on pestä sinertäviksi valkoiset vaatteet, jos ne voi pestä erikseen?

Vierailija
17/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran vahingossa panee pyykin joukkoon jotakin värjäävää se on pienempi paha kuin jatkuva hällä-väliä -meininki.

Mutta toki pahinta on, jos kaverisi ei mitenkään ole pahoitellut tuollaista pilallemenoa.

Ja nyt siis on sitten ihan turha viisastella siitä, miten itse kukin suhtautuu käytettyjen vaatteiden saamiseen. Tässä on kyse ap:n kaverista, ja HÄN oli sopinut selvästi ap:n kanssa vaatteiden lainaamisesta ennen kuin oli ottanut vaatteita ilmaiseksi lainaan.

Vierailija
18/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen oikein pyytämällä pyysi lainaksi vauvan vaatteita ja erehdyin antamaan kassillisen 60 - 70 senttisiä, joita siis pyysi. " Vauvan" ollessa n. 1,5 vuotias ja meillä seuraavan vauvan lasketun ajan lähestyessä sitten aloin kysellä lainaamiani takaisin. Vain osa tuli takaisin ja kunto oli mitä oli. Harmitti turkasesti. Onneksi olin jättänyt tunnearvoltaan suuremmat (isovanhemmilta heti vastasyntyneelle saadut) lainaamatta.

Vierailija
19/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua tilannetta, jossa seläntakana pihistään, että meni liian halvalla. vaatteita lainaan ja otan lainaan, mahdollisimman hyvää huolta yritän niistä pitää. ystäväni oli pessyt vahingossa vaalean bodyn (meiltä lainassa) tumman kanssa. body oli pilalla, mutta ystäväni halusi antaa meille tilalle uuden. en ollut mitään vailla.

Vierailija
20/36 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uudemmat koneet taitavat ottaa vettä pyykkimäärän mukaan, joten ei ole niin vaarallista vaikka pesee vajaan koneellisen pyykkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi